[biblioteka] Motocykle dla wysokich - obalamy mity
Posty: 81
• Strona 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Naprawdę tak trudno zaprojektować motocykl z dwu/trzystopniową regulacją zawieszenia, kierownicy i poddupka? Ludzie kosmos latają.<br><hr>NoXX
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To qszystko to bzdura i wielki klopot mam 198 cm 117kg i na r1 kolana wystaja mi prawie ponad bak jest to bardzo niebezpieczne a zmiana biegow jest ciezka szukam jakiegos moto od roku prosze o pomoc<br><hr>popy
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Gadanie głupot, mając 196cm wzrostu, nie mogę przyjąć prawidłowej pozycji na 250-ce, bo mi się nie mieszcze na kanapie w miejscu do tego przeznaczonym. Do tyłu nie mogę się przesunąć bo jest podniesienie dla pasażera. Owszem da rade jeździć pod warunkiem, że albo nogi będą nienaturalnie podkurczone, albo przerobie kanapę u tapicera.<br><hr>as
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Hayabusa bardzo fajna dla wysokich <br><hr>LucyKomentatorzy napisał(a):To qszystko to bzdura i wielki klopot mam 198 cm 117kg i na r1 kolana wystaja mi prawie ponad bak jest to bardzo niebezpieczne a zmiana biegow jest ciezka szukam jakiegos moto od roku prosze o pomoc<br><hr>popy<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
'Motocykle nie są projektowane pod kątem tego, jak wysoki kierowca będzie na nich jeździł'.
No, to dobre jest Dalej nie warto czytac. To ze ta pani jest 'szefem zespolu projektujacego' moze oznaczac mniej wiecej tyle ze zajmuje sie sprawami organizacyjnymi a o projektowaniu pewnie slyszala... wiele dobrego. Zbyt dlugo pracuje w korporacji by wyobrazic sobie ze jest ona bezposrednio wlaczona w projektowanie.
Oczywiscie ze projektujac motocykle bierze sie pod uwage wzrost! Problem w tym ze bierze sie jakas przecietna w okolicach 175-180cm. Kurdupla maja raj. Dla wiekszych niestety to masakra.
Szukam wlasnie skuter majac 185 cm wzrostu. Jedyny ktory jest wygodny to BMW. Reszta jest dla gosci ktorzy maja nie wiecej niz 180 wzrostu.
Nie da sie zrobic motocykla ktory bylby dobry dla wszystkich (motocykl to jak rower... a widzieliscie rower ktory bylby dobry na kurdupla i na faceta ktory ma 190cm?) - to jest niewykonalne. W efekcie te produkty sa prawie dobre na malych i prawie dobre na wysokich. Irytuje ze produkty ktore kosztuja krocia nie maja chocby prostej regulacji kierownicy. Tak, oczywiscie ze zbyt dalekie zmiany powoduja zmiane wlasciwosci motocykla ale niech to bedzie chociaz 1 czy 2 cm! Nie jest to zbyt wygorowane inzynieryjne zadanie by zaprojektowac motocykl tak by regulowana byla kierowniac, podnozki, siedzisko. Producenci maja nas z tylu - nie chce im sie.<br><hr>Akad
No, to dobre jest Dalej nie warto czytac. To ze ta pani jest 'szefem zespolu projektujacego' moze oznaczac mniej wiecej tyle ze zajmuje sie sprawami organizacyjnymi a o projektowaniu pewnie slyszala... wiele dobrego. Zbyt dlugo pracuje w korporacji by wyobrazic sobie ze jest ona bezposrednio wlaczona w projektowanie.
Oczywiscie ze projektujac motocykle bierze sie pod uwage wzrost! Problem w tym ze bierze sie jakas przecietna w okolicach 175-180cm. Kurdupla maja raj. Dla wiekszych niestety to masakra.
Szukam wlasnie skuter majac 185 cm wzrostu. Jedyny ktory jest wygodny to BMW. Reszta jest dla gosci ktorzy maja nie wiecej niz 180 wzrostu.
Nie da sie zrobic motocykla ktory bylby dobry dla wszystkich (motocykl to jak rower... a widzieliscie rower ktory bylby dobry na kurdupla i na faceta ktory ma 190cm?) - to jest niewykonalne. W efekcie te produkty sa prawie dobre na malych i prawie dobre na wysokich. Irytuje ze produkty ktore kosztuja krocia nie maja chocby prostej regulacji kierownicy. Tak, oczywiscie ze zbyt dalekie zmiany powoduja zmiane wlasciwosci motocykla ale niech to bedzie chociaz 1 czy 2 cm! Nie jest to zbyt wygorowane inzynieryjne zadanie by zaprojektowac motocykl tak by regulowana byla kierowniac, podnozki, siedzisko. Producenci maja nas z tylu - nie chce im sie.<br><hr>Akad
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
'Motocykle nie są projektowane pod kątem tego, jak wysoki kierowca będzie na nich jeździł'.
No, to dobre jest Dalej nie warto czytac. To ze ta pani jest 'szefem zespolu projektujacego' moze oznaczac mniej wiecej tyle ze zajmuje sie sprawami organizacyjnymi a o projektowaniu pewnie slyszala... wiele dobrego. Zbyt dlugo pracuje w korporacji by wyobrazic sobie ze jest ona bezposrednio wlaczona w projektowanie.
Oczywiscie ze projektujac motocykle bierze sie pod uwage wzrost! Problem w tym ze bierze sie jakas przecietna w okolicach 175-180cm. Kurdupla maja raj. Dla wiekszych niestety to masakra.
Szukam wlasnie skuter majac 185 cm wzrostu. Jedyny ktory jest wygodny to BMW. Reszta jest dla gosci ktorzy maja nie wiecej niz 180 wzrostu.
Nie da sie zrobic motocykla ktory bylby dobry dla wszystkich (motocykl to jak rower... a widzieliscie rower ktory bylby dobry na kurdupla i na faceta ktory ma 190cm?) - to jest niewykonalne. W efekcie te produkty sa prawie dobre na malych i prawie dobre na wysokich. Irytuje ze produkty ktore kosztuja krocia nie maja chocby prostej regulacji kierownicy. Tak, oczywiscie ze zbyt dalekie zmiany powoduja zmiane wlasciwosci motocykla ale niech to bedzie chociaz 1 czy 2 cm! Nie jest to zbyt wygorowane inzynieryjne zadanie by zaprojektowac motocykl tak by regulowana byla kierowniac, podnozki, siedzisko. Producenci maja nas z tylu - nie chce im sie.<br><hr>Akad
No, to dobre jest Dalej nie warto czytac. To ze ta pani jest 'szefem zespolu projektujacego' moze oznaczac mniej wiecej tyle ze zajmuje sie sprawami organizacyjnymi a o projektowaniu pewnie slyszala... wiele dobrego. Zbyt dlugo pracuje w korporacji by wyobrazic sobie ze jest ona bezposrednio wlaczona w projektowanie.
Oczywiscie ze projektujac motocykle bierze sie pod uwage wzrost! Problem w tym ze bierze sie jakas przecietna w okolicach 175-180cm. Kurdupla maja raj. Dla wiekszych niestety to masakra.
Szukam wlasnie skuter majac 185 cm wzrostu. Jedyny ktory jest wygodny to BMW. Reszta jest dla gosci ktorzy maja nie wiecej niz 180 wzrostu.
Nie da sie zrobic motocykla ktory bylby dobry dla wszystkich (motocykl to jak rower... a widzieliscie rower ktory bylby dobry na kurdupla i na faceta ktory ma 190cm?) - to jest niewykonalne. W efekcie te produkty sa prawie dobre na malych i prawie dobre na wysokich. Irytuje ze produkty ktore kosztuja krocia nie maja chocby prostej regulacji kierownicy. Tak, oczywiscie ze zbyt dalekie zmiany powoduja zmiane wlasciwosci motocykla ale niech to bedzie chociaz 1 czy 2 cm! Nie jest to zbyt wygorowane inzynieryjne zadanie by zaprojektowac motocykl tak by regulowana byla kierowniac, podnozki, siedzisko. Producenci maja nas z tylu - nie chce im sie.<br><hr>Akad
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jeździłem kilka razy Hayabusą sąsiada i całkiem miło było. Mam 190 wzrostu i ważę 93kg a właściciel jakieś pół głowy niższy waży ze 115kg i sobie chwali. Nie wypowiem się bo łącznie sprzętem przejechałem ok 30 minut na co dzień śmigam hard-enduro TT600E i na nim czuje się komfortowo zarówno w terenie jak i winklując. Przerąbane jak ktoś mający poniżej 180 wzrostu chce polatać wysokim enduro, w terenie będzie się męczył 2x bardziej. Jak mnie najdzie ochota na coś szybkiego na asfalt to będę miał wielki rebus a od zawsze podoba mi się CBR900RR po roku 96 <br><hr>Kris-DOA
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To, że podczas projektowania motocykli nie ma podziału na motocykle dla wysokich i dla niskich nie oznacza, że nie istnieją motocykle, na których wysoki kierowca zajmuje wygodniejszą pozycję, niż na innych. Mam 198 cm wzrostu, ważę 105 kg, jeździłem na kilkudziesięciu motocyklach, wtym wygodnie na zaledwie kilku. Co najważniejsze, o komforcie podróżowania nie decydują gabaryty motocykla, czy też często wspominana wysokość siodełka (ten problem dotyczy niskich a nie wysokich kierowców). Za wygodny uznać mogę motocykl, który pozwala na zajęcie odpowiedniej pozycji, tj. kolana mieszczą się w miejscu profilowania baku, podczas pochylenia się na sprzęcie przy wyższych prędkościach mogę wyprostować tułów bez uderzania szybką kasku o szybę motocykla, pozycja podnóżków nie wymusza zbyt mocnego ugięcia nóg, itp. Faktem jest, że większość motocykli, którymi miałem okazję jeździć wygodnie, miały wysokie pojemności (wyjątkiem są turystyczne enduro - tam nawet przy 600ccm można usiąść wygodnie). Zauważyłem również, że motocykle projektowane przed 2000 rokiem pozwalały na zajmowanie wygodniejszej pozycji za kierownicą, niż te produkowane obecnie - w szczególności ścigacze. Zgodzę się również z opinią, że europejskie motocykle są nieco przyjaźniejsze dla wysokich kierowców - oczywiście nie wszystkie, ale jednak ogółem pozwalają na wygodniejszą podróż. Spośród motocykli o małych gabarytach, urzekła mnie BMW1000RR - świetnie nadaje się do sportowej jazdy zarówno dla niskich, jak i wysokich kierowców. Z klasycznych nakedów zdecydowanie prym wiedzie XJR1300SP, z turystycznych Enduro, znowy BMW - tym razem GS1200 Adventure (chociaż Vstrom 600 też mnie mile zaskoczył), ze sportowych turystyków CBR1100XX, ZZR1400, BMW K1300S - wszystkie trzy rewelacyjne, co dziwne ani Suzuki VZR1800, ani Yamaha XV1700 nie gwarantowało zajęcia wygodnej pozycji, co jest wystarczającym dowodem na to, że wielkość motocykla nie jest pochodną komfortu podróżowania. Oczywiście to moje subiektywne typy, czekam na inne od kierowców o podobnym wzroście i wadze. Pozdrawiam!<br><hr>Mały 1983
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jaaasne, a świstak... To po co do dokupienia są kierownice itp. itd. ... ludzie przerabiają siodła itp. ... Bo właśnie ludzie w korporacjach mają Nas gdzieś... Liczy się zysk, a nie to że to nie wzrost powinien być determinantem przy zakupie moto... Ja mam 183 cm i 100 kg ale wygodnie to jest mi na Thunderace gdzie mam się także za czym schować Natomiast liczy to się wszystko wysokość, ciężar, aerodynamika- duży bardziej wystaje... Czy np w odległość kierownika od siodełka....<br><hr>Robert
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
MT 125 przy moim wzroście 185 cm jest idealnie. Osoby poniżej 170 cm mogą mieć problem.<br><hr>YAMAHA MT 125
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Przed podobnym problemem stanęli kiedyś producenci rowerów, ale im udało się wydedukować, że ludzie różnią się od siebie wzrostem i należy im w związku z tym zaproponować różne rozmiary ram, a nawet różne rozmiary kół i to jest właśnie wyjście naprzeciw potrzebom klientów.<br><hr>Nicco
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mam 197cm wzrostu 96kg wagi. Co polecacie na kat. A2? Czy gs500 będzie odpowiednie?<br><hr>miszel13
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Hej mam 185 cm i 90 kg. Właśnie sprzedałem swojego gs'a. W dłuższych wypadach bardzo przeszkadzały mi podkurczone nogi i pochylona pozycja. Nie mam dużego doświadczenia z motocyklami ale w tej klasie poleciłbym bandita albo fazera. Siedzi się na tym już dużo wygodniej. Ja przesiadam się na transalpa.<br><hr>ArturKomentatorzy napisał(a):Mam 197cm wzrostu 96kg wagi. Co polecacie na kat. A2? Czy gs500 będzie odpowiednie?<br><hr>miszel13<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Totalne bzdury. Mam 191 cm i ważę 100kg, nie jestem gruby, a jak siądę na większości moto to wyglądam jak na KOCIE lub KOZIE.
Ostatecznie wybrałem sobie Super Tenerę 750. Mam wrażenie że ten artykuł napisały osoby o wzroście do 180 cm, którym na każdym moto będzie ok. Wiem z doświadczenia że na niektórych ścigach się nie mieszczę - chyba że głowe wystawie przed przednie koło.... Projektanci zapominają że świat sie zmienia a ludzie rosną... <br><hr>Wolny
Ostatecznie wybrałem sobie Super Tenerę 750. Mam wrażenie że ten artykuł napisały osoby o wzroście do 180 cm, którym na każdym moto będzie ok. Wiem z doświadczenia że na niektórych ścigach się nie mieszczę - chyba że głowe wystawie przed przednie koło.... Projektanci zapominają że świat sie zmienia a ludzie rosną... <br><hr>Wolny
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A proszę o informację bo nie mogę nic znaleźć na temat motocykla BMW f800r. A konkretnie mam 182 cm i waga 95cm. Czy ta maszyna będzie odpowiednia dla takiego byka? Jakieś opinie, spostrzeżenia ? Oczywiści przymierzę się osobiście ale jak zdrowie dopisze.
- mircio
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 15/10/2016, 08:21
- Lokalizacja: Iłów
WitamKomentatorzy napisał(a):Totalne bzdury. Mam 191 cm i ważę 100kg, nie jestem gruby, a jak siądę na większości moto to wyglądam jak na KOCIE lub KOZIE.
Ostatecznie wybrałem sobie Super Tenerę 750. Mam wrażenie że ten artykuł napisały osoby o wzroście do 180 cm, którym na każdym moto będzie ok. Wiem z doświadczenia że na niektórych ścigach się nie mieszczę - chyba że głowe wystawie przed przednie koło.... Projektanci zapominają że świat sie zmienia a ludzie rosną... <br><hr>Wolny<br>
Jest tak jak piszesz. Poszukuje motocykla dla siebie. Wypatrzyłem BMW F800r tylko nie wiem czy będzie dla mnie OK. Mam 182 cm i 95 kg. Co wy na to? <br><hr>mircio
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Wysokim osobom, którym wydaje się, że motocykl jest za mały polecam poprawienie dosiadu i prawidłowe trzymanie nóg na podnóżkach. Mam 190 cm i wydawało mi się, że DUKE 125 jest dla mnie za mały, ale jak poszedłem na kurs na A i nauczyłem się zajmować pozycje, pojeździłem na kilku moto (gladius, xj6, cb500) to i na duke 125 już mi wygodnie.<br><hr>jadziek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
kawa 1400 gtr będzie ok na wzrost 181?<br><hr>GrzdyloKomentatorzy napisał(a):Totalne bzdury. Mam 191 cm i ważę 100kg, nie jestem gruby, a jak siądę na większości moto to wyglądam jak na KOCIE lub KOZIE.
Ostatecznie wybrałem sobie Super Tenerę 750. Mam wrażenie że ten artykuł napisały osoby o wzroście do 180 cm, którym na każdym moto będzie ok. Wiem z doświadczenia że na niektórych ścigach się nie mieszczę - chyba że głowe wystawie przed przednie koło.... Projektanci zapominają że świat sie zmienia a ludzie rosną... <br><hr>Wolny<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 81
• Strona 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości