Zobacz wątek - Jak pomalować owiewki ?
NAS Analytics TAG

Jak pomalować owiewki ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Jak pomalować owiewki ?

Postprzez Mojżesz » 12/2/2011, 23:52

Witam,
Drodzy koledzy zwracam się do was z prośbą, o dobre podpowiedzi w sprawie pomalowania owiewek w motocyklu. Mój problem polega mianowicie na tym, że chcę go pomalować w kilku kolorach ( biały, czerwony i czarny).
Cieniowanie nie będzie tam żadne występowało, ale na jednym elemencie będą kolory obok siebie, będzie też prosta grafika i tu jest problem, jak to malować, jak oddzielić.
Czym to malować? bazą czy akrylem? Mam już kupioną szpachlę do plastiku i takie coś ja podkład plus 700 novala.
Mojżesz
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28/11/2010, 02:25
Lokalizacja: warszawa


Postprzez eryk79 » 13/2/2011, 11:19

a po o ci szpachla jakies ubytki ? malujesz podkladem do plastiku potem baza (kolor) z 3 warstwy w odstepach min. 3min miedzy warstwami potem z 30min i kładziesz bezbarwny po 4 dniach polerujesz
GSX 750F
Avatar użytkownika
eryk79
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 6/6/2010, 17:30
Lokalizacja: szczecin police nowe warpno


Postprzez Mojżesz » 13/2/2011, 11:43

mam ubytki bo motorek po szlifie. a ten podkład novala plus 700 jest bezbarwny wiec to jest tylko taki podkład pod zwykły podkład który zwiększa przyczepność do plastiku, tak mi sie wydaje.
Ale dalej sie nie dowiedziałem jak pomalować dwa kolory obok siebie?
myślałem o tym by pomalować bazą np. pomalować trochę więcej czerwonym by nie wyszło później jakieś nie domalowanie a następnie okleić i baza białego dopiero na koniec klar. z tym że klara trzeba dawać jak baza jeszcze do końca nie wyschła bo się będzie łuszczyć więc jak mam oddzielać i naklejać taśmę na nie wyschniętą bazę? .
Czy po prostu baza+ lakier czekać aż wyschnie i co do milimetra oddzielić taśmą maskującą i dopiero malować następny kolor/ jak wy myślicie?
Mojżesz
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28/11/2010, 02:25
Lokalizacja: warszawa

Postprzez oskaarek » 13/2/2011, 12:12

no ja jak malowałem w dwóch kolorach kiedyś moto to właśnie baza i lakier,jak wyschło to drugą cześć tak samo ,potem na całości już jeszcze z 2 warstwy lakieru i polerka na koniec ( jak psikniesz samą baza i zakryjesz taśmą do drugiej części to może odejść ci z taśma kolor wiec lepiej chociaż jedna warstwę lakierem psiknąć) Mowie o lakierach metalicznych , bo do akrylu nie trzeba bezbarwnego, wiec mniejszy kłopot
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
oskaarek
Świeżak
 
Posty: 203
Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez prez3s » 13/2/2011, 12:31

najpierw przygotuj powierzchnię (uzupełnij wszystkie ubytki itp.) następnie wszystkie szpachlowane miejsca musisz zapodkładować (proponuje użyć podkładu akrylowego z utwardzaczem, jeśli plastiki były już wcześniej malowane nie ma potrzeby używać podkładu do plastiku. Jeśli chodzi o nakładanie kilku kolorów obok siebie to w sumie łatwe jest ale czasochłonne. Malujesz mieszanką baza+utwardzacz (utwardzacz proponuję jakiś z typu superfast bo skraca to czas oczekiwania do malowania kolejnym kolorem. Najpierw umaluj całą owiewkę kolorem kolorem którego będzie najwięcej, poczekaj aż wyschnie, zamaskuj to co ma zostać w tym kolorze i nakładaj kolejny kolor (przy użyciu utwardzacza typu superfast czas oczekiwania na wyschnięcie nie będzie przekraczał 3 godzin) Kiedy już wszystkie kolory będziesz miał nałożone zmatuj całość papierem 2000 na mokro i pomaluj klarem, na następny dzień możesz wypolerować i już. Wszystkie te czynności są stosunkowo proste jeśli się dysponuje odpowiednim sprzętem, umiejętnościami i wiedzą o technologi lakierniczej. Jeśli masz zamiar malować sam, a nigdy tego wcześniej nie robiłeś i nie masz sprzętu to zapomnij o tym że będzie to względnie wyglądało:P

Aha, żeby nie było to jestem pracownikiem warsztatu lakierniczego i mam pojęcie o czym piszę. Ale jak znam życie to zaraz się znajdzie kilku najmądrzejszych którzy wszystko wiedzą najlepiej:P
prez3s
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 7/3/2010, 21:46

Postprzez Mojżesz » 13/2/2011, 13:01

szwagier ma lakiernie i sprzęt. Malowałem kiedyś przęsła na warsztatach a moto chce dla własnej satysfakcji pomalować sam. tak samo jak i bez jego pomocy chcę się do tego zabrać.

Prezes piszesz że baza + utwardzacz to znaczy ze nie musze lakierować jak dodam utwardzacza a taśma którą zamaskuje kolor nie oderwie mi bazy? czy po położeniu na koniec klaru nie będzie się on łuszczył

Oskarek a pro po akrylu może i łatwiej by było ale podobno na słońcu szybko się niszczy, traci kolor i poza tym chyba były by duże schody po malowaniu dwoma kolorami.
Mojżesz
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28/11/2010, 02:25
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Invi » 13/2/2011, 13:11

Jak zmatujesz nawet wyschniętą bazę to nic się nie będzie łuszczyć.

Fabryka zazwyczaj daje lakier (jaki to już zależy, metaliki, perły, 3-warstwowe niewiadomowsumieco od Suzuki, akryle) na niego zwykłe naklejki ;)
Z wyjÄ…tkiem baku gdzie na naklejki idzie jeszcze bezbarwny.


Do malowania przydałoby się coś co sprawi że lakier nie będzie pękał kiedy plastik będzie pracował, ale chyba ten podkład który dałeś właśnie to miał załatwić.


Testowałem metodę: akryl który dokładnie odparuje przez kilka dni, zmatować go, nakleić naklejki (woda z ludwikiem + opalarka), pomalować bezbarwnym. I było ok.


Z oklejaniem owiewki i malowaniem 2 kolorami to w sumie sporo je***** jest. A naklejki to prosto i przyjemnie.

Szpachle też lepiej dać taką która będzie w stanie pracować razem z plastikiem, a nie odpadać przy pierwszym lepszym zgięciu.

A o jakim moto tak w ogóle mówimy?
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Mojżesz » 13/2/2011, 13:50

Mój motorek to gsx750R srad :D.
Zatem Opracowałem taki schemat:
1 pomalowanie podkładem uelastyczniającym i polepszającym przyczepność czyli to co juz mam kupione noval plus700
2 na jeszcze nie doschnięty do końca uelastyczniacz prysnę podkładem ok 2 razy
3 zmatowię 320 i koniec 800 położę szpachlę do plastiku.
4 po szpachlowaniu miejsce szpachlowane ponownie zwykły podkład następnie mat kończąc papierem 800
5 baza z domieszką utwardzacza bez klaru oczywiście
6 oddzielenie, oklejenie pomalowanej ówczesnej powierzchni i baza kolor numer 2 - każdy z kolorów (bazę) kładę dwie warstwy.
7 mat wszystko papierem wodnym 1200
8 naklejki typu "srad" gsxr" itp
9 klar 2 warstwy
10 polerka
Wnieście poprawki jak coś nie tak
Mojżesz
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28/11/2010, 02:25
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Invi » 13/2/2011, 14:26

A zwykły podkład i lakier na nim nie będzie i tak pękał?

Można kupić jakiś dodatek do lakieru który go uelastycznia, to powinno załatwić sprawę.

Z drugiej strony to boczek w sradzie zbytnio nie pracuje i jest z grubego plastiku, więc i tak nie powinno pękać.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Mojżesz » 13/2/2011, 15:26

to jeszcze raz dopytam się co dodawać do bazy i lakieru utwardzacza tak jak pisze prezes czy uelastyczniacza tak jak twierdzi Invinciblee? podkreślę że prezes jest pracownikiem warsztatu i chyba wie co mówi aczkolwiek nie chcę do końca kwestionować wypowiedzi Invinciblee która też ma sens.
Mojżesz
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28/11/2010, 02:25
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Mojżesz » 13/2/2011, 15:29

też nie chciał bym by baza mi zeszła razem z taśmą maskującą podczas odrywania gdy będę się przymierzał do nałożenia klaru
Mojżesz
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28/11/2010, 02:25
Lokalizacja: warszawa

Postprzez prez3s » 13/2/2011, 16:28

jak dodasz tylko zmiekczacz to zejdzie ci juz nalozona farba z tasma, musisz koniecznie dodac utwardzacz i ewentualnie antysilicon. malowalem juz kilka motocykli i z doswiadczenia wiem ze nie ma sensu stosowac zadnych specjalnych dodatkow do plastiku. metoda z baza+utwardzacz dziala najlepiej i jest sprawdzona. tylko jak na koniec nakleiki nalepisz to pamietaj zeby je delikatnie na 2000 na mokro zatrzec i do matowania pod klar tez papieru 2000 uzywaj , jesli nie masz doswiadczenia to po 1200 moga slady zostac
prez3s
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 7/3/2010, 21:46

Postprzez Invi » 13/2/2011, 17:35

Ja się nie sprzeczam bo żaden ze mnie lakiernik ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Repsol » 13/2/2011, 22:12

Nie słuchaj prezesa bo, bo większość jego wypowiedzi w tym temacie to brednie nie mające nic wspólnego z lakierowaniem.

Przede wszystkim PZP jest na goły plastik a nie na stary lakier, zastosuj go tylko w miejscach spawu lub tam gdzie będzie widać rodzimy plastik. To tylko kontakt, woda konsystencji rozcieńczlnika. Kładziesz dwie cienkie warstwy w kilkuminutowych przerwach
Szpachla dobrze aby była połozona na podkład i następnie również nim przykryta, najlepiej akrylowy wypełniający.
Następnie baza, i tutaj masz dwa wyjścia: na wszystkie wzorki masz 12h lub jeśli wiesz, że sie nie wyrobisz to kładziesz jeden kolor/baza + clar, następnie po wyschnięciu robisz mat skoczem szarym lub 1500 i na to drugi kolor/baza + clar.

Oczywiście uelastyczniacz stosujesz bo zima wszystko może popękać i specjalny szpachel do plastiku również (alternatywą może być w ostateczności szpachla z włóknem szklanym).
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez prez3s » 14/2/2011, 20:15

do repsol
a kim ty jestes ze piszesz ze brednie wypisuje?
odnosnie podkładu to napisalem zeby uzyl akrylowego z utwardzaczem (nie spotkalem jeszcze podkladu akrylowego ktory by nie wypelnial:P)
opisana przeze mnie po krotce metoda (baza + utwardzacz) pomalowałem juz kilka motocykli i wszyscy klienci sa zadowoleni O czywiscie mozna pomalowac sama baza i liczyc na to ze nie odejdzie ona z tasma ktora wzorki sie wykleilo ale po co ryzykowac.
kazdy lakiernik ma swoje sposoby i technologie ktore stosuje i ktore wypraktykowal w czasie dotychczasowej pracy. ja ze swojego doswiadczenia wiem ze metoda ktora stosuje jest skuteczna bo wyklejajac jakiekolwaiek wzorki na bazie nie musie sie przejmowac tym ze ja uszkodze, poprostu miedzy kolejnymi warstwami bazy matuje wszystko na mokro na 2000 i nie ma prawa sie nie polaczyc.
odnosnie szpachlowki to stosuje tylko i wylacznie szpachel gold firmy 2w i jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby popekala.
zreszta nie ma sie co rozpisywac na temat technologii lakierniczych bo jest ich tysiace a jesli chlopak nie ma doswiadczenia w lakierowaniu to i tak zbyt doskonale to wszystko wygladac nie bedzie:P
prez3s
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 7/3/2010, 21:46

Postprzez Repsol » 14/2/2011, 21:29

Dolewanie utwardzacza od bezbarwnego do bazy jest metodą "kombinatorską" NIE zalecaną przez któregokolwiek producenta komponentów lakierniczych więc zastanów się co piszesz.

Ile razy zeszła Ci ta baza razem z taśmą? Słyszaleś o specjalnych taśmach przeznaczonych własnie do tego typu prac?
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez Mojżesz » 14/2/2011, 22:51

A pro po taśmy, zamierzam użyć zwykłej malarskiej żółtej papierowej do oklejania zgrubna oraz do wytyczania rantu danego wzoru taśmy maskującej 3M scotcha szerokości ok 3 mm by łatwo tworzyć wzory.

A tak ogólnie obu wam dziękuję za pomoc, wiadomo że żaden z was nie pisał czegoś by zaszkodzić, ale jedynie pomóc. Tak więc jest wiele szkół, wezmę pod uwagę wypowiedzi wasze nie sugerując się wyłącznie, wypowiedzią jednego z kolegów.
Zapewne będę miał po drodze jeszcze kilka pytań które mogą wyjść w praniu tak że do was się zwrócę.
Mojżesz
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28/11/2010, 02:25
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Invi » 14/2/2011, 23:02

Taśma malarska jest tutaj do d***. Robiłem tak jak piszesz, właśnie z taśmą malarską, tylko że kładłem akryl i było sporo miejsc w których lakier dostawał się pod taśmę.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez prez3s » 14/2/2011, 23:11

do repsol
moze i jest metoda kombinatorska ale sprawdzona i skuteczna, baza jest wtedy o wiele bardziej odporna na jakiekolwiek czynniki w tym oklejanie itp.
po drugie nie trzeba sie wtedy przejmowac ze baza za bardzo podeschnie i klar sie nie "zlapie"
jak juz wczesniej pisalem kazdy lakiernik ma swoje sprawdzone metody, bardzo czesto sa to metody moze i kombinatorskie ale sprawdzone
do invincible
do oklejania przy pracach lakierniczych nie stosuje sie zwyklej tasmy malarskiej
prez3s
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 7/3/2010, 21:46

Postprzez Invi » 14/2/2011, 23:40

prez3s napisał(a):do invincible
do oklejania przy pracach lakierniczych nie stosuje sie zwyklej tasmy malarskiej


Spoko, ja odradzam tą taśmę, a ty piszesz mi że jej się tu nie stosuje :roll: Zareagowałem jedynie na post Mojżesza który planował jej użyć i opisałem własne doświadczenia z nią.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości




na górê