Kawasaki kdx 125 silnik
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kawasaki kdx 125 silnik
Witam. Niedawno nabyłem nowy motor a dokładnie Kawasaki KX/KDX 125.. wczoraj pojechałem w trase ok. 10KM i podczas jazdy w góre zaczął stopniowo słabnąć aż wkońcu zgasł. Paliwo było, podczas obrotu silnikiem zaczęło coś strzelać. Dozownika nie posiada a mieszanka robiona w proporcji 1:40 1:50, przegrzanie również wykluczam bo przy tej jezdzie jest to nie mozliwe tym bardziej że mam zamontowane 2 wentylatory które przeciągają powietrze przez chłodnice. Zaraz po kupnie kopcił na biało na jałowych a podczas jazdy na niebiesko. (walił olejem z wydechu a nawet w dolocie przed gaźnikiem było troche oleju. Dodam że strasznie go muliło nawet na 1 biegu ciezko bylo mu sie zebrać.. ale gdy już dało mu sie w piec to szedł jak wsciekły. No to myśle pewnie gaznik do czyszczenia i regulacji. W airboxie nie było żadnego filtra .. a cały dolot był uwalony z syfu. Potem wszystko było już wyczyszczone gaznik itp. No to dobra.. złozyłem wszystko pierwsza jazda.. jechało się ciut lepiej aż do zatarcia. Tak sobie myśle .. że przy tym silniku było już coś modzone bo koledze od którego mam motor strasznie nie odpowiadała przejażdżka po drodze..
Rozebrałem głowice.. tam jest chyba jakaś blaszana lub miedziana uszczelka .. jakiś osioł dał na nią silikon który prawie został wessany do dziurek gdzie jest płyn chłodzący. Po zdjęciu cylindra widać że tłok jest ciut przytarty.. Tłok ma spory luz na korbowodzie.(prawo lewo) Korbowód - wał luz na bok jest minimalny a góra dół tak samo.
*** Nie wiem czy to normalne w 125 ale podczas pracy silnika było słychać tzn. pukanie czy tam cykanie..
Świeca po zdjęciu jest koloru brązowego.
I teraz takie pytanie do was.. co z tym zrobić? jakie będą koszty? Jeśli wał i korbowód jest dobry to tylko tłok wymienić i coś modzić z cylindrem?
Pozdrawiam.
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
Rozebrałem głowice.. tam jest chyba jakaś blaszana lub miedziana uszczelka .. jakiś osioł dał na nią silikon który prawie został wessany do dziurek gdzie jest płyn chłodzący. Po zdjęciu cylindra widać że tłok jest ciut przytarty.. Tłok ma spory luz na korbowodzie.(prawo lewo) Korbowód - wał luz na bok jest minimalny a góra dół tak samo.
*** Nie wiem czy to normalne w 125 ale podczas pracy silnika było słychać tzn. pukanie czy tam cykanie..
Świeca po zdjęciu jest koloru brązowego.
I teraz takie pytanie do was.. co z tym zrobić? jakie będą koszty? Jeśli wał i korbowód jest dobry to tylko tłok wymienić i coś modzić z cylindrem?
Pozdrawiam.






- lazy1
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 11/6/2014, 18:20
1. Tłok sie pasuje na 0,05mm jak ma zbyt duzy luz to postawi Ci go bokiem w cylku i narobi bałaganu.
2. masz wbita tuleje zobacz ktorej selekcji jest tlok jezeli jest jeszcze z czego zbierac to kup kolejnÄ… selekcje oddaj to tokarza niech zrobi szlif. Jezeli jest to ostatnia selekcja to cylinder wysylasz do motor techu na wbicie new tulei.
3. Korba moze miec luz na boki, niedopuszczalny jest luz góra/dół
4. Z muleniem na niskich sprawdź zawór wydechowy KIPS
5. Glowicy niegdy nie skladasz na zaden sylikon...
6. Koszty...
wpisz sobie poszczególne czesci na allegro np. jak robisz motor pod siebie to kup tlok korbe i inne porzadnych firm wossner, prox, athena.
Do wymiany:
-tłok
-korba
-szlif cylindra(nowa tuleja jak ta już jest na wykończeniu)
-przebicie korbowodu
-łożyska silnika wał skrzynia etc.)
-uszczelniacze na wale
-kpl. uszczelek silnika
-olej do skrzyni
-płyn chlodniczy
-podczas rozbierania możesz tez brać pod uwage jakies niespodziewanki (ja mialem np urwany zawór kips, u Ciebie jak go nie ma mozesz nie miec go wcale)
koszty myślę ze 1500 musisz mieć w kieszeni. Zalezy czy robisz sam czy zlecasz to komuś mi za rozebranie silnika powiedzieli 500zl wiec postanowiłem to zębami rozebrać i chociaż by hooj na hooju stawał nie dam tyle za rozebranie silnika.
2. masz wbita tuleje zobacz ktorej selekcji jest tlok jezeli jest jeszcze z czego zbierac to kup kolejnÄ… selekcje oddaj to tokarza niech zrobi szlif. Jezeli jest to ostatnia selekcja to cylinder wysylasz do motor techu na wbicie new tulei.
3. Korba moze miec luz na boki, niedopuszczalny jest luz góra/dół
4. Z muleniem na niskich sprawdź zawór wydechowy KIPS
5. Glowicy niegdy nie skladasz na zaden sylikon...
6. Koszty...
wpisz sobie poszczególne czesci na allegro np. jak robisz motor pod siebie to kup tlok korbe i inne porzadnych firm wossner, prox, athena.
Do wymiany:
-tłok
-korba
-szlif cylindra(nowa tuleja jak ta już jest na wykończeniu)
-przebicie korbowodu
-łożyska silnika wał skrzynia etc.)
-uszczelniacze na wale
-kpl. uszczelek silnika
-olej do skrzyni
-płyn chlodniczy
-podczas rozbierania możesz tez brać pod uwage jakies niespodziewanki (ja mialem np urwany zawór kips, u Ciebie jak go nie ma mozesz nie miec go wcale)
koszty myślę ze 1500 musisz mieć w kieszeni. Zalezy czy robisz sam czy zlecasz to komuś mi za rozebranie silnika powiedzieli 500zl wiec postanowiłem to zębami rozebrać i chociaż by hooj na hooju stawał nie dam tyle za rozebranie silnika.
- stanio50
- Świeżak
- Posty: 59
- Dołączył(a): 11/11/2012, 14:53
stanio50 napisał(a):2. masz wbita tuleje zobacz ktorej selekcji jest tlok jezeli jest jeszcze z czego zbierac to kup kolejną selekcje oddaj to tokarza niech zrobi szlif. Jezeli jest to ostatnia selekcja to cylinder wysylasz do motor techu na wbicie new tulei.
4. Z muleniem na niskich sprawdź zawór wydechowy KIPS
5. Glowicy niegdy nie skladasz na zaden sylikon...
6. Koszty...
wpisz sobie poszczególne czesci na allegro np. jak robisz motor pod siebie to kup tlok korbe i inne porzadnych firm wossner, prox, athena.
Do wymiany:
-szlif cylindra(nowa tuleja jak ta już jest na wykończeniu)
-przebicie korbowodu
-uszczelniacze na wale
-kpl. uszczelek silnika
2. Jak to sprawdzić? Troche nie kapuje nie można np. jakiegoś niscala? Był bym wdzięczny jeśli byś mi to wytłumaczył.
4. Kips otwiera się chyba przy 7k obrotów.
5. wiem. dlatego pisze że jakiś nieuk jednak posmarował silikonem.
6. Przebicie korbowodu tzn. ?
Tak z ciekawości ile maszyna pochodzi po takim remoncie? Gdzies na forum koledzy pisali że 40-XX mtg to prawda? Z czego prawie 1/3 to docieranie.
- lazy1
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 11/6/2014, 18:20
2. Albo zmierzyć srednice cylindra albo na denku tloka masz numer jak go wpiszesz w guugla to znajdziesz która to selekcja jakiej firmy tłok ble ble ble, i na stronie np wossner-a patrzysz czy jest kolejny nad wymiar do Twojej tulei.
4. Nie jest istotne przy ilu ma dzialać czyli otwierać sie i zamykać zawory wydechowe sa po to zeby zmienić charakterystykę silnika 2sówowego czyli inzynierowie głowia sie co by tu zrobic zeby ten silnik miał wykres momentu obrotowego który przebiega mozliwie jak najmardziej plasko. Innymi slowy to ujmując zeby miał moc w dolnym zakresie i w górnym zakresie. Moze to Ci troche rozjasni poglad na działanie zaworu KIPS http://www.kawasaki-cp.khi.co.jp/msinfo ... raph_e.gif
5. partaczy nie brakuje
Wal korbowy sklada sie z dwóch czesci na srodku jest korba. Trzeba sprasować wał z nową korba wyważyć go oraz ustawic korbe idealnie na środku (koszt roznie od 100-150zł)
KDX-y to nie są typowe crossy maja kanapowate zawieszenie i moc ograniczona wiec żywotność takiego silnika jest relatywnie większa niż w fullu. Ja mam swojego kdx-a z 93 roku pojemność 250 i zaledwie 40 koni przez co ten silnik teoretycznie żyje dłużej i nie wymaga tak częstych remontów. Jak zrobisz remont bedziesz lał dobry olej i dbał o wszystko filtr etc to pozyje dlugo nie jestem w stanie powiedzieć Ci ile mth tego nikt nie wie kiedyś słyszałem ze kdx 250 ma zalecany remont po 120mth ale wątpie w to.
Z 40mth 1/3 docieranie... ??
Ja osobiście docierałem motor w temperaturze otoczenia 13-17 stopni na nieczynnym 2km odcinku nasypu kolejowego (równo i prosto) zagrzewałem silnik jazda nie kręciłem go za nisko ale tez nie do końca na tyle żeby zawór wydechowy sie otwierał i nie odkrecajac odrazu manetki tylko stopniowo, dochodzilem do 5tego biegu i to wyzszych obrotów naciskałem sprzęgło motor zwalniał, zwalniał redukcja biegu np do 3 i znow powoli rozpędzanie do 5 biegu i zwalnianie ale na naciśniętym sprzęgle i tak w kolo. Nie można utrzymywać wysokich obrotów przez dłuższy czas 2paki tego nie lubią. Robiłem 2 rundy czyli ok 4 km i postój aż przestygnie sobie ale nie wystygnie bo po co znów go zagrzewać(jakiś łyk wody czy papierosek co tam lubisz). To był Pierwszy bak. Drugi bak to juz wiecej okrecania troche na tor ale nadal deikatnie, jakis podjazd i nadal kontrola temeratury. Trzeci bak... chyba sam juz wiesz wiecej odkrecania, wiecej podjazdów wiecej na torze, a jak juz mialem spalone 3/4 trzeciego baku to juz praktynie normalna jazda
4. Nie jest istotne przy ilu ma dzialać czyli otwierać sie i zamykać zawory wydechowe sa po to zeby zmienić charakterystykę silnika 2sówowego czyli inzynierowie głowia sie co by tu zrobic zeby ten silnik miał wykres momentu obrotowego który przebiega mozliwie jak najmardziej plasko. Innymi slowy to ujmując zeby miał moc w dolnym zakresie i w górnym zakresie. Moze to Ci troche rozjasni poglad na działanie zaworu KIPS http://www.kawasaki-cp.khi.co.jp/msinfo ... raph_e.gif
5. partaczy nie brakuje
Wal korbowy sklada sie z dwóch czesci na srodku jest korba. Trzeba sprasować wał z nową korba wyważyć go oraz ustawic korbe idealnie na środku (koszt roznie od 100-150zł)
KDX-y to nie są typowe crossy maja kanapowate zawieszenie i moc ograniczona wiec żywotność takiego silnika jest relatywnie większa niż w fullu. Ja mam swojego kdx-a z 93 roku pojemność 250 i zaledwie 40 koni przez co ten silnik teoretycznie żyje dłużej i nie wymaga tak częstych remontów. Jak zrobisz remont bedziesz lał dobry olej i dbał o wszystko filtr etc to pozyje dlugo nie jestem w stanie powiedzieć Ci ile mth tego nikt nie wie kiedyś słyszałem ze kdx 250 ma zalecany remont po 120mth ale wątpie w to.
Z 40mth 1/3 docieranie... ??
Ja osobiście docierałem motor w temperaturze otoczenia 13-17 stopni na nieczynnym 2km odcinku nasypu kolejowego (równo i prosto) zagrzewałem silnik jazda nie kręciłem go za nisko ale tez nie do końca na tyle żeby zawór wydechowy sie otwierał i nie odkrecajac odrazu manetki tylko stopniowo, dochodzilem do 5tego biegu i to wyzszych obrotów naciskałem sprzęgło motor zwalniał, zwalniał redukcja biegu np do 3 i znow powoli rozpędzanie do 5 biegu i zwalnianie ale na naciśniętym sprzęgle i tak w kolo. Nie można utrzymywać wysokich obrotów przez dłuższy czas 2paki tego nie lubią. Robiłem 2 rundy czyli ok 4 km i postój aż przestygnie sobie ale nie wystygnie bo po co znów go zagrzewać(jakiś łyk wody czy papierosek co tam lubisz). To był Pierwszy bak. Drugi bak to juz wiecej okrecania troche na tor ale nadal deikatnie, jakis podjazd i nadal kontrola temeratury. Trzeci bak... chyba sam juz wiesz wiecej odkrecania, wiecej podjazdów wiecej na torze, a jak juz mialem spalone 3/4 trzeciego baku to juz praktynie normalna jazda
- stanio50
- Świeżak
- Posty: 59
- Dołączył(a): 11/11/2012, 14:53
Nicasilowanie to koszt ok 800 zł
Jeśli średnica na to pozwala to w zupełności wystarczyłoby zrobić szlif.
Jeśli średnica na to pozwala to w zupełności wystarczyłoby zrobić szlif.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
nie wiem ale mi to wygląda że to jest nicasil i się konczy. weź jakies WD 40 popsikaj na cylinder i przetrzyj czystą szmatką i pokaz fotki jak to wygląda.
nie wiem czy to brudne czy juz powłoka schodzi. jak korba ma luz góra dół to do wymiany. najlepiej złap za korbe lekko zacznij ciągnac do góry z silnikiem jak dasz rade i pukaj drugą reką od góry, jak będzie brzdęk to znaczy że jakis luz zaczyna mieć
tłok profilaktycznie bym tak czy siak wymienił no i oczywiscie zestaw uszczelek
no i co do nicasilu, jeżeli to nicasil i sie konczy, to nie ma co zakładać bo chwila moment i zacznie łapac alu o alu a takie cos pochodzi chwile i sie nieźle zatrze.
i opcje trzy, albo kładziesz nowy nicasil - tutaj jest róznie, czasami sie uda czasami pochodzi chwile i dzieją sie cyrki, zaleznie od stanu cylindra. opcja druga to wstawienie tuleji żeliwnej, moto nieco straci moc i bedzie bardziej podatne na przegrzanie, ale to najtansza opcja wstawiają niezłe tuleje juz od 300 zł. lub opcja 3 najmniej opłacalna nowy cylinder tylko taki bedziesz pewnie z 2000 zł kosztował
nie wiem czy to brudne czy juz powłoka schodzi. jak korba ma luz góra dół to do wymiany. najlepiej złap za korbe lekko zacznij ciągnac do góry z silnikiem jak dasz rade i pukaj drugą reką od góry, jak będzie brzdęk to znaczy że jakis luz zaczyna mieć
tłok profilaktycznie bym tak czy siak wymienił no i oczywiscie zestaw uszczelek
no i co do nicasilu, jeżeli to nicasil i sie konczy, to nie ma co zakładać bo chwila moment i zacznie łapac alu o alu a takie cos pochodzi chwile i sie nieźle zatrze.
i opcje trzy, albo kładziesz nowy nicasil - tutaj jest róznie, czasami sie uda czasami pochodzi chwile i dzieją sie cyrki, zaleznie od stanu cylindra. opcja druga to wstawienie tuleji żeliwnej, moto nieco straci moc i bedzie bardziej podatne na przegrzanie, ale to najtansza opcja wstawiają niezłe tuleje juz od 300 zł. lub opcja 3 najmniej opłacalna nowy cylinder tylko taki bedziesz pewnie z 2000 zł kosztował

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Po pierwsze weryfikacja i ocena możliwości i kosztów naprawy.
Nie ma co gdybać jeśli nie ma danych.
Mając tuleje położenie nicasulu będzie jeszcze droższe niż te 800 zł.
Zobacz w pw moją wiadomość.
Nie ma co gdybać jeśli nie ma danych.
Mając tuleje położenie nicasulu będzie jeszcze droższe niż te 800 zł.
Zobacz w pw moją wiadomość.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości