Zobacz wątek - Jak prawidłowo dobrać przełożenie?
NAS Analytics TAG

Jak prawidłowo dobrać przełożenie?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Jak prawidłowo dobrać przełożenie?

Postprzez sito79 » 3/2/2009, 14:02

Panowie mam taką małą zagwozdkę.
Po kupnie KLRa i kilku jazdach po odcinkach terenowych stwierdziłem, że przełożenie które mam jest nieco za szybkie,a wiadomo, że w takich jazdach lepiej mieć więcej momentu obrotowego na kole.
Pobiegłem więc do sklepu i kupiłem zębatkę zdawczą o 2 zęby mniejszą i teraz jest oki.
Ale naszło mnie w międzyczasie, czy nie lepiej było w takim układzie dać większą zębatke na tylnym kole, a w silniku zostawić taką jaka była?

Które z rozwiązań jest korzystniejsze pod względem mniejszych obciążeń mechaniczych poszczególnych elementów?
DR125se
sito79
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
Lokalizacja: Wałbrzych


Postprzez wiklad » 3/2/2009, 16:33

Silnik nie odczuje zmian czy jest większa tylna czy mniejsza przednia. Na jedno wychodzi.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin


Postprzez PajÄ…k » 3/2/2009, 18:12

ja bym dał większą z tyłu to ta przednia będzie miała zawsze trochę więcej zębów co znaczy że wolniej się zużyje bo będzie jej więcej ;)
Ale w sumie na jedno wychodzi bo i tak wymienia siÄ™ wszystko razem..
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez wiklad » 3/2/2009, 19:17

Też sie zastanawiam nad zmianą zębatek w mojej Yamce. Wolę żeby lepiej na koło szła niż leciała 160 :D
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez sito79 » 3/2/2009, 20:40

Hmm :? Panowie, a co powiecie na taką teorie, która nasuneła mi się po przeczytaniu tego co napisał Pająk.
Zaznaczam, że nie chodzi mi o V-max, a o zmniejszenie przeciążeń układu napędowego, a konkretnie wielowypustu na wałku zdawczym.
Po zmianie zębatki zdawczej na mniejszą zaczyna dostawać po du..e łańcuch i zębatki.
Ponieważ silnik zaczyna pracować na wyższych obrotach i oddaje na łańcuch większą moc, lecz tylne koło wcale nie ma lżej, bo napędza je ta sama zębatka.
Bo przecież łatwiej jest obrócić kołem w okolicy opony niż tuż przy piaście
DR125se
sito79
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez skwy » 4/2/2009, 07:42

Jak byś nie zrobił chodzi o to samo zmniejszyć obroty tylnego koła.

A żywotność układu zależy tylko od stylu jazdy.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê