Zobacz wÄ…tek - Korek spustowy co zrobic???
NAS Analytics TAG

Korek spustowy co zrobic???

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Korek spustowy co zrobic???

Postprzez snajper1991 » 20/5/2009, 18:21

witam.dziś niechcący przekręciłem śrube przez którą spuszcza się olej. nawet się trzyma ale nie za dobrze.da się jakoś to naprawić???
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska


Postprzez AlpenGold » 20/5/2009, 18:56

Gwintujesz wiekszy otwór >nową śrube dajesz i gitara.
jak nigdy tego nie robiłeś radze udać sie do tokarza
Avatar użytkownika
AlpenGold
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6/12/2008, 20:10
Lokalizacja: 3miasto


Postprzez snajper1991 » 20/5/2009, 18:57

trzeba spuścić olej i przewrócić moto tak???gwintowalem ale tutaj nie chce żeby czegoś nie spierniczyć...
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska

Postprzez AlpenGold » 20/5/2009, 19:02

No olej trzeba spuścić , a najlepiej zdjąć całą miske bo opiłki mogą sie dostać do środka , a wtedy lipa bedzie.
Jak chcesz mieć porzadnie zrobione to odkręć miske i wtedy kombinuj.
Avatar użytkownika
AlpenGold
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6/12/2008, 20:10
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez snajper1991 » 20/5/2009, 19:05

miskę zdejmę bo szkoda ryzykować.mam jeszcze takie pytanie czy można gdzieś kupić sportowe dysze i filtr powietrza do fzr1000???
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska

Postprzez AlpenGold » 20/5/2009, 19:07

nie mam pojecia
Avatar użytkownika
AlpenGold
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6/12/2008, 20:10
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez elco » 20/5/2009, 21:01

sruba spustowa w misce olejowej jest sruba magnetyczna, ktorej zadaniem jest zbieranie opilkow metalu i najlepiej bedzie jezeli taka pozostanie.
Udaj sie z tym do dodobrego tokarza. Niech rozwierci delikatnie otwor i wstawi tuleje redukcyjna albo zastosuje wkladke helicoil.
Uwazaj ze srubami wkrecanymi w aluminium. Nigdy nic nie dokrecaj na sile. Najelpiej kup klucz dynamometryczny. Ta sruba powinna byc wkrecana z momentem nie wiekszym niz 40 Nm
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Pisiu » 21/5/2009, 12:49

Ja jak przekręciłem pierwszy raz to nagwintowałem na większą sróbe i było ok,tylko pech chciał że jakiś czas po tym zrobiłem to samo xD tym razem pękła micha :lol: Teraz kiedy poczuje opór większy dokręcam jeszcze odrobine i już nie ruszam xD Spuść olej,zdejmij miske i gwintuj najprostsze rozwiązanie:)
Pisiu
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl

Postprzez snajper1991 » 21/5/2009, 12:56

zastanowie się nad rozwiązaniem elcommendante.lepiej zrobić raz a porządnie.
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska

Postprzez Kedar-88 » 21/5/2009, 16:20

lepiej 10 razy pomyśleć a później nie musieć naprawiać, tego co samemu się zepsuło.

Z tuleją redukcyjną może być problem, z tego względu że musi mieć odpowiednią grubość, co skutkuje znacznym odwiertem, dla tego prze gwintowanie o rozmiar więcej morze być lepszym pomysłem, ale to już Ci powie majster z zakładu.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez snajper1991 » 21/5/2009, 18:21

kedar-88 a Ty jak byś zrobił jakbyś był na moim miejscu???
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska

Postprzez snajper1991 » 21/5/2009, 21:39

no nie ma tam za bardzo miejsca zeby wiercić tam jakieś duże otwory.podejdę do jakiegoś tokarza i zapytam co będzie najlepiej zrobić.
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska

Postprzez elco » 21/5/2009, 21:45

Pisiu napisał(a):Teraz kiedy poczuje opór większy dokręcam jeszcze odrobine i już nie ruszam xD Spuść olej,zdejmij miske i gwintuj najprostsze rozwiązanie:)


Jezeli przy wkrecaniu sruby w aluminium czuc duzy opor, a na dodatek sruba zaczyna wkeracac sie niesymetrycznie najlepiej jest zawsze ja wykrecic i przegwintowac gwint gwintownikiem wykanczajacym o tym samym rozmiarze.

Niestety nie mam pojecia jak wyglada otwor na srube spustowa w przypadku FZR. Wiem, ze w CBR i teraz w VFR operacja z tuleja czy wkladka helicoil nie stanowi wiekszego problemu. Jezeli nie uda sie tego zrobic profesjonalnie to sprobuj zamontowac jakas wiekszal, dobierana srube magnetyczna, tak jak radzi senek.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez snajper1991 » 21/5/2009, 21:51

tutaj śruba jest kawałek od krawędzi miski.nie chce żeby mi pękła bo wtedy to wymiana miski może mnie czekać.ta śruba się nawet dość trzyma.a może się tak stać że podczas przygazówki może wydrzeć tą śrubę???
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska

Postprzez elco » 21/5/2009, 21:53

zrob to raz a porzadnie i nie licz na cud. Tych, ktorzy mysleli, ze sie nie odkreci bylo juz wielu...
Czy zdajesz sobie sprawe co stanie sie jezeli ta sruba wykreci sie przy 100km/h i olej wyleje ci sie wprost pod tylnie kolo ?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez snajper1991 » 21/5/2009, 22:00

w sobotę będę chciał to zrobić.ja nie liczę na cuda.jeździłem tak wcześniej i nic się nie stało.dopiero wczoraj zauważyłem że jest niedokręcona i się okazało że jest przekręcona.nie mam zamiaru zginąć na motorze.jak coś trzeba zrobić to się zrobi.
snajper1991
Świeżak
 
Posty: 301
Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
Lokalizacja: Siedliska



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê