TÅ‚ok od rm 250 do mz 251
Posty: 6
• Strona 1 z 1
TÅ‚ok od rm 250 do mz 251
Witam.
To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość jak coś będzie nie tak.
Moje Pytanie to:
Słyszałem trochę o przeróbkach w mz,podobno można wsadzić tłok od suzuki rm 250
wiem ze są posty o tym ale w większości to mało co opisane a kolega polecił ze tutaj znajdę odpowiedz na wszystko,jeśli widnieje tutaj podobny temat to proszę o link (nie mogę sie tutaj odnaleźć za bardzo)
W mz konczy się tłok (mz 251 90r) nominał i chciałbym zapytać czy warto dokonać takier przeróbki ? jaka wtedy będzie żywotność silnika ? czy trzeba coś robić z wałem ? korbowód ?
Z góry dzięki.
To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość jak coś będzie nie tak.
Moje Pytanie to:
Słyszałem trochę o przeróbkach w mz,podobno można wsadzić tłok od suzuki rm 250
wiem ze są posty o tym ale w większości to mało co opisane a kolega polecił ze tutaj znajdę odpowiedz na wszystko,jeśli widnieje tutaj podobny temat to proszę o link (nie mogę sie tutaj odnaleźć za bardzo)
W mz konczy się tłok (mz 251 90r) nominał i chciałbym zapytać czy warto dokonać takier przeróbki ? jaka wtedy będzie żywotność silnika ? czy trzeba coś robić z wałem ? korbowód ?
Z góry dzięki.
-
ktmlc4640 - Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 6/12/2012, 22:38
- Lokalizacja: Kraków
haha nie dowiesz sie za bardzo bo raczej duzo tu posiadaczy MZtek nie ma no i załoze sie że za duzo osób nie kombinowało z tym....
najlepiej to znalesc wymiary tłoka oryginalnego i od RMki. (nie chodzi tylko o średnice ) ale o wymiary sworznia itp itd. sprawdzic czy to wszystko sie zgadza. bo moze byc tak że w RM sworzen jest umiejscowiony wyzej lub nizej na tłoku i potem tłoczek moze wystawać nad cylinder. a zeby kombinowac z dopasowaniem moim zdaniem za duzo roboty. przynajmniej MZka nie jet warta aż takich przeróbek.
co do zmian, to też róznie moze to wpłynąć trzeba by zważyć oba tłoki, im ciezszy tym doda momentu obrotowego, lzejszy pozwoli sie wyzej kręcic. wytrzymałosc powinno sie zwiekszyc bo zazwyczaj zamienniki do RM to tłoki kute. no i sama jakosc wykonania jest bardzo dobra. wału pod względem wzmacniania nie trzeba zaczepiac bo jako tako moc nie wzrośnie zeby drastycznie zwiekszyc obciązenia dla wału
najlepiej to znalesc wymiary tłoka oryginalnego i od RMki. (nie chodzi tylko o średnice ) ale o wymiary sworznia itp itd. sprawdzic czy to wszystko sie zgadza. bo moze byc tak że w RM sworzen jest umiejscowiony wyzej lub nizej na tłoku i potem tłoczek moze wystawać nad cylinder. a zeby kombinowac z dopasowaniem moim zdaniem za duzo roboty. przynajmniej MZka nie jet warta aż takich przeróbek.
co do zmian, to też róznie moze to wpłynąć trzeba by zważyć oba tłoki, im ciezszy tym doda momentu obrotowego, lzejszy pozwoli sie wyzej kręcic. wytrzymałosc powinno sie zwiekszyc bo zazwyczaj zamienniki do RM to tłoki kute. no i sama jakosc wykonania jest bardzo dobra. wału pod względem wzmacniania nie trzeba zaczepiac bo jako tako moc nie wzrośnie zeby drastycznie zwiekszyc obciązenia dla wału
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Eee... ale to tylko tłok, większych obrotów i tak nie wkręci nie zmieniając czasów rozrządu, bo kanały płuczące i gaźnik nie wyrobi, a raczej mało prawdopodobne żeby akurat w rm były lepiej dobrane do silnika MZ niż oryginalny z MZ.
Jak już to zdarzały się kombinacje z wciskaniem szerszych tłoków (typu tłok z Fiata w Junaku) i jakimś ekstremalnym rozwiertem silników. Ale w 2T to nie takie proste.
Nawet jeśli się uda to nowa konfiguracja nie zgra się z dyfuzorem, i cały zysk pójdzie się walić bo dobrze policzona puszka w 2T daje więcej niż lekki wzrost pojemności.
Czyli: da się, ale to nie takie proste że po porostu zmieniasz tłok. I jak nie startujesz w jakimś BMZRC, albo nie masz kupy kasy na wywalenie w zabawkę, to nie ma to sensu.
Przy remoncie silnika dużo więcej niż takie kombinacje da ci tu wsadzenie porządnych pierścieni zamiast taniego rzemiosła do demoludów. Albo naprawa gaźników i takie tam, czyli doprowadzenie silnika do normalnego stanu, bez tego to totalnie bez sensu.
Jak już to zdarzały się kombinacje z wciskaniem szerszych tłoków (typu tłok z Fiata w Junaku) i jakimś ekstremalnym rozwiertem silników. Ale w 2T to nie takie proste.
Nawet jeśli się uda to nowa konfiguracja nie zgra się z dyfuzorem, i cały zysk pójdzie się walić bo dobrze policzona puszka w 2T daje więcej niż lekki wzrost pojemności.
Czyli: da się, ale to nie takie proste że po porostu zmieniasz tłok. I jak nie startujesz w jakimś BMZRC, albo nie masz kupy kasy na wywalenie w zabawkę, to nie ma to sensu.
Przy remoncie silnika dużo więcej niż takie kombinacje da ci tu wsadzenie porządnych pierścieni zamiast taniego rzemiosła do demoludów. Albo naprawa gaźników i takie tam, czyli doprowadzenie silnika do normalnego stanu, bez tego to totalnie bez sensu.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Mam MZ 150-tke i też kiedyś myślałem nad jej tuningiem mechanicznym, ale uznałem że to strata czasu i pieniędzy. Nawet znalazłem filmik fajnie przerobionej MZ: http://www.youtube.com/watch?v=A9HzjWuyUgE
Wg. mnie jak chcesz się w takie coś bawić to daj tłoka takiego jak ma byc, bo z RM(tak jak henio napisał) może być piasta sworznia w innym połozeniu itp., przydałoby sie powiększyć kanały w cylindrze i fajnie by bylo gdyby ktoś kto spawa tłumniki zrobił spawaka specjalnie pod twoją MZ
Wg. mnie jak chcesz się w takie coś bawić to daj tłoka takiego jak ma byc, bo z RM(tak jak henio napisał) może być piasta sworznia w innym połozeniu itp., przydałoby sie powiększyć kanały w cylindrze i fajnie by bylo gdyby ktoś kto spawa tłumniki zrobił spawaka specjalnie pod twoją MZ
-
FireBlade954 - Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 3/9/2011, 07:28
- Lokalizacja: Małopolska
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości