Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez dawidsx » 15/6/2015, 11:56

Potrzebuje serwisówkę do RMZ 250 2008 najlepiej po polsku.
Ma ktoÅ›?
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23


Postprzez kris514 » 15/6/2015, 15:40

sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez dawko00 » 15/6/2015, 17:58

Witam, mam pytanie co do opony tył do exc 125:
- jaką oponkę dobrać pod jazde po lesie czyli błotko, często ślisko, ale też są kamienne podjazdy. na tym kapciu co mam teraz bardzie ciężko mi jest ruszyć po wilgotnej ziemi (moto się kopie, musze zawsze ruszać bokiem to lasu, kiedy ziomki ruszaja prawie pionowo do lasu), zero piachu, troche traw się znajdzie ale to głównie po polach które są +/- równe więc chciałbym położyć nacisk żeby oponka po lesie mnie prowadziła idealnie.
- do exc 125 jaka szerokość opony? teraz mam 110, myślę nad 100 lub 110, ale teoretycznie jeśli chce poprawić przyczepność to 120, ale czy moto nie będzie słabsze? ( w końcu to tylko seta)
-opona przód czy jest istotna? bo jest u mnie w niezłym stanie ale jest motocrossowa ( tak jak i tył też motocross nie enduro), czy poprawi się wyraźnie prowadzenie na lepiej dostosowanej? bo na razie to z hajsem u mnie średnio bo jeszcze muszę zrobić silnik za jakieś 20mth
exc 125 11'
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez henio12323 » 15/6/2015, 21:48

są 2 szkoły zakładania opon, mozesz kupic typowo endurową - niska rzadka kostka, duzy balon, niezła trakcja na twardym, nawet jak juz kostka bedzie minimalna to bedzie rwała, oponka fajnie ciągnie - cos jak opona trialowa - układa sie i jest miękka, starcza róznie, kostki masz kilka mm wiec jak sie wytrze to masz supermoto :D ale teoretycznie do hard enduro jest idealna, podjazdy czy cos sie swietnie robi, kiepska w kopkim piasku na błocie taka sobie.

polecam mitasa np EF-07, ale kazda oponka bedzie git, kumpel miał nawet chinską ( chyba) SAWA podobno miała wzór bieżnika identyczny jak jakaś markowa oponka i mu sie spisywała nieźle mimo że był włosek juz.

opcja druga to zakupienie oponki crossowo endurowej, czyli duza wysoka kostka ( jak w MX ) ale na sporym balonie. ta opcja tez jest niezła na kazdy teren, lepiej sobie radzi na błocie i piasku bo ma czym kopnąć. ale nie daje takiej trakcji np na twardym terenie bo mniej sie "klei" ale na trawie np moze byc lepsza. tutaj mitas c-02 albo xt754, pirelli scorpion mx extra x, tutaj najlepsza trakcja jak jest zdrowa kostka, zaokrąglona rwie gorzej, ale wciąż ma łopaty wiec costam gryzie. kumpel ma tego xt754 chyba, i sporo wyjeździł w tym troche po asfalcie zabawy, i jeszcze znaczki na srodkowych kostkach są, wiec nie jest xle.


opcja 3 w sumie tylko jedną oponke znam mitas ice soft ( nie pamietam oznaczenia ) to oponka z kostką ale mega miekka, polecana w trudny teren, trakcja świetna i cena zakupu niska bo da sie wyrwac ponizej 200 zł, i oponka sama jest lekka, ale kostki dosyc szybko idą.

co do rozmiaru to 100-110 spokojnie wystarczą, zwłąszcza endurowe to i tak balony są. za duza nie zawsze da lepszą trakcje, a zawsze bardziej zmulą silnik.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez AbcxyZ » 16/6/2015, 18:05

Witam,
mam pytanie, jak to jest z tym docieraniem nicasilu?
Jedni piszą że trzeba docierać 600km, a drudzy że tam jeden bak i można normalnie jeździć. Są jeszcze tacy, co mówią że tego w ogóle nie trzeba docierać. Kogo słuchać?
Dodam jeszcze że zrobiłem generalny remont silnika i nowy nicasil z langcout.
AbcxyZ
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27/10/2013, 22:20

Postprzez henio12323 » 16/6/2015, 19:58

docieranie jeszcze nikogo nie zabiło. lepiej dotrzeć ze 3-4 baki nie zaszkodzi. i docieranie to żeby nie mylić z pyrkaniem 20 km/h poczytaj sobie w istniejących tematach jak sie dociera
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez dawidsx » 17/6/2015, 07:20

rmz 250 przy ostrym dodaniu gazu potrafi zmulić na moment, podejrzewam gaźnik, co o tym sądzicie?

jeśli go szybko wkręcam jest okej, ale jak odrazu manetka do końca to takie buuu na dwie sekundy i znowu idzie
Ostatnio edytowano 17/6/2015, 07:23 przez dawidsx, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 17/6/2015, 10:26

zapewne probleem jak z kazdym starszym keihinem FCR - za duzo podaje paliwa na dotrysku, wpisz sobie w google "oring mod keihin FCR" zastosuj sie do tego i zobacz czy problem zniknie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez dawidsx » 17/6/2015, 12:17

ok sprawdzę to jak wrócę i dam znać czy jest inaczej
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez qben142 » 18/6/2015, 19:00

Co się stanie z silnikiem 4T w crossówce jak się przejechało 2 km bez filtra powietrza? bez kurzu niską prędkością?
qben142
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/11/2014, 19:55

Postprzez dawidsx » 18/6/2015, 20:41

a co się miało stać, poszedł syf do środka to masz lipe, jeśli jeździ dalej tak jak wcześniej to zapewne nic.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 18/6/2015, 21:32

jak sie dostał to sie dostal. mogły poleciec pierscienie szybciej itp, generalnie wykręc swiece zobacz czy ewentualnie nie ma jakiegos syfu i jeździj dalej. teraz juz nic z tym nie zrobisz :D ale jak było czysto w airboxie, nie było pyłu/kurzu to pewnie nic złego sie nie stało
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez qben142 » 18/6/2015, 23:46

Dzień wcześniej airboxa wypucowałem, zostawiłem w garażu kanape obok maszyny i komuś się nie spodobała leżąca kanapa i ją dokręcił a zawsze jak filtra nie mam kładę kanapę obok : /
qben142
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/11/2014, 19:55

Postprzez Pola1213 » 19/6/2015, 13:34

Witam. Ostatnio zakopalem się w bagnie swoim exc 520, po wyciągnięciu sprzęgło jakby przestało wysprzęglać, ciężko w miejscu zmienić bieg, znaleźć luz i do tego moto odjeżdża powoli jak wrzucę jedynkę... Co mam zrobić może odpowietrzyć tylko czy co??
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez henio12323 » 19/6/2015, 13:43

a jak klamka sie zachowuje ? mozna spróbować odpowietrzyć to jedna z opcji. druga to taka że zarznąłeś sprzęgło i powyginało ci przekładki - objaw ten sam. raczej kosze sprzegłowe pancerne są wiec raczej sie nie porobiły ząbki, tym bardziej że to tylko jedna przygoda :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Pola1213 » 19/6/2015, 15:09

Właśnie klamka zachowuje się normalnie tak jak wcześniej mi się wydaje... Właśnie o to chodzi że nie używałem aż tak sprzęgła żeby zjechać tarcze. :D Wszystko jest tak jak było tylko jak wrzucam bieg to powoli jedzie... A żeby odpowietrzyć to nowy olej i od dołu do góry przepychać nowym?
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez henio12323 » 19/6/2015, 15:26

mozesz wyciągnąc wysprzęglik, i ponaciskać tłoczek. odkręc od góry pokrywke, i wcinij tłoczek do konca ( staraj sie nie ukosować go ) i pusc aż sam wróci, jak jest zapowietrzony to bedą szły bąbelki górą. potem załóz i klasycznie jak hamulec odpowietrz kalamitką. raz - maksymalnei 2 X wystarczy wiec nie bedziesz musiał zmieniac płynu. chyba że jest stary to tak czy siak lepiej wymienić.
jak to nie pomoże no to nastepna sprawa to sprawdzenie kosza sprzegłowego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez fredi143022 » 19/6/2015, 16:58

Da się ściągnąć pierścień segera bez specjalnych szczypcy?
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Postprzez dawko00 » 19/6/2015, 17:59

Nadszedł czas na remont w moim exc 125. Mam pytanie czy macie jakiś zakład godny polecenia który przeprowadzi mi honowanie cylka? I pomiar cylka pod tłok robić po honowaniu? I też na co zwrócić uwagę oprócz korby, łozysk? Rozebrać może sprzęgło przy okazji?
exc 125 11'
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez henio12323 » 19/6/2015, 20:40

fredi - wszystko sie da ale nie zawsze jest sens sie bawić inną metodą. idź do marketu za 5 zł pewnie najtansze kupisz i po problemie

dawko - ktm w lublinie www.nmr.pl pewnie, bez dziwnie wysokiej ceny, i bez kombinacji. lepiej zrobić przed i po, przed da sie okreslic czy mozna tylko liznąć zeby naciąc rowki, czy trzeba głębiej wejśc żeby wyrównać np cylinder. jak juz rozbierasz to wszystko patrz po kolei, kazdy tryb kazde łozysko, zawór wydechowy itp itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê