Zdławienie motocykla
Posty: 34
• Strona 2 z 2 • 1, 2
-
CeBeRek - Stały bywalec
- Posty: 1265
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
- Lokalizacja: trolownia
Znajomy motocyklista dostał od ojca FZ6S, ponieważ był świeżo po kursie na kategorię A przez pierwszy sezon miał się wprawiać motocyklem z ograniczoną mocą. Zdławienie polegało na ograniczeniu skoku rolgazu. Nie wiem jak to wygląda od strony technicznej, ale myślę, że większość mechaników motocyklowych może taki zabieg przeprowadzić. Po roku rolgaz został odblokowany i chłopak śmigał Fazerkiem z pełną mocą. Według mnie to dobry pomysł. Przez rok nabrał wprawy w operowaniu motocyklem, balans, hamowanie, manewry na parkingu, przecież FZ6, CBR1000, czy GSXR to nie są lekkie 125. Ważne by znać swoje możliwości i słabe strony, jeśli jesteście świadomi, że może wam przyjść ochota "sypnąć z garści", a nie macie jeszcze na to umiejętności to ograniczenie mocy to dobry pomysł. Jednocześnie wybraliście motocykle o lepszych hamulcach i zawieszeniach niż maszyny 50-60 konne, a to duża zaleta. Ograniczenie mocy niczego nie zepsuje w tych motocyklach.
FZ6S...S2
(otwórz link)
(otwórz link)
-
t_racer_ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
Ja na pierwy motocykl (wczesniej nie mialem doczynienia z motorami) zafundowalem sobie GSX 750F (jajko prawie 100KM). Sezon przelatalem, mocy na poczatek bylo az nadto, ale jak czlowiek ma toroche rozumu to sie nie zabije
Motocyklista od czerwca 2008.
Jako pierwsze moto GSX 750F (jajko) i jakos daje rade:)
http://pl.youtube.com/watch?v=mdF8dLR-Qzg (otwórz link)
Jako pierwsze moto GSX 750F (jajko) i jakos daje rade:)
http://pl.youtube.com/watch?v=mdF8dLR-Qzg (otwórz link)
- fafudrak
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 29/6/2008, 17:48
- Lokalizacja: ElblÄ…g
Kiedyś zaobserwowałem pewną zależność. Im wcześniej ktoś wsiadał w samochód wyższej klasy tym gorzej jeździł po krętych warmińskich drogach. Jak szybko dosiada się maszyny o większej mocy to naturalnie uczy się korzystać z niej, zamiast innych parametrów maszyny. W praktyce wygląda to tak, że kierowca umie przyspieszyć na prostej, a przed zakrętem wyrzuca kotwicę. Nie uczył się wykorzystywać możliwości pojazdu względem prowadzenia w zakręcie bo nie musiał, po prostu zostawiał wszystkich za sobą na prostej i to mu wystarczało do myślenia, że jest dobry. Jakoś mam wrażenie, że to w wielu przypadkach sprawdza się też w odniesieniu do motocyklistów...
fafudrak proszę byś nie brał powyższego do siebie, mam nadzieję, że należysz do tych którym moc silnika nie zasłania innych walorów motocykla.
fafudrak proszę byś nie brał powyższego do siebie, mam nadzieję, że należysz do tych którym moc silnika nie zasłania innych walorów motocykla.
FZ6S...S2
(otwórz link)
(otwórz link)
-
t_racer_ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
Posty: 34
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości