Zobacz wÄ…tek - czy to moze do wymiany skrzynia? w zx9r.
NAS Analytics TAG

czy to moze do wymiany skrzynia? w zx9r.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

czy to moze do wymiany skrzynia? w zx9r.

Postprzez munias » 25/7/2008, 19:46

witam
mam kawę zx9r z 98r i gdy jadę na 1 to często mi tak jak by wyskakiwał bieg
na luz i znowu wskoczył czuć szarpniecie czy to znaczy ze pierwszy bieg mi sie posypał ? :cry: czy coś innego bo na reszcie biegów jest ok
pozdrawiam
munias
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28/2/2008, 12:48
Lokalizacja: Puławy


Postprzez munias » 26/7/2008, 19:39

widzę ze nikt nie spotkał się z takim prypadkiem trudno bede musiał rozebrac kawe i sprawdzic
dzięki pozdrawiam
zx9r
munias
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28/2/2008, 12:48
Lokalizacja: Puławy


Postprzez elco » 26/7/2008, 20:19

przypadek jest konkretny i tyczy sie konkretnego modelu wiec odpowiedz moze troche zajac troche czasu - cierpliwosci.
Dobrze by bylo gdybys opisal problem troche bardziej dokladnie. Przyczyn takiego szarpania moze byc calkiem sporo. Od zle naciagnietego lancucha, przez sprzeglo az po skrzynie.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez munias » 29/7/2008, 18:23

witam
wiec nie jest to zawsze ale gdy jadę na 1 biegu to nawet bez agresywnego przyspieszania jest tak jakbym sprzęgło wcisną i puścił tylko czuć zgrzyt . łańcuch jest już na wykończeniu i jedna tulejka była pęknięta w ogniwie wiec wyciolem to ogniwo i trochę skorciłem go myślałem ze problem zniknie i parę godzin go nie było ale sprawdzałem łańcuch i nie był poluzowany i czasem mocno odkręcę manetek i nie strzeli a czasem parę razy pod rząd podczas przyspieszania i tylko to sie dzieje na 1 i nie wiem czy łańcuch czy skrzynie wymienić
zx9r
munias
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28/2/2008, 12:48
Lokalizacja: Puławy

Postprzez elco » 29/7/2008, 20:07

wymiana skrzynie to koszt rzedu 3000zl i nie wiem czy jestes na to przygotowany. Mniejsza naprawa skrzyni kosztuje 1500 zl, wiec najpierw musisz dobrze zdiagnozowac co sie stalo. Najlepiej zeby okiem na to rzucil jakis fachowiec.
Wez jeszcz sobie cos do serca. Lancuchow motocyklowych sie nie skraca. ZX9R to nie motorynka. Jezeli lancuch jest juz na wykonczeniu trzeba go zmienic, najlepiej caly zestaw. Sprawdz jeszcze czy linka od sprzegla nie jest zbyt mocno naciagnieta, aczkolwiek obawiam sie, ze problem tkwi gdzies glebiej.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez pioterjawa » 29/7/2008, 20:41

Moze przednia zebatka jest lysa albo wpusty ktore ja trzymja sie zjechaly predzej to pierwsze

Jak dodasz gazu na jedynce gdzie moment przekazywany jest najwiekszy lancuch moze sie slizgac po zebatce

ale jak juz skracales lancuch to powinienes chyba widziec jej stan

najlepiej porownac z fotakmi (nie rysunkiem) nówki wtedy łatwo zauwazysz czy zebatka jest OK
Avatar użytkownika
pioterjawa
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
Lokalizacja: mam wiedziec? Piła

Postprzez mar111cin » 29/7/2008, 23:48

Czy Ty chcesz jako jeden z nielicznych mieć prawo wyboru trumny dla siebie? Sam się pchasz w piach.

Pierwsze co to łańcucha się nie skraca, tylko wymienia. Jak łańcuch sie rozciągnął, to zębatki po prostu nie moją być w dobrym stanie. Jak wiesz że Ci łańcuch przeskakuje, to jesteś masochistą. Widziałeś co się dzieje jak łańcuch zeskoczy z zębatki w czasie jazdy? Jeżeli nie wiesz to Ci powiem, od razu zostaje wciągnięty przez cokolwiek wirującego w tej chwili, blokuje się między zębatką a karterami silnika, albo blokuje tylne koło. Teraz wyobraź sobie siebie zasuwającego na motocyklu i że łańcuch Ci spada, tak pierdzielniesz o ziemię że aż zadzwoni.

Poza tym jeszcze nie widziałem żeby jakiś bieg po tym jak wyskoczy sam znowu wskakiwał, to jest nierealne.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez YZF R1 » 30/7/2008, 15:44

już Ci mówię jak to wygląda.... otóż pierwszym objawem sypiącego się biegu jest właśnie takie niewielkie szarpnięcie jest to spowodowane tym ze pamiętnik nie trzyma biegu na początku tylko go gubi ale wskakuje ponownie później jak jeszcze bardziej wyrobi sie pamiętnik to bieg potrafi wyskoczyć i nie wskoczyć ponownie jeśli przy wbijaniu biegu bieg nie zgrzyta nie stawia oporów to tylko pamiętnik masz do wymiany i ewentualnie tryb jeśli przy wrzucaniu biegu skrzynia stawia opór i zgrzyta to znak że jeszcze wodziki do tego trzeba wymienić. najlepiej jest wymienić całość czyli pamiętnik tryb danego biegu w twoim przypadku 1 i wodziki. wtedy masz pewność że wszystko co jest odpowiedzialne za sprawną pracę skrzyni masz wymienione. a i tak skrzynie będą Ci wybebeszać z ramy. jak chcesz mogę zamieścić fotki pamiętnika wodzików i trybów, będą delikatnie inne ale te elementy się abrdzo nie różnią między sobą....
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez YZF R1 » 30/7/2008, 15:46

Poza tym jeszcze nie widziałem żeby jakiś bieg po tym jak wyskoczy sam znowu wskakiwał, to jest nierealne.[/quote]

Marcin tak jest ja tak miałem i kolega w R6 to jest takie jak by szarpnięcie i przypomina szybkie wyskoczenie biegu i wskoczenie.... tak jest zaufaj... :wink:
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grzybu » 30/7/2008, 17:39

co nie zmienia faktu masakry jaką kolega zafundował sobie i łańcuchowi. Rzeczywiście prosząc się o kuku.
!!ZESTAW NAPĘDOWY DO WYMIANY!!
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez munias » 30/7/2008, 18:49

dzięki wielkie
napęd już zamówiłem , sprawdzałem linkę od sprzęgła jest luks naciągnięta z odpowiednim luzem a zębatki nie są aż tak zjechane i łańcuch raczej nie przeskakuje bo jak odkręciłem dekielek od zębatki to nie był od środka porysowany a tam jest mało miejsca to coś by było widać i zęby na zębatkach są jeszcze dosyć wysokie a objawy są właśnie takie jak kolega z R1 powiedział bardzo bym prosił jak byś mógł o te zdjęcia i przy wciskaniu biegu nic nie zgrzyta tylko czasem jest tak jak włożę 1 to nie czuje żeby weszła ale neutral gaśnie i po puszczeniu sprzęgła kawa rusza znacie może jakiś sklep internetowy gdzie będę mógł te rzeczy zamówić? a jak sprawdzić ze to na pewno one są zepsute?
zx9r
munias
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28/2/2008, 12:48
Lokalizacja: Puławy

Postprzez munias » 6/8/2008, 09:39

mam jeszcze parę pytań dotyczących 9
jakie wartości maja luzy zaworowe w kawie jaki olej najlepiej zalać oraz ile obrotów w gaźnikach na śrubie od mieszanki trzeba odkręcić
pozdrawiam
zx9r
munias
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28/2/2008, 12:48
Lokalizacja: Puławy

Postprzez pol3k » 8/8/2008, 06:03

Żeby nie otwierać nowego tematu podepnę się tutaj, od tygodnia mam problem z wrzuceniem luzu gdy silnik się nagrzeje. Tak jakby nie było sprzęgło wciśnięte. Próbowałem regulować długość linki ale dupa :? Macie jakieś pomysły?


spoko widzę że cenzura działa :D Ale dydawało mi się że d.u.p.a. to nie jest aż tak nieprzyzwoite słowo
Zephyr 550 "RUDA SUKA"
Avatar użytkownika
pol3k
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 8/1/2008, 14:44
Lokalizacja: W-W

Postprzez munias » 14/8/2008, 18:09

gdzie można znaleźć serwisowke z takimi danymi jak wartości luzów zaworowych jak zbudowana jest skrzynia itp. szukałem w tych podanych na forum i do 9 nie znalazłem odpowiedniej ?
zx9r
munias
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28/2/2008, 12:48
Lokalizacja: Puławy



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê