Zobacz wÄ…tek - Åšcigacz 125ccm - Jaki ?
NAS Analytics TAG

Åšcigacz 125ccm - Jaki ?

i inne małe pojemności
_________

Åšcigacz 125ccm - Jaki ?

Postprzez Matrix_PSB » 1/8/2010, 11:32

Siema

Oczywiście muszę się przywitać to mo pierwszy post 8)

Stwierdziłem ,że skuter mi już nie wystarcza i postanowiłem zakupić ścigacza o pojemności 125ccm (prawko A1 w drodze)

Zdaje sobie również ,że jakieś tam tematy tego typu już istnieją lecz ,nie są najświeższe ,poza tym mam trochę inne wymagania co do ścigacza..

Budżet max 6tyś ,ale raczej jakieś 5,5tyś

Raczej tylko dwu suwy wchodzą w grę ,jak wiadomo lepesze osiągi ,zaraz pewnie pojawią się posty ,że lepiej kupić cztero suwa ,bo mniejsze zużycie paliwa - jak bym chciał oszczedać to został bym przy skuterze;]. Jedyna zaleta czero suwa to dzwięk ,nistety nie można mieć wszystiego ,odpowiedni tłumik w dwu suwie też da radę - podsumowująć żaden argument za cztero suwami mnie nie przekona ,inna sprawa z Yamahą YZF ,niestety nie mam tylu pieniędzy (świeże motory)

Wypisałem chyba wszystkie znane/sesensowne po to żebyście mi doradzali ,a nie wypisywali wszystkie możliwe modele przez 20 pierwszych postów ,oczywiście jak coś ciekawego pominołem to piszcie ;]]


Hond CBR - słabe osiągi ,wygląda jak ,,rower'' - chyba najgorszy wybór

Yamha TZR - trochÄ™ za stara ,poza tym paskudna

Yamha YZF - poza moim budżetem..a szkoda

Derbi GPR - też nie starczy kabony ,poza tym słyszałem ,że żadna rewelacja ;>

----------------------------------------
Motory którę biore pod uwagę :

Aprilia RS - w najnowszej budzie najlepiej się prezentuje ze wszystkich 125-tek i ma najlepsze osiągi zaraz po Mito (według nie których bardzo porónywalne) // ,ale niestety tylko poprzednia generacja jest w moim zasięgu - osiągi bdb (gorsze od nowej wersji?) ,tylko te przednie światła...

Cagiva Mito - najszybsza 125-tka ,,małe Ducati"" ,wygląda super - z tego co wiem to największe wymiary ,najszersze opony przez wielu mylona z motorami o dużo większej pojemności tylko jest jedno ,,ale'' - przód ,chdzi mi konkretnie o te śwaitła - jakoś mi się nie podobają..może dobry tuning wizualny ?

Hond NSR - dużo części ,małe awaryjne ,bardzo dobre osiągi - nie wiele odstaje od Mito i nowej RS ,wygląd o nieby lepszy niż w przypadku CBR - chyba mój faworyt

Jak się gdzieś pomyliłem to mnie poprawcie ;

Teraz czekam na wasze rady

Pozdro

P.S. Tak jestem pewny ,że ma to być ścigacz a nie np.cross ,ogólnie proszę o nie wypowiadanie się nie na temat - wole uprzedzić nie potrzebne posty
Matrix_PSB
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 1/8/2010, 11:17


Postprzez swirus2007 » 1/8/2010, 11:41

ja bym bral albo NSR bo to kompromis po miedzy moca a wymiana tloków

Mito to inna bajka, duzo mocy i czeste wymiany tlokow

Oblookaj leszcze Gilere sp 01 (mam i polecam)
http://allegro.pl/item1163822676_gilera ... o_cbr.html
to nie jest sp 01 ale prawdopodobnie sp 02 bo ma lagi USD
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~


Postprzez qwee » 1/8/2010, 11:54

chyba zły dział ale powiem ci coś o mojej nsr. Wiadomo, ze skoro to mam to bede to raczej zachwalał i tak tez będzie. Jeżdze nią od tego sezonu i jej najwiekszy chyba plus to wygląd. Jak na tamte czasy produkcji to myśle, ze nic nie można z nią porównać. Tył troche przestarzały, zwłaszcza światła ale przód i od boku wygląda świetnie. Nie to co CBR 125, która jest moim zdaniem porażką w tej kwestii. Wygląda troche jak komar z owiewkami. ten "sportowy" motocykl prezentuje sie dobrze tylko dla posiadaczy tego roweru z silnikiem. Może ma lepszy dzwiek ale za to osiągi nieporównywalne. A na moje motocykl to ma isc i jakoś wygladac a nie brzmieć. Jeśli chodzi o silnik to 2t to chyba najlepsze rozwiazanie w przypadku tych małych pojemnosci. Po odpaleniu zapewne na twojej twarzy pojawi sie drwiący uśmiech z powodu dziwieku jaki sie stamtąd wydobywa ale da sie to wytrzymać. Poza tym powyżej 8tys obrotów brzmi lepiej i można odczuć wyrażnie szybrzy wzrost mocy wraz ze wzrostem obrotów. Nie bedziesz żałował tego wyboru. Zwłaszcza jesli robisz kategorie A1. Minus jest tak, lecz to raczej dla mnie bo ciebie to nie bedzie dotyczyło, że po paru miesiacach stał sie dla mnie za słaby, a że mam kat A to chciałoby sie coś wiekszego. A jak ty nie masz wyboru to problem sam sie rozwiazał:) Wziąłem ją głownie z tego względu, że wole sportowe motocykle niż szosowo turystyczne, nakedy, enduro itd a dysponowałem budzetem porównywalnym z twoim. Nic sportowego co w miare sie prezentuje za te pieniadze nie dostane a lepsze to niż kwadratowy GPZ czy inny starzec. Prznajmniej jak dla mnie. No i miała to być małą pojemność do nauki jazdy a wiadomo, że 250 w kategori sportów jest raczej mało a za ninje 250 kupimy zx6r nieco starsze.

Nie wiem jak sie jezdzi tamtymi motocyklami wiec co do komfortu nie potrafie nic powiedziec. Na nsr siedzi sie dosc dobrze nawet mi a mam ponad 1,8m wzrostu. Moim zdaniem wyglada o niebo lepiej od mito w kwestii swiateł. Ale z nią jest jak z hayabusa - dla jednych piękna a dla innych okropna.

Faktem jest też, ze ma słabe światła. W nocy kiepsko sie jezdzi.
Ale ogólnie nie pożałujesz.
qwee
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 27/11/2009, 09:03

Postprzez Damianos500 » 1/8/2010, 12:11

Bierz Honde Nsr. Chyba że masz kase i czas to weź Mito lub Rs bo one bardzo często się sypią. Honda Ns-1 tez nie jest zła.
Uśmiechnij się! :)
Damianos500
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 3/5/2010, 17:10

Postprzez Matrix_PSB » 1/8/2010, 12:52

Mógłby ktoś podać osiągi Mito i RSki (starsza generacja) ,najlepiej też NSRki ,bo mam nie kompletne..chcę porównać

Rs 125 chyba sobię podaruje ,wygląa najgorzej z całej trójki (mowa oczywiście o starej generacji) ,nie wiem jak z osiągami dokładnie

Chyba postawię na NSR ze zwględu na wygląd ,chociaż Mito wygląda nawet lepiej ,tylko te cholerne światła ,kumpel przerabiał światłą w NSR wiec w Cagivie pewnie też ten manewr da się zrobić i do tego te osiągi ,no ale jak piszecie znowu większa awaryjność..

hmm
Matrix_PSB
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 1/8/2010, 11:17

Postprzez maciek.046 » 1/8/2010, 16:59

swirus2007 napisał(a):Oblookaj leszcze Gilere sp 01 (mam i polecam)l


wiadomo ze sie chwali co sie ma ale ja bym nie polecal ze wzgledu na brak czesci, ogolnie malo jest tych motocykli wiec trudno znalezc kupic cos w ladnym stanie...
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez swirus2007 » 1/8/2010, 19:19

maciek.046
co do czesci niektórzy moga miec problem ale jak ktos ma jakas rodzine w niemczech/ franci/włoszech/hiszpani to nie ma problemu z czesciami

Matrix_PSB
jak sie dba tak sie ma
Nsr jest slabsza a wiec mniej wysilony silnik czyli zadze temonty(co 2-4 sezony)
a mito to czysta moc i bardzo wysilony silnik(tlok co sezon (ok 25k km) )
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez qwee » 1/8/2010, 19:28

osiagów tu nie porównuj bo w dziesieciolatkach to róznie moze z nimi byc. jeden moze byc bardziej wyrąbany od drugiego przez co pojdzie gorzej a w teorii powinien miec lepsze rezultaty.

moja rada to NSR.
qwee
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 27/11/2009, 09:03

Postprzez Matrix_PSB » 2/8/2010, 00:38

może mi ktoś podac generacje cagivy mito chodzi mi o lata produkcji ?

na googlach jakoś nie moge znaleść tych danych

---
a może warto zarejstrować 250 na 125 ?

jak z cenami takich motorów ,dużo lepsze osiągi ?
Matrix_PSB
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 1/8/2010, 11:17

Postprzez swirus2007 » 2/8/2010, 08:48

Kategorie dziela sie na:
1) kategoria A1:

- motocykli o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,1 kW/kg,
- motocykli trzykołowych o mocy nieprzekraczającej 15 kW,

2) kategoria A2:

- motocykli o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,2 kW/kg oraz niepochodzące od pojazdów o mocy przekraczającej dwukrotność mocy takiego motocykla,

3) kategoria A:

- motocykli
- motocykli trzykołowych o mocy powyżej 15 kW

Nowy podział kategorii prawa jazdy niesie za sobą także zmianę minimalnego wieku upoważniającego do ich uzyskania, oraz wprowadzenie stopniowego dostępu do poszczególnych kategorii. Wiek niezbędny do uzyskania poszczególnych kategorii prawa jazdy został ustalony następująco:

1) kategoria A1 - 16 lat,
2) kategoria A2 - 18 lat,
3) kategoria A:
a. 20 lat - w przypadku jeżeli osoba, od co najmniej dwóch lat, posiada prawo jazdy kategorii A2. (dla motocykli trzykołowych o mocy powyżej 15 kW granica wieku wynosi 21 lat)
b. 24 lata - w przypadku jeżeli osoba nie posiada prawa jazdy kategorii A2.

http://www.scigacz.pl/Prawo,jazdy,na,mo ... 10623.html

poczytaj i jak ci sie oplaca robic a1 to rób ale ja bym wolal a2 z tego wzgledy ze posmigasz 2 lata i robisz A

PS: tekst jest skopiowany z artukulu z scigacza
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez Ernesto » 2/8/2010, 09:31

moim zdaniem mito było by najlepszym rozwiązaniem, jest najmocniejszą 125 stworzoną po to by pokonać nsr i rs. do tego wygląda jak ducati 996 co wg mnie stanowi duży plus, do tego gabarytowo łatwo pomylić ją z sześćsetką. wiadomo że przy takiej mocy z tej pojemności to tłok trzeba będzie wymieniać częściej niż w słabszych motorach ale to również bardzo dużo zależy od Twojego stylu jazdy... do tego jeszcze takie bajery jak amortyzator skrętu czy kozackie heble ;) ja bym się nie zastanawiał
Ernesto
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5/12/2009, 13:08
Lokalizacja: Wożuczyn

Postprzez Matrix_PSB » 2/8/2010, 11:00

a może Derbi GPR 2t ?

wyglÄ…da dobrze ,nie wiem jak z osiÄ…gami

-----
dowiem się jak było z generecjami miti i latami produkcji ? :wink:
Matrix_PSB
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 1/8/2010, 11:17

Postprzez zarkanis96 » 2/8/2010, 11:10

A podobno starsza generacja RS jest mocniejsza od tych nowych. czy to prawda to nie wiem ale wiele osob tak pisze. Najleprze osiagi ma Mito :D:D
Avatar użytkownika
zarkanis96
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
Lokalizacja: JesteÅ›?

Postprzez Matrix_PSB » 2/8/2010, 12:14

a jak stoi z osiągami Derpi GPR 2t, słyszałem, że ma lepsze osiągi niż nowa RS ?

Co do najszybszej maszyny w klasie może Yamaha YZF Belgarda (40km) ?
Matrix_PSB
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 1/8/2010, 11:17

Postprzez swirus2007 » 2/8/2010, 16:10

Matrix_PSB
nie ma czegos takiego jak YZF belgrada jesli sie nie myle

jest ale TZR belgrada i jest to 2t

I musisz kupic zeby miala w dowodzie wbite 11kW bo takto nici z A1 bo nie zarejestrujesz na motocykl lekki
a jak wiadomo wszystkie 2t maja powyzej tej wartosci (11kW = 14.955832704999999 KM
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez Matrix_PSB » 2/8/2010, 16:39

Literówka..sorki

To jak z osiÄ…gami Derbi 2t ?
Matrix_PSB
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 1/8/2010, 11:17

Postprzez qwee » 2/8/2010, 17:46

Człowieku, co ty tak na te osiągi sie upierasz? Wszytkie mają zbliżone, a różnią sie gdy porównujesz nowe motocykle a nie kilku, kilkunastolatki. Kazdy mogł być inaczej eksploatowany i ten co na papierze moze wygladac lepiej moze okazać sie gorszy. Co stego, ze ktoś ci napisze ze mito ma Vmax XXX km/h jak jest prawwdopodobienstwo, ze kupisz taka, ktorą czeka remont za 100 km i nie bedziesz miał nic z tych osiągów. Bierz tą która ci sie bardziej podoba, jest mniej awaryjna i są dostepne cześci.
qwee
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 27/11/2009, 09:03

Postprzez mefju » 2/8/2010, 23:05

Dokładnie, różnice w v/maxach nie są przecież jakieś wielkie. Poza tym jazda vmaxem 125tką to żadna przyjemność. Poza tym nie słuchaj jak ktoś pitoli że rs i mito się sypią, o nie trzeba po prostu dbać i chodzą jak złoto. Bierz to co Ci się podoba, a to czy kupisz w dobrym stanie czy padlinę to już od Ciebie zależy.
!
easy rider..
Avatar użytkownika
mefju
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 11/5/2009, 18:16
Lokalizacja: podkarpackie

Postprzez Matrix_PSB » 4/8/2010, 01:49

wracajÄ…c do Giler'y SP 01 125, coÅ› wydaje mi siÄ™ podobna do Yamahy TZR 125 :>

------

już się zdecydowałem mniej więcej : wybór padł na NSR, ewentualnie na Mito w dobrym stanie, zależy jak będę stał z kasą ]]
Matrix_PSB
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 1/8/2010, 11:17

Postprzez swirus2007 » 4/8/2010, 12:05

Matrix_PSB
tak sa podobne, lecy troche pewnie sie rozwiązaniami technicznymi róznią, jak to zwykle bywa

dobrze ze wybrales honde bo jest bardzo prosta konstrukcja
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê
cron