problem z dobraniem zębatki, prosze o pomoc
Posty: 12
• Strona 1 z 1
problem z dobraniem zębatki, prosze o pomoc
Witam. Potrzebuje porady dotyczącej zębatki. Mianowicie posiadam HONDE NS 125 F. 6-stopniowa skrzynia biegów, zębatka tylna 32 zęby Jezdze nią najwyzej 120-130 km/h poniewaz więcej poprostu nie potrzebuje, taka prędkosc jak narazie mi wystarcza, a osiągam tą prędkosc na 4 biegu. Więc 5 i 6 bieg są własciwie bezuzyteczne. W związku z tym chciałbym zmienic zębatke na większą, tak zeby tą prędkosc osiągac dopiero na 5 lub 6 biegu, a tym samym zyskac na zrywnosci motoru. Chciałbym zapytac jak dużą zebatke powinienem załozyc do tylu (ile zębów) zeby uzyskac prędkosc ok. 130km/h na najwyższych biegach. Prosze o porady, z góry dziękuje i pozdrawiam:)
-
Herbi - Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 8/9/2007, 21:28
- Lokalizacja: Kazimierz DOlny
zakładając większą zębatke z tyłu zyskasz na zrywnośći lub zakładając mniejszą z przodu...jak bardzo zmieni się oddawanie mocy przez moto to trudno wyczuć...
-
maatiaas - Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
- Lokalizacja: BIESZCZADY
PodepnÄ™ sie pod temat.
Kawasaki ER 5, przednia 17 zębów, tylnia 42 - jak dobrze pamiętam.
Ja chce założyć przód 15 tył 44 - tak mi polecali.
Dzwoniłem dzisiaj do jakiegoś sklepu i mnie na mawiali na przód 16 tył 45 (ale chyba tylko dla tego że inaczej nie mieli).
I tak sie zastanawiam, co będzie lepsze ???
Nie zależy mi na V max. Wystarczy 120 - 130 Km\h
A może ktoś z was zmieniał w ER 5 i mi coś poleci
Kawasaki ER 5, przednia 17 zębów, tylnia 42 - jak dobrze pamiętam.
Ja chce założyć przód 15 tył 44 - tak mi polecali.
Dzwoniłem dzisiaj do jakiegoś sklepu i mnie na mawiali na przód 16 tył 45 (ale chyba tylko dla tego że inaczej nie mieli).
I tak sie zastanawiam, co będzie lepsze ???
Nie zależy mi na V max. Wystarczy 120 - 130 Km\h
A może ktoś z was zmieniał w ER 5 i mi coś poleci
-
barti - Świeżak
- Posty: 160
- Dołączył(a): 10/6/2007, 20:41
- Lokalizacja: Warszawa
"Tutaj macie wzór wg. którego można policzyć prędkość po zmianie przełożenia:
V2=V1*i1/i2
gdzie :
V1- prÄ™dkość motocykla na oryginalnym przeÅ‚ożeniu – każdy pewnie zna licznikowe max swojej dzidy !!!
i1 – przeÅ‚ożenie przed zmianÄ…;
i1=Z2/Z1
Z2 - liczba zębów zębatki tylnej przed zmianą;
Z1 – liczba zÄ™bów zÄ™batki przedniej przed zmianÄ…;
i2=Z2/Z1
Z2 - liczba zębów zębatki tylnej po zmianie;
Z1 – liczba zÄ™bów zÄ™batki przedniej po zmianie."
(by Ogon)
Przerobić wzór, podstawić liczby i liczyć ! ;p
Pozdro !
V2=V1*i1/i2
gdzie :
V1- prÄ™dkość motocykla na oryginalnym przeÅ‚ożeniu – każdy pewnie zna licznikowe max swojej dzidy !!!
i1 – przeÅ‚ożenie przed zmianÄ…;
i1=Z2/Z1
Z2 - liczba zębów zębatki tylnej przed zmianą;
Z1 – liczba zÄ™bów zÄ™batki przedniej przed zmianÄ…;
i2=Z2/Z1
Z2 - liczba zębów zębatki tylnej po zmianie;
Z1 – liczba zÄ™bów zÄ™batki przedniej po zmianie."
(by Ogon)
Przerobić wzór, podstawić liczby i liczyć ! ;p
Pozdro !
"Headstrong will take on anyone !"
Kawasaki ZX6-R
Honda CBR 600 F
Kawasaki ZX6-R
Honda CBR 600 F
- LordLox
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 7/4/2007, 10:44
- Lokalizacja: Żary
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości