Opony - dolacz swoja opinie/zapytanie na temat firmy, modelu
witam,
mam w tej chwili dunlopy qualifiery. Po przejechaniu 8500 km tył raczej do wymiany (na środku przetarte prawie do sznurka, trochę było ćwiczenia hamowania awaryjnego), zaczyna się ślizgać. Zastanawiam się co możecie polecić.
Czy założyć to samo, czy może coś innego? W sezonie będę robił ok. 15-20 tys., z tego czasem w deszczu (do pracy mam 100 km więc często latam i czasem deszcz mnie złapie). Głównie zależy mi na winklach i żywotności jeśli to w ogóle możliwe razem.
mam w tej chwili dunlopy qualifiery. Po przejechaniu 8500 km tył raczej do wymiany (na środku przetarte prawie do sznurka, trochę było ćwiczenia hamowania awaryjnego), zaczyna się ślizgać. Zastanawiam się co możecie polecić.
Czy założyć to samo, czy może coś innego? W sezonie będę robił ok. 15-20 tys., z tego czasem w deszczu (do pracy mam 100 km więc często latam i czasem deszcz mnie złapie). Głównie zależy mi na winklach i żywotności jeśli to w ogóle możliwe razem.
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
cd..
życie zweryfikowało widzimisię już się napaliłem na pilot powery, a tu okazało się, że przednia o rozmiarze 120/70/18 praktycznie nie do dostania. Zaproponowano mi Continentala Road Attack, mam nadzieję, że będę zadowolony w porównaniu z Qualifierami ..
życie zweryfikowało widzimisię już się napaliłem na pilot powery, a tu okazało się, że przednia o rozmiarze 120/70/18 praktycznie nie do dostania. Zaproponowano mi Continentala Road Attack, mam nadzieję, że będę zadowolony w porównaniu z Qualifierami ..
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
http://moto.allegro.pl/190-55zr17-190-5 ... 51814.html
co sadzicie o tej gumie?
chce ja zalozyc do sporta suzuki gsx-r 600 k7.
pytanie czy nie za duze te kapcie:>? w sumie teraz kupilem ten moto i poprzedni wlasciciel zalozyl takie wlasnie 190/55/17 wiec tym rozmiarem sie sugeruje.
jezdzil ktos na tych kapciach?
jak z przyczepnoscia na zakretach przy wyzszych obrotach?
bd raczej jezdzil w 'suche' dni, sporadycznie w deszcz.
jak z przebiegiem ile kkm pojezdza?
moze inna opona w tej cenie jest bardziej warta uwagi ?
dzieki z gory.
pozdro
co sadzicie o tej gumie?
chce ja zalozyc do sporta suzuki gsx-r 600 k7.
pytanie czy nie za duze te kapcie:>? w sumie teraz kupilem ten moto i poprzedni wlasciciel zalozyl takie wlasnie 190/55/17 wiec tym rozmiarem sie sugeruje.
jezdzil ktos na tych kapciach?
jak z przyczepnoscia na zakretach przy wyzszych obrotach?
bd raczej jezdzil w 'suche' dni, sporadycznie w deszcz.
jak z przebiegiem ile kkm pojezdza?
moze inna opona w tej cenie jest bardziej warta uwagi ?
dzieki z gory.
pozdro
-
Mathew8 - Świeżak
- Posty: 81
- Dołączył(a): 21/7/2011, 12:13
- Lokalizacja: Wrocław
Ja też rozglądam się za kompletem opon. Myślałem na Dunlopami D209 bo mam taką oponę na przodzie i prawie dałem rade ją zamknąć bez żadnego uślizgu. Myślałem też nad diablo corsa 3 bo są mniej więcej w takiej samej cenie lub pilot powery ale chyba dunlop będzie najlepszy co??
Za D209 chcą na allegro 730zł za komplet z 2010/2011
Mathew u ciebie seryjnie wchodzi 180 na tył i tego bym sie trzymał.
Za D209 chcą na allegro 730zł za komplet z 2010/2011
Mathew u ciebie seryjnie wchodzi 180 na tył i tego bym sie trzymał.
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
obecnie mam 190/55/17 i nikt nie narzekal dorbze to wyglada z trakcjÄ… tez nie jest zle. ale opony nie potrafie w tym momencie przytoczyc bo niedawno nabylem bika i wyjechalem dorazu za granice. tak czy siak opona jest do wymiany wiec nie interesowalem sie co tam siedzi zbytnio. wazne co tam wrzuce.
czemu 180 polecasz?
czemu 180 polecasz?
-
Mathew8 - Świeżak
- Posty: 81
- Dołączył(a): 21/7/2011, 12:13
- Lokalizacja: Wrocław
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Wydaje mi się ze felga w 600 jest za waska na 190 przez co opona jest bardziej ściśnieta na feldze. bylo gdzieś o tym na forum.
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
jeżeli chodzi o model i producenta w obydwu motocyklach i w CBR600 i Fazerku 1000 mam Michelin CT2, rewelacja, ale nie do jazdy na tor.
natomiast do normalnej jazdy i jazdy turystycznej świetnie się sprawdza. twardszy środek odporny na ścieranie , miekkie klejące boki.
Raczej bym na tych oponach nie schodził na mokrym na kolano, natomiast na suchym trzyma się jak przyklejona. fazerowi stopki podszlifowuje regularnie )
Jest też bardzo miękka komfortowa co docenia się po kilku - kilkunastu godzinach jazdy.
Miałem też mezera opony, nie pamiętam nazwy, ale kurde były tak twarde że motocykl podskakiwał na każdym wyboju czy nierówności.
natomiast do normalnej jazdy i jazdy turystycznej świetnie się sprawdza. twardszy środek odporny na ścieranie , miekkie klejące boki.
Raczej bym na tych oponach nie schodził na mokrym na kolano, natomiast na suchym trzyma się jak przyklejona. fazerowi stopki podszlifowuje regularnie )
Jest też bardzo miękka komfortowa co docenia się po kilku - kilkunastu godzinach jazdy.
Miałem też mezera opony, nie pamiętam nazwy, ale kurde były tak twarde że motocykl podskakiwał na każdym wyboju czy nierówności.
Marauder, CBR600RR, FAZER FZ1000GT.
-
krakn - Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 27/9/2011, 17:24
-
maatiaas - Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
- Lokalizacja: BIESZCZADY
Metzeler Rennsport - w mojej opinii, opony znakomicie trzymające się drogi ale poza dwoma warunkami. Pierwszy to taki, że opony te są raczej na tor i pokazują swoje znakomite parametry ale tylko kiedy są dobrze rozgrzane. Wiem, że to dotyczy większości opon ale w ich przypadku, przy chłodnych dniach w normalnych warunkach drogowych rozgrzanie ich nie jest już takie proste. Druga sprawa to jazda po mokrej nawierzchni po polskich drogach. Trzeba mocno uważać szczególnie w zakrętach, nie mówiąc już o koleinach. Przejechałem na nich 10 tys. km w bardzo różnych warunkach i ogólnie dają radę
Michelin Pilot Road 2 - i to są opony, które mogę spokojnie polecić każdemu do codziennej jazdy czy też do dalszych wypadów. Opona dwu składnikowa. Bardzo dobre w każdych warunkach. Bardzo duża różnica w jeździe po mokrej nawierzchni (w porównaniu z tymi wyżej). Świetne w zakrętach.
Michelin Pilot Road 2 - i to są opony, które mogę spokojnie polecić każdemu do codziennej jazdy czy też do dalszych wypadów. Opona dwu składnikowa. Bardzo dobre w każdych warunkach. Bardzo duża różnica w jeździe po mokrej nawierzchni (w porównaniu z tymi wyżej). Świetne w zakrętach.
- an4y
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 8/5/2011, 17:46
- Lokalizacja: Warszawa
Michelin Pilot Road 2 -- czy ktos moze jeszcze cos powiedziec o tych oponkach??? Poszukuje kompletu do fazera 2000rok i komplet kosztuje okolo 950zł. Jakie przebiegi mozna zrobic na tych oponach?
- Marcino1983
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 20/8/2010, 18:15
- Lokalizacja: Grójec
A ja chciałem zapytać jak to jest ze starymi oponami, bo tylni kapeć jest pięcioletni a przedni to rocznik 2003. Bieżnik na nich jest (o dziwo) jeszcze taki w miarę. Warto wymienić na nowe? Tak wogóle to z przodu mam diablo corsa a z tyłu diablo strada, nie wiem czemu tak, to spadek po poprzednim właścicielu.
-
Cross88 - Świeżak
- Posty: 161
- Dołączył(a): 3/6/2008, 18:44
Cross mam również stary zestaw z6 w sv
Dot xx05
Sprawują się kiepsko i nie wiem czy ze względu na wiek, czy przechowanie
Bardzo słabo kleją i poczęści miałem ślizga przez przednią opon.
Dla twojego bezpieczeństwa wymień je na nowe
Sam mam zamiar wymienić i chyba zdecydyje się na Pilot Road 2
Dot xx05
Sprawują się kiepsko i nie wiem czy ze względu na wiek, czy przechowanie
Bardzo słabo kleją i poczęści miałem ślizga przez przednią opon.
Dla twojego bezpieczeństwa wymień je na nowe
Sam mam zamiar wymienić i chyba zdecydyje się na Pilot Road 2
- hubi199
- Bywalec
- Posty: 581
- Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
- Lokalizacja: J-no
witam!
pisze do was o porade...
jestem wlasnie przed wymiana opon w moim bulldogu i nie wiem jaki rozmiar zalozyc...
czy oryginalny 170/60/17 czy bardziej dostepny 180/55/17??
Dodam ze moja felga ma 5,5" wiec teoretycznie jej szerokosc pasuje dp 180.
Czy w tym przypadku 180 moge traktowac jako zamiennik 170??
Wiem ze ogolnie zmiana laczka z np 160 na 180 na feldze 5" to nic dobrego ale czy u mnie ta roznica jest tak znaczaca??
prosze Was o zabranie glosu.
pisze do was o porade...
jestem wlasnie przed wymiana opon w moim bulldogu i nie wiem jaki rozmiar zalozyc...
czy oryginalny 170/60/17 czy bardziej dostepny 180/55/17??
Dodam ze moja felga ma 5,5" wiec teoretycznie jej szerokosc pasuje dp 180.
Czy w tym przypadku 180 moge traktowac jako zamiennik 170??
Wiem ze ogolnie zmiana laczka z np 160 na 180 na feldze 5" to nic dobrego ale czy u mnie ta roznica jest tak znaczaca??
prosze Was o zabranie glosu.
-
szychagno - Świeżak
- Posty: 34
- Dołączył(a): 4/12/2010, 16:20
Witam was serdecznie, mam problem. KupujÄ™ na nowy sezon ciapki dla mojego motorku, jak podaje producent:
z przodu- 110/90-16
z tyłu- 90/90-18
z tych danych wynika, ze z tyłu opona jest większa (ok) i węższa? (WTF). Proszę was pomóżcie, ponieważ tak się pogubiłem, że nawet nie wiem jak teraz dobierać opony, na allegro 90/90/18 to przecież OPONA PRZEDNIA a u mnie wg. producenta to jest tylna... ehhh Budżet, jakieś 150/opone (300zł na komplecik) opona ma służyć do smigania w deszcz, ulica, szuter, ciasne zakręty na wyłożeniach ITP. jednym słowem wielozadaniowa. Wieżę w was
EDIT: Dziś byłem przepalić maszynę i odrazu pomyślałem, by sprawdzić na jakich calach i szerokości zimuje sobie motorek. Zdziwiłem sie, gdy odczytałem następujące dane:
tył: 3.00/18
przód 2.75/18
morał z tej bajki taki: Chinskie dane odstaw na bok, lepiej podejdz na żywo i sam wyczytaj.
(wiem nie rymuje siÄ™, ale nie jestem dobry w rymowaniu ;D)
więc koledzy, pytanie jak powyżej, tylko ze na wymiary podobne to tych co ja powiedziałem (z tyłu moze byc troche szersza, i na pewno bez kantu na boku... (już miałem przez nia kołnierz na szyi, ponieważ szlifowałem na zakręcie) przeznaczenie: codzienna jazda w mieście, troche sportowo i turystyka (tak wiem, moze byc ciezko z dobrorem, ale wieże ze pomożeci mi dobrać laczki do mnie)
z przodu- 110/90-16
z tyłu- 90/90-18
z tych danych wynika, ze z tyłu opona jest większa (ok) i węższa? (WTF). Proszę was pomóżcie, ponieważ tak się pogubiłem, że nawet nie wiem jak teraz dobierać opony, na allegro 90/90/18 to przecież OPONA PRZEDNIA a u mnie wg. producenta to jest tylna... ehhh Budżet, jakieś 150/opone (300zł na komplecik) opona ma służyć do smigania w deszcz, ulica, szuter, ciasne zakręty na wyłożeniach ITP. jednym słowem wielozadaniowa. Wieżę w was
EDIT: Dziś byłem przepalić maszynę i odrazu pomyślałem, by sprawdzić na jakich calach i szerokości zimuje sobie motorek. Zdziwiłem sie, gdy odczytałem następujące dane:
tył: 3.00/18
przód 2.75/18
morał z tej bajki taki: Chinskie dane odstaw na bok, lepiej podejdz na żywo i sam wyczytaj.
(wiem nie rymuje siÄ™, ale nie jestem dobry w rymowaniu ;D)
więc koledzy, pytanie jak powyżej, tylko ze na wymiary podobne to tych co ja powiedziałem (z tyłu moze byc troche szersza, i na pewno bez kantu na boku... (już miałem przez nia kołnierz na szyi, ponieważ szlifowałem na zakręcie) przeznaczenie: codzienna jazda w mieście, troche sportowo i turystyka (tak wiem, moze byc ciezko z dobrorem, ale wieże ze pomożeci mi dobrać laczki do mnie)
- adi727
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 13/5/2011, 20:08
- Lokalizacja: Polskie
- piotrek7714
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 21/4/2011, 13:05
- Lokalizacja: ELW
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość