Jaki olej do GSXF
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Jaki olej do GSXF
Witam mam do was pytanie niedawno zakupiłem GSX750f 91r o przebiegu 77712 km ,chce teraz zalać silniczek nowym olejem i mam problem bo nie wiem co było wcześniej zalane czy to był olej pół syntetyk czy mineral. W instrukcji jest napisane że powinien być to olej 10W40.Proszę o rade odnośnie oleju czy moto po takim przebiegu zalewa sie mineralnym olejem czy półsyntetykiem i jakiej firmy polecacie olej.
motór jest bogiem prędkość nałogiem życie zabawą suzuki podstawą..
- lenin
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 7/6/2007, 09:59
- Lokalizacja: Ruszów
Przeczytaj sobie zabawe z olejami:
http://grupy.scigacz.pl/Olej,Syntetyczn ... 07_01.html
Ja sie naczytalem i nasluchalem. W serwisie leja wszystkim jeden olej z beczki, ale twierdza ze powinno sie z syntetyka przejsc na polsyntetyk i potem na mineral. Podobno zbiera sie nagar i on trzyma cisnienie, tyle ze jak skoro oleje maja wlasnosci czyszczace itp.
Jeszcze fakt : najpierw zalewa sie motocykl mineralem dla dotarcia a potem syntetyk - i moto nie bierze juz oleju po takiej konfiguracji.
Wszstko jest bardzo hipotetyczne i malo jest ludzi ktorzy zdecydowali sie na kroki wbrew przekonaniom. Ale ta garstka nie zawiodla sie na przesiadce np. z polsyntetyka na full syntetyk. Moto bral trzykrotnie miej oleju. Czy to byla honda hornet, CBR, czy bandit 1200 i jeszcze nie slyszalem ze ktos zatarl silnik bo wlal nie ten olej chyba ze slonecznikowy. Duzo ludzi nie wie jaką moto mial przeszlość i leja co uwazaja albo serwis leje.
Jest tez sprawa z temperaturÄ… oleju. Lepkosc najlepiej trzymaja syntetyki. Polsyntetyk tzeba wymienic gdy przekroczy 120 st C. ale po przekroczeniu 100 st C chyba nie bedzie pracowal najlepiej.
Maszyna chlodzona olejem i powietrzem szybko przektoczy 100 st C przy daniu w palnik.
A Syntetyk po przekroczeniu dopiero 150 st C jest do wymiany.
Wiem jedno nigdy bym nie nalał oleju mineralnego do maszyny wysokoobrotowej, bo sa to oleje z najnizszej polki nie na długa eksploatację.
Tu mozna sobie porownac lepkosci polsyntetyka i syntetyka:
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument
To jest skrot z tego co sie dowiedzialem i wyczytalem, decyzja nalezy do wlasciciela, w serwisowkach podaja tylko klase lepkosci i tyla.
Pozdrawiam i napisz jak juz zalejesz i pojezdzisz.
http://grupy.scigacz.pl/Olej,Syntetyczn ... 07_01.html
Ja sie naczytalem i nasluchalem. W serwisie leja wszystkim jeden olej z beczki, ale twierdza ze powinno sie z syntetyka przejsc na polsyntetyk i potem na mineral. Podobno zbiera sie nagar i on trzyma cisnienie, tyle ze jak skoro oleje maja wlasnosci czyszczace itp.
Jeszcze fakt : najpierw zalewa sie motocykl mineralem dla dotarcia a potem syntetyk - i moto nie bierze juz oleju po takiej konfiguracji.
Wszstko jest bardzo hipotetyczne i malo jest ludzi ktorzy zdecydowali sie na kroki wbrew przekonaniom. Ale ta garstka nie zawiodla sie na przesiadce np. z polsyntetyka na full syntetyk. Moto bral trzykrotnie miej oleju. Czy to byla honda hornet, CBR, czy bandit 1200 i jeszcze nie slyszalem ze ktos zatarl silnik bo wlal nie ten olej chyba ze slonecznikowy. Duzo ludzi nie wie jaką moto mial przeszlość i leja co uwazaja albo serwis leje.
Jest tez sprawa z temperaturÄ… oleju. Lepkosc najlepiej trzymaja syntetyki. Polsyntetyk tzeba wymienic gdy przekroczy 120 st C. ale po przekroczeniu 100 st C chyba nie bedzie pracowal najlepiej.
Maszyna chlodzona olejem i powietrzem szybko przektoczy 100 st C przy daniu w palnik.
A Syntetyk po przekroczeniu dopiero 150 st C jest do wymiany.
Wiem jedno nigdy bym nie nalał oleju mineralnego do maszyny wysokoobrotowej, bo sa to oleje z najnizszej polki nie na długa eksploatację.
Tu mozna sobie porownac lepkosci polsyntetyka i syntetyka:
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument
To jest skrot z tego co sie dowiedzialem i wyczytalem, decyzja nalezy do wlasciciela, w serwisowkach podaja tylko klase lepkosci i tyla.
Pozdrawiam i napisz jak juz zalejesz i pojezdzisz.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Podziękowanie za odpowiedz
Dziękuje ci bardzo kolego za rade po przeczytaniu tego posta chyba zdecyduje sie na półsyntetyk bo maszyna będzie eksploatowana w celach raczej turystycznych , na syntetyk jakoś nie mam odwagi bo silniczek juz kilka kilometrów ma przejechane jak narazie nie ma wycieków i chciałbym żeby tak pozostało
motór jest bogiem prędkość nałogiem życie zabawą suzuki podstawą..
- lenin
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 7/6/2007, 09:59
- Lokalizacja: Ruszów
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości