Motul 5100 vs. 300V
Posty: 47
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Lepkość i płynność smarowanie w zależności od temperatury pracy. Jeden ch... ważne by smarował gdzie trzeba.
"W przemyśle olejowym SAE określa stopnie lepkości w warunkach wysokich oraz niskich temperatur."
"W przemyśle olejowym SAE określa stopnie lepkości w warunkach wysokich oraz niskich temperatur."
Ostatnio edytowano 17/1/2013, 23:39 przez Seba_ER5, łącznie edytowano 1 raz
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Seba_er5 spróbujesz 300V i zmienisz zdanie u mnie motocykl nie ma lekko więc dobry olej to konieczność. Aż się dziwię że do tak wysokoobrotowych 600 ludzie leją średniej jakości olej.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Wiele osoby jeździ na tym oleju i nie narzeka na gumie nie latam. Znajomi leją 5100 i mają już duże przebiegi w motocyklach niektórzy ostro pałują na gumie i nic.
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Seba nie zapominaj że wszystko jest do czasu Komuś padnie silnik albo korbowód wyjdzie bokiem to już nie myśli że to wina oleju lub nie dbanie o serwis tylko przypisuje to do wady producenta.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Dobra, a na czym opierasz swoje teorie o jakiejś strasznej przewadze V300? Bo takie domysły to każdy może sobie poukładać.
5100 to g****, są tańsze i jednocześnie dużo lepsze oleje do moto.
7100 jest nowszym olejem? Jak już to co najwyżej nowocześniejszym, pisz łaskawie po polsku.
No jak ci w silniku zostanie 50ml 5100 to faktycznie strach jeździć
5100 to g****, są tańsze i jednocześnie dużo lepsze oleje do moto.
Black-Ghost napisał(a):W sensie że lepiej lać 7100 bo jest nowszym olejem. Później opracowanym niż 5100. Im nowsza baza olejów tym lepsza bo priorytety dzisiejszych silników bardzo się zmieniły od tych które były kiedyś. Poczytajcie trochę na stronie producenta a nie allegro!
7100 jest nowszym olejem? Jak już to co najwyżej nowocześniejszym, pisz łaskawie po polsku.
No jak ci w silniku zostanie 50ml 5100 to faktycznie strach jeździć
-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Jest jeden fakt. Producenci zalecają olej jakości API SG, a tymczasem nawet aktualne oleje mineralne przekraczają tę normę.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Ja sie tylko pytam do czego ta klotnia prowadzi ?
Na forum bylo juz mnostwo tematow na temat olei.
Po za tym mowienie o tym jak to wspaniale wlasciwosci ma taki czy inny olej jest bez sensu. Zrobcie profesjonalny test, zapiszcie wnioski, przeanalizujcie i dopiero gadajcie ze to jest super a tamtego nie warto lac.
B-G mowisz do czasu ?
Jezdzilem cb 750, cbr 929, gsxr-1000 k1 i teraz znowu 929 na Motulu 5100. Kupuje w dobrej cenie, motongi smigaja, nie biora oliwy, skrzynia pracuje dobrze, a to ze na tym akurat oleju zatarl sie gix to moja wina i nie sadze ze jakbym zalal 300V czy inny super olej by cos zmienilo. Znajomi nowszymi motocyklami tez leja 5100 i jakos zaden nie narzeka i nic z piecem sie nie dzieje.
Nie wiem na jakim oleju jechal kumpel na zx10r (mozliwe ze tez 5100) wiesz co mu sie stalo ? Stopil sie alternator i wyrwalo dziure w bloku silnika. Jak myslisz ? Wina oleju ?
Na forum bylo juz mnostwo tematow na temat olei.
Po za tym mowienie o tym jak to wspaniale wlasciwosci ma taki czy inny olej jest bez sensu. Zrobcie profesjonalny test, zapiszcie wnioski, przeanalizujcie i dopiero gadajcie ze to jest super a tamtego nie warto lac.
B-G mowisz do czasu ?
Jezdzilem cb 750, cbr 929, gsxr-1000 k1 i teraz znowu 929 na Motulu 5100. Kupuje w dobrej cenie, motongi smigaja, nie biora oliwy, skrzynia pracuje dobrze, a to ze na tym akurat oleju zatarl sie gix to moja wina i nie sadze ze jakbym zalal 300V czy inny super olej by cos zmienilo. Znajomi nowszymi motocyklami tez leja 5100 i jakos zaden nie narzeka i nic z piecem sie nie dzieje.
Nie wiem na jakim oleju jechal kumpel na zx10r (mozliwe ze tez 5100) wiesz co mu sie stalo ? Stopil sie alternator i wyrwalo dziure w bloku silnika. Jak myslisz ? Wina oleju ?
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
W sportach motorowych również używają 300V a nie 5100 widać jest tego jakiś powód. Zresztą kiedyś "Miczab" już pisał dla czego warto lać taki a nie inny olej. Nikomu nic na siłę. Chcecie lejcie 5100.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
-
Black-Ghost - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
OOoOooo Seba znowu o olejach jak miło ;] Zgadzam się, że jeżdżenie na 5100 a 300 V w ruchu ulicznym nie wprowadza różnic w ochronie silnika. Kategorycznie nie zgadzam się jednak z twierdzeniem, że nie widać różnicy. Zalany mam obecnie moto na Castrolu power racing. Full syntetyk i co z tego, jeśli w lecie zagrzewałem piec powyżej 100 stopni na upałach i skrzynia zaczynała pracować jak w traktorze. Szybka redukcja z międzygazem o 2 - 3 biegi i zaczynało mi sprzęgło "zabierać" nie odpuszczało po prostu. Zachowywało się tak, jakby wolniej reagowało. Dodając, że sam bieg wchodził nieporównywalnie ciężej. na 300V nie było w ogóle takiego zjawiska. Dodatkowo koloryt oleju ( patrząc we wskaźnik poziomu ) zmienił barwę na czarną nieporównywalnie szybciej, niż 300V.... Ostatnia sprawa, że mimo wszystko 235 zł za 4 litry oleju to gruba przesada i po prostu czyste zdzierstwo.
<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Nie od dziś wiadomo że Castrol to d*** większe od 5100
Nie no, powaga, Bel-Ray EXP, kosztuje tyle co 5100, albo i kilka groszy mniej, a różnica w sprzęgle, biegach i wyglądzie oleju przy zlewaniu jest ogromna. Zresztą klasyfikację jakości ma taką samą jak V300, a 5100 ledwie się łapie do zaleceń producenta.
Nie no, powaga, Bel-Ray EXP, kosztuje tyle co 5100, albo i kilka groszy mniej, a różnica w sprzęgle, biegach i wyglądzie oleju przy zlewaniu jest ogromna. Zresztą klasyfikację jakości ma taką samą jak V300, a 5100 ledwie się łapie do zaleceń producenta.
-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
ja tam jeżdżę na 5100 a moto nie raz dostało porządnie w pi*dę a jego przebieg to pewnie około 50kkm i jakoś nie mam z nim problemu, padła skrzynia bo w 929 padają, teraz jest druga i jakoś nie pada. wg mnie na 300v szkoda kasy, co do argumentu że w sportach motorowych leją 300v to jest on bez sensu bo motocykle drogowe nigdy nie będą pracowały w takich warunkach jak w czasie wyścigu.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Czasem pracują w gorszych i co chwile lecisz 1-2 na odcięciu z pod jednych świateł na drugie. Ile ludzi tyle opinii. Lejcie co chcecie. Invi oficjalnym sponsorem i dostawcą olejów dla suzuki jest właśnie Motul.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Posty: 47
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości