Przeciwskret
Przeciwskret
CZy ktos z wie dokladnie na czym polega i skad sie bierze przeciwskret ??
Z gory dzieki
Z gory dzieki
Shit Happens
-
wokib - Świeżak
- Posty: 99
- Dołączył(a): 4/10/2006, 13:14
- Lokalizacja: POdkarpacie
mar111cin napisał(a):jak chcesz skręcić w prawo to kierownicą skręcasz w lewo i wszystko na temat.
Jakos nielogicznie. Ale chyba w moto gp tak robia nie?
Moja moto | | http://www.bikepics.com/members/Neos007/
-
Neos007 - Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 31/5/2007, 20:36
- Lokalizacja: ElblÄ…g
Nie logiczne tylko na pierwszy rzut oka... ale tak jest... poczytaj...
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
954rr & RSV1000R
-
kogut. - Bywalec
- Posty: 561
- Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
- Lokalizacja: WLKP
Neos007 napisał(a):mar111cin napisał(a):jak chcesz skręcić w prawo to kierownicą skręcasz w lewo i wszystko na temat.
Jakos nielogicznie. Ale chyba w moto gp tak robia nie?
jak to nielogiczne to jest całkiem normalne
ja też tak robie a jeżdże bardzo spokojnie.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Neos007 tylko nie próbuj w samochodzie;P
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
954rr & RSV1000R
-
kogut. - Bywalec
- Posty: 561
- Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
- Lokalizacja: WLKP
w samochodzie też to działa, ale to trzeba przyczepność zerwać i obrócić auto. W sumie najlepiej chyba w tylno-napędowcach. W sumie to też sposób wychodzenia z poślizgu z tego co kojarze.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
no o tym samym pomyślałem ; ) chociaż w aucie to już jest bardzo podobne do tego co na żużlu.
właśnie zeby nie mylić przeciwskrętu superbike z żużlem ; )
właśnie zeby nie mylić przeciwskrętu superbike z żużlem ; )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
hm, i zeby nie robic kontry w samochodzie jak masz tylna os skretna, mozna sie niemilo zdziwic
A co do moto, to wlasnie tak nielogicznie ma byc, bo jesli pochylasz sie w prawo (zakret w prawo) i skrecisz w prawo kierownice, to motocykl albo sie wywroci albo bardzo mocno sciagnie go w strone pobocza, ale raczej powinien sie od razu zaczac wywracac i koziolkowac
Sproboj na rowerze sie napedzic, przechylic w strone zakretu i zobacz co bedzie jak skrecisz kierownica w prawo (strone zakretu) a co jak w lewo... byla taka ankieta "czy uzywasz swiadomie przeciwskretu" i wychodzi ze robi sie to automatycznie i intuicyjnie, nie wiedzac iz nazywa sie to wlasnie przeciwskret
A co do moto, to wlasnie tak nielogicznie ma byc, bo jesli pochylasz sie w prawo (zakret w prawo) i skrecisz w prawo kierownice, to motocykl albo sie wywroci albo bardzo mocno sciagnie go w strone pobocza, ale raczej powinien sie od razu zaczac wywracac i koziolkowac
Sproboj na rowerze sie napedzic, przechylic w strone zakretu i zobacz co bedzie jak skrecisz kierownica w prawo (strone zakretu) a co jak w lewo... byla taka ankieta "czy uzywasz swiadomie przeciwskretu" i wychodzi ze robi sie to automatycznie i intuicyjnie, nie wiedzac iz nazywa sie to wlasnie przeciwskret
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
mar111cin napisał(a):w samochodzie też to działa, ale to trzeba przyczepność zerwać i obrócić auto. W sumie najlepiej chyba w tylno-napędowcach. W sumie to też sposób wychodzenia z poślizgu z tego co kojarze.
a w przednionapędowych można z lewa noga na hamulcu. I jak pocwiczy sie trochę to bedziesz skrecał w prawo na skreconych kołach w lewo
Nio nie mowie już nic o hamulcu ręcznym
-
barti - Świeżak
- Posty: 160
- Dołączył(a): 10/6/2007, 20:41
- Lokalizacja: Warszawa
Simon, właśnie jak zrobi tak jak napisałeś, to motocykl pojedzie prosto. Wyprostuje się i nie będzie chciał za nic skręcać. Będzie sie wtedy z nim zapewne szarpał żeby go pochylić...
Barti, ale jak będziesz jednoczesnie przyciskał hamulec i dodawał gazu to raczej osiągniesz tylko szybsze nagrzanie tarcz i zużycie klocków. Heh ja się swojego czasu tak bawiłem autem na gładkim boisku w czasie zimowych lodów ale bez hamulca oczywiście no chyba że ręczny Najlepiej zarzucić tyłem i skontrować kierownicą. Swoją drogą raz miałem z kumplami nieprzyjemną sytuacje, podczas zimy to właśnie było. Kolega najechał jednym kołem na nieodśnieżoną część asfaltu i pociągneło całe auto. ABS w ogóle nie pomógł, dobrze że się troche wcześniej tak bawił to wyciągnął auto między dwoma drzewami. Nic wielkiego by się wtedy nie stało bo prędkość była nieduża około 60km/h ale auto byłoby wyklepane z obu stron :/ W sumie wpadliśmy najpierw w jedno pobocze wyciągnąl auto na asfalt właśnie taką metodą ale wylądowalismy na drugim poboczu i tam tak samo się skończyło. na szczęście auto bokiem nabrało tak dużo śniegu pod siebie że wyhamowało.
Barti, ale jak będziesz jednoczesnie przyciskał hamulec i dodawał gazu to raczej osiągniesz tylko szybsze nagrzanie tarcz i zużycie klocków. Heh ja się swojego czasu tak bawiłem autem na gładkim boisku w czasie zimowych lodów ale bez hamulca oczywiście no chyba że ręczny Najlepiej zarzucić tyłem i skontrować kierownicą. Swoją drogą raz miałem z kumplami nieprzyjemną sytuacje, podczas zimy to właśnie było. Kolega najechał jednym kołem na nieodśnieżoną część asfaltu i pociągneło całe auto. ABS w ogóle nie pomógł, dobrze że się troche wcześniej tak bawił to wyciągnął auto między dwoma drzewami. Nic wielkiego by się wtedy nie stało bo prędkość była nieduża około 60km/h ale auto byłoby wyklepane z obu stron :/ W sumie wpadliśmy najpierw w jedno pobocze wyciągnąl auto na asfalt właśnie taką metodą ale wylądowalismy na drugim poboczu i tam tak samo się skończyło. na szczęście auto bokiem nabrało tak dużo śniegu pod siebie że wyhamowało.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
kogut. napisał(a):Neos007 tylko nie próbuj w samochodzie;P
A da sie tak na skuterze?
Moja moto | | http://www.bikepics.com/members/Neos007/
-
Neos007 - Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 31/5/2007, 20:36
- Lokalizacja: ElblÄ…g
Jak na hulajnodze sie da to i na skuterze tez...
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
954rr & RSV1000R
-
kogut. - Bywalec
- Posty: 561
- Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
- Lokalizacja: WLKP
jesli ktos jeszcze tego nie rozumie to niech to przeczyta:)
1 Wejście
Zanim dojedziesz do punktu, w którym chcesz skręcić powinieneś uspokoić swój motocykl, więc odpowiednio wcześniej wyhamuj i zredukuj bieg. Opiszemy to dla przypadku skręcania w prawo.
2 Skręcanie
W wybranym przez ciebie punkcie skrÄ™tu pociÄ…gnij delikatnie i krótko lewÄ… rÄ…czkÄ™ lub popchnij prawÄ…. To momentalnie spowoduje skrÄ™t przedniego koÅ‚a w zÅ‚ym kierunku, co sprawi, że motocykl zacznie kierować siÄ™ w tÄ™ stronÄ™, ale zacznie skrÄ™cać w przeciwnÄ…. JeÅ›libyÅ› ciÄ…gle skrÄ™caÅ‚ kierownicÄ™ w tym kierunku, utraciÅ‚byÅ› kontrolÄ™ nad motocyklem i rozbiÅ‚ siÄ™, ale w rzeczywistoÅ›ci efekt żyroskopowy skrÄ™cania przedniego koÅ‚a i wpÅ‚yw geometrii przedniego zawieszenia spowoduje, że przednie koÅ‚o bÄ™dzie chciaÅ‚o wyÅ›rodkować siÄ™ w kierunku, który wskazuje reszta motocykla (tak jak kółko w wózku sklepowym wyÅ›rodkowuje siÄ™ w kierunku, w którym popychasz wózek), wiÄ™c motocykl „opadnie” w przeciwnym kierunku niż skrÄ™cona jest kierownica. Innymi sÅ‚owy, motocykl skrÄ™ci w prawo.
3 ZakrÄ™t „sam w sobie”
Teraz jest fajnie i znakomicie, ale ciÄ…gle opadasz na prawo i jeÅ›li nie zrobisz czegoÅ›, żeby utrzymać równowagÄ™, to po prostu upadniesz. Musisz teraz użyć tÅ‚umienia żeby wszystko wróciÅ‚o do równowagi. Tak szybko, jak tylko wejdziesz w zakrÄ™t, wróć Å‚agodnie do tÅ‚umienia – natychmiast odnotujesz poprawÄ™ w odczuwaniu przedniej opony i ustabilizujesz motocykl. Jak tylko miniesz wierzchoÅ‚ek zakrÄ™tu, zacznij podnosić motocykl z powrotem, bÄ™dziesz chciaÅ‚ stopniowo bardziej dÅ‚awić i wyjechać z zakrÄ™tu.
4. Ale ja nie mogę tego zrobić
Owszem, możesz. Tak naprawdę to prawdopodobnie już to robisz, tylko nieświadomie. Jeśli potrzebujesz dowodu po prostu idź i przejedź się w przyczepce bocznej. Ponieważ nie potrafi ona się odchylać musisz nią sterować w takim kierunku, w którym chcesz jechać, tak samo jak robiłbyś gdybyś jechał samochodem. Wsadź motocyklistę do takiej przyczepki i na 9 razy z dziesięciu pojedzie on prosto albo w przeciwnym kierunku niż chciał jechać!
1 Wejście
Zanim dojedziesz do punktu, w którym chcesz skręcić powinieneś uspokoić swój motocykl, więc odpowiednio wcześniej wyhamuj i zredukuj bieg. Opiszemy to dla przypadku skręcania w prawo.
2 Skręcanie
W wybranym przez ciebie punkcie skrÄ™tu pociÄ…gnij delikatnie i krótko lewÄ… rÄ…czkÄ™ lub popchnij prawÄ…. To momentalnie spowoduje skrÄ™t przedniego koÅ‚a w zÅ‚ym kierunku, co sprawi, że motocykl zacznie kierować siÄ™ w tÄ™ stronÄ™, ale zacznie skrÄ™cać w przeciwnÄ…. JeÅ›libyÅ› ciÄ…gle skrÄ™caÅ‚ kierownicÄ™ w tym kierunku, utraciÅ‚byÅ› kontrolÄ™ nad motocyklem i rozbiÅ‚ siÄ™, ale w rzeczywistoÅ›ci efekt żyroskopowy skrÄ™cania przedniego koÅ‚a i wpÅ‚yw geometrii przedniego zawieszenia spowoduje, że przednie koÅ‚o bÄ™dzie chciaÅ‚o wyÅ›rodkować siÄ™ w kierunku, który wskazuje reszta motocykla (tak jak kółko w wózku sklepowym wyÅ›rodkowuje siÄ™ w kierunku, w którym popychasz wózek), wiÄ™c motocykl „opadnie” w przeciwnym kierunku niż skrÄ™cona jest kierownica. Innymi sÅ‚owy, motocykl skrÄ™ci w prawo.
3 ZakrÄ™t „sam w sobie”
Teraz jest fajnie i znakomicie, ale ciÄ…gle opadasz na prawo i jeÅ›li nie zrobisz czegoÅ›, żeby utrzymać równowagÄ™, to po prostu upadniesz. Musisz teraz użyć tÅ‚umienia żeby wszystko wróciÅ‚o do równowagi. Tak szybko, jak tylko wejdziesz w zakrÄ™t, wróć Å‚agodnie do tÅ‚umienia – natychmiast odnotujesz poprawÄ™ w odczuwaniu przedniej opony i ustabilizujesz motocykl. Jak tylko miniesz wierzchoÅ‚ek zakrÄ™tu, zacznij podnosić motocykl z powrotem, bÄ™dziesz chciaÅ‚ stopniowo bardziej dÅ‚awić i wyjechać z zakrÄ™tu.
4. Ale ja nie mogę tego zrobić
Owszem, możesz. Tak naprawdę to prawdopodobnie już to robisz, tylko nieświadomie. Jeśli potrzebujesz dowodu po prostu idź i przejedź się w przyczepce bocznej. Ponieważ nie potrafi ona się odchylać musisz nią sterować w takim kierunku, w którym chcesz jechać, tak samo jak robiłbyś gdybyś jechał samochodem. Wsadź motocyklistę do takiej przyczepki i na 9 razy z dziesięciu pojedzie on prosto albo w przeciwnym kierunku niż chciał jechać!
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Poszukiwania znowu rozpoczete...
-
M. - Świeżak
- Posty: 336
- Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa
mar111cin, technika lewej nogi jest raczej wykorzystywana do poprawy toru jazdy w zakręcie, ale i do frajdy z jazdy
Wielu kierowców rajdowych wykorzystuje to ale tez wielu jest przeciwnikiem tego.
Na pewno trzeba dużo ćwiczyć żeby to opanować i nie każdym autem to się uda i nie na każdej nawierzchni. Nawet ostatnio byłem ze znajomymi na torze kartingowym w lublinie. Tam śmigaliśmy autami i była różnica jazdy z lewa noga na hamulcu i bez. Może nie za każdym razem cię zarzuci abyś musiał kontrować, ale pomaga pokonać zakręt.
Ale raczej tu chodzi o to ze jadać samochodem w zakręcie w momencie dociśniecie lewej nogi na pedał hamulca dociskamy nacisk na oś przednia co powoduje jej doklejenie i nie wynosi na zewnętrza zakrętu. Klocków raczej nie spalisz aż ta szybko, no chyba ze pojedziesz na jakiś rajd. No ale wtedy to inne hamulce musza być
Wielu kierowców rajdowych wykorzystuje to ale tez wielu jest przeciwnikiem tego.
Na pewno trzeba dużo ćwiczyć żeby to opanować i nie każdym autem to się uda i nie na każdej nawierzchni. Nawet ostatnio byłem ze znajomymi na torze kartingowym w lublinie. Tam śmigaliśmy autami i była różnica jazdy z lewa noga na hamulcu i bez. Może nie za każdym razem cię zarzuci abyś musiał kontrować, ale pomaga pokonać zakręt.
Ale raczej tu chodzi o to ze jadać samochodem w zakręcie w momencie dociśniecie lewej nogi na pedał hamulca dociskamy nacisk na oś przednia co powoduje jej doklejenie i nie wynosi na zewnętrza zakrętu. Klocków raczej nie spalisz aż ta szybko, no chyba ze pojedziesz na jakiś rajd. No ale wtedy to inne hamulce musza być
-
barti - Świeżak
- Posty: 160
- Dołączył(a): 10/6/2007, 20:41
- Lokalizacja: Warszawa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości