Zobacz wÄ…tek - Problem z obrotami
NAS Analytics TAG

Problem z obrotami

Enduro, Cross
_________

Problem z obrotami

Postprzez Znerol » 11/3/2011, 23:00

Witam wszystkich.
Jestem nowy na forum oraz w tematyce motocyklowej i mam problem z motorem. Jest nim cross Malaguti Dune. Mam problem z obrotami silnika który polega na tym że po jego odpaleniu obroty sięgają 1000 a max na biegu jałowym to 5tys. W momencie gdy go kupiłem wszystko było cacy max obrotów wynosił prawie 10tys. a prędkości nie znam bo nie działa mi licznik:)
w każdym razie ford eskort nie mógł mnie dogonić:D
Co poradzicie? Co się z nim stało że stracił moc?
Pozdrawiam i liczÄ™ na jakÄ…kolwiek pomoc.
Znerol
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
Lokalizacja: Rogoźno


Postprzez barek253 » 12/3/2011, 08:13

moze juz tlok do wymiany i nie ma kompresji
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez dominik528 » 12/3/2011, 10:01

Kiedy ostatni raz zmieniałeś mu filtry? Z tego co piszesz obstawiam filtr powietrza - przez co dławi silnik, zacznij od najprostszych spraw czasami przez zwykłą głupotkę można mieć problem z silnikiem.

Albo tak jak kolega pisze: spadła kompresja i tłok do wymiany.
Speed Triple 955i
KTM 450 EXC
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez Bostorn » 12/3/2011, 18:44

wymieniałes olej w skrzyni? czyściłeś gaźnik? dobrą robisz mieszankę? czyściłeś filtr powietrza?

jakÄ… robisz mieszanke?
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Znerol » 12/3/2011, 19:42

Tłok sprawdzałem i nie wygląda na zajechany. Przy wkładaniu i wyciąganiu nie ma żadnych problemów.
Co do filtra powietrza to chodzi o ten filtr który jest zamontowany na gaźniku? bo z tego co widzę to nie mam innego...
Dzisiaj właśnie wymieniłem olej w skrzyni i już trochę lepiej chodził ale rewelacji nie było.
Gaźnik czyściłem ze trzy razy a do mieszanki używam zwykłego mixola który dolewa mi koleś na stacji.
Znerol
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
Lokalizacja: Rogoźno

Postprzez barek253 » 12/3/2011, 20:13

do mieszanki zawsze powinno sie uzywac dobrych olejow a niue jakichs ze stacji
filtr wyczysc i sprawdz co bedzie
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Znerol » 13/3/2011, 13:15

Może jakieś rady jak wyczyścić filtr? niestety jestem świeżakiem w motorach...
Dziś go odpaliłem i na starcie były 3tys. obrotów a max 7 ale pojawił się kolejny problem w momencie gdy wrzucam bieg gaśnie...co to może być?
Znerol
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
Lokalizacja: Rogoźno

Postprzez zbyho222 » 13/3/2011, 13:56

Gdy gasnie jak wrzucasz bieg mozliwe ze sprzegło ciagnie jak cholera ;)
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez barek253 » 13/3/2011, 17:47

mozliwe ze sprzeglo masz za malo naciagniete albo do wymiany
a co do filtra to ciepla woda i plyn do mycia naczyn i przeprac do porzadnie
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Bostorn » 13/3/2011, 19:22

na zimnym silniku norma że gaśnie jak nie dodasz gazu

masz stożek? nie za dobrze

tlok dobrze wchodzi i wychodzi? a co to ma do tego??

po prostu trzeba ją wyregulowac ot i cała filozofia, gaźnik wyregulowac i powinno byc ok
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Znerol » 13/3/2011, 19:29

Dobra co do filtra to niestety zmuszony jestem do wymiany. Pękła uszczelka przy filtrze...
Co do sprzęgła to raczej nie jest za mało naciągnięte bo był skręcone na maxa przy manetce. Czy może to być za krótka/długa linka od sprzęgła?lub czy coś źle zostało podłączone?jakie sprzęgło najlepiej kupić i czy musi być konkretnie od tego modelu czy można je zastąpić innym?
Jak wyregulować gaźnik? mam tylko jedną śrubkę od obrotów i jest wkręcona na maxa inaczej gaśnie! Gaźnik jest marki Dellorto 14 9L.
Znerol
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
Lokalizacja: Rogoźno

Postprzez Bostorn » 13/3/2011, 21:58

musisz miec 2 srubki 1 ze spręzynką 2ga zwykla

zadnego sprzegla sie nie wymienia

jak bys mial padnięte to bys nie mogl wbijac biegów na sprzegle


jaka uszczelka pękła? tam nie ma uszczelek
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Znerol » 14/3/2011, 00:24

No dobra źle to nazwałem takie gumowe coś na czym jest filtr i czym go się mocuje na gaźnik.

Gaźnik ma tylko jedną śrubkę tą ze sprężyną, drugiej nie widzę i raczej jej nie ma.Tu jest zdjęcie ze sklepu http://sklep.motor-land.com.pl/tools/sh ... &ImageID=0
tu jeszcze jedno: http://www.dellorto.co.uk/merchandise/p ... ctionID=55

To co może być z tym sprzęgłem?? Jakieś propozycje?
Znerol
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
Lokalizacja: Rogoźno

Postprzez Bostorn » 14/3/2011, 19:22

to siÄ™ nazywa drogi kolego kruciec ssÄ…cy

Semi-automatic strangler starting system tzn ma automatyczne ssanie

dla tego też nie ma śrubki

ta ze sprężynką jest od biegu jałowego

wystarczy jÄ… dokladnie i dobrze ustawic
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Znerol » 15/3/2011, 11:39

Wiesz akurat tłumaczyć potrafię tylko nie za bardzo orientuje się jeszcze w tych wszystkich nazwach ale dobra...
Wczoraj wymieniłem filtr powietrza i na zimnym silniku wszystko było tak jak być powinno od razu wskoczył na wysokie obroty i kręcił do 9tys. w momencie nagrzania się silnika tzn. po kilku minutach jego obroty zaczęły spadać:-|
Co z tym fantem zrobić? Czy czasem nie jest coś z układem chłodzenia że gubi moc na ciepłym silniku? Jakieś porady?
Znerol
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
Lokalizacja: Rogoźno

Postprzez Bostorn » 15/3/2011, 22:49

toz logiczne że po rozgrzaniu silnik łapie niskie obroty, a po 2 na zimnym i na ssaniu nie kręci się motocykla.. niszczysz sprzęt i zużywa się szybciej silnik
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Znerol » 16/3/2011, 00:06

No spoko więcej nie będę go kręcił na zimnym no ale tak jak wcześniej go użytkowałem to nie było problemu ani na zimnym ani na rozgrzanym przyśpieszał bajecznie, wkręcał się dobrze na obroty... a teraz klapa czyli mam rozumieć że teraz po rozgrzaniu już sobie nim nie pojeżdżę? tzn już... w ogóle?
No mogę zrozumieć że spadną mu obroty ale nie aż o tyle żebym nie mógł jechać. Przykład: odpaliłem go na zimnym i od razu wskoczył na 4tys. po nagrzaniu się silnika czyli po kilku minutach obroty spadły w granice 1tys. tak chyba nie powinno być...?Na rozgrzanym jedzie jak żółw czy to może być coś z chłodzeniem silnika? może wymienić płyn chłodząc? czy może to być przez to że dolałem płynu samochodowego do chłodnicy nie wiedząc czym był wcześniej zalany? I może takie dziwne pytanko czym powinien być zalany cylinder? dodam że jest chłodzony cieczą ale ma też żeberka.
Znerol
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
Lokalizacja: Rogoźno

Postprzez Bostorn » 16/3/2011, 20:28

ehh.. chłopie ty chyba naprawde jesteś zielony bo piszesz nie stworzone rzeczy

jak motocykl rozgrzany może nagle nie jechac? trzeba dodac gazu to pojedzie

jak spada do 1 tys obrotow jak siÄ™ nagrzeje to jest bdb
tak musi byc

pytanie ile lałeś oleju do paliwa? jaką robiles mieszankę??

cdo cylindra nie leje sie zadnego plynu, borygo bądź petrygo leje sie do chlodnicy, następnie odpowietrza układ i jeździ

jeżeli mulusty jest po rozgrzaniu i nędznie na gaz reaguje to albo wina filtra powietrza, albo gaźnika, albo tłok się kończy
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Znerol » 16/3/2011, 23:29

No dokładnie jestem zielony i to mój pierwszy motor. Widać może na rozgrzanym nie jechać:) to czym zalać cylinder? bo z tego co dzisiaj zauważyłem to w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy pojawił mi się czarny osad i najprawdopodobniej dostało mi się tam w jakiś sposób paliwo więc będę musiał go całego rozebrać... Czy to mogła pójść uszczelka pod głowicą?

Wykluczam filtr powietrza bo kilka dni temu został wymieniony.

Mieszankę zrobił mi mechanik który podobno zna się na motorach i twierdzi że jest dobra, szczerze to ja wątpię w jego umiejętności...
Znerol
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
Lokalizacja: Rogoźno

Postprzez Bostorn » 17/3/2011, 16:18

jak czarny osad., to płyny tam od dawna siedzą, trzeba spuscic cały płyn z układu chłodzenia i zalac swierzego i odpowietrzyc

jeszcze raz powtarzam że do cylindra żadnych płynów się nie wlewa, tylko do chłodnicy!!!!!!


zapamiętaj sobie że robi się mieszankę 1:50 tzn na 5l benzyny wlewasz 100ml specjalnego oleju do paliwa typu castrol R1 racing, motul jakis tam, lub inne typowe paliwa do mieszanki paliwowej
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê