Zębatka na tył na koło i na trase ZZR 600
			Posty: 8
			 • Strona 1 z 1
		
	
Zębatka na tył na koło i na trase ZZR 600
Szukałem, ale nie chodzi mi o rozmiar oryginalny (48 zębów) ani taki typowo do stuntu (np 60) lecz o coś przez co zygzak szedłby na koło z gazu (100KM i 200kg masy) ale dałoby się jeszcze jeździć prędkościami do 200km/h. Chodzi o kompromis.
Jakie Wy używacie i jakie przy nich efekty?
Podajcie ile zębów i jak sprawa wygląda z różnicą w jeździe.
(kalkulator sprawdziłem ale to suche liczby a mi chodzi organoleptyczne podejcie i wrażenia)
Pozdro dla wszystkich!!
ps. Jak się ma wtedy ilość ogniw w łańcuchu do większej zębatki na tył?
				Jakie Wy używacie i jakie przy nich efekty?
Podajcie ile zębów i jak sprawa wygląda z różnicą w jeździe.
(kalkulator sprawdziłem ale to suche liczby a mi chodzi organoleptyczne podejcie i wrażenia)
Pozdro dla wszystkich!!
ps. Jak się ma wtedy ilość ogniw w łańcuchu do większej zębatki na tył?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
			- 
				

Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 2982
 - Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
 - Lokalizacja: Poznań / TL1000R
 
W moim przypadku:
Seria: 16/45 - nie jeździłem na tym zestawie.
Miałem: 16/43 - wydaje mi się że nie było praktycznie żadnej różnicy w stosunku do serii więc nie wiem po co ktoś to zmieniał(?).
Mam: 14/48 - różnica znaczna, teraz VMAX to jakieś 220, strasznie ciągnie na biegach, myśle o zmianie tylnej na ta 43 co mam, bo jedynki rzadko używam, a później szybko kończy się zabawa;)
Wg mnie zmień sobie przednią zębatke na 2 mniej, tylną zostaw w spokoju:)
				Seria: 16/45 - nie jeździłem na tym zestawie.
Miałem: 16/43 - wydaje mi się że nie było praktycznie żadnej różnicy w stosunku do serii więc nie wiem po co ktoś to zmieniał(?).
Mam: 14/48 - różnica znaczna, teraz VMAX to jakieś 220, strasznie ciągnie na biegach, myśle o zmianie tylnej na ta 43 co mam, bo jedynki rzadko używam, a później szybko kończy się zabawa;)
Wg mnie zmień sobie przednią zębatke na 2 mniej, tylną zostaw w spokoju:)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
			- 
				

motoman - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 1288
 - Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Nie zmieniaj przedniej na mniejszą - a już na pewno nie o dwa zęby. Zwiększy się przez to prędkość kątowa - łańcuch będzie się bardziej zużywał oraz szybciej gubił smar. No i oczywiście sama zębatka szybciej się zużyje. Dodaj sobie na tył 6 zębów - będzie to odpowiednik odjęcia na przodzie 2, i nie wpłynie to negatywnie na żywot napędu.
				
					Ostatnio edytowano 21/4/2009, 11:36 przez toper-utl, łącznie edytowano 1 raz
						
					
				
			- toper-utl
 - Świeżak
 - Posty: 98
 - Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25
 
Dzieki 
 Słyszałem, że różnica 1 zęba na zębatce przedniej jest równa 3 zębom na tylnej co dało w Twoim przypadku (tym co masz aktualnie) jakbyś miał 16/54 - (róznica 9 zębów łącznie) co faktycznie robi dużą różnicę w stosunku do serii stąd vmax 220 i i ogień na biegach ;]  
Sam jednak jestem skłonny bardziej za wymianą tej tylnej (bo i tak niedługo cały napęd idzie do kosza) na 54 lub 52 . Czekam dalej na opinie
Pytanie czy wtedy już pójdzie z gazu ale jeszcze da się w trasę
				Sam jednak jestem skłonny bardziej za wymianą tej tylnej (bo i tak niedługo cały napęd idzie do kosza) na 54 lub 52 . Czekam dalej na opinie
Pytanie czy wtedy już pójdzie z gazu ale jeszcze da się w trasę
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
			- 
				

Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 2982
 - Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
 - Lokalizacja: Poznań / TL1000R
 
Ja mam w swojej RR tylną 55 zębów (oryginał ma 42). Do nauki gumowania super, bo żeby z jedynki na koło postawić to starczy puścić a następnie lekko dodać gazu i wskakuje. Z gazu na 2 też idzie spokojnie. Ogólnie to na każdym biegu się zbiera strasznie:) No ale minusem to ograniczenie Vmax, chociaż powiem, że jak dla mnie to Vmax starczy. A na trasie jak zapnę 6 bieg, to nie redukuje do zatrzymania, bo maszyna się zbiera od prawie wolnych obrotów...
				
			- arcadioo997
 - Świeżak
 - Posty: 178
 - Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
 - Lokalizacja: Poznań
 
Jak pisałem cały zestaw napędowy zmieniam niedługo stąd koszty i tak będą takie same - niezależnie czy wybiore opcję z inną przednią, czy tylną zębatką. Coś mi się zdaje, że będzie 54/55 zęby na tył. Narazie ta opcja do mnie najbardziej trafia (kąty załamania łańcucha na przedniej zębatce przedniej gdy mniejsza do mnie przemawiają) 
To teraz ostateczne pytanie: Długość łańcucha pozostaje taka sama jak w serii czy coś więcej/mniej ogniw?

				To teraz ostateczne pytanie: Długość łańcucha pozostaje taka sama jak w serii czy coś więcej/mniej ogniw?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
			- 
				

Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 2982
 - Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
 - Lokalizacja: Poznań / TL1000R
 
Ja miałem o 6 ogniw więcej (dla zębatki 55). Ale jak to powiedział mechanik, to zależy jak kto liczy ogniwa:) ogólnie to licząc te kołeczki łączące blaszki (hehe ale napisałem) - takie niby przeguby to ich miałem 6 więcej.
				
			- arcadioo997
 - Świeżak
 - Posty: 178
 - Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
 - Lokalizacja: Poznań
 
			Posty: 8
			 • Strona 1 z 1
		
	
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości