Zobacz wątek - Jak przygotować do nowego sezonu?
NAS Analytics TAG

Jak przygotować do nowego sezonu?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez hugo2003 » 6/1/2010, 17:22

Ja kupuje swieczki takie jak w katalogu kaza NGK kupuje NGK kaza inne wkrecam inne... a szczerze mowiac to nie ma wiekszej roznicy miedzy swiecami takie jest moje zdanie (wieksze znaczenie maja gazniki czy luzy zaworowe)

a wracajac co mycia karcherem to tylko ostroznie w okolicy chlodnicy bo mozna pogiac jej blaszki a latem klopoty z temperatura cieczy...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Przemo_rene » 7/1/2010, 16:01

jak się kupuje świece na allegro to później tak jest. Prosta sprawa - kupujcie od importera a nie z firmy krzak to będziecie mieli dobry produkt.

ps. przypominam, że temat jest o zimowaniu motocykla a poszedł off-top konkretny. Miałem ngk, miałem denso, mam teraz ngk. Jeden pies. Większość problemów ze świecami jest spowodowana innymi czynnikami zwalonymi w moto. Jak masz w 100% sprawny układ silnik/wtrysk-gaźnik/regulator/aku/cewki/kable/fajki i wyregulowane wszystko dobrze to co ma się tutaj psuć?

NIC
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez elco » 7/1/2010, 18:04

Przemo_rene napisał(a):jak się kupuje świece na allegro to później tak jest. Prosta sprawa - kupujcie od importera a nie z firmy krzak to będziecie mieli dobry produkt.

ps. przypominam, że temat jest o zimowaniu motocykla a poszedł off-top konkretny. Miałem ngk, miałem denso, mam teraz ngk. Jeden pies. Większość problemów ze świecami jest spowodowana innymi czynnikami zwalonymi w moto. Jak masz w 100% sprawny układ silnik/wtrysk-gaźnik/regulator/aku/cewki/kable/fajki i wyregulowane wszystko dobrze to co ma się tutaj psuć?

NIC


Duza wine ponosza czasami takze sami uzytkownicy, ktorzy po pierwsze za mocno wkrecaja swiece, po drugie zle "przygotuja" nowe swiece. Takich przypadkow widzialem juz wiele i co gorsze nadal wiele osob dalej popelnia te same bledy.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez corbeau7 » 7/1/2010, 20:24

A ja chciałbym wróciź do tematu, pomijając już sprawe świec. Co jeszcze wypadałoby zrobić z motorem przed nowym sezonem? Co posprawdzać? Co jest najważniejsze?
Suzuki SV 650s, 1999r.
Avatar użytkownika
corbeau7
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27/1/2009, 17:00
Lokalizacja: śląskie

Postprzez melvin » 7/1/2010, 21:33

elco napisał(a):
po pierwsze za mocno wkrecaja swiece, po drugie zle "przygotuja" nowe swiece.




rozwiń wypowiedź bo mnie zaciekawiłeś...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez macs » 7/1/2010, 22:00

Bede zgadywal co na mysli mial elco
Zle "przygotowują" nowe siwece-pierwsze odpalenie(wygrzanie)jest zbyt krotkie ,niektorzy odpala ,pochodzi z minute i mysla ,ze jest ok,a to potrzeba pare minut,a najlepiej to zrobic dluzszą rundk po miescie :wink:
Co do za mocno wkrecajacych swiece to chyba chodzi o to,ze potem przy probie odkrecenia swiecy zaczyna sie problem ,poniewaz jakas czesc swiecy sie wydostanie a reszta zostaje w glowicy i jest problem z wykreceniem
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez hugo2003 » 8/1/2010, 20:28

macs napisał(a):.....ze potem przy probie odkrecenia swiecy zaczyna sie problem ,poniewaz jakas czesc swiecy sie wydostanie a reszta zostaje w glowicy i jest problem z wykreceniem



watpie ze takie cos jest mozliwe zeby czesc swiecy zostalo... predzej gwint sie zerwie-wiec dlatego swiece powinno sie wykrecac-wkrecac na zimno....
a na marginesie nie wiem co ma wygrzewanie swiec .. w koncu to kawalek odpowiednio wygientego izolowanego metalu ... wiec co ma wygrzewanie???
to swiece mozna porownywac np do baterii telefonow komorkowych ze trzeba formatowac kilka razy zeby dobrze dzialaly??
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Raczek_6 » 8/1/2010, 23:21

Tak (był temat o świecach)
Nawet na stronie http://larsson.pl/ podawali żeby wygrzewać nowe świece.

Inaczej mogą ulec uszkodzeniu z winy użytkownika.
Chodzi o uzyskanie temperatury samooczyszczenia izolatora porcelanowego.

A wracając do tematu, jeśli motocykl był przygotowany do zimy to na wiosnę wymienia się olej + filtr oleju, sprawdza ciśnienie w oponach, smaruje i sprawdza naciąg łańcucha + sprawdzenie tego co przed każdą jazdą zaleca producent i sprzęt jest gotowy do jazdy.

Chyba że ktoś pominął zimowy serwis lub dopiero co zakupił motocykl to wtedy potrzebny jest cały kompletny serwis - więcej w instrukcji obsługi danego modelu motocykla.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez elco » 9/1/2010, 00:45

melvin napisał(a):
elco napisał(a):
po pierwsze za mocno wkrecaja swiece, po drugie zle "przygotuja" nowe swiece.




rozwiń wypowiedź bo mnie zaciekawiłeś...


Swiece jak sam producent doradza nalezy, jak juz koledzy napisali, dobrze wygrzac. Powinno sie to robic przez dluzszy czas na obciazeniu. Ludzie czasami wkrecaja swiece i zeby sprawdzic, czy wszystko chodzi odpalaja na kilka minut. Jezeli swiec szlag z miejsca nie trafia to cudem jest jezeli wytrzymuja normalny przebieg.
Jezeli chodzi o zbyt mocne dokrecanie to bardzo czesto uszkadza sie albo zrywa gwint w glowicy. Kiedys przyjechal do mnie chlopak z ukruszona swieca, ktorej resztki wpadly do cylindra. Przy sprawdzaniu gwintu okazalo sie, ze na swiecy sa takie luzy, ze kolysala sie na wszystkie strony. Pozniej nieswiadomy uzytkownik napisze, ze to jakies lipne swiece.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez corbeau7 » 9/1/2010, 19:45

a jak to z tym olejem? to jest taka zasada, żeby po zimowym przestoju wymienić? czy jak np. był wymieniany 2000km temu, to też należałoby wymienić?
Suzuki SV 650s, 1999r.
Avatar użytkownika
corbeau7
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27/1/2009, 17:00
Lokalizacja: śląskie

Postprzez macs » 9/1/2010, 20:39

Tak jak podaje dana serwisowka danego modelu motocykla.
Ja wymieniam zawsze na nowy sezon ,czesciej nie musze bo nie robie sporo kkm rocznie na moto
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez piotr__21 » 13/1/2010, 19:25

Który olej jest lepszy Motul 5100 vs 300v vs 7100?
A co do przewodów do świec to oryginalne czy są jakieś lepsze?
piotr__21
Świeżak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31/12/2009, 20:31
Lokalizacja: Trowbridge

Postprzez limak14 » 13/1/2010, 20:06

1. Motul 300v
2. Motul 7100 (oba pełne syntetyki)
3. Motul 5100 (pólsyntetyk)
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez piotr__21 » 13/1/2010, 20:10

To wiem który lepszy do CBR 600 F4 przebieg 40tys.
piotr__21
Świeżak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31/12/2009, 20:31
Lokalizacja: Trowbridge

Postprzez limak14 » 13/1/2010, 20:18

Zależy jakim budżetem dysponujesz. Kupuj ten na który cię stać. Wszystkie sa ok. Ja bym potraktował ja pełnym syntetykiem.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Przemo_rene » 13/1/2010, 23:05

a ja bym przeniósł temat do hydeparku bo zrobił się syf i pare tematów w jednym
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez elco » 14/1/2010, 00:19

Mysle, ze nie ma takiej potrzeby. Pytania i odpowiedzi nawiazuja w mniejszym lub wiekszym stopniu do tematu.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Rafal_W_wa » 14/1/2010, 08:37

To jak z tym olejem w końcu...
Z tego co czytałem - także na forum, olej zaleca się wymienić przed zimą wraz z przygotowaniem moto na zimę.

Teraz czytam wypowiedź "... jak zrobiłes serwis zimowy to traz wymień olej itp ..."
RSIX
Avatar użytkownika
Rafal_W_wa
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59

Postprzez dominik528 » 14/1/2010, 12:38

Ja wymieniłem olej we wrześniu(zrobione 1500km), i nie mam zamiaru znowu wymieniać na nowy sezon, zresztą co ma się stać z tym olejem przez zimę zestarzeje się? Wątpię.

Bez przesady z tą wymianą oleju, niewiele brakuje by niektórzy zaczęli wymieniać dwa razy w roku - na zimę i na wiosnę.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez Przemo_rene » 14/1/2010, 12:39

co tyle ile w serwisówce się wymienia lub co sezon (jeżdząc) i tyle.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości




na gr