Syntetyk na półsyntetyk????
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Syntetyk na półsyntetyk????
Witam zalełem syntetyk do swojego moto r1 ale cos zamula sie a tak po zatym to musze wymienic znow olej wiec mam pytanko czy zmienienie z oleju syntetycznego na półsyntetyk?? nie bedzie szkodliwe dla mojej szlifierki??
- sakal666
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 30/6/2009, 16:32
- Lokalizacja: szydłowiec
Re: Syntetyk na półsyntetyk????
Czy motocykl miał gotowany już łańcuch w smalcu? I co wcześniej piłeś? I czy przypadkiem nie znalazłeś nagaru za uszami?
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
- balugsr600
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 26/6/2009, 10:55
Mozesz zmieniac w jedna i w druga strone. To nie lata 60te gdzie silniki mialy dziury (tolerancja sie nazywało) że kot by uciekł i to zalepiane nagarem bylo. To ze jak zalejesz syntetyk po polsyntetyku rozszczelni ci silnik i sie posypie wszystko to bajki powtarzane w kolko przez wszystkich teoretyzujacych "znawcow" na wszystkich forach motoryzacyjnych. Fakt jest taki ze zaden olej niczego w silniku nie uszczelnia - 100 tys km na syntetyku? - a czemu nie? polsyntetyk i mineralny olej ma po prostu mniejszy zakres temperatury uzytecznej i gorsze wlasciwosci smarujaco-czyszczace. Na syntetyku za to sprzeglo tak jakby bylo bardziej "śliskie" - gwałtowniej łapie. Jak Ci moto muli to nie wina oleju.
<< FZ6'04 >>
-
siekier - Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 29/7/2007, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
Re: spoko;)
balugsr600 napisał(a):odwrotnie nie polecam:)
Możesz wyjaśnić, czemu odwrotnie nie polecasz?
BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
Re: spoko;)
qadrat napisał(a):balugsr600 napisał(a):odwrotnie nie polecam:)
Możesz wyjaśnić, czemu odwrotnie nie polecasz?
Niestety tego mitu już się nie pozbędziemy tak jak linek motocyklowych, dawców i że 3/4 wszystkich wypadków powodują motocykliści.
Czekamy na silniki elektryczne i masy motocyklistów na drogach.
Osobiste badania:
B600 szacowany przebieg około 70 000km.
Motul 5100 -> Castrol GPS -> Castrol POWER REJSING 10W50
Bandit dalej żyje i ma się świetnie.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
w sensie kupiłeś r1, a teraz do bestii która w 8s robi dwie paki zalejesz olej turystyczny ??
Następny krok to kupno twardych turystycznych opon byle nie zdzierały się za szybko ?
Po co wy w ogóle kupujecie super sportowe motocykle?
Żal żal żal
Następny krok to kupno twardych turystycznych opon byle nie zdzierały się za szybko ?
Po co wy w ogóle kupujecie super sportowe motocykle?
Żal żal żal
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
sakal666, a co ma się stać?? masz syntetyk, lej syntetyk. Nie po to wymyślili dobre oleje by ich nie zalewać.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
z tego co mnie uczyli to podstawowe funkcje oleju: zmniejszenie tarcia, chłodzenie silnika, utrzymanie go w czystości oraz zapewnienie szczelności, jak wiemy różnica między syntetykiem, półsyntetykiem a olejem mineralnym jest zasadnicza (inaczej wszyscy jeździli byśmy na tylko jednym rodzaju oleju)
syntetyk ma najmniejsza skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku i jest rzadszy nisz półsyntetyk, przy silniku który pracował już dość długo na półsyntetyku i zmianie oleju na syntetyk może spowodować pewne nieszczelności (nie koniecznie zewnętrzne), może nam się na przykład zwiększyć ubytek oleju w silniku, dodatkowo syntetyk po takiej zmianie zacznie bardziej "czyścić" silnik co zaowocuje szybszym zanieczyszczeniem oleju co nie będzie korzystne dla silnika
syntetyk ma najmniejsza skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku i jest rzadszy nisz półsyntetyk, przy silniku który pracował już dość długo na półsyntetyku i zmianie oleju na syntetyk może spowodować pewne nieszczelności (nie koniecznie zewnętrzne), może nam się na przykład zwiększyć ubytek oleju w silniku, dodatkowo syntetyk po takiej zmianie zacznie bardziej "czyścić" silnik co zaowocuje szybszym zanieczyszczeniem oleju co nie będzie korzystne dla silnika
<a href="http://szkolnis.pl">szkolnis.pl</a>
-
Nal - Świeżak
- Posty: 408
- Dołączył(a): 13/6/2009, 14:05
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki / Warszawa
OMG ludzie okrutne macie problemy z tymi olejami... ja latam na półsyntetyku i mam wyje***e.Rozczulacie się jak nie wiem co Na syntetyku będzie ok i na półsyntetyku też dużoo ludzi lata i nikt nie narzeka......
ADHD Squad | | http://www.bikepics.com/members/pisiu/
- Pisiu
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 993
- Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
- Lokalizacja: Czarnobyl
Nal napisał(a):
syntetyk ma najmniejsza skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku i jest rzadszy nisz półsyntetyk, przy silniku który pracował już dość długo na półsyntetyku i zmianie oleju na syntetyk może spowodować pewne nieszczelności (nie koniecznie zewnętrzne), może nam się na przykład zwiększyć ubytek oleju w silniku, dodatkowo syntetyk po takiej zmianie zacznie bardziej "czyścić" silnik co zaowocuje szybszym zanieczyszczeniem oleju co nie będzie korzystne dla silnika
Stek bzdur. Jak tak cie uczyli to bylo to dawno, albo kiepsko to robili.
Obecnie paczka dodatkow myjacych potrafi byc wieksza w mineralnym niz w syntetycznym, a to ze syntetyczny wyglada na zadszy w butelce w temperaturze pokojowej nie znaczy ze bedzie zadszy w silniku w temp ponad 100 C. Syntetyk swoja lepkosc w temp 100C zachowuje o wiele dluzej niz mineral / polsyntetyk jak rowniez lepiej przylega do wszystkich powierzchni, z ktorych mineral splywa w wysokiej temperaturze uprzednio zamieniwszy sie w wode.
Syntetyk daje najlepsza ochrone silnikowi a jedynym jego minusem jest cena. Dlatego ludzie uzywaja innych olei.
Zreszta tak jak Pisiu napisal kazdy da rade jak go regularnie wymieniac.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Ponadto jeszcze różnica pomiędzy syntetykiem, pół-syntetykiem a mineralem to gęstość w temperaturze pokojowo-garażowej. Minerał jest najgęstszy, a co za tym idzie najwięcej czasu mu zajmuje na dotarcie po odpaleniu do najbardziej oddalonych części typu głowica itp. W samochodach np. po przestoju rzędu tydzień - olej do głowicy dociera po 45 sekundach półsyntetyk po 12 a pełen po 4sekundach (tak mi powiedział koleś,co sprzedaje oleje Totala od kiedy zapuścił brodę - a ma około 10cm ). Co do płukania przez syntetyk, to nie jest to mit - syntetyk ostro przepłukuje cały układ tłokowo-korbowy...jednakże - obecne motocykle to nie 25letnie diesle - to po pierwsze, a po drugie...czy zabrudzenie (nagar, osady itp.) mogą uszczelniać? Moim zdaniem nie. Olej owszem, ale zabrudzenie - wątpie...
- arcadioo997
- Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość