przy hamowaniu telepie kierownicÄ…
			Posty: 11
			 • Strona 1 z 1
		
	
przy hamowaniu telepie kierownicÄ…
witam mam pytanie moze ktos mi pomoże...
Mianowicie mam suzuki gsxr 600 z 98r i gdy wcisne przedni hamulec to kierownica zaczyna sie trząść (ruchy w pionie) uczucie jest tak jak by z felgi bylo jajo ale to bylo by wyczuwalne podczas jazdy i gdy na niskim biegu z wysokich obrotow puszcze gaz to takze przód opada i nacisk na kolo przednie jest podobnie jak przy lekkim hamowaniu ale wtedy niewyczuwalne to jest tylko gdy dotkne klamki hamulca:/ co o tym myslicie tarcza krzywa?? zuzyte klocki?? lozyska głowki ramy?? sam nie wiem.. moze ktos mial cos podobnego to doradzi.. (motor nie mial zadnego dzwona itp..) POZDRAWIAM:)
				
			Mianowicie mam suzuki gsxr 600 z 98r i gdy wcisne przedni hamulec to kierownica zaczyna sie trząść (ruchy w pionie) uczucie jest tak jak by z felgi bylo jajo ale to bylo by wyczuwalne podczas jazdy i gdy na niskim biegu z wysokich obrotow puszcze gaz to takze przód opada i nacisk na kolo przednie jest podobnie jak przy lekkim hamowaniu ale wtedy niewyczuwalne to jest tylko gdy dotkne klamki hamulca:/ co o tym myslicie tarcza krzywa?? zuzyte klocki?? lozyska głowki ramy?? sam nie wiem.. moze ktos mial cos podobnego to doradzi.. (motor nie mial zadnego dzwona itp..) POZDRAWIAM:)
- marcinsanok85
 - Świeżak
 - Posty: 4
 - Dołączył(a): 11/10/2007, 14:10
 
Zacząłbym od sprawdzenia amortyzatora przedniego (może czas wymienic olej i może na sprężyny też już czas, zależy jaki przebieg). No a sprawdzenie luzów na łożysku główki ramy to minutaosiem.
				<< FZ6'04 >>
			- 
				

siekier - Świeżak
 - Posty: 46
 - Dołączył(a): 29/7/2007, 15:34
 - Lokalizacja: Gdynia
 
Fragment artykułu z "Motocykla" 9/2007 Motocykle miewają dreszcze.
Może się przyda:
Przy błyskawicznym zaciśnięciu klocków hamulcowych-tzn. w przypadku, powiedzmy, awaryjnego hamowania- widelec wpada w drgania rezonansowe. Jeżeli proces hamowania zostanie zainicjowny przez wolniejszy wzrost ciśnienia i widelec ma czas na dostosowanie się do nowych warunków pracy,nic złego się nie dzieje.
Objawy:
-silne drgania przedniego koła w osi pionowej
-mocne wibracje całego motocykla
Kiedy:
-nagłe silne użycie przedniego hamulca
-hamowanie na nierównej nawierzchni
Przyczyny:
-za mała sztywność na zginanie ramy lub goleni widelca
-złe częstotliwości rezonansowe
-za duże luzy spowodowane poluzowanymi śrubami mocującymi (silnik,rama) lub luźne łożyska w głowce ramy
Lekarstwo:
-łagodne rozpoczynanie hamowania
-stosowanie mniej agresywnych klocków hamulcowych
-regulacja łożysk w głowce ramy
-sprawdzenie zamocowania silnika
				Może się przyda:
Przy błyskawicznym zaciśnięciu klocków hamulcowych-tzn. w przypadku, powiedzmy, awaryjnego hamowania- widelec wpada w drgania rezonansowe. Jeżeli proces hamowania zostanie zainicjowny przez wolniejszy wzrost ciśnienia i widelec ma czas na dostosowanie się do nowych warunków pracy,nic złego się nie dzieje.
Objawy:
-silne drgania przedniego koła w osi pionowej
-mocne wibracje całego motocykla
Kiedy:
-nagłe silne użycie przedniego hamulca
-hamowanie na nierównej nawierzchni
Przyczyny:
-za mała sztywność na zginanie ramy lub goleni widelca
-złe częstotliwości rezonansowe
-za duże luzy spowodowane poluzowanymi śrubami mocującymi (silnik,rama) lub luźne łożyska w głowce ramy
Lekarstwo:
-łagodne rozpoczynanie hamowania
-stosowanie mniej agresywnych klocków hamulcowych
-regulacja łożysk w głowce ramy
-sprawdzenie zamocowania silnika

- 
				

adam_zaki - Świeżak
 - Posty: 26
 - Dołączył(a): 7/4/2007, 20:55
 - Lokalizacja: Ciechanów
 
dodam ze ostatnio byly zmieniane simeringi i olej a wlasnie to jest wyczuwalne bardziej przy malych predkosciach i przy lzejszym docisnieciu klamki jak sie jedzie tak 100 i depnie to jest ok aha i jeszcze jedno moze byc to przyczyna gdy jedna laga ma inaczej ustawiona sztywnosc niz druga??
				
			- marcinsanok85
 - Świeżak
 - Posty: 4
 - Dołączył(a): 11/10/2007, 14:10
 
witaj, wedlug mnie jest to objaw krzywej tarczy nie musiales miec dzwona wystarczy ze mocno hamowales , zagrzaly sie tarcze  i dostala sie na nie woda i tarcza mogla sie wykrzywic .sprawdz czujnikiem czy sa proste .pozdrawiam
				
			- jurekgpx
 - Świeżak
 - Posty: 81
 - Dołączył(a): 9/3/2007, 19:33
 - Lokalizacja: kwidzyn
 
Najprawdopodobniej łożyska w główce ramy albo coś z amortyzatorem. Możliwe też że tarcza jest pokrzywiona i trzeba ją centrować (przy hamowaniu ją odgina). Mogą być też zużyte opony i łożyska kół. Albo jeździłeś na tych samych klockach przez 6 sezonów 
:P
				
			- 
				

Xavi - Świeżak
 - Posty: 29
 - Dołączył(a): 14/10/2007, 00:09
 - Lokalizacja: Wołomin
 
ok dzieki za zainteresowanie i pomysly ja zaczne od sprawdzenia tarczy czyli po prostu wykrece zacisk z prawej potem z lewej strony i zobacze przy 20km/h bo wtedy najbardziej czuc.. a jak nie to problem:/ a opony sa nowe tzn pewnie wymieniane w tym sezonie a ja motorek mam z miesiac dopiero:) JAK COS WYCZAJE TO DAM ZNAC DZIEKI:)
				
			- marcinsanok85
 - Świeżak
 - Posty: 4
 - Dołączył(a): 11/10/2007, 14:10
 
			Posty: 11
			 • Strona 1 z 1
		
	
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości