Zobacz wÄ…tek - XF650 - problem z wbiciem jedynki przy pracujÄ…cym silniku
NAS Analytics TAG

XF650 - problem z wbiciem jedynki przy pracujÄ…cym silniku

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

XF650 - problem z wbiciem jedynki przy pracujÄ…cym silniku

Postprzez pawelcio » 30/3/2011, 21:36

Witam
Mam problem z jedynkÄ….
Biegi (1 i 2) wchodzą ładnie na zgaszonym silniku, na włączonym jest problem z wbiciem jedynki (przy lekkim naciśnięciu słychać zgrzyt: (trrryknięcie, jakby głośne tarcie), trzeba mocno, zdecydowanie nacisnąć , wtedy wchodzi z głośnym kliknięciem.

Jedynka za każdym razem, dwójka rzadko, Ma to miejsce przy ruszaniu (nie przy redukcji - wtedy jest ok)

Co obstawiacie?
pawelcio
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3/3/2010, 21:39


Postprzez mirekm71 » 30/3/2011, 23:52

Uszkodzone sprzeglo. Krzywe tarcze albo przekladki i skrzynia caly czas sie kreci- stad ten zgrzyt i tarcie. Nie ciagnia do przodu jak stoisz z wbita 1-ka? Czy jesli puszczasz sprzeglo to masz taki centymetr jalowego skoku dzwigni zanim zacznie ruszac?
Oczywiscie zakladajac, ze tak nie ma byc. U mnie jedynke tez trzeba wbic zdecydowanym ruchem, klikniecie wystepuje w wielu motocyklach, im wyzsze obroty jalowe tym glosniejszy klik.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg


Postprzez pawelcio » 31/3/2011, 16:08

Gdy stoję z wbitą jedynką i mam wciśniętą klamkę sprzęgła, to nie ciągnie.

Ciągnie mocno do przodu gdy popuszczam sprzęgło, do pewnego momentu bez gazu, potem się dopomina:).

Problem ze zgrzytajÄ…cÄ… jedynkÄ… jest tylko przy ruszaniu z miejsca
(Gdy moto jest w ruchu: przy redukcji z dwójki na jedynkę lub gdy toczę się na luzie (N) i wrzucam jedynkę, to wchodzi ładnie i cichutko).

Ten jałowy skok jeszcze sprawdzę.

Gdy jadę na jedynce lub dwójce to mocno szarpie motorkiem o ile może mieć to jakiś związek (moto to singiel)

Czy to wskazuje właśnie na tarcze/przekłądki?
pawelcio
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3/3/2010, 21:39

Postprzez mirekm71 » 31/3/2011, 20:22

Szarpanie podczas jazdy na niskich obrotach pewnie nie zalezy od sprzegla. Glosne kliknicie jedynki to inna sprawa. Jesli nie wiesz jak sprawdzic skok jalowy sprzegla to pojedz do kogos kto wie jak. Jesli masz z czego to obniz troche wolne obroty to zmniejszy stuk czy zgrzyt. Ja mialem ten klik taki wkurzajacy i sie przyzwyczailem, myslalem, ze tak ma byc. Po wymianie sprzegla jest lepiej.

http://www.st1100.fora.pl/technika-st11 ... ,1094.html
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez pawelcio » 31/3/2011, 20:55

Odpaliłem moto nie wsiadając i dopiero gdy zwolniłem sporo klamkę sprzęgła (nawet więcej niż centymetr) to załapał (zaczął ruszać) - czy to właśnie ten jałowy skok?
pawelcio
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3/3/2010, 21:39

Postprzez mirekm71 » 31/3/2011, 22:13

Tak. Czyli nie jest to spowodowane linka itp. Albo obnizysz obroty i jakos sie w to wjezdzisz o ile nie jest bardzo dokuczliwe albo bedziesz musial wymienic to sprzeglo. Najlepiej komplet i nie masz 100% pewnosci, ze to jest przyczyna. Moje sprzeglo w momencie wymiany bylo spalone ale wymiarami nie odbiegalo od nowego, ktore zalozylem. Nie robilem tego pod katem klikniecia ale wyciszylo.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez pawelcio » 15/4/2011, 20:38

Dzięki.
Po obniżeniu obrotów problemu praktycznie już nie ma:)
pawelcio
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3/3/2010, 21:39



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê