Zobacz wątek - przewaga silników 2cylindrowych nad 4cylindrowymi
NAS Analytics TAG

przewaga silników 2cylindrowych nad 4cylindrowymi

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

przewaga silników 2cylindrowych nad 4cylindrowymi

Postprzez karolek850 » 4/4/2009, 12:20

czesc, chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob mozna odczuwac podczas jazdy i czym sie objawia zastosowanie silnika 4cylindrowego zamiast 2cylindrowego ale o tej samej mocy i momencie obrotowym?


czy mimo tego ze moc i moment obrotowy obu silników (4gary i 2gary) mozna odczuc jakies roznice podczas jazdy?


oczywiscie mowa tu tylko i wylacznie o silnikach w ulozeniu rzedowym
karolek850
Świeżak
 
Posty: 151
Dołączył(a): 20/2/2009, 15:11
Lokalizacja: swazedz


Postprzez Leg1oN » 4/4/2009, 12:34

2 cyl maja slabsza kulture pracy.. i dzwiek zupelnie inny niz 4r czy 4I jak kto woli..
Avatar użytkownika
Leg1oN
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2533
Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań


Postprzez Krzychu1323 » 4/4/2009, 21:14

j.w ale niema to jak widlasty twin ;)
hrhr %-)

Obrazek
Avatar użytkownika
Krzychu1323
Świeżak
 
Posty: 175
Dołączył(a): 7/1/2009, 07:16
Lokalizacja: Poznań

Postprzez schwarz » 5/4/2009, 02:59

Prawdę mówiąc nie jeździłem wieloma 2R i 4R żeby się wypowiadać ale wydaje mi się, że przede wszystkim 2R o tej samej pojemności będzie miał gorsze przebiegi krzywych mocy ale w szczególności momentu.
Potwierdza ktoÅ›?
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez zadzior » 5/4/2009, 12:51

Tak, ale za to w ulozeniu V 2 cyl ma ladniejsza krzywa momentu i mocy niz 4 garnki w rzedzie.Jeszcze ladniej sprawa ma sie w v4, ale to juz inna bajka.
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez CeBeRek » 5/4/2009, 14:19

Miało być tylko o silnikach w ułożeniu rzędowym.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez rider143 » 5/4/2009, 19:45

2R jest bardziej ospaly od 4R ale jak juz sie obudzi to zdecydowanie brutalniej odczuwa sie jego moc i moment:)
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez krydka » 5/4/2009, 20:26

Dwucylindrowca musisz trzymać na wyższych obrotach, bo przy jeździ na niskich może Ci szarpać. W przypadku 4R możesz go kręcić od samego dołu, co sprawia że silnik jest bardziej elastyczny.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez schwarz » 5/4/2009, 21:20

Co znaczy od samego dołu? Bo moje CB 2R na 6 od 3 tyś obr/min nie szarpie w ogóle.
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez krydka » 6/4/2009, 12:47

Ja też mam CB 500. Ale jak się zapomnisz i przy zwalnianiu nie zredukujesz i zejdzie poniżej 3tyś to szarpie. Natomiast w czterocylindrowcach będzie po prostu mulił ale nie szarpał.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez Przemo_rene » 6/4/2009, 15:31

g***O prawda z tym szarpaniem ;] Spróbuj nie wysprzęglić z 6tki jak będziesz przed zatrzymaniem na światłach to zobaczysz jak "nie szarpie"..

Poza tym to jest mało ważne.

Jeździłem R2 (GPZ500), V2 (INTRUDER 750) i teraz R4 (ZZR600) i największa kultura i gładkość w oddawaniu mocy wygląda wg. mnie tak:
1. R4
2. V2
3. R2

Jeżeli chodzi o postawienie momentu (lub to jak szybko możemy się do niego dostac po obrotach (dynamika) (nie patrząc w dane tech. a organoleptycznie) to:

1. V2
2. R2
3. R4

Jeżeli rozpatrujemy walory akustyczne to R2 wypada najgorzej (wiem gusta...ale ani to harleyowskie stukanie i basowanie V2 , ani rasowe spotrowe R4....wiem...jest jeszcze V4 ale to jest mix V2iR4 dla mnie = ogień ;D )

Jeżeli dalej mamy rozpatrywać jakieś plusy R2 to na pewno:

- koszty serwisowania:
- 2 świece...2 gaźniki do ustawienia...mniej zaworów...ogólnie mniej kasy wpakowanej w serwis


Wogóle z całej gamy silników (poza wynalazkami typu boxer...poprzeczne twiny i 3 garowce;) ) wolałbym duży 1 gar od R2...V2 od R2 i R4 od R2...

Najbardziej bez ducha i mało zdecydowane...ni w tą , ni w tamtą.

Chyba tyle wystarczy na takie...HYDEPARKOWE tematy, nie? :)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê