Oleje
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Oleje
Nigdy nie byłem dobry w te klocki wiec wole spytać - czym się różnią od siebie oleje do silnika syntetyczne, mineralne i chyba półsyntetyczne? No i co najlepiej zalać do mojego GSXR srada bodajże 10W40. A i jeszcze jedno jak sprawdzić czy jest olej w przekładni?
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
to widze kravec ze nie masz zielonego pojecia na ten temat przy dzisiejszej technologii nawet mineralne oleje sa tak samo dobre jak i syntetyczne a nawet takie firmy jak audi zalecaja uzywanie mineralnych od nowosci co do niektorych silnikow.
- gixxer
- Świeżak
- Posty: 234
- Dołączył(a): 19/3/2006, 08:30
- Lokalizacja: chicago
Nie polecam wlewania/mieszania/zastępowania olejem syntetycznym innego np.minerała,jeśli wcześniej taki nie pracował w danej jednostce.Także nie uważajcie z wlewaniem syntetyków do starszych silników,mogą nastąpić przedmuchy i inne nieszczelności w układzie
Zesraj siÄ™,a nie daj siÄ™
-
dusigaz - Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 1/1/2007, 20:41
- Lokalizacja: łódź
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Meciek napisał(a):czyli co wlac? motor jest sprowadzany i nie mam szans dowiedziec sie co jest w środku.
Mam ten sam problem. Chce zmienic olej i tez nie wiem co niemiec wlewal do srodka.
Wydaje mi sie ze chyba ten sam typ oleju co fabrycznie jest??? Tylko jak sie tego dowiedziec?
noobie na Suzuki VS 600
-
Dayan - Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 3/12/2006, 18:11
- Lokalizacja: zagłębie
wiem ,ze pare osob na forum ma GSX-R 600 SRAD wiec jestem ciekaw co wy lejecie? i jak z tą przekładnią?( nie chce sie obudzic któregos dnia i stwierdzic ,ze z moto cos nie tak a nie mam sie kogo spytac u siebie) tak wiec czekam na opinie!?
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Ja bym nalał semisyntetyka motula o zalecanej lepkości lub pełnego syntetyka.Polecam udać się do jakiegoś serwisu.Chłopaki powinni po spuszczeniu wiedzieć czy to jest semi czy pełen syntetyk.Ja miałem ten sam problem w swojej rf-ie.Nalałem syntetyka valvoline i cholera zaczeła gorzej chodzić(odpalać),sprawę załatwił półsyntetyk motula.
Zesraj siÄ™,a nie daj siÄ™
-
dusigaz - Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 1/1/2007, 20:41
- Lokalizacja: łódź
Panowie, bez urazy, ale jeżdzę motocyklami czternaście lat i sprzęty z lat dziewiędziesiątych mają sporo nalatane na licznikach, a to co siętam wyświetla nie ma nic wspólnego z prawdą, każdy je kręci Ale to nie zmienia faktu, że regularnie serwisowany moto nawet z przebiegiem kilkudziesięciu tysięcy jest nadal mocnym siłaczem.
Do takich maszyn lejcie najlepsze na rynku półsyntetyki, poprostu syntetyk jest za żadki do maszyn o tak dużym przebiegu. Pozdro.
Do takich maszyn lejcie najlepsze na rynku półsyntetyki, poprostu syntetyk jest za żadki do maszyn o tak dużym przebiegu. Pozdro.
ZulusRacingTeam
-
krzybiel - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 9/3/2006, 19:36
- Lokalizacja: WLKP
Witam moze sie podlacze pod pytanie mam XJ600 z 93 roku 45k na liczniku. Pisze w instrukcji zeby lac 20W40 jak naleje 10W40 to stanie mu sie krzywda? z poprzedniego postu rozumiem ze mam lac olej semi tak? :] (te indeksy oleju to lepkosc/gestosc z tego co wiem
-
Saimek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 623
- Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
- Lokalizacja: Poznań
gixxer napisał(a):to widze kravec ze nie masz zielonego pojecia na ten temat przy dzisiejszej technologii nawet mineralne oleje sa tak samo dobre jak i syntetyczne a nawet takie firmy jak audi zalecaja uzywanie mineralnych od nowosci co do niektorych silnikow.
tez dlatego pisalem ze nie znam sie na tym za bardzo.... ale chyba do silnikow wysilonych stosuja syntetyki czyli chyba sa najlepsze prawda??? a w autach moze byc co innego... motocykle maja chyba bardziej "delikatne" silniki prawda?? jezeli wiesz cos wiecej na ten temat to sie wypowiedz
-
kravec - Administrator
- Posty: 5571
- Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
- Lokalizacja: Pabianice
Do mojej XJ też 93 rok z 77 (ups już 79) tyś. nalałem castrola 20w40 mineralnego i jest dobrze. Na te 2 tyś spalił jakieś 150 ml czyli całkiem okej. Poza tym wydaje mi się że tym lepszy olej syntetyczny tym ma więcej substancji myjących. A jak jest nie najnowszy silnik to czasami lepiej jak mu się nie wymywa nagarów ze wszystkich miejsc . No i jeszcze jedno przypuszczenie. Jak masz bardziej lepki olej to lepiej uszczelnia.
XJ 600
- diaks
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 2/9/2006, 12:26
- Lokalizacja: ZÄ…bki\wawa
no to tak to wiem ze do starszych silnikow nie leje sie syntetykow.... i ze wymywaja "pozostalosci" po innym oleju ci nie jest dobre dla silnika... przynajmniej tak mi to tlumaczono... jezeli jest inaczej piszcie
-
kravec - Administrator
- Posty: 5571
- Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
- Lokalizacja: Pabianice
czyli wychodzi ze nalezy lac polsyntetyk 10w40 dobrej firmy (motul)
i tak na marginesie: co zrobic ze spuszczonym olejem? da sie to gdzies oddac? bo do rowu to raczej nie wypada tego wylac.
i tak na marginesie: co zrobic ze spuszczonym olejem? da sie to gdzies oddac? bo do rowu to raczej nie wypada tego wylac.
noobie na Suzuki VS 600
-
Dayan - Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 3/12/2006, 18:11
- Lokalizacja: zagłębie
Z ta wymiana oleju z minerala na syntetyk jak to jest gdzies tam wczesniej opisane to nie do konca prawda.... Wspolczesne oleje sa w pelni ze soba mieszalne... Wiec taka przesiadka to zaden problem....Jak jest dobry mineral to w silniku wcale nie ma wiecej zlogow i syfu niz w przypadku polsyntetyka..... mysle tutaj o nowoczesnych i dobrych mineralach.... jak ktos jezdzi na wynalazkach to lepiej nie lac syntetyka, a przynajmniej po zalaniu wymienic go w miare szybko po raz kolejny ze wzgledu wlasnie na ten syf..... Jesli silnik jest w pelni sprawny, nie cieknie i nie poci sie to ja osobiscie nie widze zadnych przeciwskazan przeciwko syntetykom...
Zreszta jesli chodzi o oleje.... Poniewaz generalnie w tej chwili mja raczej wysoka jakosc - wazniejsza myśle niz firma jest jego wymiana w odpowiednim czasie....wraz z filtrem... tym bardziej ze filtry kosztuja grosze.
W tej chwili ujezdzam motula semi 10W40.... mozliwy olej jak dla mnie.
pozdro
Zreszta jesli chodzi o oleje.... Poniewaz generalnie w tej chwili mja raczej wysoka jakosc - wazniejsza myśle niz firma jest jego wymiana w odpowiednim czasie....wraz z filtrem... tym bardziej ze filtry kosztuja grosze.
W tej chwili ujezdzam motula semi 10W40.... mozliwy olej jak dla mnie.
pozdro
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
z tego co wiem to 90% motorów ma wyryte na deklu, tym od strony wlewu oleju, jaki olej powinno się w niego lać.
Ni mam pojęcia jak to jest z tym mieszaniem, ale na wszelki wypadek wlewam przepisowo co fabryka kazała
Ja używam czerwonego castrola - jest niedrogi i sprawuje się całkiem ok
Ni mam pojęcia jak to jest z tym mieszaniem, ale na wszelki wypadek wlewam przepisowo co fabryka kazała
Ja używam czerwonego castrola - jest niedrogi i sprawuje się całkiem ok
any colour you like as long as its black
- xyl_az1
- Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 24/10/2006, 09:07
- Lokalizacja: Opole
Robicie z igły widły. Naprostrzy sposób to jest pojechać do dobrego serwisu. Wymiana oleju często jest gratis, więc wystarczy powiedzieć, że nie wiemy co to za olej i żeby mechanicy spróbowali dobrać. Koszt prośby żaden. Koszt wymiany = koszt oleju. Oczywiście pamiętajcie o wymianie filtra oleju
-
hefron - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1394
- Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
- Lokalizacja: Suchowola
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości