Zobacz wÄ…tek - Walka z KTM'emem ciÄ…g dalszy ;)
 
NAS Analytics TAG

Walka z KTM'emem ciÄ…g dalszy ;)

Enduro, Cross
_________

Walka z KTM'emem ciÄ…g dalszy ;)

Postprzez soro » 6/2/2016, 15:42

Witam drodzy koledzy, po raz kolejny potrzebuję waszej pomocy. Parę dni temu odebrałem kata od mechanika po regulacji gaźnika i zaworów. Sprawdzał również sprzęgło, które się ślizgało, ale o tym wspomnę za chwilę. Pierwszy dzień było wszystko w porządku. Drugiego dnia wybrałem się na dłuższą jazdę po normalnych drogach nie w terenie. Pod koniec jazdy motocykl zaczął gasnąć mi na sprzęgle tzn. jak dojeżdżałem do jakiegoś zakrętu, redukowałem bieg i na sprzęgle mi gasł, stało się tak trzy razy. Dzisiaj jeździłem około dwóch godzin w terenie i gasł mi praktycznie co drugi wjazd w zakręt na sprzęgle. Pod koniec jak już mi zgasł to po ponownym odpaleniu po dodaniu gazu jakby go zmulało i gasł, trzeba było z trzy razy odpalać żeby ruszyć. Takie zamulanie występowało również po pierwszych odpalaniach, ale po ok 300m przechodziło (zawory wyregulowane). Jak wspomniałem sprzęgło po inspekcji okazało się jak nowe tj. tarcze, przekładki, sprężynki wszystko gites jedyny mankament to leciutkie zakrzywienie na koszu. Mechanik spuścił oleju, bo okazało się, że było go za dużo. Po odstawieniu motocykla zauważyłem, że jest pęknięta uszczelka (zdj w załączniku), a jako, że jestem noga w tej materii to nie do końca wiem od czego jest ta część na zdjęciu. I tu rodzi się pytanie, co może być przyczyną tego gaśnięcia motocykla na sprzęgle (dodam, że często gasł również po zatrzymaniu na sprzęgle) czy jest to wina tej uszczelki ? Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu i podpowiedzi od czego jest ta uszczelka i gdzie ją zakupić. Z góry dziękuję za pomoc :)

Ps model to exc-f 250 2008
Załączniki
20160206_142242.jpg
20160206_142242.jpg (125.85 KiB) PrzeglÄ…dane 2273 razy
20160206_142232.jpg
20160206_142232.jpg (143.25 KiB) PrzeglÄ…dane 2273 razy
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18


Postprzez henio12323 » 6/2/2016, 16:28

uszczelka nie nia nic do pracy sprzegła. mozesz jącałkiem wywalic i bedzie działało jak trzeba. a jak klamka sie zachowuje ? moze zapowietrzone
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez soro » 6/2/2016, 16:38

Z klamką wszystko w porządku, nie sądzę żeby było zapowietrzone.
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 6/2/2016, 16:45

cudów nie ma - cos musi byc nie tak. skoro kosz jest okej, sprzegło nie zapowietrzone, tarcze są dobre to albo cos zmyslasz albo cos nie do konca przejrzane ;P ja stawiam na 1) zapowietrzone sprzęgło 2) pokrzywione przekładki 3) wżery na koszu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez soro » 6/2/2016, 16:52

Jeżeli chodzi o to zapowietrzenie to jest bardzo prawdopodobne, że jest to prawdą jednak z klamką nie ma problemów, chodzi tak jak przed problemem. Przekładki i wżery na koszu odpadają na 100%. Postaram się odpowietrzyć te sprzęgło chociaż nigdy tego nie robiłem ;) Swoją drogą zapowietrzenie może być przyczyną tego, że po wciśnięciu sprzęgła, wrzuceniu jedynki motocykl gaśnie ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 6/2/2016, 20:22

moze byc - zapowietrzony czyli wciskajac klamke moto nie wysprzęgla tylko spręza powietrze w układzie....

warto to zrobic - w ktmach warto wymieniac płyny pare razy w sezonie, zwłaszcza jak sie myjką myje moto.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez soro » 6/2/2016, 20:41

Zamówiłem już olej i tę uszczelkę, w tyg. będę działał zobaczymy co to da.
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez soro » 9/2/2016, 13:15

Jeszcze jedno pytanie. Mogę odpowietrzyć sprzęgło olejem do hamulca 5.1 nie wiedząc co teraz tam siedzi, czy nie mieszać i od razu wymienić cały (mogę używać oleju do hamulca 5.1 w przewodzie sprzęgła ?). Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale dodam, że jak moto gasło to nie blokowało się koło tylko toczył się jakby na luzie.
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 9/2/2016, 13:16

zalezy jaka masz pompe. na dekielku pisze co mozna wlać. dot 5.1 albo dot4 jezeli to pompa brembo. wtedy mozesz.

i dziwi mnie to że sie pytasz o takie pierdoły które masz w ksiązce serwisowej, jak dbasz o reszte motocykla nie wiedząc o podstawach ? :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez eddenktm » 9/2/2016, 14:01

Nie każdy zjadł zęby na obsłudze motocyklów, ktoś czegoś nie wie to się woli dowiedzieć. Od tego jest forum, Ty jako moderator powinieneś to wiedzieć. W Twoim ktmie możesz użyć oleju do hamulców, ale jeżeli nie jesteś pewien co masz tam teraz to wymień cały- nie powinno się ich mieszać stąd wymiana w układzie. Dla pewności sprawdź co masz napisane w książce serwisowej i dekielku. Żebyś przypadkiem nie zalał np. dot 5, bo to na bazie sylikonu. Układ odpowietrzasz albo grawitacyjnie albo wtłaczając olej, poszukaj na necie jest dużo poradników nawet po polsku.
eddenktm
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9/2/2016, 13:51

Postprzez soro » 9/2/2016, 17:13

Doszedł dziś do mnie ten olej 5.1 ale już za późno żeby się za to zabierać. Odkręciłem tylko dekielek przy klamce i po wciśnięciu sprzęgła pojawiają się bąble, co prawda nie dużo, bo po np. dwa. Jutro się za to wezmę i dam znać :)
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 9/2/2016, 18:30

eddenktm - dokładnie wiem o co chodzi w forach internetowych. i najpierw na mnie najechałes, a potem sparafrazowałeś moją wypowiedź odwołujac sie do serwisówki.

soro - dobrze zobacz jaki tam płyn jest, bo jest tez szansa że ktos cos namieszał z pompami, jak wlejesz zły płyn to uszkodzisz cały układ. a moze byc albo płyn hamulcowy albo hydrauliczny
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez soro » 10/2/2016, 15:58

Sprzęgło odpowietrzone, problem nie ustał. Motocykl gaśnie na sprzęgle (chociaż nie zawsze), po dodaniu gazu muli tak jakby go przyduszało, po zatrzymaniu też przeważnie gaśnie. Sprzęgło słychać jak pracuje po wciśnięciu klamki. Przy tym zamulaniu tak jakby rwie trochę. Znajomy, podpowiedział, że może to źle wyregulowany gaźnik, bo wysprzęgla obroty maleją i po tym motocykl gaśnie, chociaż wątpię, bo gaźnik regulowany 1-2 motogodziny temu.

@Update: Odpowietrzyłem ponownie, przepuściłem przez układ dosyć dużo oleju, ale już bez strzykawki, odkręciłem kalamitke i lałem od góry. Na jeździe testowej wszystko okazało się okej, nie gasł na sprzęgle ani nic (przed jazdą dałem mu się rozgrzać dłużej niż zwykle). W weekend bd jeździł to się okaże, jak dalej bd problem to rozkręcę sprzęgło i zobaczę czy rzeczywiście wszystko tam gra.
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 10/2/2016, 22:21

słychac po wcisneciu ? powinno cichnąć... cos masz namieszane. jak na luzie trzyma wolne obroty to i powinien na biegu trzymać.

odpowietrzanie strzykawką to nie odpowietrzanie w 100%. to tylko sposób nabicia. najlepiej to wcisnij tłoczek od wysprzeglika do konca i poczekaj aż odejdzie i znowu nacisnij do konca. wtedy najlepiej sie odpowietrzy. na koniec jak hamulce klasycznie odpowietrz - wcisnij klamke, poluzuj kalamitke, skręc i bedzie okej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez soro » 10/2/2016, 23:02

To że słychać to miałem na myśl, że jak moto stoi nie odpalone i wciskam klamkę to słychać jak pracuje, wcześniej jak gasł to na sucho jak wciskałem sprzęgło to nie było nic słychać (ogólnie długo przed pojawieniem się tego problemu słychać było jak sprzęgło pracuje na zgaszonym silniku przy wciskaniu) Jak np. zmieniam bieg lub jadę na sprzęgle to schodzi z obrotów normalnie i je trzyma z tą różnicą, że nagle gaśnie. Czy to normalne, że tłoczek od wysprzęglika bardzo ciężko wcisnąć ? Jak dalej bd problem to zrobię tak jak mówisz, jak nie pomoże to odstawię do mechanika.
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 10/2/2016, 23:04

tak normalne, jeszcze trzeba klamke poluzowac ( zeby tłoczek w klamce był wysuniety na maxa) bo inaczej moze sie w ogóle nie dac wcisnac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez soro » 10/2/2016, 23:10

Okej dzięki wielkie za pomoc :)
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez soro » 12/2/2016, 17:17

Dalsza część spamu :) Dziś znowu trochę pojeździłem i nie padł ani razu, ale mam kolejne pytanie. Mam końcówkę wydechu akrapa i jest ona że tak powiem na "ch**owych" zaciskach, potrafi się w nich przesuwać po 1-3 cm(stwierdzam po wytarciach na końcówce) i tu moje pytanie, czy jakieś luzy na złączeniach i przedmuchy mogą być powodem tego, że motocykl zdławi po dodaniu gazu ? Jakieś inne objawy luzów na złączeniach końcówki z kolektorem itp. ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 12/2/2016, 17:29

jak ma luz to strzela, i widac ze jest okopcone. raczej dławic sie nie bedzie.

a co do obejm - mozesz zaraz nad wydechem przewiercic i skręcic srubą - tak żeby najpierw obejme skręcic ze sobą żeby trzymala bardziej wydech., a potem do ramy

2 opcja ewentualnie dodatek - weź sobie silikon kup czarny wysokotemperaturowy, on kosztuje z 5-7 zł najtanszy. wywal cała tubke na cos płaskiego najlepiej plastikowego, mozesz lekko czyms natłuscic to najpierw. i rozsmaruj na pasek troche szerszy niz grubosc obejmy, no i na długosc jak jej obwód. staraj sie rozsmarowac równą grubość. jak wyschnie odrywasz, ( i tutaj warto sobie zostawic troche silikonu ) i posmaruj silikonem obejme i przyklej ten zrobiony pasek. jak wyschnie, to odetnij nadmiar, i masz fajnie dopasowanągume, która jak sie scisnie to nie pozwoli sie ruszać. ja tak u siebie robiłem wyszło elegancko. obejme tez sam robiłem ( no do połowy sam, zaprojektowałem sam ale wycieli mi wodą w zakładzie z blachy )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez soro » 12/2/2016, 17:55

No na ten moment mam takie badziewne obejmy z cieniutkiej blachy, w której końcówka nie siedzi zbyt pewnie, jak ruszę ręką to chodzi na lewo i prawo. Dzisiaj na to zwróciłem bardziej uwagę, bo przejechałem kawałek do garażu bez kasku i słychać było drgania itp. http://postimg.org/image/qx8wrlz3b/ Zrobię tak jak radzisz z tym silikonem. Jeżeli nie jest to powodem tego, że przydusza na gazie to czy jest to spowodowane czymś innym ? Dodam, że gaźnik i zawory wyregulowane (problem się chyba pojawił po tym jak wyczyściłem i naoliwiłem filtr powietrza, chociaż zrobiłem to jak zawszę i nigdy nie było problemu). Sprawa wygląda tak, że motocykl po zgaszeniu i np. postoju po ponownej jeździe dławi po dodaniu gazu, jak stoje na luzie i dodam gazu to dłąwi całkowicie i gaśnie (chociaż nie dzieje się to zawsze, od czasu do czasu).. Problem ustępuje po krótkiej jeździe albo od razu jak go dławi to maneta do końca i puszcza go i już potem nie ma problemu.
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê