Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 4/6/2015, 20:56

mozna brac, zrobic od razu remont i jeździc. ale jak trafisz padło bedzie gorzej - twoje ryzyko.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez SpeedyGonzales » 5/6/2015, 15:33

Siem chłopaki! Tym razem ja potrzebuję małej porady, silnik składać na uszczelce czy silikonie wysokotemperaturowym? Opinie są podzielone, bardziej skłaniam się ku szczeliwu.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez henio12323 » 5/6/2015, 15:40

jaki silnik ? i o których uszczelkach mowa ? czasami serwis zaleca dodanie odrobiny pasty uszczelniającej, czasami konstrukcja wymaga zastosowanie tylko silikonu. a czasami nie mozna silikonu w ogóle dawać

u mnie w KTMie na przykłąd tak ; miedzy kartery dałem nową uszczelke - ciekło, oryginalnie był silikon w tym miejscu, niby zrobili poprawe uszczelki i miało nie ciec. potem złozyłem z silikonem i nie cieknie wiec spoko. ale pod uszczelke pod pokrywe sprzegła nie mozna dawać silikonu bo jest uszczelka pokryta jakims woskiem i to sie nie klei ze soba. dalej pod pokrywą głowicy idzie tylko silikon. ale pod głowice nie mozna nigdy stosować silikonu. wiec róznie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez SpeedyGonzales » 5/6/2015, 18:46

Masz rację, sprecyzuję. Kartery w 2T bo reszta wiadomo, głowica nowa uszczelka, pod dekle mam uszczelki i je założę, do tego simmeringi i reszta nowe jak trzeba. Pierdółki typu uszczelka pod zawór membranowy czy prosty dekiel wycinam sam ze specjalnie kupionego papieru, w zestawie uszczelnień mam uszczelkę karterów ale posiadam również silikon wysokotemperaturowy K2 używany do napraw narzędzi 2T typu piła etc.

Zatem pod kartery masa uszczelniająca?
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez henio12323 » 5/6/2015, 21:45

nie, jak masz równe kartery, nie ma wżerów niczym nie smaruj. kup sobie zestaw uszczelek poskłądaj na to - nic nie bedzie ciekło i nic nie bedziesz musiał lepic.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez papek23 » 6/6/2015, 09:04

Witam mam pytanie odnośnie regulacji zaworów w ktm sxf450 czy regulowac je na ciepłym czy na zimnym silniku ??
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy Sącz

Postprzez henio12323 » 6/6/2015, 10:34

99% sprzętów reguluje sie na zimnym silniku. na logike - składa ktoś silnik na stole od podstaw i musi wyregulowac zawory bo są np nowe zaworki, i co bedzie grzał głowice ? albo na ślepo cokolwiek zakładał żeby po odpaleniu sprawdzić'? zawsze sie na zimnym czyli w temp pokojowej najlepiej koło 18-20 stopni chociaz kilkanascie stopni w jedna czy w drugą aż takiego znaczenia nie ma
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lolo12 » 6/6/2015, 21:28

Witam
Co sądzicie o tym oleju ktoś go lał , albo się zna .
można go lać do hard enduro typu wrf
http://www.24mx.pl/rs4-4-s-olej-do-siln ... eIds=34070
lolo12
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27/8/2014, 15:13
Lokalizacja: Drawsko Pom

Postprzez henio12323 » 7/6/2015, 08:08

słyszałem opinie - ale nie testowałem, że te oleje są srednie. moto ci na nich nie wybuchnie ale sprawdzony olej bedzie lepszy chociazby ipone a cena niewiele wyzsza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lolo12 » 7/6/2015, 11:43

Jak możesz to podaj mi nazwy olei które warto lać i są dobre dla tych silników typu wrf, exc
lolo12
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27/8/2014, 15:13
Lokalizacja: Drawsko Pom

Postprzez henio12323 » 7/6/2015, 19:56

300v, ipone ( katana chyba model ), castrol power 4T ( nei jestem do niego przekonany ) motorex power synth 4T, belray też ma w ofercie syntetyka, podobnie jak valvoline. praktycznie każda marka ma olej syntetyczny i w zasadzie kazdy sie nadaje. ale nie ma co czasami szukać i kombinowac i urywać złotówke taniej, ja znalazłem olej XADO gdzieśtam zachwalany w necie, ale padło mi od niego sprzęgło, potem wpisywałem w szukajce google xado sprzęgło, to było mase tematów w necie że po tym oleju sprzegła sie zaczeły slizgać. wiec od tamtej pory nie kombinuje, zawsze zarzucam 300V moze nie wychodzi najtaniej ale najpewniej. teraz bede myslał o katanie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez dawidsx » 8/6/2015, 13:35

Potrzebuję zestaw napędowy do rmz, o-ring, w dość dobrej cenie, zna ktoś jakiś sklep z ciekawymi ofertami?
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 8/6/2015, 16:13

ja zamawiam często z italyracing.pl ( chyba .pl jak cos wklep sobie wgoogle italyracing) niezłe ceny mają na łancuchy, polecam did vx2 chyba najlepszy w tej kasie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Pola1213 » 9/6/2015, 08:59

Witam. Mam pytanie odnośnie szarpania łańcucha w moim EXC 520. Więc jest taki problem cały napęd jest nowy, naciągnięty tak jak powinien a kiedy jadę na wyższym biegu a na niskich obrotach czyli sobie pyrkocze to mi szarpie łańcuch a znowu jak daje mu ognia na wyższych obrotach itp to jest wszystko okej nic nie szarpie... Czym może być spowodowane to szarpanie na niskich obrotach a wysokim biegu??
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez henio12323 » 9/6/2015, 09:28

tym że nie mozna pyrkać na wysokim biegu, wtedy mocno korba i tłok dostają w tyłek. zreszta skrzynia i sprzegł oteż nie mają lekko. lepiej zredukowac i jechać normalnie wyzszymi obrotami.

druga sprawa to jaki masz łancuch ? miałem kiedys bez oringowy to latał jak szmata i łomotał sie strasznie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez nie_mam_motora » 9/6/2015, 09:53

Wr 426 2001

Jakie zębatki zapodać na tył coby na jednym łańcuchu używać kół enduro i supermoto?

Standardowo ma być 14/50. Przedniej nie chcę ruszać (14 zębów). Jaka najmniejsza może być na tył, aby łańcuch nie był za luźny po tygodniu?
WR 426
Avatar użytkownika
nie_mam_motora
Świeżak
 
Posty: 221
Dołączył(a): 1/7/2009, 00:04
Lokalizacja: Tarnów - okolice

Postprzez Pola1213 » 9/6/2015, 10:02

Znaczy może nie pyrkac tylko chodzi mi bardziej o to ze jak daje gazu od samego dołu obrotów(bo wtedy najwięcej mocy) np. Na 2 biegu to najpierw trochę szarpanie tak jakby przeskakiwal ale nie przeskakuje a później jest elegancko... Łańcuch mam bez oringowy a jakiej firmy to nie pamiętam, później mogę sprawdzić jeśli potrzeba. Co ile regulować zawory(stalowe) ? Jak wymieniam uszczelniacze lag to tą dolną śrubę na klucz odkręcić a tą na śrubokręt zostawić tak jak jest czy bez różnicy? :) Sorry ze tyle pytań :D
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez henio12323 » 9/6/2015, 11:35

nie mam motora -
nie ma czegos takiego. albo teren albo SM. oczywiscie mozna latać na posrednich ale wtedy jest troche za garesywny i wolny na asfalcie. a ma za długie biegi w teren. rozciąganie łancucha nie ma znaczenia do ilosci zębów - kup lepszy łancuch to sie nic nie bedzie rozciągało.


pola1213

no własnie bez oringowy i to dlatego, bez oringi są zwykle dedykowane do motocykli 125 ccm :P te łancuchy latają jak szmaty. jaki masz slizg górny łancucha ? też ma znaczenie czasami jak rolka to hałasuje mocniej.

u mnie wychodzi regulacja co 2 wymiany oleju czyli jakies 40 godzin, ale wtedy nie wychodza jeszcze jakies mocne korekty. wiec nawet mozna troche przedłuzyć ten czas - ale trzeba samemu kontrolowac. jak sie ma zuzytą głowice, kiepskie zawory itp to i co 20 godzin może byc wymagana korekta. jak kupiłem moto to co 20 godzin sprawdzałem to 20 godzin po ostatniej regulacji nie miałem sie czego przyczepić.

srubokręt to tylko regulacja nie musisz przestawiać tej regulacji aby odkręcic na klucz.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez nie_mam_motora » 9/6/2015, 13:55

henio12323 napisał(a):nie mam motora -
nie ma czegos takiego. albo teren albo SM. oczywiscie mozna latać na posrednich ale wtedy jest troche za garesywny i wolny na asfalcie. a ma za długie biegi w teren. rozciąganie łancucha nie ma znaczenia do ilosci zębów - kup lepszy łancuch to sie nic nie bedzie rozciągało.

Wiem, wiem - ale mam dwa komplety kół.
WR 426
Avatar użytkownika
nie_mam_motora
Świeżak
 
Posty: 221
Dołączył(a): 1/7/2009, 00:04
Lokalizacja: Tarnów - okolice

Postprzez henio12323 » 9/6/2015, 14:36

no ja rozumiem że masz 2 komplety inaczej bys chyba nie pytał. najlepiej to jest dorwać 2 zębatki na tył, i 2 łancuchy.

raz że nie musisz sie bawić w przekłądanie zebatki - kilkanascie zmian i sruby beda do wywalenia, pozatym je trzeba dawac na klej a i tak lubią sie rozkręcać. wiec szkoda jechac zawsze i co chwile kontrolować stan srub. dwa że jak dasz 2 rózne zebatki to inaczej bedzie sie do kazdej układał łancuch, wiec też lepiej dorwac 2 łancuchy. wiem że koszt 2X wiekszy ale duzo lepiej bedzie sie maszyna spisywała na SM na długich przełozeniach i w enduro na sensownych endurowych
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr