pytanie dotyczace yamaha R1
Posty: 5
• Strona 1 z 1
pytanie dotyczace yamaha R1
witam koledzy mam pytanie.chce przerobic kolektor przy R1.mam zamiar wywalic exab i rury kolektora chce poloczyc w jedna,tylko niewiem czy polaczyc 4 w 1 czy 4 w 2 i dopiero w 1 .jesli ktos wie cos na ten temat to prosze o pomoc.
- JarasVFR
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 22/4/2008, 10:35
Jeśli nie masz dostępu do TIG-a i kwasówki a w zasadzie tytanu bo z kwasówki będzie cięższy,
to taka przeróbka kosztowo wyjdzie podobnie jak cały profesjonalnie przygotowany kolektor i tłumik jakieś dobrej firmy tyle że używany.
to taka przeróbka kosztowo wyjdzie podobnie jak cały profesjonalnie przygotowany kolektor i tłumik jakieś dobrej firmy tyle że używany.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Raczek_6 napisał(a):Jeśli nie masz dostępu do TIG-a i kwasówki a w zasadzie tytanu bo z kwasówki będzie cięższy,
to taka przeróbka kosztowo wyjdzie podobnie jak cały profesjonalnie przygotowany kolektor i tłumik jakieś dobrej firmy tyle że używany.
Wszystko zależy od grubości ścianki rur z jakich zrobisz. Generalnie z kwasówki/nierdzewki kompletny układ pozwala na zaoszczędzenie nawet do 50% masy w stosunku do oryginału. Polecam spawanie nierdzewki migiem, jest szybciej... i taniej, bez szkody dla jakości i wyglądu spawów jak sie potrafi spawać....... TIG - oczywiście można ale polując na muchę nie wyciąga się działa laserowego.... z reguły. Jeśli masz dostęp do taniego tytanu to w zasadzie pozostaje Ci Tig... Polecam jednak kwasówke/nierdzewke - tańsza a co za tym idzie - lepiej wybacza eksperymenty. Przydała by ci się też giętarka do rur... choć z cienkościennymi rurami to i tak jest kłopot. Osobiście polecam 4w2w1. długość dobrze zamierzyć/skopiować z jakiegoś już zaprojektowanego kolektora - np akrapa... Przy wykonywaniu pamiętaj aby długości kolektorów a więc i droga spalin z poszczególnych cylindrów była w miarę jednakowa. Przy wykonywaniu zwróć uwagę na kolejność zapłonów i w związku z tym właściwe sparowanie rur - no chyba że kopiujesz kolektor... np akrapa czy devila - oni mają pojęcie jak to policzyć.... samemu jest trochę zabawy i sporo teorii niestety. Co do samego spawania - nie spiesz się , pozwalaj stygnąć materiałowi - nie odprowadza on za dobrze ciepła stąd łatwo o przegrzanie i przepalenie blachy. Jeśli chcesz mieć spawy z górnej półki - warto rury w czasie spawania przedmuchiwać argonem - generalnie jednak bym się tym nie przejmował - wystarczy zajrzeć do kupczych kolektorów - nikt się tym nie przejmuje w produkcji....
powodzenia, megaradości nie wspominam bo to jest gwarantowane jak już zrobisz..... takiej frajdy mało co daje...
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości