Matowy kask??
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Matowy kask??
Witam! Ostatnio widziłem nizła RS-ke? ale bardziej od niej zaciekawił mnie kasko który leżał obok motoru? Był to normalny Dragon czy tam Tornado ale nie miał żadniej naklejki(orginalnej) ale był pomalowany na elegancki czarny matowy! i taki zaje******naklejki! i właśnie mam pytanie czy może ktoś wie jak zrobić taki kask? czy trzeba zjechać tą starą farbe?czy nakładać na tą starą ale wogóle jak zrobić taki kolor czy to sie kupuje jakiś lakier matowy najpierw kładzie się mat a pozniej farbe! czy istnieje spreye odrazu z matem? Bardzo mi się podobało i może wie ktoś jak to zrobić?? Z góry THX!
- Shumito
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 3/5/2007, 11:40
- Lokalizacja: W-sz
1. Bierzesz kask,
2. ździerasz naklejki,
3. matujesz go żeby sie farba trzymała,
4. zakrywasz to, czego nie chcesz malować,
5. odtłuszczasz,
6. kupujesz czarnÄ… matowÄ… farbÄ™ w sprayu,
7. malujesz
8. i masz
Z własnego doświadczenia wiem, że nie powinno się malować bezbarwnym lakierem po macie, bo z matu robi się półpołysk(lub jak kto woli-półmat ).
2. ździerasz naklejki,
3. matujesz go żeby sie farba trzymała,
4. zakrywasz to, czego nie chcesz malować,
5. odtłuszczasz,
6. kupujesz czarnÄ… matowÄ… farbÄ™ w sprayu,
7. malujesz
8. i masz
Z własnego doświadczenia wiem, że nie powinno się malować bezbarwnym lakierem po macie, bo z matu robi się półpołysk(lub jak kto woli-półmat ).
Husqvarna WR
motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
-
panzernacker - Bywalec
- Posty: 539
- Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34
papier ścierny, najpierw jedziesz jakimś grubszym (nie za grubym żeby rys nie porobić), a potem całość lecisz papierem wodnym. Na końcu musisz odtłuścić benzyną ekstrakcyjną.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto
-
wiklad - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
- Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin
O chłopie, za ci Ty sie bierzesz...
1. 250, potem 360
2. papier, którym szlifuje się na mokro
3. Castorama, Obi, stacja benzynowa
Bedziesz się pytał co nacisnąć, żeby farba leciała?
1. 250, potem 360
2. papier, którym szlifuje się na mokro
3. Castorama, Obi, stacja benzynowa
Bedziesz się pytał co nacisnąć, żeby farba leciała?
Husqvarna WR
motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
-
panzernacker - Bywalec
- Posty: 539
- Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34
No z tą 250 i 360 to chyba troszeczkę przesadziliście. To ma być zmatowione, a nie zdarte. Ja bym radził najpierw 1000 i potem 2000, żeby wygładzić. Oczywiście papier wodny. Ze sprayem to yteż kiepski pomysł, nie będzie takiego efektu, będą się robić zacieki jeżeli ktoś nie ma wprawy (tak samo pistoletem) Dlatego kupujesz czarny-mat w lakierniczym, idziesz do lakiernika i Ci to w minutę opitoli.
Jak chcesz mieć naklejki to razę dodatkowo kupić lakier i po naklejeniu naklejek, dodatkowo polozyc warstwe lakieru.
Jak chcesz mieć naklejki to razę dodatkowo kupić lakier i po naklejeniu naklejek, dodatkowo polozyc warstwe lakieru.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
eyyy dobra bo kazdy pisze cos w kawalku a nie od poczatku niech ktos napisze raz a dobrze wiem ze moze zadaje glupie pytania ale nie mam 18 na karku i szkoly sredniej za soba niech mi ktos napisze
co zrobic pierwsze oczywiscie bez brania kasku bo to chyba kazdy wie
bierzemy papier scierny czy wodny a jak scierny to jaki bo ja mam w chaci kilka ale na odwrocie pisze albo 120 albo 200 a nie 1000 lub 2000 wogule gdzie dostac taki papier wodny i ile moze kosztowac i co robimy najpierw
pozniej odtluszamy ta benzyna to wiem i wiem gdzie dostac
i wreszcie co robimy malujemy najpierw jakims matem i pozniej farbom z matem czy odrazu kupic sprey z matem bo juz nie wiem
niech ktos napisze raz pozanie a nie kazdy jakies szmery bajery
co zrobic pierwsze oczywiscie bez brania kasku bo to chyba kazdy wie
bierzemy papier scierny czy wodny a jak scierny to jaki bo ja mam w chaci kilka ale na odwrocie pisze albo 120 albo 200 a nie 1000 lub 2000 wogule gdzie dostac taki papier wodny i ile moze kosztowac i co robimy najpierw
pozniej odtluszamy ta benzyna to wiem i wiem gdzie dostac
i wreszcie co robimy malujemy najpierw jakims matem i pozniej farbom z matem czy odrazu kupic sprey z matem bo juz nie wiem
niech ktos napisze raz pozanie a nie kazdy jakies szmery bajery
- Shumito
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 3/5/2007, 11:40
- Lokalizacja: W-sz
Papier wodny, to papier ścierny tyle, że stosuje się go na mokro, czyli, bierzesz sobie miskę z wodą, moczysz papier ścierny (wodny) i wtedy szlifujesz. Musi to być drobno ziarnisty papier, bo tylko go porysujesz i jeszcze się okaże, że albo będziesz musiał zeszlifować dużą warstwę skorupy i kask będziesz mógł wywalić do kosza, albo będziesz musiał szpachlować, o ile nie będziesz chciał mieć rys.
No i kupujesz u lakiernika farbÄ™ czarny - mat, maluje Ci lakiernik, wysycha, naklejasz naklejki, kupujesz lakier bezbarwny i znowu pokrywa Ci lakiernik, wysycha i masz git.
No i kupujesz u lakiernika farbÄ™ czarny - mat, maluje Ci lakiernik, wysycha, naklejasz naklejki, kupujesz lakier bezbarwny i znowu pokrywa Ci lakiernik, wysycha i masz git.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Manhatan napisał(a):No z tą 250 i 360 to chyba troszeczkę przesadziliście. To ma być zmatowione, a nie zdarte. Ja bym radził najpierw 1000 i potem 2000, żeby wygładzić. Oczywiście papier wodny. Ze sprayem to yteż kiepski pomysł, nie będzie takiego efektu, będą się robić zacieki jeżeli ktoś nie ma wprawy (tak samo pistoletem) Dlatego kupujesz czarny-mat w lakierniczym, idziesz do lakiernika i Ci to w minutę opitoli.
Jak chcesz mieć naklejki to razę dodatkowo kupić lakier i po naklejeniu naklejek, dodatkowo polozyc warstwe lakieru.
Papierem 2000 to się już nałożony lakier poleruje, a nie ździera starą farbę.
Husqvarna WR
motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
-
panzernacker - Bywalec
- Posty: 539
- Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34
panzernacker napisał(a):Papierem 2000 to się już nałożony lakier poleruje, a nie ździera starą farbę.
Poleruje się pastą polerską!! Papierem zawsze zmatowisz choćby to był i 2500 wodny!
Sprzedam Suzuki Bandit 600S 2003
-
mlody-pawel - Świeżak
- Posty: 343
- Dołączył(a): 20/9/2007, 14:51
- Lokalizacja: Kraków
panzernacker napisał(a):
Papierem 2000 to się już nałożony lakier poleruje, a nie ździera starą farbę.
No dobrze, ale po co on ma zdzierać stary lakier? To ma być zmatowione, tak, żeby wszystkie nierówności, kurze, i wszystko co wniknęło w lakier, a także, tylko to co ewentualnie może odpaść (lakier na kaskach wchodzi ze skorupą w reakcję i wcale tak łatwo tego nie zedrzesz) No i przy okazji nowy lakier będzie się trzymał lepiej.
Wszystko co Ci potrzebne kupisz w pierwszym lepszym sklepie lakierniczym.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Ok, niech nie ździera, dobrze mówisz Manhatan, bo nie ma co ździerać nałożonego porządnie lakieru, wystarczy go zmatowić.
Nie chodziło mi o całkowite zdarcie farby, tylko jego cieniutką wierzchnią warstwę, w którą jest powcierany kurz, nierówności, obdarcia, skórka pomarańczowa itd. I do tego 360 wodny się nadaje.
A co do pasty polerskiej to nią odświeża się starszy lakier, nie dopiero nałożoną warstwę, choć do tego przekonany nie jestem.
Nie chodziło mi o całkowite zdarcie farby, tylko jego cieniutką wierzchnią warstwę, w którą jest powcierany kurz, nierówności, obdarcia, skórka pomarańczowa itd. I do tego 360 wodny się nadaje.
A co do pasty polerskiej to nią odświeża się starszy lakier, nie dopiero nałożoną warstwę, choć do tego przekonany nie jestem.
Husqvarna WR
motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
-
panzernacker - Bywalec
- Posty: 539
- Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34
papierem 2000 to się matuje przed lakierowaniem + śmieci i zacieki po lakierowaniu wycina, a potem poleruje
zmatować 800 jeśli są jakieś rysy (600 też może być), potem 2000 (całość) i popryskać farbą matową w sprayu (no chyba, że masz znajomego lakiernika )
no i najważniejsze 800 matujesz w koło (ruchy okrężne), a nie wzdłuż rysy (bo dołek zostanie). jeśli rysy są głębokie to i podkładem po dotarciu by się przydało zalać. 3 warstwy połóż (szczególnie jeśli rysa była głęboka. wyrówna, no i czasami potrafi się podnieść poprzedni lakier), potem podkład jedziesz na równo 800. najlepiej go lekko przyprószyć jakąś farbą w spreju - lepiej widać przy docieraniu czy zostały w nim jeszcze jakieś "dziurki"
potem całość jedziesz 2000, ale bez przesady - tak żeby tylko zmatować i kask jest gotowy pod lakier. jeśli planujesz pomalować kask na czarno to dobrze się przyłóż, bo przy tym kolorze wszystkie niedotarte nierówności i rysy wychodzą
btw. do odtłuszczenia najlepiej użyć zmywacza (anty)silikonowego. w każdej mieszalni go dostaniesz, tak samo jak i papiery wodne. po jednym arkuszu z każdego rodzaju powinno starczyć
zmatować 800 jeśli są jakieś rysy (600 też może być), potem 2000 (całość) i popryskać farbą matową w sprayu (no chyba, że masz znajomego lakiernika )
no i najważniejsze 800 matujesz w koło (ruchy okrężne), a nie wzdłuż rysy (bo dołek zostanie). jeśli rysy są głębokie to i podkładem po dotarciu by się przydało zalać. 3 warstwy połóż (szczególnie jeśli rysa była głęboka. wyrówna, no i czasami potrafi się podnieść poprzedni lakier), potem podkład jedziesz na równo 800. najlepiej go lekko przyprószyć jakąś farbą w spreju - lepiej widać przy docieraniu czy zostały w nim jeszcze jakieś "dziurki"
potem całość jedziesz 2000, ale bez przesady - tak żeby tylko zmatować i kask jest gotowy pod lakier. jeśli planujesz pomalować kask na czarno to dobrze się przyłóż, bo przy tym kolorze wszystkie niedotarte nierówności i rysy wychodzą
btw. do odtłuszczenia najlepiej użyć zmywacza (anty)silikonowego. w każdej mieszalni go dostaniesz, tak samo jak i papiery wodne. po jednym arkuszu z każdego rodzaju powinno starczyć
- trzype
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 15/7/2008, 16:13
Shumito napisał(a):no dobra dzieki nareszcie wszystko wytlumaczone ale zeby stara farbe zjechac to jaki ten papier polecacie jaka grubosc czy cos to co stylu pisze?? 120 200 czy jaki??
Czytasz, czytasz i dalej nie rozumiesz.
Kupujesz papier scierny - wodny ( najlepiej o gradacji 800 do 1000 - wyzsze nie maja w/g mnie sensu bo masz matowac a nie polerowac czy czyscic ). Bierzesz miste z woda najpierw moczysz w nim papier 10 - 15 min i po prostu matujesz nim lakier na tym badziewiu co nazywasz kaskiem.
Matujesz nie zdzierasz - kumasz rouznice ( lakieru / powloki sie nie zdziera tylko matuje ).
dalej odtluszeczenie i to co juz wczesniej podano.
Odpusc sobie kaski firmy tornago czy tiger - one nadaja se moze na rower na nie na pojazd napedzany silnikiem spalinowym. Chyba, ze Twoja glowa nie jest warta wiecej niz 60 pln.
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
- trfmidia
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 2/6/2019, 11:00
sou brasileiro
site com os melhores videos brasil.
https://xxxvideo.blog.br/
https://xxxvideo.blog.br/
- trfmidia
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 2/6/2019, 11:00
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości