Zobacz wątek - zakładanie cylindra na tłoki.
NAS Analytics TAG

zakładanie cylindra na tłoki.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez front247 » 31/10/2009, 19:24

macs napisał(a):Teraz dokladnie nie pamietam ale przestawienie o 180 albo 360 stopni walu spowoduje ,ze da sie ustawic rozrzad i tloki nie spotkaja sie z zaworami ale moto nie odpali bo tlok nie bedzie w gornej pozycji kiedy jest iska w danym garze


czyli co mam zrobic? jak to ustawic...ustawiałem zgodnie z serwisówką,jedynie czego nie jestem pewien to te 24 piny miedzy punktami kontrlnymi...mozna to ustawic na 4 sposoby....i bedzie 24 piny i znaki jak trezba... :lol: niepojete

Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra


Postprzez macs » 31/10/2009, 21:19

Nie sluchasz mnie,ja pisze o ustawieniu walu ,wiesz przeciez by ustawic prawidlowo rozrzad trza ustawic wal (sa jakies cechy,nie mam manuala do Twojego moto wiec dokladnie nie wiem)oraz walek/ki rozrzadu.
Nie ciekawi mnie jak moga byc 4 rozne ustawienia i znaki beda sie zgadzac ,nie ma takiej opcji.Podaj argument przekonywujący mnie,ze tak sie da.

Dobra na dzis juz koncze z kompem i lece.

Pozdro
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie


Postprzez front247 » 1/11/2009, 07:38

macs napisał(a):Nie sluchasz mnie,ja pisze o ustawieniu walu ,wiesz przeciez by ustawic prawidlowo rozrzad trza ustawic wal (sa jakies cechy,nie mam manuala do Twojego moto wiec dokladnie nie wiem)oraz walek/ki rozrzadu.
Nie ciekawi mnie jak moga byc 4 rozne ustawienia i znaki beda sie zgadzac ,nie ma takiej opcji.Podaj argument przekonywujący mnie,ze tak sie da.

Dobra na dzis juz koncze z kompem i lece.

Pozdro


SŁUCHAM SŁUCHAM:)
oczywiscie ze ustawiałem rozrząd zgodnie z wytycznymi,czyli w okienku pokrywy alternatora ,,c,,
Wiec mozna go ustwic tak ze te 24 piny będą liczone od połówki zamka do połówki,mogą byc liczone od połówki zamka do przerwy miedzy ogniwami łancuszka oraz od przerwy iedzy ogniwami do przerwy miedzy ogniwami :) (troche dziwnie to brzmi),ale wtedy mamy oba wałki ustawione własciwie idealnie i pomiedzy 24piny...stąd moja niepewnosc.

Najgorsze ze ja ten rozrząd ustawiałem tydzien wczesniej i było ok,a moze po prostu to nie w tym jest problem.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez 7beat » 1/11/2009, 10:08

kurna dziwne to wszystko... ale raczej nic innego nie mogło by być uwzględniając te objawy i to że nic innego nie było ruszane, a sprawdź czy jak zawór jest otwarty to czy tłok jest w GMP
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez front247 » 1/11/2009, 11:37

DZis swieto wprawdzie ale...musiałem na chwilke do garazu...
moto oczywiscie nie odpala jak dzien wczesniej...wiec wykrecilem swiece..palnik okolo 2 minuty kazda ..wkrecam i.....od dotkniecia pali jak złoto :D :D :D :D :D :D :D :D :D ...kolejne meandry mechaniki motocyklowej zgłębione....moto chodziło około 30 minut superrr równiutko,stabilnie itd...obroty wszystko super...płynu jak na te chwile nie ubylo nic olej czysciutki..ale zeby nie było za pieknie po okolo 30 minutach pracy nagle w ułamku sekundy spadł z obrotów 1200 obr. na ok. 600-900 obr tak pochodził około 15 sekund i zgasł :shock: ...po chwili odpalam i nic...właczam ssanie odpalił od razu 3000 obr i gasnie...nie mozna go utrzymac na obrotach ..jak tylko zaskoczy od razu gasnie i w koncu po kilku takich razach juz nie zapalił...podejrzewam swiece znow ale.....dlaczego chodził 30 minut super?
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez 7beat » 1/11/2009, 12:15

widać już się dostatecznie nagrzały zebrało się trochę nagaru i efekt jest jaki jest, sprawdź kolor świec powinien być taki lekko brązowy(kawa z mlekiem) i z tego wynika że trzeba świece w moto wymienić i ewentualnie gaźniki przeczyścić i wyregulować, sprawdź też kable wysokiego napięcia
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez front247 » 1/11/2009, 12:22

na pewno w cylindrach bylo duzo oleju po naprawie bo jak wkładalsmy tłoki to wszystko az pływało w oleju...moze musi sie wypalic....jutro kupie nowe swiece i zobacze.
dzieki:)
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez 7beat » 1/11/2009, 12:27

no to tym bardziej wszystko potrzebuje czasu żeby się wypalić, ale po tych 30min powinno się wszystko unormować, i jak chodził itp to wiadome że rozrząd jest dobrze ustawiony, teraz trza szukać co go boli na wierzchu.
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez front247 » 1/11/2009, 18:48

ciag dalszy przygód....po poludniu chciałem sprawdzic jeszce raz....wykręciłem swiece suche...iskra jest ale nie pali....i teraz w momencie jak go probowałem odpalic po raz ktorys z rzedu ...przypadkiem odruchowo odkrecilem manetke gazu troche i odpalił....i co zauwazylem da sie odpalic ale trzeba z centa manetke przekrecic i trzymac bez tego ani rusz :shock:

Wiec potrzymałem go na tej manetce tak z 10 minut obroty ok 2000 i kolejny zonk z jednej rury dym nawala(jakby para wodna)...i kolektor goracy...druga rura ledwo ciepla i zero spalin z wydechu...ale cos tam sie wydobywa....silnik pracuje na moj słuch niezbyt dobrze jakby na 1 gar....

W koncu wykrecilem swiece jedna na maxa czarna druga szara....
Moto za chiny nie odpali bez przytrzymania manetki gazu..
Pytanie jest krótkie co sie dzieje??? moto nigdy tak sie nie zachowywał
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez macs » 1/11/2009, 21:41

A jednak po takiej rozbiorce trzeba niezle sie nameczyc (nieraz) by moto odpalilo

Teraz musisz zaczac od swiec .Odpal moto niech sie rozgrzeje ,zgaś,wykrec swiece ,przeloz je i znow odpal,jesli nadal nie bedzie palil na ten sam gar to bedzie wiekszy problem,jesli na drugim nie bedzie palil to wiadomo,ze swieca.

Od tego zacznij
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez 7beat » 1/11/2009, 21:45

i się szykuje chyba regulacja i synchro gaźników, a i jeśli masz takie pokrętełko co regulujesz nim obroty silnika(steruje 2 gaźnikami) to może z nim coś nie tak, np. coś źle podpiąłeś
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Przemo_rene » 2/11/2009, 09:32

Panowie dopiero teraz od piątku siedzę przed kompem. To oczywiście wygląda na gaźniki!!!! od samego początku.
Jedyne ale to miałbym tylko do składania - wspomniałeś gdzieś, że wszystko aż pływało w oleju...hmmm jak składasz wyszstko powinno być suche - a jużna pewno na denku tłoka. Cylindry by nie były suche to dobrze jest spryskać lekko olejem silnikowym lub palcem posmarować - wtedy jest czysto, a jest film.

Gaziory mają to do siebie , że czasem jak je tylko wyjmiesz i położysz gdzieś to się potrawią pokaszanić. U mnie tak było.

Zrób poprawnie mieszankę, dysze, iglice posprawdzaj - ogólnie cały gazior. Później synhro. Nie ma prawa kopcić inaczej niż parą wodną do włączenia wentylatora.

ps. rozrządy w kawach mają tendencje uprzykrzać życie - wiem coś o tym ;)

ps2. Gratulację remontu :)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez front247 » 2/11/2009, 14:37

:D :D :D
dzis kupiłem nowiutkie japonskie ngk ..wkrecilem..dotknąłem startera...i bajkaaa :D
moto zacząl chodzic nagle równiutko...,nic nie dymi..wypaliło olej z denka bo czułem przez około 10 minut :lol: ...cudownie chodzi ..takze wszystko z rozrządem ok...to były swiece.najprostrze i najtansze rozwiązanie.
Moto chodziło ok pol godzinki,potem jazda krotka 2 kilosy potem troszke ostygł i znow chodzil ze 30 minut....jak na razie płynu nie ubyło nic....ale to za wczesnie na radosc po paru dniach sie okaze.

Jedynym mankamentem jest ze moto delikatnie straciło dynamike na jedynce i dwojce przy przyspieszaniu ,jest to wyraznie wyczuwalne..moze teraz potrezba dokładnych regulacjii po tym małym remoncie,moze gaznik lub zawory trza doregulowac...w sumioe mnie to nie boli bo jak dla mnie jest ok chodzi równo,obroty ok ,nie dymi.
Dam znac co bedzie za pare dni.
Dzieki serdeczne wszystkim którzy mi pomagali..wszytski rady były pomocne :)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez 7beat » 2/11/2009, 15:16

no i super, jak by się coś działo to pisz śmiało, i co życzyć miłego i jak najkrótszego zimowania i dozo na drogach ;)
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez zdzichu123 » 2/11/2009, 16:09

I na koniec wez zmierz manometrem ciśnienie w cylindrach i zobaczymy czy spadło tak jak myslelismy :) A wiesz jakie miałes poczatkowo ?
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez front247 » 2/11/2009, 17:15

nie wiem jakie było,zmierze teraz..ale moto dynamiczne mniej tyko nie wiem czemu..delikatnie ale wyczuwalnie.
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez 7beat » 2/11/2009, 18:12

wiesz wszystko musi się ułożyć itp.
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Przemo_rene » 3/11/2009, 08:21

po zimie bedzie bardziej dynamiczne ;) Każdemu tak się wydaję po przerwie ;)
może trochę już filtr powietrza przytkany i muli.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez miki1406 » 3/11/2009, 08:33

Wydaje mi się, że zamków nie mają, ale nie obracają się swobodnie... Sprawdze te zamki jak będe u młodego
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez front247 » 3/11/2009, 09:29

ok dzis przejechałem sie 30 km i cała pokrywa sprzegła dosłownie oblepiona w białej mazi......olej lekko tylko tracony a ze zbiorniczka ubyło przedwczoraj 2-3 milimetry i od wczoraj tez 2-3 milimetry....jaz sam nie wiem czy dalej gdzies sie przedostaje? czy taki ubytek plynu to nic złego....
Juz 6 raz olej zmienialem łacznie zrobiłem 100kilometrow na 6 bankach nowych :? ...moze ma ktos doswiadfczenie ile too sie jeszcze bedzie wyplukiwac ..
pozdrawiam
generalnie mam dosc bo 2 razy z rzedy wymieniałem uszcelki planowanie zrobione glowicy i cylindra ..pompa wody sprawdzone i nowe uszcelki...czy gdzies jeszcze moze ciec?
najgorsze ze silnik chodzi jak zyletka ,pieknie sie rozpedza,dynamiczny itd.,szkoda mi go zmieniac
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr