Jak przygotować do nowego sezonu?
Posty: 61
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Ja kupuje swieczki takie jak w katalogu kaza NGK kupuje NGK kaza inne wkrecam inne... a szczerze mowiac to nie ma wiekszej roznicy miedzy swiecami takie jest moje zdanie (wieksze znaczenie maja gazniki czy luzy zaworowe)
a wracajac co mycia karcherem to tylko ostroznie w okolicy chlodnicy bo mozna pogiac jej blaszki a latem klopoty z temperatura cieczy...
a wracajac co mycia karcherem to tylko ostroznie w okolicy chlodnicy bo mozna pogiac jej blaszki a latem klopoty z temperatura cieczy...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
jak się kupuje świece na allegro to później tak jest. Prosta sprawa - kupujcie od importera a nie z firmy krzak to będziecie mieli dobry produkt.
ps. przypominam, że temat jest o zimowaniu motocykla a poszedł off-top konkretny. Miałem ngk, miałem denso, mam teraz ngk. Jeden pies. Większość problemów ze świecami jest spowodowana innymi czynnikami zwalonymi w moto. Jak masz w 100% sprawny układ silnik/wtrysk-gaźnik/regulator/aku/cewki/kable/fajki i wyregulowane wszystko dobrze to co ma się tutaj psuć?
NIC
ps. przypominam, że temat jest o zimowaniu motocykla a poszedł off-top konkretny. Miałem ngk, miałem denso, mam teraz ngk. Jeden pies. Większość problemów ze świecami jest spowodowana innymi czynnikami zwalonymi w moto. Jak masz w 100% sprawny układ silnik/wtrysk-gaźnik/regulator/aku/cewki/kable/fajki i wyregulowane wszystko dobrze to co ma się tutaj psuć?
NIC
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo_rene napisał(a):jak się kupuje świece na allegro to później tak jest. Prosta sprawa - kupujcie od importera a nie z firmy krzak to będziecie mieli dobry produkt.
ps. przypominam, że temat jest o zimowaniu motocykla a poszedł off-top konkretny. Miałem ngk, miałem denso, mam teraz ngk. Jeden pies. Większość problemów ze świecami jest spowodowana innymi czynnikami zwalonymi w moto. Jak masz w 100% sprawny układ silnik/wtrysk-gaźnik/regulator/aku/cewki/kable/fajki i wyregulowane wszystko dobrze to co ma się tutaj psuć?
NIC
Duza wine ponosza czasami takze sami uzytkownicy, ktorzy po pierwsze za mocno wkrecaja swiece, po drugie zle "przygotuja" nowe swiece. Takich przypadkow widzialem juz wiele i co gorsze nadal wiele osob dalej popelnia te same bledy.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Bede zgadywal co na mysli mial elco
Zle "przygotowują" nowe siwece-pierwsze odpalenie(wygrzanie)jest zbyt krotkie ,niektorzy odpala ,pochodzi z minute i mysla ,ze jest ok,a to potrzeba pare minut,a najlepiej to zrobic dluzszą rundk po miescie
Co do za mocno wkrecajacych swiece to chyba chodzi o to,ze potem przy probie odkrecenia swiecy zaczyna sie problem ,poniewaz jakas czesc swiecy sie wydostanie a reszta zostaje w glowicy i jest problem z wykreceniem
Zle "przygotowują" nowe siwece-pierwsze odpalenie(wygrzanie)jest zbyt krotkie ,niektorzy odpala ,pochodzi z minute i mysla ,ze jest ok,a to potrzeba pare minut,a najlepiej to zrobic dluzszą rundk po miescie

Co do za mocno wkrecajacych swiece to chyba chodzi o to,ze potem przy probie odkrecenia swiecy zaczyna sie problem ,poniewaz jakas czesc swiecy sie wydostanie a reszta zostaje w glowicy i jest problem z wykreceniem
-
macs - Bywalec
- Posty: 546
- Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
- Lokalizacja: Pomorskie
macs napisał(a):.....ze potem przy probie odkrecenia swiecy zaczyna sie problem ,poniewaz jakas czesc swiecy sie wydostanie a reszta zostaje w glowicy i jest problem z wykreceniem
watpie ze takie cos jest mozliwe zeby czesc swiecy zostalo... predzej gwint sie zerwie-wiec dlatego swiece powinno sie wykrecac-wkrecac na zimno....
a na marginesie nie wiem co ma wygrzewanie swiec .. w koncu to kawalek odpowiednio wygientego izolowanego metalu ... wiec co ma wygrzewanie???
to swiece mozna porownywac np do baterii telefonow komorkowych ze trzeba formatowac kilka razy zeby dobrze dzialaly??
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Tak (był temat o świecach)
Nawet na stronie http://larsson.pl/ podawali żeby wygrzewać nowe świece.
Inaczej mogą ulec uszkodzeniu z winy użytkownika.
Chodzi o uzyskanie temperatury samooczyszczenia izolatora porcelanowego.
A wracając do tematu, jeśli motocykl był przygotowany do zimy to na wiosnę wymienia się olej + filtr oleju, sprawdza ciśnienie w oponach, smaruje i sprawdza naciąg łańcucha + sprawdzenie tego co przed każdą jazdą zaleca producent i sprzęt jest gotowy do jazdy.
Chyba że ktoś pominął zimowy serwis lub dopiero co zakupił motocykl to wtedy potrzebny jest cały kompletny serwis - więcej w instrukcji obsługi danego modelu motocykla.
Nawet na stronie http://larsson.pl/ podawali żeby wygrzewać nowe świece.
Inaczej mogą ulec uszkodzeniu z winy użytkownika.
Chodzi o uzyskanie temperatury samooczyszczenia izolatora porcelanowego.
A wracając do tematu, jeśli motocykl był przygotowany do zimy to na wiosnę wymienia się olej + filtr oleju, sprawdza ciśnienie w oponach, smaruje i sprawdza naciąg łańcucha + sprawdzenie tego co przed każdą jazdą zaleca producent i sprzęt jest gotowy do jazdy.
Chyba że ktoś pominął zimowy serwis lub dopiero co zakupił motocykl to wtedy potrzebny jest cały kompletny serwis - więcej w instrukcji obsługi danego modelu motocykla.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
melvin napisał(a):elco napisał(a):
po pierwsze za mocno wkrecaja swiece, po drugie zle "przygotuja" nowe swiece.
rozwiń wypowiedź bo mnie zaciekawiłeś...
Swiece jak sam producent doradza nalezy, jak juz koledzy napisali, dobrze wygrzac. Powinno sie to robic przez dluzszy czas na obciazeniu. Ludzie czasami wkrecaja swiece i zeby sprawdzic, czy wszystko chodzi odpalaja na kilka minut. Jezeli swiec szlag z miejsca nie trafia to cudem jest jezeli wytrzymuja normalny przebieg.
Jezeli chodzi o zbyt mocne dokrecanie to bardzo czesto uszkadza sie albo zrywa gwint w glowicy. Kiedys przyjechal do mnie chlopak z ukruszona swieca, ktorej resztki wpadly do cylindra. Przy sprawdzaniu gwintu okazalo sie, ze na swiecy sa takie luzy, ze kolysala sie na wszystkie strony. Pozniej nieswiadomy uzytkownik napisze, ze to jakies lipne swiece.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
1. Motul 300v
2. Motul 7100 (oba pełne syntetyki)
3. Motul 5100 (pólsyntetyk)
2. Motul 7100 (oba pełne syntetyki)
3. Motul 5100 (pólsyntetyk)
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Zależy jakim budżetem dysponujesz. Kupuj ten na który cię stać. Wszystkie sa ok. Ja bym potraktował ja pełnym syntetykiem.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
a ja bym przeniósł temat do hydeparku bo zrobił się syf i pare tematów w jednym
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
To jak z tym olejem w końcu...
Z tego co czytałem - także na forum, olej zaleca się wymienić przed zimą wraz z przygotowaniem moto na zimę.
Teraz czytam wypowiedź "... jak zrobiłes serwis zimowy to traz wymień olej itp ..."
Z tego co czytałem - także na forum, olej zaleca się wymienić przed zimą wraz z przygotowaniem moto na zimę.
Teraz czytam wypowiedź "... jak zrobiłes serwis zimowy to traz wymień olej itp ..."
RSIX
-
Rafal_W_wa - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59
Ja wymieniłem olej we wrześniu(zrobione 1500km), i nie mam zamiaru znowu wymieniać na nowy sezon, zresztą co ma się stać z tym olejem przez zimę zestarzeje się? Wątpię.
Bez przesady z tą wymianą oleju, niewiele brakuje by niektórzy zaczęli wymieniać dwa razy w roku - na zimę i na wiosnę.
Bez przesady z tą wymianą oleju, niewiele brakuje by niektórzy zaczęli wymieniać dwa razy w roku - na zimę i na wiosnę.
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
co tyle ile w serwisówce się wymienia lub co sezon (jeżdząc) i tyle.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 61
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości