pomoc w wyborze
Posty: 17
• Strona 1 z 1
pomoc w wyborze
Witam jestem nowy w tematyce motorów jednakże chciałbym kupić sobie jakiś ciekawy zacząłem orientować się w rynku czytać na temat motorków i mam kilka modeli które mnie interesują
Suzuki V-strom 1000 lub 650 zależnie od ceny i waszych opinii które lepsze , odnośnie lepsze chodzi mi o zużycie paliwa sterowność i takie rzeczy że tel lepszy nie tamten
Yamaha TDM 950 tylko czytałem że podobno lubią olej pić nie wiem czy to prawda temu też chciałbym poznać wasze zdanie
Honda Varadero 1000 , Africa lub transalp i tu jest dylemat największy w tej firmie ponieważ to trzy motory jednej firmy.
Aprilia ETV 1000 jednak nie ukrywam że raczej mało informacji znalazłem na temat tego motocykla i mam też obawy o części do niego ponieważ to raczej rzadki model .
chciałbym podkreślić iż interesuje mnie małe spalanie nie ma co ukrywać motorem planuję jeździć na dalsze trasy nie tylko po drogach asfaltowych ale też po leśnych i polnych czasem może jakiś pasażer i bagaż większy jednak nie to że co dzień choć marzy mi się jazda po plaży nad naszym polskim morzem
więc prosiłbym o jakieś opinie odnośnie tych motocykli zalety wady i jakieś informacje które też mogą być przydatne
Pozdrawiam
Łukasz
Suzuki V-strom 1000 lub 650 zależnie od ceny i waszych opinii które lepsze , odnośnie lepsze chodzi mi o zużycie paliwa sterowność i takie rzeczy że tel lepszy nie tamten
Yamaha TDM 950 tylko czytałem że podobno lubią olej pić nie wiem czy to prawda temu też chciałbym poznać wasze zdanie
Honda Varadero 1000 , Africa lub transalp i tu jest dylemat największy w tej firmie ponieważ to trzy motory jednej firmy.
Aprilia ETV 1000 jednak nie ukrywam że raczej mało informacji znalazłem na temat tego motocykla i mam też obawy o części do niego ponieważ to raczej rzadki model .
chciałbym podkreślić iż interesuje mnie małe spalanie nie ma co ukrywać motorem planuję jeździć na dalsze trasy nie tylko po drogach asfaltowych ale też po leśnych i polnych czasem może jakiś pasażer i bagaż większy jednak nie to że co dzień choć marzy mi się jazda po plaży nad naszym polskim morzem
więc prosiłbym o jakieś opinie odnośnie tych motocykli zalety wady i jakieś informacje które też mogą być przydatne
Pozdrawiam
Łukasz
-
Sieku - Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 15/11/2012, 14:36
więc tak nie dodałem
Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
ciężko mi stwierdzić ale może być to ok 10tyś
Wiek, waga, wzrost,
24 lata, waga to różnie mi się lata w tym teraz ok 77kg ale jak wróce do siłowni to nawet i 90 , wzrost 180cm
Jakie masz doświadczenie
tyle co na prawko temu myślę sobie coś kupić
Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
gotów najlepiej do 10tyś ale jeśli warto będzie dopłacić 2tyś to dopłacę co do ubioru rozglądam się
Jakie motocykle Ci się podobają
sportowe, turystyczne enduro
Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
modele jak wymieniłem wyżej
-Suzuki V-strom 1000 lub 650
-Yamaha TDM 950
-Honda Varadero 1000 , Africa lub transalp
-Aprilia ETV 1000
powiem że doświadczenia może i nie mam dużego tylko chciałbym kupić raz a porządnie temu większe pojemności doświadczenie przychodzi zawsze z czasem i liczę się z tym temu też pytam co byście doradzali . jednak nie wiem czemu podobają mi się właśnie takie motocykle
mam jeszcze takie pytanie jak ma się waga do kierowania motocyklem np w takich leśnych polnych drogach zapewne im lżejszy tym lepszy lecz chodzi mi bardziej o to czy 200 a 230 kg to duża różnica
Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
ciężko mi stwierdzić ale może być to ok 10tyś
Wiek, waga, wzrost,
24 lata, waga to różnie mi się lata w tym teraz ok 77kg ale jak wróce do siłowni to nawet i 90 , wzrost 180cm
Jakie masz doświadczenie
tyle co na prawko temu myślę sobie coś kupić
Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
gotów najlepiej do 10tyś ale jeśli warto będzie dopłacić 2tyś to dopłacę co do ubioru rozglądam się
Jakie motocykle Ci się podobają
sportowe, turystyczne enduro
Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
modele jak wymieniłem wyżej
-Suzuki V-strom 1000 lub 650
-Yamaha TDM 950
-Honda Varadero 1000 , Africa lub transalp
-Aprilia ETV 1000
powiem że doświadczenia może i nie mam dużego tylko chciałbym kupić raz a porządnie temu większe pojemności doświadczenie przychodzi zawsze z czasem i liczę się z tym temu też pytam co byście doradzali . jednak nie wiem czemu podobają mi się właśnie takie motocykle
mam jeszcze takie pytanie jak ma się waga do kierowania motocyklem np w takich leśnych polnych drogach zapewne im lżejszy tym lepszy lecz chodzi mi bardziej o to czy 200 a 230 kg to duża różnica
-
Sieku - Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 15/11/2012, 14:36
Ze względu na znikome doświadczenie na Twoim miejscu postawiłbym na Suzuki DL 650(V-strom). Mogę szczerze polecić ten egzemplarz, mój brat jest w jego posiadaniu więc nie raz miałem z nim styczność. Co prawda ma nie za dużą moc, bo około 65km, ale dla Ciebie jak na początek będzie wystarczająca. Gładkie i równe przyśpieszanie, pozwoli w miarę łatwo zapanować nad maszyną.. Poza tym ma bardzo dobry skręt, wygodną kanapę i wysoką szybę, która naprawdę ma wiele atutów. Za około 12/14 tys. powinieneś trafić już na dość dobry model w 2006/2007 roczniku(zależy od okazji). Przejeździsz na nim 2/3 sezony i będziesz się mógł zastanowić nad zmianą 650 na 1000. Jeszcze raz szczerze polecam V-stromy.
PS. między wagą 200 a 230 kg nie odczujesz praktycznie żadnej różnicy...
PS. między wagą 200 a 230 kg nie odczujesz praktycznie żadnej różnicy...
-
marcin325 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59
zastanawia mnie jeszcze teraz czy 65km to wystarczająco na to by sprawnie wyprzedzać na trasie i tak patrze na allegro szczerze zastanawia mnie to czemu Vstrom 1000 jest taniej sprzedawany niż 650 ? czy 650 jest lepsze ? i jak taki motor na offroad ? spoglądałem na filmy w internecie właśnie pod tym kątem ale ciężko mi coś powiedzieć może Ty być mógł jeśli miałeś styczność
-
Sieku - Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 15/11/2012, 14:36
Z wyprzedzaniem samochodów nie powinno być większych problemów, aczkolwiek na pewno musisz patrzeć, na to czy masz odpowiednio dużo miejsca do takiego manewru- w końcu to nie jest sport ponad 120 konny, którego przeciągniesz na bardzo wysokie obroty zwiększając bardzo szybko swoją prędkość.
Nie wydaje mi się, żeby 1000 był taniej sprzedawany od 650. Sam z ciekawości spojrzałem na ceny i różnica między rocznikiem około 2006 pomiędzy 650 a 1000 jest o 5/7tyś. większa w przypadku 1000. Może patrzyłeś na inne roczniki, tak jak napisałem za 12/14tyś dostaniesz dość dobrego dl 650 rocznik 06/07, gdzie za tą cenę kupisz maksymalnie v-stroma 1000 w roczniku 2004.
DL na offroad powiadasz? Wydaje mi się, że dobrze by się spisywał, ma dobre amortyzatory, które dają radę przy różnych nierównościach, a co do nawierzchni to oczywiście musiał byś dobrać odpowiednie opony z odpowiednim bieżnikiem na taki, a nie inny teren(najlepiej szosowo-terenowe). Sam nie miałem okazji jechać po takim terenie v-stormem, ale gdy jechaliśmy przez las, gdzie był asfalt pokryty w dużym stopniu piachem i co kilkaset metrów ostre zakręty, to ja na moim sporcie zostawałem daleko w tyle ze względu na to, że ciężko było mi utrzymywać równowagę na takiej nawierzchni; w przypadku gdy mój brat na Suzuki bez problemu gnał do przodu.
Nie wydaje mi się, żeby 1000 był taniej sprzedawany od 650. Sam z ciekawości spojrzałem na ceny i różnica między rocznikiem około 2006 pomiędzy 650 a 1000 jest o 5/7tyś. większa w przypadku 1000. Może patrzyłeś na inne roczniki, tak jak napisałem za 12/14tyś dostaniesz dość dobrego dl 650 rocznik 06/07, gdzie za tą cenę kupisz maksymalnie v-stroma 1000 w roczniku 2004.
DL na offroad powiadasz? Wydaje mi się, że dobrze by się spisywał, ma dobre amortyzatory, które dają radę przy różnych nierównościach, a co do nawierzchni to oczywiście musiał byś dobrać odpowiednie opony z odpowiednim bieżnikiem na taki, a nie inny teren(najlepiej szosowo-terenowe). Sam nie miałem okazji jechać po takim terenie v-stormem, ale gdy jechaliśmy przez las, gdzie był asfalt pokryty w dużym stopniu piachem i co kilkaset metrów ostre zakręty, to ja na moim sporcie zostawałem daleko w tyle ze względu na to, że ciężko było mi utrzymywać równowagę na takiej nawierzchni; w przypadku gdy mój brat na Suzuki bez problemu gnał do przodu.
-
marcin325 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59
marcin325 napisał(a):to ja na moim sporcie zostawałem daleko w tyle ze względu na to, że ciężko było mi utrzymywać równowagę na takiej nawierzchni; w przypadku gdy mój brat na Suzuki bez problemu gnał do przodu.
kupiłeś te zxr400? Prawko już zacząłeś robić czy czekasz na nowy rok?
I to raczej logiczne, że na szosowym moto po piachu się raczej słabo jeździ
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
miałem dl-a 1000
kaganiec jest na 170 i faktycznie tak jest pomimo sporej rezerwy mocy, faktem jest przepotężna elastyczność.
z doświadczenia
dl 650 dużo lepiej nadaje się się do terenu niż dl 1000.
ten drugi po utwardzonych polnych lub leśnych drogach tak, na szutrach tak, nieduże błota (w odniesieniu do off-roadu) tak, na miekkie powyższe zestawienia lub nieco głębsze błota odradzam.
kaganiec jest na 170 i faktycznie tak jest pomimo sporej rezerwy mocy, faktem jest przepotężna elastyczność.
z doświadczenia
dl 650 dużo lepiej nadaje się się do terenu niż dl 1000.
ten drugi po utwardzonych polnych lub leśnych drogach tak, na szutrach tak, nieduże błota (w odniesieniu do off-roadu) tak, na miekkie powyższe zestawienia lub nieco głębsze błota odradzam.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
właśnie elastyczność w przyśpieszaniu tak 90-150 mnie interesuje do wyprzedzania to chodzi mi o tiry bo małe autka to tam sprawa mniejszej wagi mam autko 110km i małe auto to nie problem więc motocykl też sobie poradzi ale ciężarówki to już się zastanawiam zawsze:) co do off roadu to raczej interesuje mnie jakieś takie właśnie leśne drogi piach pola łąki sądzę że jeżeli będę miał jakieś błoto to będę starać się omijać bokiem
jednakże patrząc na ten film myślę że da się radę http://www.youtube.com/watch?v=P9Mcz9cttW4&feature=share (otwórz link) tylko mi także chodzi o wygodę podczas jazdy po szutrach lib jakichś innych leśnych drogach no i jak V-strom sprawuję się na dalsze trasy też się zastanawiam np z gdańska do zakopca
a co sądzicie o pozostałych motocyklach które wymieniłem tak abym miał jakieś porównanie ?
jednakże patrząc na ten film myślę że da się radę http://www.youtube.com/watch?v=P9Mcz9cttW4&feature=share (otwórz link) tylko mi także chodzi o wygodę podczas jazdy po szutrach lib jakichś innych leśnych drogach no i jak V-strom sprawuję się na dalsze trasy też się zastanawiam np z gdańska do zakopca
a co sądzicie o pozostałych motocyklach które wymieniłem tak abym miał jakieś porównanie ?
-
Sieku - Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 15/11/2012, 14:36
v-strom to turystyk, także jest przystosowane głównie do dalekich tras.. Także jego wygoda pozawala wybrać się daleko za granicę : ) Niektórzy nawet na sportach jadą w dalekie trasy, ale na pewno nie wytrzymują tak długo jak kierowcy turystyków ze względu na brak wygody..
-
marcin325 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59
"wersje ze stanów" nie muszą być złe, jednak przy kupnie musisz dobrze patrzyć, bo takie wersje często ściągane są przez handlarzy, którzy lubią się bawić w naprawianie walniętych moto. Na inne modele nie chciałbym się osobiście wypowiadać, ponieważ nie miałem styczności.
pozdrawiam.
pozdrawiam.
-
marcin325 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości