Zobacz wÄ…tek - pytanie dotyczace yamaha R1
NAS Analytics TAG

pytanie dotyczace yamaha R1

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

pytanie dotyczace yamaha R1

Postprzez JarasVFR » 9/12/2008, 11:40

witam koledzy mam pytanie.chce przerobic kolektor przy R1.mam zamiar wywalic exab i rury kolektora chce poloczyc w jedna,tylko niewiem czy polaczyc 4 w 1 czy 4 w 2 i dopiero w 1 .jesli ktos wie cos na ten temat to prosze o pomoc.
JarasVFR
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 22/4/2008, 10:35


Postprzez Sureal » 9/12/2008, 14:43

musiałbyś sobie całkę cieplną policzyć dla danego materiału. Poryj po necie, może już ktoś robił (a nawet nie tyle robił, ile działa).
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań


Postprzez cezare » 9/12/2008, 14:51

po co wywalać EXUP - to już mega chore... nie a kompletnie żadnego logicznego uzasadznienia... dzięki temu patentowi Yamaha to yamaha !!!!
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez Raczek_6 » 10/12/2008, 22:40

Jeśli nie masz dostępu do TIG-a i kwasówki a w zasadzie tytanu bo z kwasówki będzie cięższy,
to taka przeróbka kosztowo wyjdzie podobnie jak cały profesjonalnie przygotowany kolektor i tłumik jakieś dobrej firmy tyle że używany.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Wombat » 11/12/2008, 13:21

Raczek_6 napisał(a):Jeśli nie masz dostępu do TIG-a i kwasówki a w zasadzie tytanu bo z kwasówki będzie cięższy,
to taka przeróbka kosztowo wyjdzie podobnie jak cały profesjonalnie przygotowany kolektor i tłumik jakieś dobrej firmy tyle że używany.


Wszystko zależy od grubości ścianki rur z jakich zrobisz. Generalnie z kwasówki/nierdzewki kompletny układ pozwala na zaoszczędzenie nawet do 50% masy w stosunku do oryginału. Polecam spawanie nierdzewki migiem, jest szybciej... i taniej, bez szkody dla jakości i wyglądu spawów jak sie potrafi spawać....... TIG - oczywiście można ale polując na muchę nie wyciąga się działa laserowego.... z reguły. Jeśli masz dostęp do taniego tytanu to w zasadzie pozostaje Ci Tig... Polecam jednak kwasówke/nierdzewke - tańsza a co za tym idzie - lepiej wybacza eksperymenty. Przydała by ci się też giętarka do rur... choć z cienkościennymi rurami to i tak jest kłopot. Osobiście polecam 4w2w1. długość dobrze zamierzyć/skopiować z jakiegoś już zaprojektowanego kolektora - np akrapa... Przy wykonywaniu pamiętaj aby długości kolektorów a więc i droga spalin z poszczególnych cylindrów była w miarę jednakowa. Przy wykonywaniu zwróć uwagę na kolejność zapłonów i w związku z tym właściwe sparowanie rur - no chyba że kopiujesz kolektor... np akrapa czy devila - oni mają pojęcie jak to policzyć.... samemu jest trochę zabawy i sporo teorii niestety. Co do samego spawania - nie spiesz się , pozwalaj stygnąć materiałowi - nie odprowadza on za dobrze ciepła stąd łatwo o przegrzanie i przepalenie blachy. Jeśli chcesz mieć spawy z górnej półki - warto rury w czasie spawania przedmuchiwać argonem - generalnie jednak bym się tym nie przejmował - wystarczy zajrzeć do kupczych kolektorów - nikt się tym nie przejmuje w produkcji....

powodzenia, megaradości nie wspominam bo to jest gwarantowane jak już zrobisz..... takiej frajdy mało co daje...
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê