Zobacz wątek - Chopper lub naked na pierwszy motocykl do nauki? ...finał :D
NAS Analytics TAG

Chopper lub naked na pierwszy motocykl do nauki? ...finał :D

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Postprzez Zimny72 » 24/1/2017, 10:58

Oastra napisał(a):Czyli kupiłem cbr125 żeby pokazać innym? Co za bzdura. Sami piszecie żeby kupić Hyosunga bo wygląda jak 500 czy 600, bo siedzi w nim silnik optycznie większy, bo ma szersze opony - to jest raczej pozerstwo i lansiarstwo a nie zakup cbr125 która niczego nie udaje i jest niewiele większa od roweru, jest masa części zamiennych i jest tańsza w eksploatacji?


Nie zrozumiałeś Kolego: poleciłem jedynie sprzęt, który gabarytowo nie jest zabawką i na którym można przyjąć pozycję kierowcy najbardziej zrelaksowaną i najbardziej zbliżoną do dorosłego motocykla. To pozwala lepiej przygotować się do późniejszej przesiadki na mocniejszy sprzęt. Ale jak kto lubi: można się kulić na małym motocyklu. Widziałbym w tym sens, gdyby taka 125-ka służyła do nauki jazdy na torze, gdzie kulisz się w celu zwalczenia oporów powietrza przy szybkiej jeździe. Natomiast jeżeli ktoś dopiero się uczy i to przeważnie w terenie zabudowanym, to stylistyka sportowa motocykla i pozycja sportowa jeźdźca przy 125ccm jest imho przerostem formy nad treścią. Oczywiście są tacy specjaliści, którzy schodzą na kolano w terenie zabudowanym przy 50km/h. ;)

Drugą kwestią jest silnik: przy 125ccm to V-ka ma dużo lepszą charakterystykę i zbiera się dużo lepiej od dołu i jest bardziej elastyczna, co jest ważne przy małych i średnich prędkościach, dopuszczonych w terenie zabudowanym. No chyba, że ktoś potrzebuję 125-kę do nauki jazdy na torze, ale tutaj znowu wracamy do argumentów z poprzedniego akapitu. Ogólnie pokaż mi sporta czy nakeda w 125ccm, który ma lepszą charakterystykę silnika niż ten Hyosung?

Zakończę pojednawczo: oczywiście to wszystko zależy też od wzrostu jeźdźca. Małemu na wszystkim ładnie, dobrze i wygodnie. ;)
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła


Postprzez Oastra » 24/1/2017, 11:01

Zimny masz rację tylko że taka np cbr to nie jest rasowy sport, siedzisz bardziej jak na nakedzie, pochylenie jest lekkie.
Oastra
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55


Postprzez Zimny72 » 24/1/2017, 11:11

Mam 190 cm wzrostu i miałem okazję przejechać się trochę na CBR125 i GT125. Dużo wygodniej było mi na tym drugim, że o kulturze jazdy i wrażeniach dźwiękowych nie wspomnę.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez Oastra » 24/1/2017, 11:20

Nie ma wątpliwości który jest lepszy - Hyosung. Tylko że Szymek jest duzo niższy od Ciebie. Spodobała mu sie yamaha ale napisał ze za duża to zaproponowałem mu Hondę a że ją miałem i dobrze wspominam to napisałem parę chaotycznie ułożonych słów z telefonu. Ale wy musieliście dorobić do tego teorię że liczy się znaczek na owiewce
Oastra
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55

Postprzez szym_ek » 25/1/2017, 13:59

Zimny72 napisał(a):Małemu na wszystkim ładnie, dobrze i wygodnie. ;)

Piwo! Dla Tego Pana! :D ...a serio, to moich 170cm nie "przeskoczę" ;) ...a CBR wg. danych technicznych, musi być dużo niższa od YZF, na której było mi niewygodnie.
Na tą chwilę cały czas rozglądam się za GT125, ale że nie ma odpowiedniego egzemplaża, to biorę pod uwagę też inne marki :/
Wracając do nieracjonalnego pomysłu, jakim jest Cagiva Mito, dostałem odpowiedź od warsztatu:
"Z Cagiva jest permanentny problem z oryginalnymi częściami, mamy większość
włoskich marek z wyjątkiem Cagiva. Bardzo fajny motocykl, nie ma takiej drugiej
125ccm. Moje zdanie jezeli to ma byc profi naprawa to z robocizną płynami itp
1500-2000zł. Natomiast na chińczykach (co mija się z celem) 1000-1500zł.
Na początku nic bym nie robił z wyjątkiem kompleksowego osłuchania silnika i
pomiaru ciśnienia sprężania."

Dzięki czemu wiem, ile musiałbym znegocjować cenę, aby mieć rezerwę finansową na ewentualną naprawę ;) ...bardzo mnie kusi, aby pojechać ją zobaczyć.
Avatar użytkownika
szym_ek
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Rolnik62 » 25/1/2017, 14:31

Pany, nie kłóćcie się tylko radźcie.


Wysokość kanapy to nie wszystko, liczy się także jej szerokość, która może skutecznie "skrócić" nóżki ;)

GT 125 teraz także oglądałem i nie znalazłem.

Cagiva pierdzi :P Sport brzmiący jak simson. Możesz sobie kupić za kilka lat jakieś stare ducati 916, które może kiedyś odpali :D Do garażu w celach ozdobnych może być ;) Pakowanie się w egzotykę, zwłaszcza na początek kariery nie jest moim zdaniem zbyt mądre.

Ja bym brał (zwłaszcza, że masz czystą kartkę, jeśli chodzi o doświadzenie w jeździe i kupnie) hondę cbf taką za 5 koła; na twój wzrost będzie ok, jak będzie silnik do wymiany, to wymienisz i następnego dnia możesz śmigać. Dresy takich nie kupują, bo dziewuszki nie lecą, także może nie będzie zakatowana.

Np - to tylko przykład- coś takiego z twojej okolicy:

https://www.olx.pl/oferta/honda-cbf-125 ... d;promoted

Nie będzie problemu z częściami, serwisem, złodziejami.

Pojeździsz, ukształtujesz się, najwyżej sprzedasz. Może ci się nie spodoba ten świat. A może się wciągniesz. Może kupisz później jakiegoś turystyka, może czopera. I też ci może nie odpowiadać. A może będziesz tym jeździł cały czas. Jak sobie kupisz pierwsze ciuchy motocyklowe, też może nie będą spełniały twoich oczekiwań, mimo, że będą ci się podobać.



Musisz się ukształtować. Praktyką. Takie moje skromne zdanie. ;)
Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
Avatar użytkownika
Rolnik62
Bywalec
 
Posty: 622
Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez szym_ek » 25/1/2017, 18:30

No cały czas nie mogę patrzeć na to cbf ;) szybciej wybrałbym CBR z roczników 07-08. To też wąski motocykl, więc o pozycję jestem raczej spokojny. W weekend postaram się przymierzyć do takiej. No i spory wybór.
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-cbr ... xtor=SEC-8
Poczekam do lutego, jeśli żaden ze "sprowadzaczy" nie da info, że miałby dla mnie GT125, to podejmę alternatywną decyzję... nie ukrywam, że serce i rozum nie idą w parze :P
Avatar użytkownika
szym_ek
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Rura » 26/1/2017, 07:38

. nie ukrywam, że serce i rozum nie idą w parze


A to... to taki standard... :D Przyzwyczajaj siÄ™ ;)
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez szym_ek » 26/1/2017, 16:12

Dzisiaj wybrałem się w samotną podróż na Dolny Śląsk... samotna, więc zdjęć nie będzie ;)
Do rzeczy:
Mito - sprzedawca, bardzo uczciwy gość, wylał mi kubeł zimnej wody na głowę: na wejściu, nic jeszcze nie mówiąc, usłyszałem, że to nie motocykl dla mnie. Później, opowiedział: jak psuje się mieszacz, ile to pali realnie, jakie to jest kapryśne i czułe... ale maszyna jest piękna... ech. Życie.
CBR do roku 2010 - mam zaledwie 170cm a czułem się, jakbym siedział na psie :D ...motocykl dla nastolatka. Wygląd spoko.
CBR od roku 2011 - nabrała masy względem poprzedniczki (kształt baku, dodatkowe plastiki) bo konstrukcyjnie raczej nic lub niewiele się zmieniło... i jest to motocykl dla mnie - realna alternatywa dla GT125
Siedząc na obu CBR, całą stopę oparłem na ziemi. Dlaczego nie kupiłem: bo rocznikowo CBR była za nowa i zbyt wystawała ponad mój budżet.
Avatar użytkownika
szym_ek
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez domin97 » 26/1/2017, 17:53

Witam. Myślałeś może nad derbi gpr 125 4t ? nie jest to jakiś popularny motocykl ,ale bardzo dobrze się prezentuje i ma konkurencyjną cenę .
domin97
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26/1/2017, 17:46

Postprzez Rolnik62 » 26/1/2017, 19:03

A z częściami problemu nie będzie ?
Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
Avatar użytkownika
Rolnik62
Bywalec
 
Posty: 622
Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez domin97 » 26/1/2017, 19:18

mam ten motocykl od 3 lat (aktualnie na sprzedaż) i nic w nim nie musiałem robić chodzi cały czas sprawnie . A jak się orientowałem to dostęp do części jest w miarę dobry .
domin97
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26/1/2017, 17:46

Postprzez szym_ek » 26/1/2017, 20:23

Już nic nie myślę, bo dzisiaj klamka zapadła :wink:
Nawet do malowania się przekonałem :oops:
Teraz dwa pytania techniczne: gdzie OC wychodzi najlepiej i jaki łańcuch kupić, żeby nie ukradli na mieście za szybko :roll:
Jak patrzę na tytuł wątku i jego finał, to śmiać mi się chce :D "Od klasyka do plastika" ...wszystkim nowym, którzy myślą i chcą: nie wiecie, czego chcecie, dopóki nie spróbujecie - nie skreślać żadnych motocykli na początku i siadać, próbować wszystko, co wpadnie pod rękę.
Załączniki
zzz.jpg
zzz.jpg (114.58 KiB) PrzeglÄ…dane 3051 razy
Avatar użytkownika
szym_ek
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Rolnik62 » 27/1/2017, 17:43

O kurde tam jest rama pęknięta i tył jest z innego motocykla.



Hehe żart :D


No to tera po ćwiartce dla każdego, kto radził.

To żart numer dwa :D


Oc najlepiej tam gdzie masz samochód ubezpieczony, szkoda benzyny i czasu latać gdzie indziej. (moim zdaniem) Możesz porozmawiać o AC. Nie odczujesz miliardów złotych redukcji kosztów dla 125 cm3 gdzie indziej.


Żadne zabezpieczenie nie daje 100 % pewności, ani antykradzieżowe, ani antykoncepcyjne ;) Wiadomo lepszy jakiś oxford niż chińskie #^*
Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
Avatar użytkownika
Rolnik62
Bywalec
 
Posty: 622
Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez szym_ek » 29/1/2017, 14:01

Piwo dla każdego... Miodny Kormoran lub Fortuna Miodowa :D
Odpowiedź z AXA/Liberty Direct (tam, gdzie mam auto): "Nasze stawki OC za motocykl są mało konkurencyjne, lepiej sprawdzić u konkurencji" ...zaprawdę powiadam Wam, prawdziwa odpowiedź poważnej? firmy poprzez tel. i powtórzona przez FB :roll:
Avatar użytkownika
szym_ek
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Re: Chopper lub naked na pierwszy motocykl do nauki? ...fina

Postprzez ChaoticBiker » 7/3/2017, 15:19

bo ubezpieczenie OC motocykla kupuje sie w PZU, a OC+AC w Warta.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Re: Chopper lub naked na pierwszy motocykl do nauki? ...fina

Postprzez bosseric » 12/10/2017, 04:42

:D :D Dziękuję za opinię.
Hyosung GT nawet ładny. Taki klasyczny wygląd. Muszę się do niego przymierzyć, bo obawiam się,że jest dla mnie za wysoki.
Hyosung Aquila ...nie podoba mi siÄ™. 125 gubi proporcje.Dopiero 250 jest Å‚adna.
Honda Rebel ...nie moja bajka, tak samo, jak Suzuki Maruder 125. Może i dobre, ale nie podobają mi się.
Jeszcze miałbym takie porownanie: Suzuki Intruder vs.Yamaha Virago. Oczywiście 125ccm. Który byście wybrali i dlaczego? :mrgreen: :mrgreen:
:D Dịch vu khắc dấu (otwórz link) tại hà nội, chuyên làm dấu tên (otwórz link) lấy ngay, khắc dấu tròn (otwórz link) giá rẻ giao nhanh :lol:
bosseric
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 12/10/2017, 04:34

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê