Zobacz wÄ…tek - Pomoc w wyborze motocykla
NAS Analytics TAG

Pomoc w wyborze motocykla

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Pomoc w wyborze motocykla

Postprzez Bartek21 » 28/5/2010, 18:27

Witam po długiej przerwie, wprawdzie zarzekałem się, że już nigdy nie wsiądę na motor jednak z czasem jednak pasja wygrała.

Tutaj opisany był mój przypadek:
about32844-20.html

Prosiłbym teraz Was o pomoc w wyborze sprzętu na nowy "początek". Zdaję sobie sprawę, że takich tematów były już setki, lecz bardzo zależy mi nad zindywidualizowanym wyborze pod moją osobę, pokrótce opiszę to co sobie założyłem:
-motocykl turystyczny, lecz ze sportowym "pazurem",
-niewielka waga,
-pozycja jak najbardziej wyprostowana,
-elastyczność silnika zapewniająca komfort przede wszystkim w mieście,
-obowiÄ…zkowo system ABS.

Zależy mi na w miarę młodym sprzęcie (2007-2008 wzwyż) bezwypadkowym, gotowym do jazdy. Cena jaka mnie interesuje to do około 30 tysięcy. Nadmienię także, że nadal mam problemy z nogami z tego względu wolałbym motocykl jak najlżejszy oraz z wygodą pozycją szczególnie w zgięciu kolan.
Bartek21
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 8/2/2009, 13:43
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Kris2k » 28/5/2010, 19:17

Kawa ER-6f przychodzi mi do glowy, Bandzior 650 albo GSX-F 650 nowy rowniez.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry


Postprzez gr300 » 28/5/2010, 19:48

ja jeszcze jestem nieco "zielony" w tym temacie ale z tego co czytałem słyszałem a nawet miałem okazję się przejechać proponuję Ci :
miasto - Suzuki B King
Suzuki GSR GSR600A - też całkiem przyjemny motór do jazdy w korkach itp po mieście ale za to nie zamontujesz sobie bagażu...
i bandit 650 jak kolega wczesniej wspominal.
gr300
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 21/5/2010, 16:35

Postprzez C-bool » 28/5/2010, 20:39

Ale czy Bandit spełnia wymagania wagowe? ;) Jakby nie było, 232 kg na sucho(!)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez adam_tomasz » 28/5/2010, 21:20

tak jak c-bool... czy wy napewno proponujecie motocykle ktore maja odpowiednia wage ??
co do kawy er-6 to ma troche za bardzo zgiete kolana aczkolwiek spoko sprzecik mimo ze nie lubie firmy kawaski

co polecam... hm..
tak po chwili zastanowienia to raczej kazdy duzy motocykl turystyczno-sportowy bedzie wazyl te 220-250 kg... pytanie czy Ciebie interesuje taka waga ??
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez xede » 28/5/2010, 22:48

kup sobie jakiegos sciga 600'tke najlepiej ducati, moze byc troche mocniejszy ew. jakiegos monstera ona b.lekkie sa :)
xede
Świeżak
 
Posty: 370
Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
Lokalizacja: łódź

Postprzez bryk77 » 29/5/2010, 01:23

xede napisał(a):kup sobie jakiegos sciga 600'tke najlepiej ducati, moze byc troche mocniejszy ew. jakiegos monstera ona b.lekkie sa :)


xede, jeśli nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia to w ogóle głosu nie zabieraj.

Bartek, jedynym problemem jest waga motocykla, którego szukasz. Podczas jazdy waga nie miałaby znaczenia, ale na postoju czy w razie konieczności podniesienia sprzęta to już by był problem. Z budżetem 30 tys. możesz przebierać - spokojnie kupisz nowy motocykl z salonu. ABS zawęża nieco gamę motocykli. Natrafniejsze modele obecnie dostępne na rynku to:

- CBF 600
- ER-6f
- XJ 600 Diversion
- Bandit 650
- GSR 600
- FZ6

Pozycja za kierownicą na tych sprzętach jest kompromisem między sportem a turystykiem. Motocykle klasy 600.

Jeśli chciałbyś większą pojemność to jest już wcześniej wspomniana CB1300 - elastyczny silnik i do tego ładnie się prezentuje. FJR i duży Bandit to też ciekawe propozycje.
Osobiście bardzo mi sie podoba VFR800. Może więcej mógłby powiedzieć ktoś z forumowiczów kto miał do czynienia choć z jednym z wymienionych przeze mnie motocykli.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez Bartek21 » 29/5/2010, 06:46

Dziękuje za odzew. Myślałem nad banditem, jeździłem nawet na 650S testowo korzystając z uprzejmności kolegi, ale właśnie ciężar...
W drodze nie stanowi to problemu, ale w mieście każdy postój moje kolano odczuwa podwójnie, ten motocykl ma piękny odgłos silnika, moc praktycznie wystarczającą na co dzień, ale jest za ciężki. Podoba mi się Ducati 848, ale z kolei to nie ta półka cenowa niestety.
Bartek21
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 8/2/2009, 13:43
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Raczek_6 » 29/5/2010, 10:00

Jaka pojemność i moc maksymalna ?

Ciężko będzie znaleźć 848 z ABS.

SV pełny waży 187kg, ciężko będzie znaleźć coś lżejszego z ABS który dodaje kilka kg do masy.

Do tej kwoty to nawet nowe o2o możesz znaleźć z tego lub 2009 roku.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Bartek21 » 29/5/2010, 11:29

Raczek_6: Odnośnie Ducati to jak pisałem niestety nie moja półka cenowa. Przepraszam też, ale trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem chciałbym przeznaczyć 30 tys, ale w sumę to wejść ma strój (po wypadku do użytku nadają się jedynie buty i rękawice od biedy), rejestracja i pakiet startowy (wymiana podstawowych elementów eksploatacyjnych). Odnośnie zakupu nowego motocykla to nie biorę tego pod uwagę chociażby z powodu utraty wartości, ale motor jedno czy dwuletni byłby idealny (tylko kto sprzedaje roczny motocykl).
Odnośnie pojemności to celuję w przedział 600ccm (w zasadzie to umówmy się, że do 1000ccm wiadomo, że nie sama pojemność świadczy o osiągach motocykla) moc mniej więcej w okolicach 100 KM. Hayabusa dała mi skuteczną lekcję pokory i myślę, że na obecna chwilę jest to pojemność całkowicie dla mnie wystarczająca.
Bartek21
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 8/2/2009, 13:43
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Bartek21 » 29/5/2010, 11:34

pan_wiewiorka napisał(a):GSX 1400 niby podobnie, po zalaniu na pełno płynów nawet ~260. Co z tego? Prowadzi się jak rower a jak masz odpowiedni wzrost, to nie ma problemu. Jednak, biorąc pd uwagę problemy z nogami, to może być przeszkoda... A szkoda bo motorek jest wart uwagi.


Odnośnie wzrostu to mam 189cm i wagę lekko ponad 100kg także motor też musi być w miarę słusznych rozmiarów żeby po pierwsze było mi wygodnie (trasy Warszawa-Szczecin, Warszawa-Białystok, więc dość długie) , a po drugie żebym nie wyglądał na nim komicznie.

adam_tomasz napisał(a):tak jak c-bool... czy wy napewno proponujecie motocykle ktore maja odpowiednia wage ??
co do kawy er-6 to ma troche za bardzo zgiete kolana aczkolwiek spoko sprzecik mimo ze nie lubie firmy kawaski

co polecam... hm..
tak po chwili zastanowienia to raczej kazdy duzy motocykl turystyczno-sportowy bedzie wazyl te 220-250 kg... pytanie czy Ciebie interesuje taka waga ??


Ciężko mi powiedzieć odnośnie wagi, ponieważ nie mam zbyt wielkiego porównania w praktyce, wiem tylko, że Bandit 650S był dla mnie trochę zbyt ciężki a zważywszy, że w Warszawie więcej się stoi niż jedzie to niestety ma to duże znaczenie.
Bartek21
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 8/2/2009, 13:43
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Daga » 29/5/2010, 11:43

A mnie ciekawi,w jaki sposob sie tak pozamiatales na Hayce?I dlaczego nie sluchales ludzi,ktorzy Ci odradzali?
...Moze TDMa...?Czy tak bardzo Ci zalezy na roczniku?
DO YOU KNOW,THAT BAD GIRLS GO TO HELL?!
Avatar użytkownika
Daga
Świeżak
 
Posty: 195
Dołączył(a): 4/12/2009, 10:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kris2k » 29/5/2010, 11:48

No to sprawa jest prosta.
Z tego co podal bryk77.
Szukaj czegos z aluminowa rama, nowa XJ6 ze stalowa odpada.
Najsensowniej to GSR600, FZ6 albo CBF600 (ale nie wiem czy CBF'a tez ma aluminiowa rame) i ER-6f tez zostaje.
2-3 letnie motocykle sa w sprzedazy lekko, najmniej jest jednorocznych no i 2-3lata to czas gdzie mozna wiarygodnie ocenic kto i jak jezdzil motocyklem bo bedziesz mial do czynienia z pierwszymi wlascicielami tych motocykli.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Bartek21 » 29/5/2010, 11:53

Sprawa wypadku to nie jest sedno tego tematu także nie chciałbym się na jego temat rozwodzić, bo zaraz zrobi się offtopic (w 99% moja głupota i brawura, a w 1% nieszczęśliwy zbieg okoliczności - wyścig na trasie i uślizg w zakręcie). Nie tyle ważny jest dla mnie rocznik co stan techniczny, może być moto równie dobrze z 2005 czy 2006 byle bezwypadkowe. Wolę przepłacić nawet (patrząc według allegrowych cen) te 20-30%, ale mieć pewny 100% bezwypadek niż gdyby miał mi na przykład puścić spaw przy 120km/h.
Bartek21
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 8/2/2009, 13:43
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Daga » 29/5/2010, 12:00

Popatrz sobie na TDMy,bardzo wygodne moto(po Twoim wypadku to faktycznie pozycja jest wazna).Duzo TDM-owców jest wlasnie z Warszawy,wiec jakby co nie mialbys problemu zeby sobie jakas obejrzec i pogadac z wlascicielem.
Ehh...Twoj przyklad powinien byc przestroga...
DO YOU KNOW,THAT BAD GIRLS GO TO HELL?!
Avatar użytkownika
Daga
Świeżak
 
Posty: 195
Dołączył(a): 4/12/2009, 10:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Bartek21 » 29/5/2010, 12:05

Kris2k - GSR600 z wyglądu bardzo mi odpowiada do tego jest ponad 40 kilogramów lżejszy od Bandita, więc teoretycznie powinien być idealny (nie brałem wcześniej tego modelu pod uwagę jak widać błędnie). FZ6 jakoś niespecjalnie mi się podoba.

Zapomniałem jeszcze dodać, że plusem byłby w miarę pojemny bak paliwa tak abym nie musiał tankować zbyt często w dłuższych trasach.

Daga - pozycja jest faktycznie bardzo obiecująca (jeśli chodzi o kąt zgięcia kolana to jest główna bolączka) tyle, że niestety tak jak pisałem masa :( Tutaj nie chodzi nawet o podnoszenie motocykla bo z tym nie ma problemu (jestem/byłem dość wysportowany, siła pozostała) lecz o obciążanie nogi w codziennej eksploatacji tym bardziej, że to prawa noga (z lewym kolanem także mam problemy, ale w mniejszym stopniu).
Odnośnie przykładu to sprawdza się powiedzenie, że mądry Polak po szkodzie. Dziękować mogę jedynie opatrzności, że skończyło się to "tylko" tak, drugi raz nie mam zamiaru wystawiać jej na próbę.

Wiem, że strasznie wybrzydzam, ale liczę na to, że motocykl ten posłuży mi niezawodnie przez minimum przez dwa, trzy lata. Raz już nie słuchałem Waszych rad, dostałem lekcję pokory i teraz wolę się poradzić bardziej doświadczonych osób.

Przy okazji zapytam też czy będzie osoba chętna (odpłatnie oczywiście) do pomocy przy zakupie, oceny stanu technicznego.
Bartek21
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 8/2/2009, 13:43
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Raczek_6 » 29/5/2010, 23:39

To jest bardzo fajny motocykl z tym że niestety waży 231kg +
http://www.motoguzzi.pl/files/n_breva850.html i nie ma ABS-u (w zasadzie przynajmniej tymi motocyklami którymi miałem przyjemność jazdy byłą to porażka a nie pomoc) wydłuża się droga hamowania, szczególnie na naszych drogach i nierównościach.

Jeśli SV był za ciężki to ciężko będzie znaleźć coś z 600 o mocy do 100KM lżejszego, 167kg pusty 187kg pełny, w dodatku turystycznego.
http://www.autoflesz.pl/artykuly/2498,N ... radzi.html

Może powinieneś szukać jakiegoś motocykla z nisko umieszczonym środkiem ciężkości, wtedy tak nóg nie obciąża.

Najlepiej przymierzyć się do kilku i przejechać.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez bryk77 » 30/5/2010, 00:12

Nad niezależnością powyższego opisu CBF600 nie będę polemizował - sam fakt iż ów Honda ma lekko zmodyfikowany silnik od F3 wiele mówi o tym sprzęcie.

pan_wiewiorka dobrze Ci radzi. Podjedziesz do komisu i sam siÄ™ przekonasz na czym czujesz siÄ™ najlepiej.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez Bartek21 » 6/6/2010, 18:42

Witam wszystkich ponownie, dziękuję za wszystkie porady. W weekend miałem okazję jeździć na BMW F800GS, powiem szczerze, że wrażenia mam jak najbardziej pozytywne. Wprawdzie także jest on dość ciężki, ale wysoka pozycja na nim i mały kąt zgięcia kolan przesądziły także na 99% mój wybór padnie właśnie na to moto. Jeszcze raz dziękuję za pomoc i mam nadzieję, że zobaczymy się na trasie. :)
Bartek21
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 8/2/2009, 13:43
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê