[Wrocław] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Posty: 19
• Strona 1 z 1
[Wrocław] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Witam wszystkich forowiczów (to mój pierwszy wpis na forum).
Dopiero zaczynam swoją zabawę z szeroko rozumianym offroad'em. Od kilku miesięcy oczytuje się na różnego rodzaju stronach/forach etc. Chcę wykorzystać okres zimowy na zakup motocykla.
Wybór padł na Suzuki DR-Z 400. Nie chcę kupować dwóch motorów. Przeznaczenie to 50% na pierwsze kroki na torze i poza nim (weekend) + 50% na codzienny dojazd do pracy (kilkanaście kilometrów).
PrzechodzÄ…c do sedna:
Znalazłem ciekawą ofertę sprzedaży DR-Ztki we Wrocławiu, jednak ponieważ jestem z pół.-wsch. Polski wolałbym wybrać się w drogę po wstępnym przypatrzeniu się motorowi przez kogoś na miejscu. Ponieważ sam nie jestem doświadczony w tym temacie - też będzie mi ciężko ocenić adekwatność stanu motocykla do zaproponowanej ceny. Czy może ktoś polecić firmę lub osobę prywatną, która mogłaby (np. za opłatą) dokonać wstępnej weryfikacji na miejscu? Najlepiej by to była osoba, które ma doświadczenie w tego typu motorach.
Z góry dziękuję za pomoc:)
-- pozdrawiam
Dopiero zaczynam swoją zabawę z szeroko rozumianym offroad'em. Od kilku miesięcy oczytuje się na różnego rodzaju stronach/forach etc. Chcę wykorzystać okres zimowy na zakup motocykla.
Wybór padł na Suzuki DR-Z 400. Nie chcę kupować dwóch motorów. Przeznaczenie to 50% na pierwsze kroki na torze i poza nim (weekend) + 50% na codzienny dojazd do pracy (kilkanaście kilometrów).
PrzechodzÄ…c do sedna:
Znalazłem ciekawą ofertę sprzedaży DR-Ztki we Wrocławiu, jednak ponieważ jestem z pół.-wsch. Polski wolałbym wybrać się w drogę po wstępnym przypatrzeniu się motorowi przez kogoś na miejscu. Ponieważ sam nie jestem doświadczony w tym temacie - też będzie mi ciężko ocenić adekwatność stanu motocykla do zaproponowanej ceny. Czy może ktoś polecić firmę lub osobę prywatną, która mogłaby (np. za opłatą) dokonać wstępnej weryfikacji na miejscu? Najlepiej by to była osoba, które ma doświadczenie w tego typu motorach.
Z góry dziękuję za pomoc:)
-- pozdrawiam
- kt000s
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 29/12/2011, 21:32
niestety ja ci nikogo takiego nie polece ale chciałem sie zapytac czy jezdziłes kiedykolwiek czyms takim (bo to diabeł na kołkach)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Jeździć, jeździłem - z crossami dopiero zaczynam zabawę. Typów było kilka:
- a to CRF 250, EXC 250 (tu z rejestracją jest problem, do tego jazda do pracy czy też na nieco większe odległości nie wchodzi w grę)
- a to CRF 450 lub EXC 450 (to też niemałe motory)
- inne
Wybór padł na DR-Z - w wersji S, SM (chociaż nie tylko) - nie ma problemów z rejestracją - sama charakterystyka jazdy i prowadzenie też bardziej przyjazne niż wymienione 450tki.
Do Wrocławia chciałbym się wybrać w przyszły weekend (6-8 stycznia).
- a to CRF 250, EXC 250 (tu z rejestracją jest problem, do tego jazda do pracy czy też na nieco większe odległości nie wchodzi w grę)
- a to CRF 450 lub EXC 450 (to też niemałe motory)
- inne
Wybór padł na DR-Z - w wersji S, SM (chociaż nie tylko) - nie ma problemów z rejestracją - sama charakterystyka jazdy i prowadzenie też bardziej przyjazne niż wymienione 450tki.
Do Wrocławia chciałbym się wybrać w przyszły weekend (6-8 stycznia).
- kt000s
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 29/12/2011, 21:32
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Eh. Temat zakupu we Wrocławiu już nieaktualny. Trzeba szukać czegoś innego.
Brnąc dalej w temat wątku "Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie." - prośba o Wasze opinie czy da się pogodzić:
"Nie chcę kupować dwóch motorów. Przeznaczenie to 50% na pierwsze kroki na torze i poza nim (weekend) + 50% na codzienny dojazd do pracy (kilkanaście kilometrów). "
Jak rozpocznę zmaganie w terenie będę wiedział czy złapie bakcyla i wtedy przyjdzie pewnie czas na zakup czegoś typowego na tor. Pytanie do praktyków czy mój wybór na ten moment jest trafny.
Brnąc dalej w temat wątku "Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie." - prośba o Wasze opinie czy da się pogodzić:
"Nie chcę kupować dwóch motorów. Przeznaczenie to 50% na pierwsze kroki na torze i poza nim (weekend) + 50% na codzienny dojazd do pracy (kilkanaście kilometrów). "
Jak rozpocznę zmaganie w terenie będę wiedział czy złapie bakcyla i wtedy przyjdzie pewnie czas na zakup czegoś typowego na tor. Pytanie do praktyków czy mój wybór na ten moment jest trafny.
- kt000s
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 29/12/2011, 21:32
190cm, 85kg. Na crossach nie ma doświadczenia - jedynie okazjonalne jazdy. Za młodych lat jeździłem trochę. Ze względu na dwojaki charakter użytkowania długo zastanawiałem się nad optymalnym wyborem konkretnego modelu.
Myślałem, że na twardszej kostce będę mógł połączyć i tor i asfalt (krótkie dojazdy do pracy) - nie jest to jednak podobne bezpieczne...
Myślałem, że na twardszej kostce będę mógł połączyć i tor i asfalt (krótkie dojazdy do pracy) - nie jest to jednak podobne bezpieczne...
- kt000s
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 29/12/2011, 21:32
suzuki DRZ 400 w zwykłej wersji to spoko maszynka na 1 moto w teren. nie jest narwana, nie jest mega cięzka. ale tez nie jest słaba żeby mogła sobie gdzieś nieporadzic. u mnie kolezka smigał zwykłą kilka sezonów ( to jego 1 moto po WSKach mztkach itp ) smigał i na torze, i po asfalcie. choc latał nie za często. teraz wymienił na nowego ktma.
co do jazdy po torze i po asfalcie - czy to bezpieczne, ja tam smigam tak cfały sezon ;D nie ma w tym nic dla mnie niebezpiecznego, wiadomo że typowo SM prowadzi sie lepiej i moze lepiej hamuje, ale jak dla mnie to i tak przy tych heblach brzytwach brembo moto staje praktycznie w miejscu na kostce. smiało mozna tak smigac. u mnie wychodzi 50/50 teren asfalt. codziennie na uczelnie na kostkach, a po zajeciach na tor
co do jazdy po torze i po asfalcie - czy to bezpieczne, ja tam smigam tak cfały sezon ;D nie ma w tym nic dla mnie niebezpiecznego, wiadomo że typowo SM prowadzi sie lepiej i moze lepiej hamuje, ale jak dla mnie to i tak przy tych heblach brzytwach brembo moto staje praktycznie w miejscu na kostce. smiało mozna tak smigac. u mnie wychodzi 50/50 teren asfalt. codziennie na uczelnie na kostkach, a po zajeciach na tor

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Takie właśnie planuje u mnie przeznaczenie. Codzienny dojazd do pracy i zabawa na torze w weekendy. Co finalnie przeważy - zobaczymy. Cieszę się, że decyzja (przemyślana) okazała się realna - tak by na jednym egzemplarzu i jednym komplecie opon ogarnąć dwa tematy. Dziękuję za rady. Pro/Const za tym chętnie się dowiem.
- kt000s
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 29/12/2011, 21:32
na jednym egzemplarzu - posmigasz
ale robiÄ…c nie wiele km
mi realnie jak pisałem idzie ze 3 oponki na tył - 1 na przód minimum. jak kupisz nówke przystosowana w miare do jazdy po asfalcie ( np michelin AC-10 ) to sezon polatasz, a potem oponka bedzie praktycznie na smietnik


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Czy są jakieś alternatywy w stosunku do DR-Ztki - zważywszy na moje gabaryty i charakter użytkowanie? Ma ktoś praktycznie doświadczenie w użytkowanie tego motoru? W różnych serwisach sprzedażowych pojawia się sporo modeli - ceny jednak nie porywają.
- kt000s
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 29/12/2011, 21:32
Fajną alternatywą może być Yamaha WR 250 F lub Kawasaki KLX 250 bardzo fajne motocykle które bez problemu zarejstujesz...polatasz w miarę długo bez remontu WR 250 F 2 razy na sezon ustawianie zaworów i git.... a klx 250 latasz,latasz i latasz
Można też zobaczyc cos ze stajni KTM lub Honda 


Honda Cr 250 2007
- zbyho222
- Świeżak
- Posty: 462
- Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31
dokładnie, yamaha jest jeszcze wr 450f bedzie podobna do drztki, kawasaki masz jeszcze klx 300, choc to dosyc rzadkie moto. KTM ma oczywiscie EXC
ale to juz raczej jest wyczyn niz soft. w porównaniu EXC 450 a DRZ 400 czy WR450F to EXC to szatan 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Zależy jakie roczniki WR 450 F bo od 2006 roku szły takie same silniki jak w YZF 450 tylko wiadomo ze inaczej zestrojone
a odblokowana dysponuje juz tÄ… samÄ… mocÄ… co FULL CROSS
Ciekawostka WR 450 szły na alu-ramie od 2007 roku 



Honda Cr 250 2007
- zbyho222
- Świeżak
- Posty: 462
- Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31
Rozważałem większość z wymienionych. EXC to już mocno sportowe do tego nie wszystkie mają homologacje. YZF czytałem o większej awaryjności. Myślałem też o CRF450 ale cena większa i może zbyt zrywne jak na pierwszy corss. DR-Z jest podobno bardziej "płynna" jeżeli chodzi o charakter jazdy. Zostaje jeszcze WR450 ale polecono mi bardziej DR-Z.
A jak wygląda kwestia zmian/usprawnień w przypadku DR-Z? Kiedy wychodziły kolejne usprawnione wersje w danej linii (S, E)?
A jak wygląda kwestia zmian/usprawnień w przypadku DR-Z? Kiedy wychodziły kolejne usprawnione wersje w danej linii (S, E)?
- kt000s
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 29/12/2011, 21:32
EXC wszystkie maja homologacje. wersja SX z wyglądu rózni sie tylko tym że nie ma swiateł itp.
YZF - awaryjność zerowa - o ile sie dba. a dbanie kosztuje. my mówimy o WR i to na dodatek wersji z obnizoną moca ( bardziej uliczna wersja) ogólnie jest podobna do DRZ. CRF ? zwykła to wyczynówka, wersja X to enduro ( hard enduro ) ale to jest sprzęt pokroju ktma EXC,
wersje E to wersje sportowe, prawie takie same bedą jak EXC, CRFX itp. wersja S nie wiem jaka to dokładnie, ale chyba to była uliczna wersja - taka w sam raz na początek do nauki,, i do smigania i po asfalcie i w terenie
YZF - awaryjność zerowa - o ile sie dba. a dbanie kosztuje. my mówimy o WR i to na dodatek wersji z obnizoną moca ( bardziej uliczna wersja) ogólnie jest podobna do DRZ. CRF ? zwykła to wyczynówka, wersja X to enduro ( hard enduro ) ale to jest sprzęt pokroju ktma EXC,
wersje E to wersje sportowe, prawie takie same bedą jak EXC, CRFX itp. wersja S nie wiem jaka to dokładnie, ale chyba to była uliczna wersja - taka w sam raz na początek do nauki,, i do smigania i po asfalcie i w terenie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Powiem Jasno
Jeżeli Masz Kase na Utrzymanie Bierz WR 450 F, Honde CRF X 250 albo 450 albo KTM wybor należ do ciebie od 250 do 530 chyba tak to jakoś szło jeżeli trochę z kasą cienko na utrzymanie moto.... To DRZ idealna bedzię na takie wymagania jak napisałes
Aha WR-ki tez sÄ… wersje uliczne typowo chyba to sa R-ki jak dobrze pamietam
a na tych bedziesz długo jezdził bez remontów
tylko szczerze w terenie ich brakuje juz sporo 





Honda Cr 250 2007
- zbyho222
- Świeżak
- Posty: 462
- Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31
własnie w yamahach jest odwrotnie
F to mocna sportowa wersja - wyczynówka. R - to wersja uliczna
co do suzuki - wersja E nie odbiega duzo od np yamahy WR 450 R
wiec tez jest godna polecenia i wcale taniej nie wyjdzie niz yamaha



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości