Zobacz wÄ…tek - Oleje
NAS Analytics TAG

Oleje

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Oleje

Postprzez Meciek » 2/1/2007, 21:48

Nigdy nie byłem dobry w te klocki wiec wole spytać - czym się różnią od siebie oleje do silnika syntetyczne, mineralne i chyba półsyntetyczne? No i co najlepiej zalać do mojego GSXR srada bodajże 10W40. A i jeszcze jedno jak sprawdzić czy jest olej w przekładni?
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka


Postprzez kravec » 2/1/2007, 21:50

wiem tylko tyle ze syntetyczne sa najlepsze a polsyntetyczne najgorsze..... i chyba nie mozna ich zmieniac z minerala na syntetyka czy jakos tak....
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice


Postprzez gixxer » 2/1/2007, 22:18

to widze kravec ze nie masz zielonego pojecia na ten temat przy dzisiejszej technologii nawet mineralne oleje sa tak samo dobre jak i syntetyczne a nawet takie firmy jak audi zalecaja uzywanie mineralnych od nowosci co do niektorych silnikow.
gixxer
Świeżak
 
Posty: 234
Dołączył(a): 19/3/2006, 08:30
Lokalizacja: chicago

Postprzez dusigaz » 2/1/2007, 22:50

Nie polecam wlewania/mieszania/zastępowania olejem syntetycznym innego np.minerała,jeśli wcześniej taki nie pracował w danej jednostce.Także nie uważajcie z wlewaniem syntetyków do starszych silników,mogą nastąpić przedmuchy i inne nieszczelności w układzie
Zesraj siÄ™,a nie daj siÄ™ ;)
Avatar użytkownika
dusigaz
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 1/1/2007, 20:41
Lokalizacja: łódź

Postprzez Meciek » 2/1/2007, 22:58

czyli co wlac? motor jest sprowadzany i nie mam szans dowiedziec sie co jest w środku.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez Dayan » 2/1/2007, 23:04

Meciek napisał(a):czyli co wlac? motor jest sprowadzany i nie mam szans dowiedziec sie co jest w środku.


Mam ten sam problem. Chce zmienic olej i tez nie wiem co niemiec wlewal do srodka.
Wydaje mi sie ze chyba ten sam typ oleju co fabrycznie jest??? Tylko jak sie tego dowiedziec?
noobie na Suzuki VS 600
Avatar użytkownika
Dayan
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 3/12/2006, 18:11
Lokalizacja: zagłębie

Postprzez Meciek » 2/1/2007, 23:13

wiem ,ze pare osob na forum ma GSX-R 600 SRAD wiec jestem ciekaw co wy lejecie? i jak z tą przekładnią?( nie chce sie obudzic któregos dnia i stwierdzic ,ze z moto cos nie tak a nie mam sie kogo spytac u siebie) tak wiec czekam na opinie!?
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez dusigaz » 2/1/2007, 23:20

Jaki to motorek i jaki ma przebieg?
Nie sugerowałbym się do końca tym ,że powinien być tam taki jaki jest zalecany,chociaż powinien...Skąd były motorki sprowadzane??
Zesraj siÄ™,a nie daj siÄ™ ;)
Avatar użytkownika
dusigaz
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 1/1/2007, 20:41
Lokalizacja: łódź

Postprzez Meciek » 2/1/2007, 23:23

Mój to GSX-R 600 SRAD z 97r przbieg 37tys i rośnie:) a przyjechał z Austrii.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez dusigaz » 2/1/2007, 23:34

Ja bym nalał semisyntetyka motula o zalecanej lepkości lub pełnego syntetyka.Polecam udać się do jakiegoś serwisu.Chłopaki powinni po spuszczeniu wiedzieć czy to jest semi czy pełen syntetyk.Ja miałem ten sam problem w swojej rf-ie.Nalałem syntetyka valvoline i cholera zaczeła gorzej chodzić(odpalać),sprawę załatwił półsyntetyk motula.
Zesraj siÄ™,a nie daj siÄ™ ;)
Avatar użytkownika
dusigaz
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 1/1/2007, 20:41
Lokalizacja: łódź

Postprzez Dayan » 3/1/2007, 10:27

dusigaz napisał(a):Jaki to motorek i jaki ma przebieg?


Suzuki VS 600 1996, niby 17tys ;) Niemcy
noobie na Suzuki VS 600
Avatar użytkownika
Dayan
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 3/12/2006, 18:11
Lokalizacja: zagłębie

Postprzez krzybiel » 3/1/2007, 10:49

Panowie, bez urazy, ale jeżdzę motocyklami czternaście lat i sprzęty z lat dziewiędziesiątych mają sporo nalatane na licznikach, a to co siętam wyświetla nie ma nic wspólnego z prawdą, każdy je kręci :-) Ale to nie zmienia faktu, że regularnie serwisowany moto nawet z przebiegiem kilkudziesięciu tysięcy jest nadal mocnym siłaczem.
Do takich maszyn lejcie najlepsze na rynku półsyntetyki, poprostu syntetyk jest za żadki do maszyn o tak dużym przebiegu. Pozdro.
ZulusRacingTeam
Avatar użytkownika
krzybiel
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 9/3/2006, 19:36
Lokalizacja: WLKP

Postprzez Saimek » 3/1/2007, 14:50

Witam moze sie podlacze pod pytanie ;) mam XJ600 z 93 roku 45k na liczniku. Pisze w instrukcji zeby lac 20W40 jak naleje 10W40 to stanie mu sie krzywda? z poprzedniego postu rozumiem ze mam lac olej semi tak? :] (te indeksy oleju to lepkosc/gestosc z tego co wiem :)
Avatar użytkownika
Saimek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 623
Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kravec » 3/1/2007, 16:41

gixxer napisał(a):to widze kravec ze nie masz zielonego pojecia na ten temat przy dzisiejszej technologii nawet mineralne oleje sa tak samo dobre jak i syntetyczne a nawet takie firmy jak audi zalecaja uzywanie mineralnych od nowosci co do niektorych silnikow.


tez dlatego pisalem ze nie znam sie na tym za bardzo.... ale chyba do silnikow wysilonych stosuja syntetyki czyli chyba sa najlepsze prawda??? a w autach moze byc co innego... motocykle maja chyba bardziej "delikatne" silniki prawda?? jezeli wiesz cos wiecej na ten temat to sie wypowiedz
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez diaks » 3/1/2007, 19:50

Do mojej XJ też 93 rok z 77 (ups już 79) tyś. nalałem castrola 20w40 mineralnego i jest dobrze. Na te 2 tyś spalił jakieś 150 ml czyli całkiem okej. Poza tym wydaje mi się że tym lepszy olej syntetyczny tym ma więcej substancji myjących. A jak jest nie najnowszy silnik to czasami lepiej jak mu się nie wymywa nagarów ze wszystkich miejsc :). No i jeszcze jedno przypuszczenie. Jak masz bardziej lepki olej to lepiej uszczelnia.
XJ 600
diaks
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2/9/2006, 12:26
Lokalizacja: ZÄ…bki\wawa

Postprzez kravec » 3/1/2007, 21:06

no to tak to wiem ze do starszych silnikow nie leje sie syntetykow.... i ze wymywaja "pozostalosci" po innym oleju ci nie jest dobre dla silnika... przynajmniej tak mi to tlumaczono... jezeli jest inaczej piszcie
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Dayan » 4/1/2007, 09:37

czyli wychodzi ze nalezy lac polsyntetyk 10w40 dobrej firmy (motul)

i tak na marginesie: co zrobic ze spuszczonym olejem? da sie to gdzies oddac? bo do rowu to raczej nie wypada tego wylac.
noobie na Suzuki VS 600
Avatar użytkownika
Dayan
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 3/12/2006, 18:11
Lokalizacja: zagłębie

Postprzez Wombat » 4/1/2007, 10:01

Z ta wymiana oleju z minerala na syntetyk jak to jest gdzies tam wczesniej opisane to nie do konca prawda.... Wspolczesne oleje sa w pelni ze soba mieszalne... Wiec taka przesiadka to zaden problem....Jak jest dobry mineral to w silniku wcale nie ma wiecej zlogow i syfu niz w przypadku polsyntetyka..... mysle tutaj o nowoczesnych i dobrych mineralach.... jak ktos jezdzi na wynalazkach to lepiej nie lac syntetyka, a przynajmniej po zalaniu wymienic go w miare szybko po raz kolejny ze wzgledu wlasnie na ten syf..... Jesli silnik jest w pelni sprawny, nie cieknie i nie poci sie to ja osobiscie nie widze zadnych przeciwskazan przeciwko syntetykom...
Zreszta jesli chodzi o oleje.... Poniewaz generalnie w tej chwili mja raczej wysoka jakosc - wazniejsza myśle niz firma jest jego wymiana w odpowiednim czasie....wraz z filtrem... tym bardziej ze filtry kosztuja grosze.
W tej chwili ujezdzam motula semi 10W40.... mozliwy olej jak dla mnie.
pozdro
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez xyl_az1 » 4/1/2007, 10:17

z tego co wiem to 90% motorów ma wyryte na deklu, tym od strony wlewu oleju, jaki olej powinno się w niego lać.

Ni mam pojęcia jak to jest z tym mieszaniem, ale na wszelki wypadek wlewam przepisowo co fabryka kazała :P

Ja używam czerwonego castrola - jest niedrogi i sprawuje się całkiem ok
any colour you like as long as its black
xyl_az1
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 24/10/2006, 09:07
Lokalizacja: Opole

Postprzez hefron » 4/1/2007, 10:31

Robicie z igły widły. Naprostrzy sposób to jest pojechać do dobrego serwisu. Wymiana oleju często jest gratis, więc wystarczy powiedzieć, że nie wiemy co to za olej i żeby mechanicy spróbowali dobrać. Koszt prośby żaden. Koszt wymiany = koszt oleju. Oczywiście pamiętajcie o wymianie filtra oleju :)
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê