Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
 
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Rav88 » 27/4/2010, 15:07

Witam, ile może kosztować dokładny pomiar cylindra, tak aby dobrać odpowiedni tłok?
Jakie jest pasowanie tłoka do cylindra na nicasilu (chodzi mi o luz montażowy), dla takiej przykładowej 125 hard enduro?
Rav88
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17/4/2010, 12:24


Postprzez Mosori » 27/4/2010, 18:26

Dobra widze że N3xT zczaił o co chodzi więc zdjęcia nie robie, ale spytam jaki olej lejecie do lag chodzi mi o gestość - zastanawiam się nad 5W i 10W
I ile go orientacyjnie wchodzi do lag?
Avatar użytkownika
Mosori
Świeżak
 
Posty: 249
Dołączył(a): 5/4/2008, 12:22


Postprzez arti16 » 27/4/2010, 20:49

Jeśli chodzi o cenę to nie wiem ale luz to: 0.04 do 0.06 mm
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez henio12323 » 27/4/2010, 21:09

koszt pomiaru to jakies 30 zl. ale w cene tego moga zamowic w serwisie tlok :P
mosori proponuje 7,5 W :P 5W jest twardy - bardzo twardy, 10 W juz lepszy. ale podobno 7,5 jest dobrze dopasowany :P (oczywiscie mowie tu o sobie :P bo waże tyle co nic - 55 kg) wiec jezeli jestes ciezki bierz 7,5 albo 5 a jak lekki 7,5 albo 10 :D co do ilosci około pół litra na lage wiec litr oleju. seriwosówka podaje dokladnie, a raczej podaje przedzial ile ma byc oleju u mnie w cr 250 bylo 450 ml do 550 jakos tak :D to bylo dokladnie co do 1 cm3 xD
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Mosori » 28/4/2010, 18:43

Dzięki, zamówiłem 10W - musi być dobry ;D
Avatar użytkownika
Mosori
Świeżak
 
Posty: 249
Dołączył(a): 5/4/2008, 12:22

Postprzez nie_mam_motora » 28/4/2010, 19:57

Chciałbym zmienić olej w mojej Hondzinie ;)

W książce serwisowej jest napisane, że może być 10W40 albo 20W50.

Który będzie lepszy? I jakiej marki kupić, żeby był dobry? Moto raczej jest teraz jeżdżone spokojnie, zazwyczaj po asfalcie :)
WR 426
Avatar użytkownika
nie_mam_motora
Świeżak
 
Posty: 221
Dołączył(a): 1/7/2009, 00:04
Lokalizacja: Tarnów - okolice

Postprzez henio12323 » 28/4/2010, 20:48

zapewne w seriwoswce sa przedzialy jaki olej na jaka temp otoczenia :P ja w cr mialem taki smieszny wykres :d i wychodzilo ze jak na polskie warunki musze lac 10w 40 ale jakby bylo troche cieplej tez musiabym lac inny. wiec dopasuj tak samo po temp jaki powinienes lac. ale raczej 10W40
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez nie_mam_motora » 28/4/2010, 23:20

Mam w serwisówce takie coś
Obrazek

Czyli mogłoby być nawet 20w50
Czy Motul może być?
http://allegro.pl/item1014491915_olej_m ... _cena.html

Chociaż w papierach od motoru znalazłem (dopiero teraz - bo nawet nie wiedziałem, że mam coś takiego ;)), że jeździ na Motul 15w50
http://allegro.pl/item1003421273_motul_ ... mocja.html

Opłaca się kupować droższy?
WR 426
Avatar użytkownika
nie_mam_motora
Świeżak
 
Posty: 221
Dołączył(a): 1/7/2009, 00:04
Lokalizacja: Tarnów - okolice

Postprzez henio12323 » 29/4/2010, 18:52

lepiej lacc taki jak mowi serwisowka, jednakze jak moto dlugo jest uzytkowane na jakims oleju to potem nie bardzo mozna przechodzic na inny. 15W bedzie dobre bo jest miedzy 10 a 20 ;d wiec kompromis. i taki bym zalal. co do ceny - im drozszy tym lepszy (jezeli tej samej firmy) na pewno ma wieccej dodatkow uszlachetniajacych itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez gba4 » 1/5/2010, 13:47

Witam w piękny majowy weekend :P

Mam 2 pytania.

1.W Hondzie zaczął mi przeskakiwać łańcuch na zębatkach - jest to o tyle dziwne, że zębatki wyglądają naprawdę dobrze i nie są wcale ostre, dodatkowo ostatnio były naciągane i 2 dni po tym to się zaczęło dziać

2.Jako że punkt 1 nakazuje mi wymiany napędu, rodzi się jeden problem, moje vaiderko nie ma centralnej podstawki, także nie wiem na czym mógłbym go połozyć aby koła były w górze, na dodatek motocykl wazy ponad 180 kg więc sporo..
Macie może jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29

Postprzez henio12323 » 1/5/2010, 13:56

nie musi byc ostry u mnie w dT najpierw zęby wykrzywily sie w jedna strone, potem obrocilem zebatke i sie wyprostowaly :P ale wysokosc zeba bardzo zmalala i przez to tez przeskakiwalo :P po prostu albo masz stara zebatke albo caly naped. albo za lekko naciagniety lancuch. nie ma innej opcji.


lepiej podstaw cos pod silnik. chociaz jezeli polozysz to sie nic nie stanie. kumpel crke stawia na podnosniku samochodowym ;p pompuje i ma na prawde wysoko nad ziemia :D ja stawialem na skrzynke :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez lukas90MX » 1/5/2010, 22:38

Może tutaj mam o napisać:wink:

Odpaliłem dzisiaj moto bez problemu jak zawsze, jeździłem nim trochę, kilka godzin później znowu chciałem pojeździć i pojawił się problem.
Nie chce wejść na wysokie obroty. Tak jakby się dusił, jakby coś go blokowało... Od dołu idzie dobrze, ale tylko do pewnych obrotów..
Wziąłem telefon i nagrałem na szybko filmik..
Wiem, że dobrze na nim nie słychać tego, ale jak ktoś orientuje to raczej usłyszy Wink
http://www.youtube.com/watch?v=fOxxiLZeYnQ
Od 7. do 10. oraz ok. 35. sekundy słychać w miarę dobrze jak kończą się obroty..
Na filmiku wygląda, jakby chodził w porządku, ale jak ktoś w temacie to wie jak powinien chodzić, wkręcając się na wysokie obroty.. Tutaj brakuje z 1/3 do końca..
Więc co może być tego przyczyną ???

henio.. swiecę odkrecalem- wyglada ok, filt jest czysty w miarę, gaźnik też niedawno czyściłem dokładnie więc też odpada..
lukas90MX
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 28/3/2010, 20:19

Postprzez henio12323 » 1/5/2010, 23:00

swieca moze wygladac ok ale moze zle chodzic :P moze iskre gubic albo miec przebicie :) lepiej wymienic albo jakas inna wsadzic. gaznik zawsze lepiej przeczyscic jeszcze raz bo roznie z nim bywa. jezeli to wszystko nie to stawiam na konczacy sie tlok
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez IceMan_007 » 2/5/2010, 13:12

Cześć. Ostatnio dużo czytałem ze crossy bardzo się meczą jadąc długa prostą a ja do toru mam 10km i nie wiem jak by to było. Dużo tez będę jeździł po lesie a wiadomo czasem są jakieś długie proste. I teraz nie wiem czy cross byłby odpowiedni na te warunki czy może zdecydować się jednak na enduro. Oczywiście jeżeli nabiorę więcej wprawy to będę próbował jakichś skoków itp. Co radzicie wybrać aby było odpowiednie na te warunki???
IceMan_007
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Hamulec » 2/5/2010, 13:44

Cześć. Jeżeli tak jest, to bierz tylko enduro.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez IceMan_007 » 2/5/2010, 14:16

Cross siÄ™ nie nada???
Za ile można wyrwać enduro w db stanie o poj. 250 w 4T? Które modele są najlepsze???
IceMan_007
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Hamulec » 2/5/2010, 14:56

Powiem tak; nikt nie zabroni Ci jezdzić crossem po polach, robić długich tras i pewnie ktos zaraz napisze, że tak robi i jest ok. Jednak moja rada brzmi nie rób tak, bo full cross nie jest do tego stworzony. Efekt takiej jazdy to; w kótkim czasie narobisz dużo moto godzin i się nie nasycisz jazdą, a tu już tłok do wymianu itd. Wiem co piszę, bo kiedyś to przerabiałem i już nikt mnie nie namówi na jazdę fullem po polach itp.

Jezeli chodzi o przegląd motocykli, to wbij w gogle motoalegro, a następnie motocykle enduro i sobie dokładnie przejrzyj.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez IceMan_007 » 2/5/2010, 16:10

Dzięki. A czy enduro nadaje sie do skoków???
Jeżeli możecie i wiecie to napiszcie jakie modele enduro maja poszczególne marki : ktm. yamaha, honda. suzuki, kawasaki i który jest najlepszy.
IceMan_007
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez zarkanis96 » 2/5/2010, 16:29

Enduro do jakis super dalekich skokow to nie bardzo, Yamaha ma WR 250 4T, KTM EXC 250 ale w ktm to podobno co sezon trzeba robic drogi remont, a tak ogolnie to ja na enduro bym sie rozgladal w 2T bo sa tansze remonty i jak cos sie popsuje to raczej mniej zaplacisz jak w 4T, i polecam Husqvarna 250 2T :D
Avatar użytkownika
zarkanis96
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
Lokalizacja: JesteÅ›?

Postprzez IceMan_007 » 2/5/2010, 18:12

Dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie mianowicie czy duża jest różnica w mocy miedzy crossem 250 4t a enduro 250 4t???

Wiem ze w tym sporcie sie na to nie patrzy ale jak dla mnie ma to duze znaczenie. Ile pali taki ktm exc w 2t a ile w 4t tyle co w crossie czy mniej jak mniej to ile.
IceMan_007
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
Lokalizacja: Tarnów

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê