Zobacz wątek - <i>[Aktualności]</i> Wypadek na egzaminie na motocykl
NAS Analytics TAG

[Aktualności] Wypadek na egzaminie na motocykl

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 22/5/2014, 12:32

Komentatorzy napisał(a):Można by rzec, że to egzamin na kat. A, więc "nie ma pomiłuj" ale...
Manewr hamowania awaryjnego z ominięciem przeszkody odbywa się na MOKRYM placu manewrowym.
Wykonanie tego zadania egzaminacyjnego ciężkim moto bez ABS, na zimnych oponach i na podłożu "po deszczu" jest trudne dla poczatkującego motocyklisty. Co więcej , odnoszę wrażenie , że dziewczyna dodatkowo spanikowała , mając tego świadomość. Podzielam sugestię Lovtza , że sytuacja i film są dobrane tendencyjnie przez przeciwników ustawy.<br><hr>rami <br>
Komentatorzy napisał(a):tylko jeden drobiazg, Lovtza wspomniał, że to był Gladius, a Gladius ma ABS i to całkiem skuteczny<br><hr>mufka<br>
Rzeczywiście, zapomniałem , że to inne czasy i moto egzaminacyjne mają ABS - jestem z pokolenia , które było uczone hamowania przodem na granicy blokowania koła moto bez ABS.
Na marginesie : obserwowałem, przed zmianą przepisów, egzamin kilku motocyklistów na kat.A - żaden z nich nie potrafił wykonać hamowania awaryjnego , wtedy jeszcze bez omijania przeszkody. Żaden nie używał przedniego hamulca tylko rozpaczliwie heblowali tyłem !<br><hr>rami
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 23/5/2014, 07:21

Komentatorzy napisał(a):Witam , po raz kolejny mój " ulubiony" autor popisuje się swoimi wypocinami nie popartymi żadnymi faktami , ani nawet własnymi doświadczeniami - chyba nie jest motocyklistą w realu , lub od niedawna,np cyt." jazda skuterem jest o wiele łatwiejsza, niż rowerem, o motocyklu i samochodzie nie wspominając "
1. 125 ccm w automacie rozwija spokojnie prędkości 120-130 km/h , osoba bez doświadczeń w prowadzeniu jednośladu , nie jest w stanie opanować techniki pokonywania zakrętów , hamowania , nie wspominając o przeciwskręcie czy ominięciu przeszkody ... i nagle zacieśniający się zakręt zaczyna wynosić - PANIKA- przedni hamulec lub tylny low lub high side i pan na skuterze " leci" na czołówkę lub w słupek i kto jest temu winny ?
2. mając uprawnienia kat. " B " co najmniej 3 lata , ma " niby " już mieć doświadczenie w ruchu ... taaaa 18-to latek robi prawko , nie kupuje samochodu bo go nie stać , dorasta do 21 lat i okazyjnie kupuje skuter " igła " ale niestety 5w1 , wszystko sprawne i proste - jego doświadczenie + jakość sprzętu = szpital
3. na 100% zakupi odzież motocyklową i będzie miał dobrej jakości i dobrze dobrany kask - bo po co? przecież to NIE GROŹNA zabawka każdy może wsiąść i jechać
4. porównywanie PL do krajów UE nie ma sensu , kultura drogowa , zasobność portfela , wymogi ubezpieczeniowe , jakość dróg i kilka innych spraw spowodują że tylko kilka osób wykorzysta nowe możliwości ustawy z rozsądkiem i na poziomie ,bo nie wielu będzie świadomych i dość bogatych aby kupić " dobry" sprzęt , dobrze się ubrać i zapłacić przynajmniej z kilka godzin szkolenia instruktorowi.
4. w UK aby jeździć na 125 ccm nawet bez uprawnień (provisional driving licence ) najpierw trzeba przejść szkolenie ! 1 dniowe (Compulsory Basic Training)
Panie autorze i tu zamieszczam znany filmik jak skuter potrafi "sponiewierać" Pozdrawiam i LwG
<a href="http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qxxGMmWWKqE" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qxxGMmWWKqE</a><br><hr>RAf<br>
Komentatorzy napisał(a):Chyba widzisz jak ubrani poruszają się ludzie na skuterach , od 50-tek do 400-650-tek - w kategoriach ubioru motocyklowego oni są w zasadzie "nadzy", a i kaski częstokroć noszą symbolicznie skuteczne . Czy szkolenie na coś tu wpłynie - wątpię, gdyż ten ubiór to stan umysłu, czyli wyraz ogólnego podejścia do jazdy skuterem (ci z cięższych skuterów obecnie są przeszkoleni). W wielu , szczególnie ciepłych, krajach Europy nie jest lepiej, a skutery są tam duuużo powszechniejsze.
Uważam, że dorośli ludzie powinni mieć wolność decyzji o podjęciu jazdy na skuterze, o ubiorze, o odbyciu szkolenia. Nie można wszystkiego WYMUSZAĆ przepisami karnymi ustawy, choć lobby woli zarabiać na ludziach znajdujących pod przymusem, niż pozyskanych na wolnym rynku - tak jest prościej. Proszę bardzo, niech lobby szkoleniowe się WYSILI i rynkowymi metodami zachęci klientów do skorzystania z usług , a nie jak dotychczas POD PRZYMUSEM ustawy.
Nawet w Niemczech widuję w lecie gości na 650-tkach BMW (!!!) w zestawie : krótkie spodnie, t-shirt, letnie buciki na nogach i nowy "otwarty" kask BMW - tych na ubiór stać, a go nie noszą. Co więcej, taki potrafi "chlapnąć" sobie zimne piwko i pojechać dalej !<br><hr>adam57<br>
Hmm jeszcze nie widziałem maxiskuterzysty w cywilnych ciuchach w Polsce. W znakomitej większości to ludzie z doświadczeniem z motocykli i z A. A 50 ki to zupełnie inny temat.
<br><hr>Mas
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 23/5/2014, 08:19

Senat zajmie się zmianą ustawy na 55. posiedzeniu Senatu RP VIII kadencji, dokładnie 5 czerwca początek obrad 11:00 jako punkt 3.
Opinia legislatora Senatu już jest - sugeruje zmianę techniczną kilku zapisów, bez uwag do tematu który nas interesuje. Senat ma 30 dni na przesłanie ustawy z powrotem do Sejmu, więc myślę, że na tym posiedzeniu projekt z poprawkami uchwalą. Potem sejm te poprawki zaakceptuje i do Prezydenta. Ten sezon jest już stracony (najszybciej wejdzie w życie we wrześniu - październiku) ale przyszły już OK (no chyba, że zimy nie będzie)<br><hr>Misior Gdynia
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 23/5/2014, 11:44

to jest nagranie wyciągnięte z "szafy" Dyrektora WORD w Legnicy, który chciał się popisać przed dziennikarzem TVN<br><hr>dar
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/6/2014, 14:41

Komentatorzy napisał(a):1. plac jest niezgodny z rozporządzeniem i najnormalniej niebezpieczny, za krótki za ostatnią bramką
2. Pani za szybko weszła na zadanie miała 58km/h zamiast 50km/h, na nowym egzaminie trzeba kontrolować licznik 52-54km/h to jest bezpieczna granica na omijanie przeszkody jak i awaryjne hamowanie
3. Widać na większym ekranie, że Pani zaczyna hamować i puszcza hamulec, czyli typowo w tym kraju hamowanie pulsacyjne wykonywane metodą naciśnij-puść, zamiast pompuj.
4. Egzamin na mokrym to norma, dlatego w OSK ćwiczy się i przy dużej ulewie i przy małym deszczu<br><hr>mufka<br>
Na egzaminie Jechałem gladiusem 52km/h jak wjeżdżałem w bramkę - wynik: 61 km/h. Nie piszmy głupot, wszystko zależy od kalibracji urządzeń, zarówno motocykla jak i bramek w WORDzie.<br><hr>Luk
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości




na górê