Pokrętło na baku
			Posty: 9
			 • Strona 1 z 1
		
	
Pokrętło na baku
Witam,
Do czego służy pokrętło na baku w takim moto jak ten: http://photos02.allegroimg.pl/photos/or ... /835917305 (są cztery położenia przy których jest napisane "res", "off" i coś jeszcze)?
				
			Do czego służy pokrętło na baku w takim moto jak ten: http://photos02.allegroimg.pl/photos/or ... /835917305 (są cztery położenia przy których jest napisane "res", "off" i coś jeszcze)?
- 
				

maksyms - Świeżak
 - Posty: 8
 - Dołączył(a): 15/12/2009, 05:23
 
"Różnic" zadnych nie zauważysz. Generalnie lepiej nie jeżdzić na rezerwie( może zapchać się układ paliwowy). Normalnie jeździsz na "ON" gdy maszyna zacznie przerywać wtedy przekręcasz na pozycje "RES" i wiesz ze mało juz pozostało paliwa w zbiorniku.
				Komar-2, Honda Rebel 125,  Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
			- 
				

tobiach - Świeżak
 - Posty: 288
 - Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
 - Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
 
tobiach napisał(a):"Różnic" zadnych nie zauważysz. Generalnie lepiej nie jeżdzić na rezerwie( może zapchać się układ paliwowy). Normalnie jeździsz na "ON" gdy maszyna zacznie przerywać wtedy przekręcasz na pozycje "RES" i wiesz ze mało juz pozostało paliwa w zbiorniku.
...a jak masz na ON to sie nie zapcha???? bzdury kolego opowiadasz...!
jak jest syf w baku to zapcha sie i RES i ON... co do pierwszej czesci postu to sie zgodze.... pozdrawiam...
Motorynka Pony 
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
			WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
- 
				

hugo2003 - Mieszkaniec forum
 - Posty: 1589
 - Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
 - Lokalizacja: Poznań
 
Hugo sam bzdury opowiadasz.
Paliwo z pozycji ON jest czerpane z kilkucentymetrowej rurki ustawionej pionowo. Czyli jeśli na dole masz syf to nie złapie Ci go tak szybko jak z RES gdzie rurka jest znacznie krótsza lub w ogóle jej nie ma (nie wiem jak w nowych moto, ale spodziewam się, że rurka RES ma też pewną długość, aby nie zbierać faktycznie tego syfu z dna).
Oczywiście pod wpływem ruchu płynów w baku wszelkie "niepaliwa" mogą się unosić, ale do przykładu woda na dnie (gwoli ścisłości, woda nie rozpuszcza się w benzynie) jest dosyć ciężka, więc może być tak, że przy odpowiedniej ilości wody na dnie RES Ci ją zassie a na ON będziesz bezproblemowo jeździł.
Oczywiście przypadek z wodą w baku użyłem jako przykład, wszelka obecność wody w baku jest bardzo niewskazana.
Pozdrawiam
				
			Paliwo z pozycji ON jest czerpane z kilkucentymetrowej rurki ustawionej pionowo. Czyli jeśli na dole masz syf to nie złapie Ci go tak szybko jak z RES gdzie rurka jest znacznie krótsza lub w ogóle jej nie ma (nie wiem jak w nowych moto, ale spodziewam się, że rurka RES ma też pewną długość, aby nie zbierać faktycznie tego syfu z dna).
Oczywiście pod wpływem ruchu płynów w baku wszelkie "niepaliwa" mogą się unosić, ale do przykładu woda na dnie (gwoli ścisłości, woda nie rozpuszcza się w benzynie) jest dosyć ciężka, więc może być tak, że przy odpowiedniej ilości wody na dnie RES Ci ją zassie a na ON będziesz bezproblemowo jeździł.
Oczywiście przypadek z wodą w baku użyłem jako przykład, wszelka obecność wody w baku jest bardzo niewskazana.
Pozdrawiam
- Stachoo
 - Świeżak
 - Posty: 69
 - Dołączył(a): 24/4/2009, 21:41
 - Lokalizacja: Okolice Opola
 
Jeśli masz 4 pozycje to znaczy, że masz kranik podciśnieniowy (czyli taki, który podaje paliwo po pojawieniu się podciśnienia w silniku [praca lub rozruch]), a pozycje które tam masz to:
1. OFF - kranik zakręcony, nie puszcza paliwa w ogóle,
2. ON - kranik w pozycji otwary, puszcza paliwo po pojawieniu się podciśnienia,
3. RES- kranik w pozycji rezerwa, paliwo po pojawieniu się podciśnienia,
4. PRI - kranik odkręcony, paliwo spływa grawitacyjnie, nie pozostawiamy na tej pozycji motocykla, ryzyko przelania paliwa do oleju, pozycja niezbędna np. po zimie, lub długim postoju. Nie musi pojawić się podciśnienie...
Jakbyś nie połapał to pytaj
				1. OFF - kranik zakręcony, nie puszcza paliwa w ogóle,
2. ON - kranik w pozycji otwary, puszcza paliwo po pojawieniu się podciśnienia,
3. RES- kranik w pozycji rezerwa, paliwo po pojawieniu się podciśnienia,
4. PRI - kranik odkręcony, paliwo spływa grawitacyjnie, nie pozostawiamy na tej pozycji motocykla, ryzyko przelania paliwa do oleju, pozycja niezbędna np. po zimie, lub długim postoju. Nie musi pojawić się podciśnienie...
Jakbyś nie połapał to pytaj
Jak fenix z popiołów 
			- 
				

miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 2847
 - Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
 - Lokalizacja: Skierniewice
 
hugo2003 napisał(a):tobiach napisał(a):"Różnic" zadnych nie zauważysz. Generalnie lepiej nie jeżdzić na rezerwie( może zapchać się układ paliwowy). Normalnie jeździsz na "ON" gdy maszyna zacznie przerywać wtedy przekręcasz na pozycje "RES" i wiesz ze mało juz pozostało paliwa w zbiorniku.
...a jak masz na ON to sie nie zapcha???? bzdury kolego opowiadasz...!
jak jest syf w baku to zapcha sie i RES i ON... co do pierwszej czesci postu to sie zgodze.... pozdrawiam...
Na pewno prędzej się zapcha na "RES" niż na "ON", a czy kolega gdzieś napisał ze ma syf w baku?Bo mi się wydaje że nie, więc zakładamy że zbiornik jest ok.
Komar-2, Honda Rebel 125,  Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
			- 
				

tobiach - Świeżak
 - Posty: 288
 - Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
 - Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
 
nie wiem jak w tym danym modelu ale np u mnie  kazda taka rurka jest zakonczona filtrem.... z woda dobry przyklad faktycznie... ale jak ma sie zapchac to sie zapcha ...... a jak kolega wie ze ma syf to nie zastanawialbym sie tylko odkrecil kilka srobek (ok2-4) i wyczyscil ... bo potem bedzie dlaczego nie pali dlaczego jest slaby itp...
				Motorynka Pony 
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
			WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
- 
				

hugo2003 - Mieszkaniec forum
 - Posty: 1589
 - Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
 - Lokalizacja: Poznań
 
			Posty: 9
			 • Strona 1 z 1
		
	
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 38 gości