Zobacz wątek - CL250 1983 Kopci na biało przy odpalaniu
NAS Analytics TAG

CL250 1983 Kopci na biało przy odpalaniu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

CL250 1983 Kopci na biało przy odpalaniu

Postprzez qbutek » 25/5/2012, 15:15

Kupiłem swój pierwszy motocykl przy którym jest trochę roboty.

Silnik po tym jak postoi dymi na biało, czyli jak rozumiem, do cylindra dostaje się olej?

Po tym jak siÄ™ rozgrzeje problem znika.
Pewnie nie ma o związku z rozgrzaniem tylko z wypaleniem oleju, który naciekł.

SkÄ…d olej?

Jak to naprawić?


Będę robił to sam lub w asyście doświadczonego znajomego.

Szukam cały czas manuala do tego modelu, ale nie jest to proste. Znalazłem wiele manuali do cb (bo to bliźniaczy model), ale na razie wszystkie do dwu-cylindrowych.
Mój jest singiel.
qbutek
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 23/5/2012, 14:23
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Maxi666 » 25/5/2012, 21:22

Z tego co wiem jak silnik jest zimny to moze dymic na bialo lekko. Mechanikiem nie jestem, ale na moje to nie wada. Bynajmniej mi na zimnym cbr 600 zawsze lekko na bialo dymila a w chlodne poranki to juz w ogole, a oleju ni grama nie brala. No, ale zobaczymy jak ktos inny sie wypowie.
Suzuki GS 500 1991r. -> CBR 600 F2 -> CBR 929
Avatar użytkownika
Maxi666
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 19/3/2010, 18:31
Lokalizacja: Osiek nad NoteciÄ…


Postprzez qbutek » 26/5/2012, 01:30

To ja wiem, że woda w wydechu paruje i robi się trochę biało.

Tutaj robi się zasłona dymna.
qbutek
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 23/5/2012, 14:23
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez tomera » 26/5/2012, 08:46

uszczelniacze na wale
zawory
ktoreÅ› masz do robienia...
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez qbutek » 26/5/2012, 10:17

Jak olej spod uszczelniacza wału miałby się spalać?


Podejrzewam zawory. Mam nadzieję, że tylko uszczelniacze.
JakieÅ› porad do tej naprawy?

Cały czas szukam manuala do tego silnika.
qbutek
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 23/5/2012, 14:23
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez tomera » 26/5/2012, 10:34

ale gape walnełem...
przecież to 4t - ide lepiej spac...
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez qbutek » 26/5/2012, 10:57

tomera napisał(a):ale gape walnełem...


Tak sądziłem, ale że jestem zielony motocyklowo, to się chciałem upewnić.

Czyli zacznę od góry.
Zaopatrzę się we wszystkie uszczelki i zobaczymy co tam będzie.

Oby wymiana uszczelnień wystarczyła.
qbutek
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 23/5/2012, 14:23
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez tomera » 26/5/2012, 22:54

ale jak kopci na biało to wydaje mi sie ze to raczej płyn chłodniczy ?! olej raczej na niebiesko sie pali... ale u ciebie raczej chłodzenia wodą nie ma...

powiem ci taka sytuacje ze np w juz kilku samochodach bmw bywało tak ze przy starcie zakopcił na biało a płynu, oleju ani niczego nie ubywało, i nie wiadomo czemu tak jest, a dzieje sie to po przegrzaniu silnika...
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez qbutek » 27/5/2012, 00:43

Zobaczymy.

I tak muszę zdjąć pokrywę zaworów, bo spod niej leci olej na zewnątrz i wtedy może coś zobaczę.
Uszczelka pod głowicę kosztuje niecałe 50 zł, a uszczelniacze zaworowe jakieś grosze, więc w razie co dla spokoju zrobię.

Płyny chłodniczego na pewno nie ma ;)

Dymi tylko jak postoi trochÄ™ - minimum 1,5 godziny.
Po całej nocy robię na chwilę mgłę w okolicy.

Może koś wie w jakiej Hondzie był jeszcze stosowany ten silnik lub podobny singiel.
Chciałbym robić o zgodnie ze sztuką.
Przy samochodach dość ważne są momenty dokręcania głowicy i innych uszczelnianych połączeni, więc w moto pewnie też.
qbutek
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 23/5/2012, 14:23
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zxer » 27/5/2012, 01:24

tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez qbutek » 27/5/2012, 18:40

zxer napisał(a):http://www.manualedereparatie.info/manuale/honda/Honda_CB_CL_SL_250_350_Manual_de_reparatie_www.manualedereparatie.info.zip

to chyba ten manual. Jak nie to szukaj tu:

http://www.manualedereparatie.info/categorii/honda.html


Dzięki, ale niestety we wszystkich manualach z tej strony dotyczących CB/CL 250 350 opisane są tylko silniku dwucylindrowe.
qbutek
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 23/5/2012, 14:23
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości




na górê