Problem z obrotami
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Problem z obrotami
Witam wszystkich.
Jestem nowy na forum oraz w tematyce motocyklowej i mam problem z motorem. Jest nim cross Malaguti Dune. Mam problem z obrotami silnika który polega na tym że po jego odpaleniu obroty sięgają 1000 a max na biegu jałowym to 5tys. W momencie gdy go kupiłem wszystko było cacy max obrotów wynosił prawie 10tys. a prędkości nie znam bo nie działa mi licznik:)
w każdym razie ford eskort nie mógł mnie dogonić:D
Co poradzicie? Co się z nim stało że stracił moc?
Pozdrawiam i liczÄ™ na jakÄ…kolwiek pomoc.
Jestem nowy na forum oraz w tematyce motocyklowej i mam problem z motorem. Jest nim cross Malaguti Dune. Mam problem z obrotami silnika który polega na tym że po jego odpaleniu obroty sięgają 1000 a max na biegu jałowym to 5tys. W momencie gdy go kupiłem wszystko było cacy max obrotów wynosił prawie 10tys. a prędkości nie znam bo nie działa mi licznik:)
w każdym razie ford eskort nie mógł mnie dogonić:D
Co poradzicie? Co się z nim stało że stracił moc?
Pozdrawiam i liczÄ™ na jakÄ…kolwiek pomoc.
- Znerol
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
- Lokalizacja: Rogoźno
Kiedy ostatni raz zmieniałeś mu filtry? Z tego co piszesz obstawiam filtr powietrza - przez co dławi silnik, zacznij od najprostszych spraw czasami przez zwykłą głupotkę można mieć problem z silnikiem.
Albo tak jak kolega pisze: spadła kompresja i tłok do wymiany.
Albo tak jak kolega pisze: spadła kompresja i tłok do wymiany.
Speed Triple 955i
KTM 450 EXC
KTM 450 EXC
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
Tłok sprawdzałem i nie wygląda na zajechany. Przy wkładaniu i wyciąganiu nie ma żadnych problemów.
Co do filtra powietrza to chodzi o ten filtr który jest zamontowany na gaźniku? bo z tego co widzę to nie mam innego...
Dzisiaj właśnie wymieniłem olej w skrzyni i już trochę lepiej chodził ale rewelacji nie było.
Gaźnik czyściłem ze trzy razy a do mieszanki używam zwykłego mixola który dolewa mi koleś na stacji.
Co do filtra powietrza to chodzi o ten filtr który jest zamontowany na gaźniku? bo z tego co widzę to nie mam innego...
Dzisiaj właśnie wymieniłem olej w skrzyni i już trochę lepiej chodził ale rewelacji nie było.
Gaźnik czyściłem ze trzy razy a do mieszanki używam zwykłego mixola który dolewa mi koleś na stacji.
- Znerol
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
- Lokalizacja: Rogoźno
Może jakieś rady jak wyczyścić filtr? niestety jestem świeżakiem w motorach...
Dziś go odpaliłem i na starcie były 3tys. obrotów a max 7 ale pojawił się kolejny problem w momencie gdy wrzucam bieg gaśnie...co to może być?
Dziś go odpaliłem i na starcie były 3tys. obrotów a max 7 ale pojawił się kolejny problem w momencie gdy wrzucam bieg gaśnie...co to może być?
- Znerol
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
- Lokalizacja: Rogoźno
na zimnym silniku norma że gaśnie jak nie dodasz gazu
masz stożek? nie za dobrze
tlok dobrze wchodzi i wychodzi? a co to ma do tego??
po prostu trzeba ją wyregulowac ot i cała filozofia, gaźnik wyregulowac i powinno byc ok
masz stożek? nie za dobrze
tlok dobrze wchodzi i wychodzi? a co to ma do tego??
po prostu trzeba ją wyregulowac ot i cała filozofia, gaźnik wyregulowac i powinno byc ok
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Dobra co do filtra to niestety zmuszony jestem do wymiany. Pękła uszczelka przy filtrze...
Co do sprzęgła to raczej nie jest za mało naciągnięte bo był skręcone na maxa przy manetce. Czy może to być za krótka/długa linka od sprzęgła?lub czy coś źle zostało podłączone?jakie sprzęgło najlepiej kupić i czy musi być konkretnie od tego modelu czy można je zastąpić innym?
Jak wyregulować gaźnik? mam tylko jedną śrubkę od obrotów i jest wkręcona na maxa inaczej gaśnie! Gaźnik jest marki Dellorto 14 9L.
Co do sprzęgła to raczej nie jest za mało naciągnięte bo był skręcone na maxa przy manetce. Czy może to być za krótka/długa linka od sprzęgła?lub czy coś źle zostało podłączone?jakie sprzęgło najlepiej kupić i czy musi być konkretnie od tego modelu czy można je zastąpić innym?
Jak wyregulować gaźnik? mam tylko jedną śrubkę od obrotów i jest wkręcona na maxa inaczej gaśnie! Gaźnik jest marki Dellorto 14 9L.
- Znerol
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
- Lokalizacja: Rogoźno
musisz miec 2 srubki 1 ze spręzynką 2ga zwykla
zadnego sprzegla sie nie wymienia
jak bys mial padnięte to bys nie mogl wbijac biegów na sprzegle
jaka uszczelka pękła? tam nie ma uszczelek
zadnego sprzegla sie nie wymienia
jak bys mial padnięte to bys nie mogl wbijac biegów na sprzegle
jaka uszczelka pękła? tam nie ma uszczelek
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
No dobra źle to nazwałem takie gumowe coś na czym jest filtr i czym go się mocuje na gaźnik.
Gaźnik ma tylko jedną śrubkę tą ze sprężyną, drugiej nie widzę i raczej jej nie ma.Tu jest zdjęcie ze sklepu http://sklep.motor-land.com.pl/tools/sh ... &ImageID=0
tu jeszcze jedno: http://www.dellorto.co.uk/merchandise/p ... ctionID=55
To co może być z tym sprzęgłem?? Jakieś propozycje?
Gaźnik ma tylko jedną śrubkę tą ze sprężyną, drugiej nie widzę i raczej jej nie ma.Tu jest zdjęcie ze sklepu http://sklep.motor-land.com.pl/tools/sh ... &ImageID=0
tu jeszcze jedno: http://www.dellorto.co.uk/merchandise/p ... ctionID=55
To co może być z tym sprzęgłem?? Jakieś propozycje?
- Znerol
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
- Lokalizacja: Rogoźno
to siÄ™ nazywa drogi kolego kruciec ssÄ…cy
Semi-automatic strangler starting system tzn ma automatyczne ssanie
dla tego też nie ma śrubki
ta ze sprężynką jest od biegu jałowego
wystarczy jÄ… dokladnie i dobrze ustawic
Semi-automatic strangler starting system tzn ma automatyczne ssanie
dla tego też nie ma śrubki
ta ze sprężynką jest od biegu jałowego
wystarczy jÄ… dokladnie i dobrze ustawic
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Wiesz akurat tłumaczyć potrafię tylko nie za bardzo orientuje się jeszcze w tych wszystkich nazwach ale dobra...
Wczoraj wymieniłem filtr powietrza i na zimnym silniku wszystko było tak jak być powinno od razu wskoczył na wysokie obroty i kręcił do 9tys. w momencie nagrzania się silnika tzn. po kilku minutach jego obroty zaczęły spadać:-|
Co z tym fantem zrobić? Czy czasem nie jest coś z układem chłodzenia że gubi moc na ciepłym silniku? Jakieś porady?
Wczoraj wymieniłem filtr powietrza i na zimnym silniku wszystko było tak jak być powinno od razu wskoczył na wysokie obroty i kręcił do 9tys. w momencie nagrzania się silnika tzn. po kilku minutach jego obroty zaczęły spadać:-|
Co z tym fantem zrobić? Czy czasem nie jest coś z układem chłodzenia że gubi moc na ciepłym silniku? Jakieś porady?
- Znerol
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
- Lokalizacja: Rogoźno
toz logiczne że po rozgrzaniu silnik łapie niskie obroty, a po 2 na zimnym i na ssaniu nie kręci się motocykla.. niszczysz sprzęt i zużywa się szybciej silnik
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
No spoko więcej nie będę go kręcił na zimnym no ale tak jak wcześniej go użytkowałem to nie było problemu ani na zimnym ani na rozgrzanym przyśpieszał bajecznie, wkręcał się dobrze na obroty... a teraz klapa czyli mam rozumieć że teraz po rozgrzaniu już sobie nim nie pojeżdżę? tzn już... w ogóle?
No mogę zrozumieć że spadną mu obroty ale nie aż o tyle żebym nie mógł jechać. Przykład: odpaliłem go na zimnym i od razu wskoczył na 4tys. po nagrzaniu się silnika czyli po kilku minutach obroty spadły w granice 1tys. tak chyba nie powinno być...?Na rozgrzanym jedzie jak żółw czy to może być coś z chłodzeniem silnika? może wymienić płyn chłodząc? czy może to być przez to że dolałem płynu samochodowego do chłodnicy nie wiedząc czym był wcześniej zalany? I może takie dziwne pytanko czym powinien być zalany cylinder? dodam że jest chłodzony cieczą ale ma też żeberka.
No mogę zrozumieć że spadną mu obroty ale nie aż o tyle żebym nie mógł jechać. Przykład: odpaliłem go na zimnym i od razu wskoczył na 4tys. po nagrzaniu się silnika czyli po kilku minutach obroty spadły w granice 1tys. tak chyba nie powinno być...?Na rozgrzanym jedzie jak żółw czy to może być coś z chłodzeniem silnika? może wymienić płyn chłodząc? czy może to być przez to że dolałem płynu samochodowego do chłodnicy nie wiedząc czym był wcześniej zalany? I może takie dziwne pytanko czym powinien być zalany cylinder? dodam że jest chłodzony cieczą ale ma też żeberka.
- Znerol
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
- Lokalizacja: Rogoźno
ehh.. chłopie ty chyba naprawde jesteś zielony bo piszesz nie stworzone rzeczy
jak motocykl rozgrzany może nagle nie jechac? trzeba dodac gazu to pojedzie
jak spada do 1 tys obrotow jak siÄ™ nagrzeje to jest bdb
tak musi byc
pytanie ile lałeś oleju do paliwa? jaką robiles mieszankę??
cdo cylindra nie leje sie zadnego plynu, borygo bądź petrygo leje sie do chlodnicy, następnie odpowietrza układ i jeździ
jeżeli mulusty jest po rozgrzaniu i nędznie na gaz reaguje to albo wina filtra powietrza, albo gaźnika, albo tłok się kończy
jak motocykl rozgrzany może nagle nie jechac? trzeba dodac gazu to pojedzie
jak spada do 1 tys obrotow jak siÄ™ nagrzeje to jest bdb
tak musi byc
pytanie ile lałeś oleju do paliwa? jaką robiles mieszankę??
cdo cylindra nie leje sie zadnego plynu, borygo bądź petrygo leje sie do chlodnicy, następnie odpowietrza układ i jeździ
jeżeli mulusty jest po rozgrzaniu i nędznie na gaz reaguje to albo wina filtra powietrza, albo gaźnika, albo tłok się kończy
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
No dokładnie jestem zielony i to mój pierwszy motor. Widać może na rozgrzanym nie jechać:) to czym zalać cylinder? bo z tego co dzisiaj zauważyłem to w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy pojawił mi się czarny osad i najprawdopodobniej dostało mi się tam w jakiś sposób paliwo więc będę musiał go całego rozebrać... Czy to mogła pójść uszczelka pod głowicą?
Wykluczam filtr powietrza bo kilka dni temu został wymieniony.
Mieszankę zrobił mi mechanik który podobno zna się na motorach i twierdzi że jest dobra, szczerze to ja wątpię w jego umiejętności...
Wykluczam filtr powietrza bo kilka dni temu został wymieniony.
Mieszankę zrobił mi mechanik który podobno zna się na motorach i twierdzi że jest dobra, szczerze to ja wątpię w jego umiejętności...
- Znerol
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 11/3/2011, 22:50
- Lokalizacja: Rogoźno
jak czarny osad., to płyny tam od dawna siedzą, trzeba spuscic cały płyn z układu chłodzenia i zalac swierzego i odpowietrzyc
jeszcze raz powtarzam że do cylindra żadnych płynów się nie wlewa, tylko do chłodnicy!!!!!!
zapamiętaj sobie że robi się mieszankę 1:50 tzn na 5l benzyny wlewasz 100ml specjalnego oleju do paliwa typu castrol R1 racing, motul jakis tam, lub inne typowe paliwa do mieszanki paliwowej
jeszcze raz powtarzam że do cylindra żadnych płynów się nie wlewa, tylko do chłodnicy!!!!!!
zapamiętaj sobie że robi się mieszankę 1:50 tzn na 5l benzyny wlewasz 100ml specjalnego oleju do paliwa typu castrol R1 racing, motul jakis tam, lub inne typowe paliwa do mieszanki paliwowej
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości