Wiek motocykla a opłacalność zakupu
			Posty: 12
			 • Strona 1 z 1
		
	
Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Witam 
 
doradźcie - jak to jest w przypadku motocykli, czy wiek sprzętu ma bardzo duże znaczenie? Szukam dla siebie motocykla, celuję w 500cc i myślę nad Suzuki lub Kawasaki, ale jeśli już się pojawia fajny na pierwszy rzut oka egzemplarz to ma między 15 a 20 lat.
Czy w przypadku motocykli ich wiek ma to znaczenie?
Mówiąc wprost, jako kobieta obawiam się, że zwyczajnie nie poradzę sobie z ewentualnymi usterkami i przez to nawet z najdrobniejszą rzeczą będę lądowała w warsztacie. Z natury dbam o swoje sprzęty pytanie czy to wystarczy?
				
			doradźcie - jak to jest w przypadku motocykli, czy wiek sprzętu ma bardzo duże znaczenie? Szukam dla siebie motocykla, celuję w 500cc i myślę nad Suzuki lub Kawasaki, ale jeśli już się pojawia fajny na pierwszy rzut oka egzemplarz to ma między 15 a 20 lat.
Czy w przypadku motocykli ich wiek ma to znaczenie?
Mówiąc wprost, jako kobieta obawiam się, że zwyczajnie nie poradzę sobie z ewentualnymi usterkami i przez to nawet z najdrobniejszą rzeczą będę lądowała w warsztacie. Z natury dbam o swoje sprzęty pytanie czy to wystarczy?
- 
				

Stylance - Świeżak
 - Posty: 40
 - Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Cały motoryzacyjny świat wygląda tak samo. Równie dobrze możesz kupić 30 letnią zadbaną i wychuchaną maszynę, jak i dwuletniego paździa 
				Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
			I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
- 
				

Glenroy - Moderator
 - Posty: 2835
 - Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
 - Lokalizacja: LPU
 
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
W przedziale - powiedzmy umownie - 10-15lat, albo 15-25 lat wazniejszy jest stan motocykla, niz jego rocznik lub przebieg. Zwalaszcza, ze czesto przebieg jest do negocjacji 
.
Im starsze moto, tym latwiej samemu naprawic.
Najwieksze technologiczne przelomy to chyba ABS, wtrysk i kontrola trakcji, w tej kolejnosci.
ABS (ogolnie rzecz biorac): W osobowkach ABS poszwala zahamowac szybciej i przy okazji sterowac kierunkiem jazdy. W motocyklach skraca droge hamowania i ogromnie upraszcza technike hamowania. Wada ABSu jest to, ze w niektorych starszych modelach sporo wazy.
Wtrysk (tez ogolnie rzecz biorac): Usprawnia dozowanie paliwa, nie potrzebuje ssania, jest oszczedniejszy i sam w sobie bezobslugowy, w przeciwienstwie do gaznika. Wada jest (jesli to wada) mniej naturalna/bezposrednia reakcja na gaz.
Kontrola trakcji to nowosc, o ktorej chyba nie ma co sie w tym temacie rozwodzic, bo chodzi o 500ccm.
ABS i wtrysk maja dwie duze wady - sa dostepne tylko w nowszych motocyklach i kosztuja. Wg. mnie do ABSu bardzo warto doplacic. Do podgrzewanych manetek warto doplacic. Reszta (wtrysk, komputer pokladowy, wyswietlacz biegow, podgrzewana kanapa, LEDowe swiatelka, akcesoryjny wydech, kontrola trakcji, ABS w zakretach, sprzeglo antyhoppingowe, quickshift, dodatkowe swiatla, tempomat, pomiar cisnienia w oponach itd) jest opcjonalna.
				Im starsze moto, tym latwiej samemu naprawic.
Najwieksze technologiczne przelomy to chyba ABS, wtrysk i kontrola trakcji, w tej kolejnosci.
ABS (ogolnie rzecz biorac): W osobowkach ABS poszwala zahamowac szybciej i przy okazji sterowac kierunkiem jazdy. W motocyklach skraca droge hamowania i ogromnie upraszcza technike hamowania. Wada ABSu jest to, ze w niektorych starszych modelach sporo wazy.
Wtrysk (tez ogolnie rzecz biorac): Usprawnia dozowanie paliwa, nie potrzebuje ssania, jest oszczedniejszy i sam w sobie bezobslugowy, w przeciwienstwie do gaznika. Wada jest (jesli to wada) mniej naturalna/bezposrednia reakcja na gaz.
Kontrola trakcji to nowosc, o ktorej chyba nie ma co sie w tym temacie rozwodzic, bo chodzi o 500ccm.
ABS i wtrysk maja dwie duze wady - sa dostepne tylko w nowszych motocyklach i kosztuja. Wg. mnie do ABSu bardzo warto doplacic. Do podgrzewanych manetek warto doplacic. Reszta (wtrysk, komputer pokladowy, wyswietlacz biegow, podgrzewana kanapa, LEDowe swiatelka, akcesoryjny wydech, kontrola trakcji, ABS w zakretach, sprzeglo antyhoppingowe, quickshift, dodatkowe swiatla, tempomat, pomiar cisnienia w oponach itd) jest opcjonalna.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
			- 
				

jasnoksieznik - Stały bywalec
 - Posty: 1461
 - Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
 - Lokalizacja: Monachium
 
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
jasnoksieznik napisał(a):ABS (...)W motocyklach skraca droge hamowania
Napisz o tym coÅ› wiecej.
- Oastra
 - Świeżak
 - Posty: 155
 - Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55
 
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Przy hamowaniu kluczowy jest wspolczynnik tarcia opony o ulice. 
W momencie zablokowania kola jest on mniejszy niz w momencie kiedy kolo sie kreci (tarcie kinetyczne vs tarcie statyczne).
Przy ABS jestes w stanie hamowac z maksymalna moca - jesli nastapi zablokowanie, motocykl puszcza hamulec i wbija go spowrotem. Przy hamowaniu bez ABS, musisz sam to zrobic, wiec tendencyjnie hamujesz slabiej (dluzsza droga hamowania) zeby nie zablokowac kola albo blokujesz kolo (dluzsza droga hamowania).
				
			W momencie zablokowania kola jest on mniejszy niz w momencie kiedy kolo sie kreci (tarcie kinetyczne vs tarcie statyczne).
Przy ABS jestes w stanie hamowac z maksymalna moca - jesli nastapi zablokowanie, motocykl puszcza hamulec i wbija go spowrotem. Przy hamowaniu bez ABS, musisz sam to zrobic, wiec tendencyjnie hamujesz slabiej (dluzsza droga hamowania) zeby nie zablokowac kola albo blokujesz kolo (dluzsza droga hamowania).
- 
				

Fugu - Mieszkaniec forum
 - Posty: 2115
 - Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
 
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Jeśli wiesz co robić, będziesz skupiony, będziesz znał motocykl i będziesz miał wyćwiczony manewr hamowania, to dasz radę zahamować równie dobrze, co z ABSem. Jeśli nie spanikujesz.
To bardzo dużo, bardzo różnych "jeśli".
Teoretycznie, w wyjątkowych sytuacjach (np hamowanie awaryjne z wheelie, na nierównym, posypanym żwirem, leżącym skośnie do kierunku jazdy przejeździe kolejowym itp.), ABS może działać nieefektywnie. Ale biorąc pod uwagę czas jazdy w takich warunkach - jest to imho pomijalne.
Jak koniecznie chcesz jakieś źródło, to masz:
https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2 ... -Paper.pdf
A jak nie umiesz czytać: https://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0
A jak lubisz filmiki reklamowe (o tyle dobry, że pokazuje skutki zablokowania koła: https://www.youtube.com/watch?v=hHRWg91hv-M
				To bardzo dużo, bardzo różnych "jeśli".
Teoretycznie, w wyjątkowych sytuacjach (np hamowanie awaryjne z wheelie, na nierównym, posypanym żwirem, leżącym skośnie do kierunku jazdy przejeździe kolejowym itp.), ABS może działać nieefektywnie. Ale biorąc pod uwagę czas jazdy w takich warunkach - jest to imho pomijalne.
Jak koniecznie chcesz jakieś źródło, to masz:
https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2 ... -Paper.pdf
A jak nie umiesz czytać: https://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0
A jak lubisz filmiki reklamowe (o tyle dobry, że pokazuje skutki zablokowania koła: https://www.youtube.com/watch?v=hHRWg91hv-M
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
			- 
				

jasnoksieznik - Stały bywalec
 - Posty: 1461
 - Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
 - Lokalizacja: Monachium
 
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Dzięki za Wasze odpowiedzi. Te 500tki faktycznie są golasami. Obawiam się +/- 20latka ale zbyt wielkiego pola manewru to tu nie mam jeśli chcę któryś z tych dwóch modeli, reszta to chyba łut szczęścia 
				
			- 
				

Stylance - Świeżak
 - Posty: 40
 - Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
No to bierz ten, który jest w lepszym stanie (weź ze sobą eksperta albo moto na przegląd). Ewentualnie możesz patrzeć na ilość właścicieli, dokumentację serwisową i co właściciel wie o motocyklu, ale to zawsze trochę wróżenie z fusów.
				BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
			- 
				

jasnoksieznik - Stały bywalec
 - Posty: 1461
 - Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
 - Lokalizacja: Monachium
 
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Tak, zdecydowanie bez fachowca kupować nie będę, jak to z kobietami bywa, ładnie wygląda tzn. że działa i długo może 
				
			- 
				

Stylance - Świeżak
 - Posty: 40
 - Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Jezeli chcesz jezdzic z komfortem to zafunduj sobie cokolwiek co ma ABS. 
Jezeli nie masz przekonania, to obejrzyj sobie kilka " odcinkow "
No Prisoners
wiekszosc upadkow to wlasnie zablokowanie przedniego kola na skutek strzalu adrenaliny + brak umiejetnosci hamowania
A co do umiejetnosci to sa przypadki, ze mozan miec niby opanowane a mozg Ci to zablokuje.
 
				Jezeli nie masz przekonania, to obejrzyj sobie kilka " odcinkow "
No Prisoners
wiekszosc upadkow to wlasnie zablokowanie przedniego kola na skutek strzalu adrenaliny + brak umiejetnosci hamowania
A co do umiejetnosci to sa przypadki, ze mozan miec niby opanowane a mozg Ci to zablokuje.
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
 - Moderator
 - Posty: 3268
 - Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
 
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
No, ja z tych, którzy uczciwie oceniają swoje umiejętności, bo jakie można mieć tuż po egzaminie i jednym przejeżdżonym sezonie? statystycznie rzecz biorąc, powiedziałabym, dość podstawowe 
 choć słyszałam, że zdarzają się wybitne jednostki... 
				
			- 
				

Stylance - Świeżak
 - Posty: 40
 - Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Według mnie starsza maszynka  (otwórz link) może być lepsza niż np 5-letnia, ale obowiązkowo brałbym ją na przegląd przed zakupem.
				
			- KrzysDzak
 - Świeżak
 - Posty: 30
 - Dołączył(a): 22/12/2017, 09:34
 - Lokalizacja: Rawicz
 
			Posty: 12
			 • Strona 1 z 1
		
	
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości