Wał Kardana, Łańcuch czy pas napędowy - kiedy co wybrać?
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Wał Kardana, Łańcuch czy pas napędowy - kiedy co wybrać?
Witam. Co do tematu to oczywiście można sobie samemu sprawdzić na czym polega przeniesienie napędu w każdym z trzech przypadków, jednak tematem tego forum będzie raczej co najkorzystniej kupić w określonych sytuacjach i ogólnie co się poleca.
Np. jestem początkującym fanem motorów (głównie choppery) i chcę sobie kupić pierwszy motor max. do 1 litra. W jakim rodzaju napędu powinienem szukać i dlaczego? Motor miałby służyć do dłuższych tras.
Liczę na pomoc - z góry dzięki.
Np. jestem początkującym fanem motorów (głównie choppery) i chcę sobie kupić pierwszy motor max. do 1 litra. W jakim rodzaju napędu powinienem szukać i dlaczego? Motor miałby służyć do dłuższych tras.
Liczę na pomoc - z góry dzięki.
- mrMax
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 26/6/2008, 11:14
-
icid - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Skrzywdzono, ale ktoś już o tym pomyślał bo widziałem gdzieś ostatnio zestaw do zmiany łańcucha na pas do mt01.spazz napisał(a):wał i pas. pas kozacko wyglada. zatanawiam sie dlaczego mt 01 skrzywdzono lancuchem?
-
icid - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
COLD napisał(a):koszty eksploatacji są większe, bo jak coś się zepsuje
raz na 3 lata albo co 35 kkm wymienic 200 ml oleju, to faktycznie dosc kosztowne, co do psucia to co ma sie tam sypnac? bo jeszcze nie slyszalem zeby wal komus poszedl sie pasc
Na kolana chamy !
-
Leitho - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1321
- Dołączył(a): 31/8/2006, 18:54
- Lokalizacja: SKL
icid napisał(a):Skrzywdzono, ale ktoś już o tym pomyślał bo widziałem gdzieś ostatnio zestaw do zmiany łańcucha na pas do mt01.spazz napisał(a):wał i pas. pas kozacko wyglada. zatanawiam sie dlaczego mt 01 skrzywdzono lancuchem?
bede ci wdzieczny za linka
-
spazz - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2691
- Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
- Lokalizacja: oberschlesien
Łancuch jest nadal stosowany we wiekszosci motocykli nie tylko z powodow technicznych jakim jest masa. Lancuch jest trwalym i przede wszystkim tanim rozwiazaniem. Najtanszym z wymienionych opcji.
W chopperze wal jest najlepszym rozwiazaniem i dlatego tez radze rozgladac sie wlasnie za modelem wyposazonym w owy wal.
Calkiem ciekawym i dosc innowacyjnym rozwiazaniem jest Honda DN-01, w ktorym przeniesienie napedu odbywa sie za posrednictwem skrzyni.
W chopperze wal jest najlepszym rozwiazaniem i dlatego tez radze rozgladac sie wlasnie za modelem wyposazonym w owy wal.
Calkiem ciekawym i dosc innowacyjnym rozwiazaniem jest Honda DN-01, w ktorym przeniesienie napedu odbywa sie za posrednictwem skrzyni.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Czytałem kiedyś artykuł o początkach wyścigów motocyklowych i wspomniane było że początkowe wyścigi odbywały się z napędem wału kardana, ale dużo lepiej sprawował się łańcuch dlatego zaczęto go używać...
Na pewno nie chodziło im o trwałość, ale o jakie aspekty to już nie pamiętam...jak znajdę artykuł to je wymienię
Na pewno nie chodziło im o trwałość, ale o jakie aspekty to już nie pamiętam...jak znajdę artykuł to je wymienię
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
No jeden aspekt bardzo ważny o którym już ktoś wyżej wspomniał to masa, to na pewno było jednym z ważniejszych aspektów.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
-
CeBeRek - Stały bywalec
- Posty: 1265
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
- Lokalizacja: trolownia
z tego co pamietam to na wale kardana wystepuja wieksze straty mocy (wieksza masa czyli wieksze opory toczenia, itd) niz na pasie, ktory ma za to wieksze od lancucha... dlatego w sportach stosuje sie lancuch (no moze poza BMW... ale to juz temat na inna rozmowe)
przyczajony tygrys, ukryty smok... zielony smok... Kawasaki
-
Ryba - Świeżak
- Posty: 184
- Dołączył(a): 22/9/2006, 10:10
- Lokalizacja: Warszawa
a co do pytania, to moim zdaniem:
choper, criuser, turystyk = wal kardana
sport (szosowy i terenowy) = lancuch
moto codziennego uzytku = pas.... szkoda ze tak rzadko go montuja...
choper, criuser, turystyk = wal kardana
sport (szosowy i terenowy) = lancuch
moto codziennego uzytku = pas.... szkoda ze tak rzadko go montuja...
przyczajony tygrys, ukryty smok... zielony smok... Kawasaki
-
Ryba - Świeżak
- Posty: 184
- Dołączył(a): 22/9/2006, 10:10
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość