Zobacz wÄ…tek - Paliwo (do SRADA 750 '97)
NAS Analytics TAG

Paliwo (do SRADA 750 '97)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Paliwo (do SRADA 750 '97)

Postprzez big_jano » 1/7/2007, 11:07

witam, mam srada 750 '97
jakie paliwo lepiej lac, 95 czy 98?
big_jano
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1/7/2007, 11:01


Postprzez R1 » 1/7/2007, 11:39

ON !!!
Sprowadzę | Części,Akcesoria,dzież,TUNING | import_usa@o2.pl
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji


Postprzez big_jano » 1/7/2007, 12:41

kurde, pytam powaznie
pewien mechanik powiedzial ze na 95 silnik jest zywtoniejszy, bo na 98 jest wieksza temp
big_jano
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1/7/2007, 11:01

Postprzez R1 » 1/7/2007, 12:48

chłopie, lejesz to, na co Cię stać ! lej v-power i tyle... a jak nie ,to kupuj paliwo na rynku, albo sam rób !!!

Wiesz w ogóle jaka jest odpowiednia temp. w sradach ? :|
Sprowadzę | Części,Akcesoria,dzież,TUNING | import_usa@o2.pl
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji

Postprzez falconiforme » 1/7/2007, 17:44

Znalezione:
Informacje podstawowe o paliwach:
-----------------------------------------

- benzyna 95 OKT i 98 OKT oparte są na takiej samej bazie paliwowej. Podniesienie oktanów w paliwie 98 odbywa się poprzez dodanie węglowodorów aromatycznych (toluen, ksylen - mieszanina izomerów, n-ksylen). Generalnie paliwa te nie zawierają substancji zawierających tlen (np. eterów).

- benzyna 98 Ultimate jest to (UWAGA, PO PRZECZYTANIU ZAPOMNIEĆ, TAJEMNICA HANDLOWA FIRMY BP :) benzyna 95 OKT do której dodano eter tert-metylo-butylowy (MTBE, RON=120) w ilości 14%. Rzeczywista liczba oktanowa tego paliwa (RON/2+MON/2) wynosi nieco ponad 99 OKT, ale ze względów handlowych nazwano to 98 Ultimate.

- benzyny V-power (ZAPOMNIEĆ J.W., POWAŻNA TAJEMNICA FIRMY SHELL :mrgreen: ) produkowane są na dwa odmienne sposoby: 95 V-power jest to 95 OKT z dodatkami obniżającymi tarcie na poziomie molekularnym - dokładnie jest to 95 + Motorlife, vel MoS2, vel siarczek molibdenu. 99+ V-power jest to 95 V-power + TAME (inny eter, zbliżony do MTBE) + mieszanka węglowodorów aromatycznych j.w..

Kwestia wpływu oktanów na silnik i osiągi
-----------------------------------------------

Dokładnie tak, jak zauważył Alek, nie będzie istotnej różnicy pomiędzy 95 i 98 (ale już nie Ultimate, o czym za chwilę) w silniku wolnossącym. Dodatkowo warto wiedzieć, że substancje o dużej liczbie oktanowej palą się zwykle bardzo wolno i zazwyczaj przez to są mało skuteczne jako paliwo. Dokładny pomiar mocy łatwo wykaże, że silnik o stałym ustawieniu zapłonu (mam na myśli = bez reakcji czujnika spalania stukowego) na benzynie 98 OKT będzie słabszy, niż na 95, choć będzie pracował ciszej. Moje podrasowane wolnossące Fordzisko (ST220) ma 251 KM z 95 i 95 Vpower ale już tylko 243 z 98 (jednak 258 KM z 98 Ultimate).
Zawsze obowiązuje reguła - jak myślisz o mocy to używaj najmniejszej liczby oktanowej dostatecznej dla twojego silnika. Oktany nie dają mocy - one ją psują. Oczywiście są sytuacje, gdy większe możliwości modyfikacji silnika (doładowanie, kompresja) z nawiązką kompensują pogorszenie procesu spalania z powodu dużej liczby oktanowej.

Ale dlaczego 98 Ultimate jej nie spełnia?
Otóż dlatego, że co prawda wysoka liczba oktanowa dodanego MTBE szkodzi mocy, ale zawartość tlenu w tym eterze mocy pomaga. Na chłopski rozum można to porównać z "nitrem w płynie". Efekt "wzmocnienia" jest najwyższy przy zawartości 14,7% MTBE w mieszance z typową bazą 95 OKT - i tyle właśnie MTBE dodaje BP. Większa zawartość powoduje zdychanie silnika w wyniku zbyt dużej liczby oktanowej. Dodatkowo pomocne jest duże ciepło parowania i lotność eteru.

Podobny efekt występuje dla eteru TAME (ale jego zawartość optymalna to 11%, nie pytajcie ile leje Shell, zgadnijcie sami ;) )

Paliwa wysokooktanowe (98 i wyżej) nadają się do silników turbodoładowanych, wolnossących o wysokim ciśnieniu sprężania, gdzie efekt możliwości pracy przy szybszym zapłonie czy wyższym doładowaniu jest większy, niż konsekwencje używania wysokooktanowego paliwa. Paliwa 95, 95 Vpower i 98 Ultimate powinny być stosowane w silnikach wolnossących (choć 98 Ultimate z racji liczby oktanowej również jest świetna do turbo).
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez falconiforme » 13/7/2007, 21:32

V-power (bezołowiowa)
Zatankowałem to cudo wreszcie. I musze powiedzieć że mój Bandit wreszcie zaczął ciągnąć szczególnie od dołu. Naprawdę nieźle się zbiera i moje wrażenia nie są subiektywne. Ciekaw jestem czy spali mniej.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez gustafinski » 1/1/2008, 21:19

Czyli wynika z tego, że jeśli chcemy mieć większą moc to trzeba lać 95 ?? Już się pogubiłem :/
Bandit 600N
gustafinski
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/8/2007, 22:28
Lokalizacja: Syców

Postprzez simonw » 2/1/2008, 00:31

bozeeee.... jesli pojazd jest na paliwo 95 to lejesz 95. Dokladnie takie jak w INSTRUKCJI, jesli wlejesz inne pogorszysz osiagi moto, zniszczysz silnik i wogole wybuchnie.

Wszystko w tym temacie - to cytat ktory przekleil z forum (bo temat byl walkowany) falconiforme.

Temat zamykam, jesli ktos sie z tym nie zgadza prosze na pm.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê