suzuki bandit gsf 400 problem z odpalaniem prosze o pomoc
Posty: 19
• Strona 1 z 1
suzuki bandit gsf 400 problem z odpalaniem prosze o pomoc
Witam jestem nowy na tym forum i świeżym posiadaczem motoru suzuki. To jest mój pierwszy motor i już mam z nim problem a wiec, motor jeździł bez problemu po przejechaniu 5km odstawiłem do garażu na drugi dzień próbuje odpalić a tu nic tylko słychać tykanie przekaźnika wiec wziąłem miernik zmierzyłem napięcie aku pokazało 12,5V mimo tego podłączyłem ładowarkę. Ładowarka działał ok godziny po czym pokazała ze aku jest naładowany. Po naładowaniu motor odpalił postanowiłem zmierzyć napięcie przy odpalonym na wolnych obrotach nic się nie zmieniło 12,5V możne trochę więcej ale gdy dodałem gazu tak na 5tys obrotów napięcie spadło do 8.5-9V.
czyżby regulator napięcia będzie do wymiany?
Motor tak po 10 min zaczął gasnąc ponowne odpalenie chodził chwile i znowu gasnął.
aha i pytanie mam takie jak sprawdzić czy alternator jest sprawny czytałem ze trzeba przy regulatorze gdzie mam trzy zółte kable przy pomocy miernika sprawdzić napięcie każdy z każdym i musi być takie samo tylko jak mam ostawić miernik?
posiadam taki miernik
czyżby regulator napięcia będzie do wymiany?
Motor tak po 10 min zaczął gasnąc ponowne odpalenie chodził chwile i znowu gasnął.
aha i pytanie mam takie jak sprawdzić czy alternator jest sprawny czytałem ze trzeba przy regulatorze gdzie mam trzy zółte kable przy pomocy miernika sprawdzić napięcie każdy z każdym i musi być takie samo tylko jak mam ostawić miernik?
posiadam taki miernik
- bartek861
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 25/3/2012, 14:48
gasnie ci bo brakuje mu pradu on nie bedzie ci chodzil bez pradu w aku nawet gdyby bylo dobre ladowanie np przy dobrym ladowaniu w momencie odlaczenia klemy tez ci zgasnie a gasnie po 10min bo na tyle mu pozwala aku potem malo pradu i silnik gasnie
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
Do regulatora powinny dochodzić kable wejściowe AC od alternatora/prądnicy oraz wyjściowe DC do np. ładowania akumulatora, świateł itp
W obu przypadkach po dodaniu gazu napięcie powinno wzrosnąć. Sprawdź napięcie na kablach wejściowych, jeśli tam będziesz miał jakieś napięcie (jak sprawdzisz to napisz jakie), to przejdź do wyjściowych, i jeśli na wyjściowych będzie małe, nie będzie czy coś to regulator do wymiany.
Pomierz napięcia i podaj tutaj, jeśli nie potrafisz odnaleźć we/wy po kablach to możesz spróbować poszukać schematu podłączeniowego Twojego regulatora i tam powinno być wszystko opisane.
W obu przypadkach po dodaniu gazu napięcie powinno wzrosnąć. Sprawdź napięcie na kablach wejściowych, jeśli tam będziesz miał jakieś napięcie (jak sprawdzisz to napisz jakie), to przejdź do wyjściowych, i jeśli na wyjściowych będzie małe, nie będzie czy coś to regulator do wymiany.
Pomierz napięcia i podaj tutaj, jeśli nie potrafisz odnaleźć we/wy po kablach to możesz spróbować poszukać schematu podłączeniowego Twojego regulatora i tam powinno być wszystko opisane.
-
komarcc - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Wiec tak:
na niskich obrotach na kablach zółtych wejściowych od alternatora pokazywało mi 1,3 sprawdzałem każdy z każdym
na wysokich obrotach na kablach zółtych wejściowych od alternatora pokazywało mi 1,3-1,4 sprawdzałem każdy z każdym
na wyjściu na regulatorze napięcia pokazywało na niskich obrotach 1,6 a jak wpiąłem je w wiązkę elektryczna motoru to 30
na wyjściu na regulatorze napięcia pokazywało na wysokich obrotach 2,2 a jak wpiąłem pod wiązkę elektryczna motoru to 29
dodam ze miernik był ustawiony na ACV 200
na niskich obrotach na kablach zółtych wejściowych od alternatora pokazywało mi 1,3 sprawdzałem każdy z każdym
na wysokich obrotach na kablach zółtych wejściowych od alternatora pokazywało mi 1,3-1,4 sprawdzałem każdy z każdym
na wyjściu na regulatorze napięcia pokazywało na niskich obrotach 1,6 a jak wpiąłem je w wiązkę elektryczna motoru to 30
na wyjściu na regulatorze napięcia pokazywało na wysokich obrotach 2,2 a jak wpiąłem pod wiązkę elektryczna motoru to 29
dodam ze miernik był ustawiony na ACV 200
- bartek861
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 25/3/2012, 14:48
nowe pomiary trochę dziwne ale tak pokazywał miernik
na niskich obrotach na kablach zółtych wejściowych od alternatora pokazywało mi
pierwszy kabel -0,42 2,2
drugi -2,8 -0,40
trzeci 0,3 -2,4
a jak był motor zimny to pokazywał 0,08 sprawdzałem każdy z każdym
na wyjściu na regulatorze napięcia pokazywało na niskich obrotach 14,3 wtyczki wpięte do wiązki elektrycznej motoru
na wyjściu na regulatorze napięcia pokazywało na wysokich obrotach 8-13,5 wtyczki wpięte do wiązki elektrycznej motoru
dodam ze regulator był tak gorący ze nie dało się go dotknąć
na niskich obrotach na kablach zółtych wejściowych od alternatora pokazywało mi
pierwszy kabel -0,42 2,2
drugi -2,8 -0,40
trzeci 0,3 -2,4
a jak był motor zimny to pokazywał 0,08 sprawdzałem każdy z każdym
na wyjściu na regulatorze napięcia pokazywało na niskich obrotach 14,3 wtyczki wpięte do wiązki elektrycznej motoru
na wyjściu na regulatorze napięcia pokazywało na wysokich obrotach 8-13,5 wtyczki wpięte do wiązki elektrycznej motoru
dodam ze regulator był tak gorący ze nie dało się go dotknąć
- bartek861
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 25/3/2012, 14:48
Ok, ostatni pomiar dla sprawdzenia alternatora, odłącz te 3 żółte kable i bezpośrednio z alternatora (pomijając regulator) sprawdź napięcia łącząc kable w pary, czyli masz 3 opcje: 1z2, 2z3, 3z1 po prostu każdy z każdym tak jak robiłeś to wcześniej, miernik na ACV200 (tak, jestem pewny )
Za pierwszym razem wynik miałbyś dobry, gdybyś właśnie zrobił pomiar na samym alternatorze, a nie przy wpiętym regulatorze.
Wybacz, że nie napisałem tego wcześniej, ale inaczej jest jak się to robi samemu, a inaczej jak mam to opisywać, by ktoś to zrobił.
Za pierwszym razem wynik miałbyś dobry, gdybyś właśnie zrobił pomiar na samym alternatorze, a nie przy wpiętym regulatorze.
Wybacz, że nie napisałem tego wcześniej, ale inaczej jest jak się to robi samemu, a inaczej jak mam to opisywać, by ktoś to zrobił.
-
komarcc - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Spoko i tak jestem bardzo wdzięczny za pomoc o to nowe pomiary według tego co napisałeś
1 przewód 26,5 26,5
2 przewód 26,5 26,5
3 przewód 26,5 26,5
wszystkie pomiary robione na wolnych obrotach i podczas dodawania gazu wartości wzrastały od 40 do 100
1 przewód 26,5 26,5
2 przewód 26,5 26,5
3 przewód 26,5 26,5
wszystkie pomiary robione na wolnych obrotach i podczas dodawania gazu wartości wzrastały od 40 do 100
- bartek861
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 25/3/2012, 14:48
Może i faktycznie lepiej kupić nowy z gwarancją, choć w tą gwarancję bym nie wierzył
Wczoraj widziałem do gsf używany za 50zł
Dziś widzę np. takie:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 23669.html
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 02333.html
Ten od CB chyba też by pasował, ale pewny nie jestem, bo ma jednak te 6 kabli, zamiast 5.
Wczoraj widziałem do gsf używany za 50zł
Dziś widzę np. takie:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 23669.html
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 02333.html
Ten od CB chyba też by pasował, ale pewny nie jestem, bo ma jednak te 6 kabli, zamiast 5.
-
komarcc - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Podepnę się do tematu, bo po co tworzyć nowy...
Do rzeczy ma podobny problem również w gsf 400 i próbowałem iść za waszymi radami. Jednak pojawił się problem. Mianowicie obojętnie które kable bym ze sobą miernikiem nie zmierzył wartość wychodzi 0 (z wyjątkiem kabli czarnego i czerwonego, wartość taka jak na aku czyli ok.9)
Styki wyczyszczone, a miernik nie pokazuje nic jakkolwiek bym go nie ustawił. Co może być tego przyczyną?
Do rzeczy ma podobny problem również w gsf 400 i próbowałem iść za waszymi radami. Jednak pojawił się problem. Mianowicie obojętnie które kable bym ze sobą miernikiem nie zmierzył wartość wychodzi 0 (z wyjątkiem kabli czarnego i czerwonego, wartość taka jak na aku czyli ok.9)
Styki wyczyszczone, a miernik nie pokazuje nic jakkolwiek bym go nie ustawił. Co może być tego przyczyną?
- edbol
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 26/5/2013, 20:25
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości