Pytanie o paliwo ????
			Posty: 70
			 • Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
		
	
KzK7652 napisał(a):wsumie tak zawsze cos wiencej w kieszeni zostanie a jak to jest z tym ze na 98 mniej spala ... ? slyszalem takie plotki juz od 3 osob gdzies
Nie wiem jak to ujac moze w motorach jest inaczej. Ale jak Ci ktos mowi ze lejac 98 w auto mniej Ci spali to zapytaj sie buca, do jakich aut zalecane jest paliwo 98oktanow?? do oszczednych opel corsa?? nieee do maszyn, w ktorych spalanie majta w okolicach 20litrow przy normalnej jezdzie...wiec nie no nie rozumiem moze chodzi Ci o to (albo komus tam) ze jak zaleje do opla corsy 98 to mu mniej spali?? co za debilizm 98 kosztuje ponad 5zl wiec na pewno kalkulacja mu sie oplaci...tragedia...
cbr900rr--->niestety po przesiadce z motocykla kazde auto bedzie sie mulic 
			- 
				

Rike - Świeżak
 - Posty: 108
 - Dołączył(a): 3/8/2008, 18:56
 - Lokalizacja: Gorzów//Szczecin
 
jakby sobie dopiero kąt zapłonu do paliwa, to na tej samej dawce paliwa miałby większą moc i powinien wtedy mniej spalić.
				<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
			było gsx600f, było ZX12R
- 
				

mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 6941
 - Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
 - Lokalizacja: FSW (lubuskie)
 
Jezu ile mniej 300gram??? Nie kombinujcie tylko lac to co jest zalecane przez producenta....ja wiem ze sa osoby ktorym sie wydaje ze np caly sztab inzynierow z bmw, audi myli sie i on ma racje piszac ze tam jednak trzeba lac inne paliwo ale mam nadzieje ze sa to wyjatki....
				cbr900rr--->niestety po przesiadce z motocykla kazde auto bedzie sie mulic 
			- 
				

Rike - Świeżak
 - Posty: 108
 - Dołączył(a): 3/8/2008, 18:56
 - Lokalizacja: Gorzów//Szczecin
 
Z tego co wiem to paliwa wysoko oktanowe leje sie do mocno wysilonych silników np. taka honda s2000 ma pojemność 2,2 litra i 240 koni czyli 120KM z litra producent zaleca 98 oktanów , Bmw M3 ma 4 litry i 409 koni co daje prawie 100KM z litra R6 ma 0,6 litr i 130 koni co daje 210 koni z litra r1 ma 180KM jak widać silniki motocyklowe są jednostkami nie wysilonymi 
				Yamaha R6
			- 
				

synjutrzenki - Świeżak
 - Posty: 38
 - Dołączył(a): 25/5/2008, 10:03
 - Lokalizacja: Wrocław
 
konie koniami, ale zapominasz jeszcze o momencie obrotowym. Co z tego że R1 ma litr pojemności i 180 koni. Wsadż taki silni do matiza i zobaczymy ile wytrzyma.  Tak że nie porównywać wysilenie silników samochodowych z motocyklowymi.
				<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
			było gsx600f, było ZX12R
- 
				

mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 6941
 - Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
 - Lokalizacja: FSW (lubuskie)
 
sory ze odswiezam  ale ostatnio gadalem z strarym mechanikiem inzynierem wlasnie na temat tego powiedzial on cos takiego ze liczba oktanowa w benzynie nie przeklada sie na jego moc a na dokladniejsze spalanie mieszanki tzw wieksza liczba oktanowa zmniejsza ryzyko spalania stukowego co przeklada sie na zywotnosc silnika a nie jak wiekszosc mysli ze na moc tak wlasnie powiedzial i to na tyle - chociarz czasem zdarza sie lac na stacji Racinga 100oktanowego do starego swifta czy zjedzonegop rdza opla corsy hehehe
				przecinaki mą miłością
			- 
				

KzK7652 - Świeżak
 - Posty: 49
 - Dołączył(a): 11/8/2008, 12:57
 - Lokalizacja: Gdynia
 
KzK7652 napisał(a):sory ze odswiezam ale ostatnio gadalem z strarym mechanikiem inzynierem wlasnie na temat tego powiedzial on cos takiego ze liczba oktanowa w benzynie nie przeklada sie na jego moc a na dokladniejsze spalanie mieszanki tzw wieksza liczba oktanowa zmniejsza ryzyko spalania stukowego co przeklada sie na zywotnosc silnika a nie jak wiekszosc mysli ze na moc tak wlasnie powiedzial i to na tyle - chociarz czasem zdarza sie lac na stacji Racinga 100oktanowego do starego swifta czy zjedzonegop rdza opla corsy hehehe
nie do końca.
- 
				

wszok - Świeżak
 - Posty: 178
 - Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
 
Nie ma co przesadzac z ta cena. Paliwo teraz kosztuje 3.40 a pamietam jak bylo po 4.80
				
					Ostatnio edytowano 19/2/2010, 13:33 przez Konio, łącznie edytowano 1 raz
						
					
				Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
			Blady 900 puk puk puk
- 
				

Konio - Mieszkaniec forum
 - Posty: 2925
 - Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
 - Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
 
miedzy 95 a 98 nie ma duzej róznicy cenowej. Czy do cebry czy do pandy leje zawsze 98. Ale fakt shell V power do cebry zdaza mi sie tez lac, ale do pandy to juz nie hehe
				us proxy  (otwórz link)
			- stahu
 - Świeżak
 - Posty: 40
 - Dołączył(a): 17/12/2008, 18:25
 
ja jak do sqta zalalem 98 to od razu bylo czuc ze slabo idzie.
to by sie zgadzalo z tym co bylo na chemii, ze im wieksza liczba oktanowa, tym wolniej sie spala benzyna (wieksza liczba oktanowa = mniejsza moc) niestety (chyba ze mowimy o benzynie z dodatkami jak np. vpower)
				to by sie zgadzalo z tym co bylo na chemii, ze im wieksza liczba oktanowa, tym wolniej sie spala benzyna (wieksza liczba oktanowa = mniejsza moc) niestety (chyba ze mowimy o benzynie z dodatkami jak np. vpower)
Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250
- 
				

SHVAYA - Bywalec
 - Posty: 687
 - Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
 - Lokalizacja: Piła, Wlkp
 
SHVAYA napisał(a):ja jak do sqta zalalem 98 to od razu bylo czuc ze slabo idzie.
to by sie zgadzalo z tym co bylo na chemii, ze im wieksza liczba oktanowa, tym wolniej sie spala benzyna (wieksza liczba oktanowa = mniejsza moc) niestety (chyba ze mowimy o benzynie z dodatkami jak np. vpower)
dlatego trzeba wtedy przyspieszyć zapłon i Bedze lepiej niż na 95. chociaż to sa wzrosty rzędu może 2-3KM
- 
				

wszok - Świeżak
 - Posty: 178
 - Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
 
tak czytam ten watek i nie wierze;/ co za głupoty ludzie piszą to aż zal 
W ramach sprostowaniu kilku głupot to: w Polsce paliwa spełniają te same normy co w niemczech również co do zawartości siarki zreszta jaki to ma wpływ na użytkowanie pojazdu (zwiazki siarki obece w paliwie sa wrecz odpowiedzialne za lepsze smarowanie silnika)
lanie paliwa o większej liczbie oktanowej powoduje lepsze jego wykorzystanie poprzez bardziej efektywne spalanie czyli wzrost mocy i oszczędność paliwa (nie dla gaźników)
				
			W ramach sprostowaniu kilku głupot to: w Polsce paliwa spełniają te same normy co w niemczech również co do zawartości siarki zreszta jaki to ma wpływ na użytkowanie pojazdu (zwiazki siarki obece w paliwie sa wrecz odpowiedzialne za lepsze smarowanie silnika)
lanie paliwa o większej liczbie oktanowej powoduje lepsze jego wykorzystanie poprzez bardziej efektywne spalanie czyli wzrost mocy i oszczędność paliwa (nie dla gaźników)
- marek137
 - Świeżak
 - Posty: 55
 - Dołączył(a): 17/9/2008, 13:48
 
SHVAYA napisał(a):dlatego trzeba wtedy przyspieszyć zapłon i Bedze lepiej niż na 95. chociaż to sa wzrosty rzędu może 2-3KM
to ja kupuje jakis inny modul zaplonowy, bo jak mi moc wzrosnie o 3KM to prawie 100% ;P
nie nowy moduł tylko przyspieszyć zapłon na starym.
hehe zapomniałem dodać ze przy maszynach mających juz 100KM
zjawisko to powszechnie stosowane jest w samochodach , z na gazniku czy wtrysku. a najlepiej sobie poczytać na necie ;]
- 
				

wszok - Świeżak
 - Posty: 178
 - Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
 
Gadaliście o jakości paliwa w kaczolandi. Mój kumpel pracuje przy Orlenie badając właśnie paliwo wychodzące z produkcji i każde inne jakie mu zlecą i mówił że liczba oktanowa jest taka jaka powinna być. Więc nie jest tak źle jak by się mogło wydawać.
Tak btw ja leje 95tkÄ™ zawsze.
				Tak btw ja leje 95tkÄ™ zawsze.
...:::Audi Klub Polska Member:::...
FZS 600 2003
			FZS 600 2003
- 
				

blazej1901 - Świeżak
 - Posty: 173
 - Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
 - Lokalizacja: Płock
 
			Posty: 70
			 • Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
		
	
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości