Zobacz wątek - kawasaki zx6r 95r problem
NAS Analytics TAG

kawasaki zx6r 95r problem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

kawasaki zx6r 95r problem

Postprzez rafalfiedurek » 10/5/2011, 00:13

no wiec moj problem wyglada nastepujaco posiadam taki motor jak w temacie i mam problem z odpaleniem gdy silnik jest rozgrzany co moze byc przyczyna? oczywiscie na popych zapala bez problemu. rozusznik kreci alemotor nie odpala. prosze o podpowiedz gdzie szukac usterki
dziekuje
rafalfiedurek
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2/4/2011, 23:38
Lokalizacja: zamosc


Postprzez Kaniuszy » 10/5/2011, 08:06

sprawdź sprężanie na cylindrach.
Kawa zx6r, 1998
Avatar użytkownika
Kaniuszy
Świeżak
 
Posty: 364
Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
Lokalizacja: Łuków/Warszawa


Postprzez zmorad » 10/5/2011, 09:24

Jedyne co mi przychodzi do głowy to zbyt małe luzy zaworowe, ale same z siebie się nie zmniejszają, i ktoś musiał przy nim grzebać. Jak nikt nie grzebał, to tego nawet nie sprawdzaj.
Sprężanie na cylindrach, powodowałoby chyba również kłopot z odpalaniem na zimnym. Ewentualnie coś z gaźnikami, nie strzela z wydechu jakoś nadmiernie? Może nie wyłączasz ssania? Jesteś pewien, że tylko przy rozgrzanym ma kłopoty?
Oczywiście to tylko drobne podpowiedzi, podane pod dyskusję, nie jestem żadnym tam wielkim specem, jak szukam usterki u siebie to zajmuje mi to spoooooro czasu.
zmorad
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/11/2009, 16:35

Postprzez Przemo_rene » 10/5/2011, 11:03

Bląd. Luzy zaworowe się zmniejszają i to jest całkowicie normalne w układzie rozrządu gdzie funkcję regulatora luzu zaworowego nie pełnią jak w autach hydrauliczne popychacze a jedynie płytki, które dobiera się przy sprawdzaniu i ew. korekcie takiego luzy. Operację taką wykonuje się co 2-3 sezony lub co średnio 12tyś km. Jeżeli tego nie robiłeś lub nie wiesz kiedy to było robione to oddaj do warsztatu na taką usługę oraz na synchronizację gaźników po tym zabiegu. Bezie jak nowy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez rafalfiedurek » 10/5/2011, 12:48

nie wiem kiedy tam co bylo robione bo kupilem go niedawno jakies dwa miesiace temu. zajomy mechanik jednak samochodowy mowil ze mozliwe ze to wina siwec, czy wedlug was moze to byc wina swiece?
rafalfiedurek
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2/4/2011, 23:38
Lokalizacja: zamosc

Postprzez Przemo_rene » 10/5/2011, 13:34

nie. Nie w tym przypadku. Świece nowe też by się przydało ale to po sprawdzeniu i zrobieniu tego co mówię. Jeżeli świece to tylko wtedy kiedy miałyby duużo za mały index ciepłoty ale to ktoś musiałby rzeźbić i zakładać inne świece - droższe niż ogólnodostepne do tego modelu czyli CR9E. Jeżeli masz świece CR9E NGK lub ich odpowiednik Denso to zrób to co napisałem a bedzie po problemie. Oleju po kupnie tez nie wymieniłeś?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez rafalfiedurek » 10/5/2011, 14:03

nie nic nie robilem. no wiec jak to bedzie dokladnie sie nazywac to co mowiles na poczatku bo ja mieszkam w angli i nie bede potrafil tak wylumaczyc jak mi tutaj opisales :D
rafalfiedurek
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2/4/2011, 23:38
Lokalizacja: zamosc

Postprzez zmorad » 10/5/2011, 18:05

Adjustment valve clearances. W trybie rozkazującym do mechanika: Adjust valve clearance, please :D
Przemo, regulacja luzów zaworowych w motorach może być na płytkach, za pomocą śrubek, lub hydraulicznych kasatorów (w niektórych motorach też są, ale raczej nie w tym). Nie wiem jak są w tej kawie. Powtarzam: jeżeli nie chce się włączyć przy rozgrzanym, to raczej wskazuje na zbyt małe luzy, jest to możliwe przy regulacji na śrubkach (zawory są cały czas częściowo otwarte). Nie traci mocy po rozgrzaniu?

Moim zdaniem jak byłyby to świece to na zimnym też by nie odpalał, wina króćców też to nie jest, a jeżeli po odpaleniu pracuje równo to synchro też bym sobie darował.
Zresztą, zrobienie luzów zaworowych, synchro gaźników, wymianę oleju z filtrem to podstawy, i po zakupie starszego sprzętu zrobienie tego to normalka. Świece jeśli masz możliwość to wykręć zobacz jak wyglądają (czy nie za jasne, nie za ciemne, jaka przerwa na elektrodach), czy typ jest dobry, i wymień jak jest coś nie tak.
Znałem kiedyś agenta który twierdził, że na zimnym nie odpala, ale na ciepłym cacy, okazało się, że nie wiedział o czymś takim jak ssanie. Pozdro, powodzenia w szukaniu.
zmorad
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/11/2009, 16:35

Postprzez Przemo_rene » 11/5/2011, 08:37

jak sterowany jest luz w ukłądzie krzywka - zawór to wiem ;) Niektóre motocykle mają hudrauliczne ale to niskoobrotowe choppery i to nie każdy - chodzi o to, ze hydraulika nie wyrabia się przy wyższych obrotach :)

-a do mechanika w anglii:

tak jak kolega napisał a na końcu dodaj, "can you check spark plugs type and gap and synchronize carburetors after all...

rachunek pewnie srogi ale coż.. ;) i zmień olej bo szkoda silnika
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez zmorad » 12/5/2011, 13:15

Między innymi sportowe dukaty też miały regulacje zaworków na hydraulice, więc to nie o liczbę obrotów tylko chodzi, nie mniej płytki są najlżejsze, i najprostsze w budowie i chyba dzięki temu są teraz najczęściej stosowane, tak czy siak na razie off top się robi, niech kolega zrobi to co ma zrobić, poczekamy na efekty, cena raczej nie powinna być kolosalna.
zmorad
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/11/2009, 16:35

Postprzez Przemo_rene » 12/5/2011, 14:35

które ducati? :D
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez bambus91 » 12/5/2011, 21:38

tez wlasnie mam podobny porblem jak kolega tylko ze w kawasaki zxr 750j i mowicie ze to bada zawory do ustawienia? (a mialem juz swiece kupowac)
bambus91
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 29/8/2010, 08:08
Lokalizacja: Nowe Warpno/Szczecin

Postprzez zmorad » 14/5/2011, 12:26

Tak mi się wydaje, ale niczego gwarantuję. Jak byłaby to wina świec to miałby kłopoty z odpaleniem zarówno na ciepłym jak i zimnym. Nie znam się na kawasakach, ale tak niedawno tłumaczył mi to mechanik. Zresztą wydaje się to być logiczne.


Przemo_rene napisał(a):które ducati? :D

Mój błąd. Sprawdziłem, to co mi świtało. W jednym z artykułów do, dukata,jak mi się wydaję 1098 (a jeszcze wczoraj czytałem) znalazłem "Po odpaleniu, chwilę chodzi z specyficznym brzęczeniem, ale jak hydraulika, po paru sekundach złapie rytm, dźwięki ustają", ale chodziło im o hydrauliczny kasator luzów łańcuszka rozrządu. Sory za pomyłkę, wyszedłem na nieuka. W dodatku sprawdziłem, hydrauliczne kasatory luzów zaworowych, są trochę mniej dokładne, co objawia się często, spadkiem mocy przy wyższych obrotach.
zmorad
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/11/2009, 16:35

cb 750 seven fifty

Postprzez marco79 » 15/5/2011, 08:38

z lat 92 do końca produkcji ma hydrauliczne kasatory silnik dość wysokoobrotowy kręci na odcinie prawie 11 tys rpm , ogólnie wytrzymuje od długiego czasu traktowanie na wysokich raczej obrotach bez protestu , wazne pamiętac o regularnej wymianie oleju i kasator nie nawalają , chociaż v przypadku softchopperam vn 750 też wysokoobrotowy silnik tzn dość wysoko kasatory padają jak muchy ;-)
marco79
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 23/10/2008, 12:32



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr