Zobacz wÄ…tek - Porady do serwisowania Husaberga! + Dirko czy uszczelka?
 
NAS Analytics TAG

Porady do serwisowania Husaberga! + Dirko czy uszczelka?

Enduro, Cross
_________

Porady do serwisowania Husaberga! + Dirko czy uszczelka?

Postprzez WaxEater » 20/6/2015, 19:03

Witam! Potrzebuję paru porad co do serwisowania i użytkowania husaberga :)
Na moim terenie zagościł Husaberg FE600, ogólnie w stanie co najmniej strasznym, zamieniłem się za wyremontowaną Cagivę W8 co osobiście do tej pory uważam za cud.. Bóg jednak mnie kocha :') Ale przechodząc do rzeczy, Husek przeszedł generalny remont, silnik przerobiony na nówkę, czyt. pompa oleju, hydrauliczny wysprzęglik, nowe tryby, smok itd. itd. również szlif cylindra i nowy sworzeń. Teraz, że to już konkretniejsze moto, nie to co Cagiva, czyt. moto nie do zarżnięcia, jedynie do przegrzania, to chce zaopiekować się nim należycie i tutaj pytania:

-Jaki lać do niego olej? W serwisówce pisze 5W15, ale to olej który jest droższy od złota.
-Co ile go zmieniać?
-Stosować do niego chemię? Typu spraye do łańcuchów, filtra powietrza itd.
I teraz punkt kulminacyjny.. Przez uszczelkę pod cylindrem, mam niesamowicie mocno napięty łańcuch rozrządu, co troche mnie przeraża.. Jak sprawdza się klej uszczelniający dirko w takich sprawach? Wtedy formalnie też zwiększyłaby się pojemność, bo tłok może iść do góry jakiś 1-1,5mm.
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków


Postprzez kris514 » 20/6/2015, 19:09

Nie zwiększyła by Ci się pojemność lecz stopień sprężania co mogło by skutkować wywalaniem uszczelki pod głowicą, lub spalaniem stukowym (i np. byś po jakimś czasie miał dziurkę w tłoku)

Skoro ma być stosowany do endurzenia to oczywiście wszystkie środki takie jak do crossówki powinny być stosowane
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez WaxEater » 20/6/2015, 19:13

Czyli to dirko odpada? Co w takim razie robić z łańcuchem rozrządu? Naprawdę jest straszliwie naciągnięty, a zwiększyć o 1 ogniwo się nie da, tylko o 2, a wtedy jest luźny jak nie powiem co :/
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków

Postprzez braaaap » 20/6/2015, 20:33

Kolego ja jestem w podobnej sytuacji zamienilem za crm 125 tylko ze za husaberga fe501 z 2001r i zastanawiam sie nad olejem w serwisowce 501 olej ma byc 5w50 jest on tani taki bym ci polecil kupic.
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez WaxEater » 20/6/2015, 20:37

Oo dzieki wielkie, nie chce też przepłacać za bardzo mając to samo w mniejszej cenie, dlatego wolę się upewnić najpierw jakie są możliwości :D
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków

Postprzez braaaap » 20/6/2015, 20:57

Mysle ze wiekszej roznicy w silnikach nie mamy, u mnie w serwisowce jak wspomnialem jest 5w50 a w drugiej 10w50 obo w dobrych cenach sa 😊
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez WaxEater » 20/6/2015, 21:24

Właśnie sprawdzałem i faktycznie, pasują, dzięki wielkie za info :D A teraz pytanie.. Dirko czy zostawić uszczelkę i twardy łańcuch rozrządu? :D
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków

Postprzez balchan1 » 20/6/2015, 21:51

Co jest nie tak z tym łańcuchem bo trochę nie rozumiem? Jest rozciągnięty i skrócony?
Moim zdaniem jak robisz taki remont to łańcuch też powinieneś wymienić. Kombinowanie w takiej sytuacji może doprowadzić do destrukcji silnika.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez henio12323 » 20/6/2015, 21:59

uszczelki zakładaj oryginalne najlepiej, albp przynajmniej dopasowane do oryginałów. jak masz kombinacje to moze byc nie ciekawie. zobacz czy wszystko dobrze poskłądane slizgi itp. łancuch jak napęty to sie rozciąga szybko, zmienia faze rozrządu albo sie moze urwac. bezsens.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez WaxEater » 21/6/2015, 09:19

Nie, nie, chodzi o to, że łańcuch jest nowy, bo to widać, zero luzów na ogniwach itd. chodzi o to, że złożyliśmy silnik do kupy i jest strasznie naciągnięty, jak dochodzi napinacz, to już w ogóle twardy jak skała. Miałem taki sam, również nieużywany, te same ogniwa i długość i jest z nim tak samo
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków

Postprzez balchan1 » 21/6/2015, 11:14

A to dziwne że nowy łańcuch jest "za krótki. Może faktycznie uszczelka jest za gruba? Kiedyś dorabiali mi uszczelkę i zamiast oryginalnej 1mm miałem jakieś 3mm. A po obwodzie łańcucha daje to 4mm nadwyżki. Możesz sprawdzić jak wysoko dochodzi tłok. Może uszczelniacz zamiast klasycznej uszczelki faktycznie pomoże. A napinacz jest automatyczny? Może ślizg jest źle zamontowany?
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez WaxEater » 21/6/2015, 11:20

Właśnie w tym jest problem, ma miec 82 ogniwa i fakt, są, ale naprawdę, według mnie jest zdecydowanie za mocno naciągnięty. Uszczelka ma może mniej niż 1mm, ale tłok nie dochodzi do samej góry cylindra, ma może 1mm jeszcze. Tak napinacz jest automatyczny, ślizg zamontowany tak jak ma być, nawet bez niego jest mocno napięty, aczkolwiek da się nim ruszać już palcami.
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków

Postprzez henio12323 » 21/6/2015, 16:35

to jest jakas kombinacja, moze cylinder nie od tego modelu ? tak czy siak patentami daleko nie zajedziesz takim motocyklem. kombinuj tak zeby doprowadzić to do ładu, i ogarnąć czemu tłok nie dochodzi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez WaxEater » 22/6/2015, 22:56

Cylinder na 100% od tego modelu, wygrawerowane ma 600ccm, korbowód i wał też wydaje mi sie, że jest od 600, mógłbym też obstawiać 501, ale to jest 100ccm mniej, więc i korba dużo krótsza by była.. Hmm.. Coś będę musiał wykombinować. Dzięki Panowie za rady!
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków

Postprzez braaaap » 23/6/2015, 11:34

Moze cos z glowica?
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez WaxEater » 24/6/2015, 20:22

Temat nieaktualny, brat zakupił kolejnego huska i wziąłem z niego łańcuch rozrządu, tyle samo ogniw itd. a mimo to jest luźniejszy i prawdopodobnie za niedługo będę musiał go znowu wymieniać.. Ehh.. Ale cóż, na razie ważne, żeby odpalić :D
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości




na górê