Wymiana płynu chłodniczego
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Wymiana płynu chłodniczego
Witam.Szukałem takiego tematu ale nie mogłem znaleźć.Jeżeli był już poruszany to wybaczcie.Czeka mnie wymiana w/w płynu a że wcześniej miałem olejaka to nie wiem jak za bardzo to zrobić. Proszę o poprawki i ewentualne porady.
1.zdejmuję obejmę z przewodu pod chłodnicą i spuszczam płyn
Na zimnym silniku
Czy nie koniecznie?
2.Napełniam nowym płynem (pewnie gdzieś jest kreska na zbiorniczku z ilością do której powinienem lać) oczywiście z wcześniejszym założeniem przewodu.
3. Odpalam Suzi i czekam aż złapie temperaturki i załączy się wiatrak żeby zaczął sie obieg
Czy mogę o drazu po wymianie jeździć?
Czekam na odpowiedzi.
1.zdejmuję obejmę z przewodu pod chłodnicą i spuszczam płyn


2.Napełniam nowym płynem (pewnie gdzieś jest kreska na zbiorniczku z ilością do której powinienem lać) oczywiście z wcześniejszym założeniem przewodu.
3. Odpalam Suzi i czekam aż złapie temperaturki i załączy się wiatrak żeby zaczął sie obieg


Czy mogę o drazu po wymianie jeździć?
Czekam na odpowiedzi.
SV 1000S
-
Nigga - Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 3/10/2007, 09:30
temat już był wałkowany i to na prawdę wiele razy
spuszczasz płyn na zimnym silniku ale nie koniecznie pod chłodnicą, w najniższym punkcie instalacji, jest to z reguły obejma przy pompie wody - wcześniej odkręcasz koreczek przy chłodnicy (ten pod owiewką) żeby nie było podciśnienia i woda swobodnie spłynęła - jak masz możliwość popędź ją delikatnie powietrzem. Sprawdź w serwisówce jaką masz pojemność układu. Zakręć obejmę i wlej ilość płynu zgodną z serwisówką - często jest to parę centymetrów pod korkiem, uzupełni także zbiorniczek wyrównawczy do stanu full - proponuję umyć zbiornik wyrównawczy bo na jego dnie zbiera się nie lada breja
Odpalasz moto, najlepiej przez chwilę na otwartym korku żeby powietrze mogło swobodnie uciec, moto się nagrzewa jak trzeba tzn. otwiera się duży obieg i wsjo. Ja osobiście jeszcze chwile odczekam aż nieco ostygnie i jeszcze raz odkręcam ostrożnie i powoli korek by odpowietrzyć instalację.

spuszczasz płyn na zimnym silniku ale nie koniecznie pod chłodnicą, w najniższym punkcie instalacji, jest to z reguły obejma przy pompie wody - wcześniej odkręcasz koreczek przy chłodnicy (ten pod owiewką) żeby nie było podciśnienia i woda swobodnie spłynęła - jak masz możliwość popędź ją delikatnie powietrzem. Sprawdź w serwisówce jaką masz pojemność układu. Zakręć obejmę i wlej ilość płynu zgodną z serwisówką - często jest to parę centymetrów pod korkiem, uzupełni także zbiorniczek wyrównawczy do stanu full - proponuję umyć zbiornik wyrównawczy bo na jego dnie zbiera się nie lada breja

-
zomodj - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości