Zobacz wątek - Jak gasić silnik w motocyklu (nie chodzi o pożar) :P
NAS Analytics TAG

Jak gasić silnik w motocyklu (nie chodzi o pożar) :P

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Jak gasić silnik w motocyklu (nie chodzi o pożar) :P

Postprzez Umbar » 29/3/2010, 12:49

Witam!

Mam pytanie odnośnie tego jak powinno się gasić/wyłączać silnik w motocyklu?

Przekręcenie kluczykiem, czy może przełączenie przyciskiem zapłonu? Odpowiedź proszę uzasadnić dlaczego tak a nie inaczej. ;>

Marka i model raczej nie potrzebny, bo chyba w większości sprzętów jest takie samo rozwiązanie.

Pozdrawiam motÓrzystów!
Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
Umbar
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
Lokalizacja: Szczecinek


Postprzez falconiforme » 29/3/2010, 13:07

Zobacz sobie schemat elektryczny.
Wtedy zobaczysz co konkretnie gasi silnik.
Mi silnik gasi odcięcie/odłączenie elektryczne pompy paliwa.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze


Postprzez xede » 29/3/2010, 21:50

raczej chodzi o to czy odrazu po jezdzie czy poczekac chwile, chetnie poczytam opinii
xede
Świeżak
 
Posty: 370
Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
Lokalizacja: łódź

Postprzez Umbar » 29/3/2010, 22:16

Chodzi o sam moment wyłączenia silnika. Podjeżdżasz sobie pod CPN aby zatankować i.... jak wyłączysz silnik: KlUCZYK vs PRZEŁĄCZNIK?

:twisted:
Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
Umbar
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
Lokalizacja: Szczecinek

Postprzez Kuba-szprota » 30/3/2010, 09:47

Kluczyk. Przełącznik jest do awaryjnego wyłączenia silnika np. w razie wypadku.
Yamaha Fazer 600
Avatar użytkownika
Kuba-szprota
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 13/5/2009, 10:21
Lokalizacja: Łódź

Postprzez C-bool » 30/3/2010, 10:56

Ja zawsze wyłączam kluczykiem - za jednym razem gaśnie silnik i światła.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Umbar » 30/3/2010, 13:24

No właśnie. Ostatnio podjechałem pod warsztat pewnego mechanika motocyklowego i zgasiłem silnik kluczykiem.

Ten gdy to zauważył od razu zwrócił mi uwagę, żebym gasił przełącznikiem jak nie chcę zepsuć motocykla.

Pytanie tylko dlaczego? Bo mi później z głowy wyleciało, żeby zapytać jakie ma argumenty przemawiające za tym.
Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
Umbar
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
Lokalizacja: Szczecinek

Postprzez Invi » 30/3/2010, 16:36

Ja tam gaszę przełącznikiem. Nie chce mi się sięgać do kluczyka ;) Ale nie sądzę żeby była większa różnica. No i kiedy silnik się mocno nagrzeje to po wyłączeniu kluczykiem od razu wyłącza się wentylator, a tak to zdąży jeszcze z parę stopni zbić.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Traperoso » 30/3/2010, 16:48

Invinciblee napisał(a):Ja tam gaszę przełącznikiem. Nie chce mi się sięgać do kluczyka ;) Ale nie sądzę żeby była większa różnica. No i kiedy silnik się mocno nagrzeje to po wyłączeniu kluczykiem od razu wyłącza się wentylator, a tak to zdąży jeszcze z parę stopni zbić.


To musisz mieć coś zjebane, chłodnica ma "własne zasilanie" i motocykl nie musi być "włączony" by działała.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez wikples » 30/3/2010, 18:21

W takim razie też mam coś zjebane ;)
Z wentylatorem myślę, że zależy od motocykla i ukł. elektrycznego jakiego w nim zastosowano. Ja gaszę przełącznikiem, a potem kluczyk i nie narzekam.
Avatar użytkownika
wikples
Bywalec
 
Posty: 969
Dołączył(a): 24/1/2008, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Invi » 30/3/2010, 19:02

Traperoso napisał(a):
Invinciblee napisał(a):Ja tam gaszę przełącznikiem. Nie chce mi się sięgać do kluczyka ;) Ale nie sądzę żeby była większa różnica. No i kiedy silnik się mocno nagrzeje to po wyłączeniu kluczykiem od razu wyłącza się wentylator, a tak to zdąży jeszcze z parę stopni zbić.


To musisz mieć coś zjebane, chłodnica ma "własne zasilanie" i motocykl nie musi być "włączony" by działała.


Albo mogę po prostu coś źle pamiętać ;) Wentylator włącza się u mnie przy 105*C więc zbyt często nie mogę tego sprawdzić ;) Ale na 95% jest tak że kluczyk wyłącza u mnie wentylator. Zresztą, skoro w instrukcji nie pisali nic na ten temat to jest to pewnie obojętne.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Umbar » 30/3/2010, 21:46

Widzę, że temat zyskuje na popularności. :P

W internecie też nie znalazłem nigdzie wiadomości na ten temat, jak powinno być w rzeczywistości.

Następne pytanie które się nasuwa to po co właściwie jest ten przełącznik w takim wypadku? ;-)
Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
Umbar
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
Lokalizacja: Szczecinek

Postprzez Duriv » 30/3/2010, 22:18

a co jak ktoś stacyjki nie ma ?
<lol>
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez melvin » 31/3/2010, 07:09

ja słyszałem ze powinno się gasić przełącznikiem ze względu na moduł zapłonu, nie wiem ile w tym prawdy, ale skoro na przełączniku jest napisane "engine stop" to używam przełącznika...
generalnie to o wiele wygodniej wyłączyć przełącznikiem niż kluczykiem...
a kluczyk wyłączam dopiero jak odchodzę od moto...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Umbar » 1/4/2010, 10:12

Czy wygodniej to pewnie zależy od upodobań już. ;-)
Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
Umbar
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
Lokalizacja: Szczecinek

Postprzez Czester » 1/4/2010, 10:15

Jak masz przyzwyczajenia z WSK-i to i owszem :)
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez patryk83 » 2/4/2010, 09:12

Zawsze przełącznikiem. Tak mnie uczyli i tak jest napisane na przełączniku "Engine stop".
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez falconiforme » 2/4/2010, 10:20

Aprilia SL 1000

Czy go kijem czy pałą.
ZAWSZE odcina prąd od pompy paliwa.
30 - Ignition Switch (kluczyk)
15 - Fuel Pump Relay
14 - ENGINE STOP Relay

Obrazek


A tak wygląda system bezpieczeństwa:

Stopka + brak neutrala = daje sygnał do ECU
Stopka + brak sprzęgła = daje sygnał do ECU

Obrazek


A pisałem sprawdźcie sobie układ elektryczny. Ale wy wolicie zabobony i opowieści z krypty "mechaników".
Ostatnio edytowano 2/4/2010, 12:22 przez falconiforme, łącznie edytowano 1 raz
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez leff » 2/4/2010, 10:56

ja tam wyrywam kable ..... potem jest problem z odpaleniem ale jakos daje rade
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Konio » 2/4/2010, 18:59

a ja powiem tak: jeszcze jak mialem NSR zauwazylem jedno, a mianowicie jezeli zgasilem moto z wylacznika to silniczek od exupa (tam szly linki) wracaly do normalnej pozycji natomiast gdy wylaczalem ze stacyjki zostawaly w tej pozycji w ktorej wyciagalem kluczyk i chyba dopiero po odpaleniu moto silniczek zaczynal dzialac ale tego juz nie pamietam bo mialem go odpietego :P pozdro
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na gr