Motocyklem 125cc na kat B za granice??
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Motocyklem 125cc na kat B za granice??
Witam. chciał bym się dowiedzieć jak to będzie jeśli przejdzie ustawa-125cc manual na kat B z wyjazdem za granicę ww motocyklem. O ile będzie można jeździć w Polsce na zestawie kat B+ 125cc to czy nie będe miał nieprzyjemności w przypadku kontroli drogowej np. w Niemczech czy Francji?? Szykuje się KTM DUKE 390 z rej na 125cc i chciałbym wyjechać nim do Francji na wakacje, ale nie wiem jak to jest. Jeśli w Pol można to czy za granicą też można?? Pomóżcie radą 

- Barton465
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 12/6/2014, 09:28
- Lokalizacja: Strzyżów
Re: Motocyklem 125cc na kat B za granice??
Barton465 napisał(a):Witam. chciał bym się dowiedzieć jak to będzie jeśli przejdzie ustawa-125cc manual na kat B z wyjazdem za granicę ww motocyklem.
Jak bedzie w przyszlosci, to nikt Ci nie powie – mozn co najwyzej powiedziec jak jest w tej chwili.
Obecnie IIRC Kategoria B uprawnia do jazdy motocyklem do 125ccm w nastepujacych krajach:
Belgia, Francja, UK,Wlochy, Luxemburg, Portugalia, Austria, Slowacja, Hiszpania, Czechy i Wegry.
Niestety kazde panstwo ma inne przepisy. N.p. w Austrii musisz zrobic dodatkowy, skrocony kurs (8 godzin, brak egzaminu) i dostajesz wpis „111“ przy kategorii B. W Szwajcarii dostajesz kat. A1 po 8 godzinach cwiczen. Portuglia wymaga zeby kierujacy mial skonczone 205 lat, Czechy pozwalaja tylko jezdzic na automatach. Inne kraje maja jeszcze inne wymagaja n.p. zeby kierujacy byl conajmniej 3/5 lat w posiadaniu kat B – jak to mowi babcia – co kraj to obyczaj, ale mozesz wyjsc z zalozenia, ze lokalne przepisy sa akceptowane tylko przez lokalna policje.
Barton465 napisał(a):O ile będzie można jeździć w Polsce na zestawie kat B+ 125cc to czy nie będe miał nieprzyjemności w przypadku kontroli drogowej np. w Niemczech czy Francji??
W Niemczech sprawa jest prosta: do prowadzenia 125ccm potrzebne jest prawko kat A1 lub wyzej, to znaczy ze n.p. Austryjackie “111” nie jest akceptowane a Szwajcarskie A1 tak. Jesli Cie zlapia, to zabieraja prawo ktore masz, dostajesz 3 letniego bana na prowadzenie wszystkich pojazdow mechanicznych + mandacik w wysokosci 1/2 rocznych zarobkow netto (180 dniowek) alternatywnie 6 miesiecy wiezienia.
Jedynym odstepstwem jest, ze prawka wydane przez 1.4.1980 maja kat A1 "z automatu".
W Francji nie wiem, trzeba by poszukac.
Barton465 napisał(a): Pomóżcie radą
Zrob prawo jazdy kat A lub A2. Motocykl (nawet taka mala pierdziawke) prowadzi sie inaczej niz auto. Pozatym pchanie sie w pare tys km na kosiarce to srednio fajny pomysl.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Dzięki za odpowiedź. Z dwojga złego wybrałem mniejsze zło bo nasz rząd nie pozwala zrobić mi uprawnień na A pomimo wszystkich moich starań. Zaliczyłem kurs w grudniu 2012,( znajdziesz szkołe która ci na to pozwoli to daj znać) teoria też grudzień 2012 ale musiałem czekać do kwietnia 2013 na praktykę i dostał bym A2 więc podziękowałem grzecznie ale Wole poczekać aż pozwolą mi zrobić A zamiast zdawać 2 razy to samo. A obycie ze sprzętem mam (off-road od 15 roku życia) i kat B też jest więc potrafię się zachować na drodze, a i motocykle szosowe też nie są mi obce. Więc innego wyjścia jak narazie nie widzę, lecz rozumiem oburzenie niektórych bo to jednak jest oszustwo i nie ma się czym chwalić ale w naszym kraju już tak jest że jeśli nie oszukasz to nie możesz.
- Barton465
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 12/6/2014, 09:28
- Lokalizacja: Strzyżów
Barton465 napisał(a): podziękowałem grzecznie ale Wole poczekać aż pozwolą mi zrobić A zamiast zdawać 2 razy to samo
A2 powstalo zeby odgrodzic osoby emocjonalnie niedorosle od sprzetu, na ktorym moga sobie zrobic krzywde.
BTW: sugerowany przez ciebie Duke jest idealny na A2.
Barton465 napisał(a): obycie ze sprzętem mam (off-road od 15 roku życia) i kat B też jest więc potrafię się zachować na drodze, a i motocykle szosowe też nie są mi obce
Taaaaaaaaaa….. Wszyscy tak mowia.
Barton465 napisał(a): ale w naszym kraju już tak jest że jeśli nie oszukasz to nie możesz.
W wiekszosci wypadkow dlatego, ze ludzie musza oszukiwac. Kolo zamkniete.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Kolego DUKE 390 moc ma idealną do A2 ale stosunek mocy do masy jest zbyt duży i dalej nie można jeździć, DUKE 390 chciałem mieć na pierwsze większe szosowe moto od kiedy ukazał się na rynku i myślałem właśnie tak jak ty że przejdzie to na A2 a tu sie dowiedziałem że nic z tego.
- Barton465
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 12/6/2014, 09:28
- Lokalizacja: Strzyżów
Duke 390 nie ma za duzego stosunku mocy do masy. Cytuje z stronki producenta:
Aufgrund einiger missverständlicher oder sogar falscher Pressemeldungen herrscht zur Zeit EU-weit Verwirrung in der KTM-Community, was die A2-Fähigkeit folgender Modelle angeht:
• 390 Duke
• 690 Duke
• 690 Duke R
• 690 SMC R
• 690 Enduro R
Die entsprechenden Pressemeldungen erwecken den Eindruck, dass die genannten Modelle für A2-Einsteiger zu leicht und damit nicht zulässig seien. Dieser Eindruck entspricht nicht der Wahrheit. Der A2-Führerschein schreibt ein Mindestleistungsgewicht von 0,2 kW/kg vor, weshalb KTM für alle genannten Modelle Leistungsmappings homologiert hat, die sie A2-fähig machen. Durch die Mappings erreichen alle aufgeführten Modelle das Mindestleistungsgewicht punktgenau – ganz im Gegenteil zu der meist übergewichtigen Konkurrenz. Mit Hilfe der Mappings kann jeder A2-Einsteiger vom dynamischen Vorteil des Leichtgewichts der Modelle profitieren – sei es durch gesteigerten Fahrspaß beim Beschleunigen, beim Fahren anspruchsvoller Strecken oder durch die viel wichtigere Sicherheit beim Bremsen, bei der allgemeinen Fahrzeugbeherrschung oder beim Ausweichen vor einer plötzlich auftauchenden Gefahr. Die Modelle sind also nicht nur A2-geeignet, sie sind für Fahranfänger sogar unbedingt zu empfehlen, denn sie garantieren größeren Fahrspaß bei mehr Sicherheit.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Więc panowie z naszej ulubionej redakcji się mylą?? W zwykłej konfiguracji DUKE 390 nie mieści się w przedziale, ale mają być wersje z kagańcem i wtedy już się zmieści. Tu cytat z reportażu, a niżej link do całości.
Wydolność silnika jest tak duża, że w połączeniu z niską masą motocykla (139kg bez paliwa) 390 Duke nie wpisuje się w europejskie regulacje dotyczące prawa jazdy kategorii A2 oraz wykracza poza korzystne stawki ubezpieczeniowe oferowana w wielu krajach! Tymczasem to właśnie grupa młodych kierowców z prawem jazdy A2 będzie jedną z ważniejszych grup docelowych dla Austriaków na rynku europejskim. Dlatego też najnowszy Książe będzie dostępny w UE również w wersjach 24kW (Szwajcaria), 25kW (UE) oraz 30kW (dla kategorii A2).
http://www.scigacz.pl/KTM,390,Duke,2013 ... 20715.html
Osobiscie nie spotkałem jeszcze wersji z kagańcem na żadnej aukcji ani na ofertach w salonach KTM w polsce.
Wydolność silnika jest tak duża, że w połączeniu z niską masą motocykla (139kg bez paliwa) 390 Duke nie wpisuje się w europejskie regulacje dotyczące prawa jazdy kategorii A2 oraz wykracza poza korzystne stawki ubezpieczeniowe oferowana w wielu krajach! Tymczasem to właśnie grupa młodych kierowców z prawem jazdy A2 będzie jedną z ważniejszych grup docelowych dla Austriaków na rynku europejskim. Dlatego też najnowszy Książe będzie dostępny w UE również w wersjach 24kW (Szwajcaria), 25kW (UE) oraz 30kW (dla kategorii A2).
http://www.scigacz.pl/KTM,390,Duke,2013 ... 20715.html
Osobiscie nie spotkałem jeszcze wersji z kagańcem na żadnej aukcji ani na ofertach w salonach KTM w polsce.
- Barton465
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 12/6/2014, 09:28
- Lokalizacja: Strzyżów
Majac do wyboru panow z redakcji i producenta, sklaniam sie jednak wierzyc producentowi. W cytowanym wyzej kawalku jest mowa o dopasowanych mapach (pogrobiony kawalek) - pewnie jest to do wgrania w ECU w ramach normalnego servisu. Mowimy o kastracji o cale 3 KM.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Tak sie zastanawiaam jak bardzo ( nazwijmy to delikatnie ) naiwnym trzeba byc aby myslec, ze w Niemczech czy innym keaju policja jes tak debilna, ze nie zorientuja sie, ze masz sfalszowane papiery ? N0aprawde myslisz, ze bedziesz mial do cznienie z debilami ?
Zapuszkuja Cie za falszerstwo dokumentow, wylapiesz wyrok do trzech lat, niekoniecznie w zawiasach
Szczescia zycze i rozumu

Zapuszkuja Cie za falszerstwo dokumentow, wylapiesz wyrok do trzech lat, niekoniecznie w zawiasach
Szczescia zycze i rozumu

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Kolego miałeś rację, dzwoniłem właśnie do dealera KTMa w szczecinie i wgrywają mapę na miejscu i wystawiają papier że jest obcięty na kilka KM i w dowód przy pierwszej rejestracji wklepuje się ograniczoną moc. Jeszcze się nie dowiedziałem ile kosztuje taki zabieg ale za kilka chwil konsultantka ma oddzwonić i będe wszystko wiedział. Jeśli opłaci mi się to bardziej niż zarejestrowanie go na 125 (trzeba będzie wgrać słabszą mapę a na drugi dzień spowrotem oryginalną) to jadę jutro zapisać się na egzamin
niestety teorie też będe musiał powtarzać bo ważna jest tylko pół roku ale to nic. Wywalczyłeś kolego jeden legalnie zarejestrowany motocykl więcej, na naszych drogach. Możesz być z siebie dumny.

- Barton465
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 12/6/2014, 09:28
- Lokalizacja: Strzyżów
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości