Zobacz wątek - kranik w gsxf
NAS Analytics TAG

kranik w gsxf

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

kranik w gsxf

Postprzez hugo2003 » 5/10/2006, 07:48

Mam pytanie: jakie sa mozliwosci jak sie wlancza rezerwe , dojazdowke i w jakiej pozycji jaka funkcja jest wlaczona?? bo zawsze mi sie to myli i nie moge zapamietac...:)
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez MIK » 10/10/2006, 11:44

pod pokrętłem masz wyryte opcje. Przyjżyj sie dokładnie a znajdziesz ;)
pozdr

_________
GSX 600 F
Avatar użytkownika
MIK
Świeżak
 
Posty: 143
Dołączył(a): 19/6/2006, 14:21
Lokalizacja: Gdynia


Postprzez hugo2003 » 12/10/2006, 07:05

niestety juz patrzalem ale zadnych wyrytych znakow nie ma... a tam na marginesie niewiesz co to moze byc jak mi tylne klocki nie odbijaja i lekko hamuje ?? dzieje sie to nie zawsze ale jest to uciazliwe i troche zmula moto....pozdrowki
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez MIK » 12/10/2006, 13:49

dzisiaj sprawdzę u siebie opcje położenia kranika bo sam nie pamietam i napisze co i jak...

co do klocków to wydaje mi sie, że nie odbija tłoczek. Spróbuj potraktować go WD-40, TYLKO NIE PRYSKAJ NA TARCZE!!

jezeli to nie pomoże to wymień tłoczek lub moze kup zestaw naprawczy zacisków hamulcowych.

http://www.sklep.larsson.com.pl/?a=c3&m ... b6d9af3fd7

_________
GSX 600 F
Avatar użytkownika
MIK
Świeżak
 
Posty: 143
Dołączył(a): 19/6/2006, 14:21
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez mały » 12/10/2006, 14:00

No ja znalazłem na owiewce....

po lewo jest REZ
po środku jest ON
po prawo jest (ta pozostała funkcja - skrótu zapomniałem ) :D
mały
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23/7/2006, 10:52
Lokalizacja: Pionki

Postprzez mar111cin » 12/10/2006, 15:26

na prawo jest rezerwa bez podciśnienia
pozostałe dwie opcje są z podciśnieniem
tloczki mozesz oczyścić WD, ale nasmaruj je takim specjalnym preparacikiem do tloczków, pare zloty on kosztuje.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez PTB_PL » 12/10/2006, 15:39

zazwyczaj rezerwa jest na gorze :twisted: :twisted:
No i w góre serca ~ redukcja i powrót do góry
Trzymaj się STUNTU
Avatar użytkownika
PTB_PL
Świeżak
 
Posty: 460
Dołączył(a): 21/5/2006, 10:58
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez mar111cin » 12/10/2006, 16:22

PTB_PL napisał(a):zazwyczaj rezerwa jest na gorze :twisted: :twisted:


aczkolwiek niekoniecznie
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez hugo2003 » 13/10/2006, 20:30

podcisnienie bezpodcisnienia?na czym to polega?? bo 1-szy raz o tym slysze....:) a tak na marginesie mar111cin to ten kranik tylko rusza sie w lewo prawo i w dol...:) a co do klockow to moze ktos napisac jak rozebrac te jazma potem ?? jak potem odpowietrzyc zapowietrzony hamulec?? iczy w gsx 600 f jest jeden plyn do przedniego i tylnego hamulca czy osobny do tylnego i osobny do przedniego???bo wydaje mi sie ze sa one oddzielne ja jak tak to gdzie sie znajduje zbiorniczek hamulca tylnego??? pozdro wszystkich
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mar111cin » 14/10/2006, 11:02

hugo2003 napisał(a):a tak na marginesie mar111cin to ten kranik tylko rusza sie w lewo prawo i w dol...:)


a ja coś innego napisałem? bo teraz Ciebie nie rozumiem...:)

w tym modelu są gaźniki podciśnieniowe i bak, tak że jak będziesz miał kranik na pozycji dół lub lewo, to poodkręcałbyś wszystkie węże i paliwo nie powinno cieknąć. Działa to na zasadzie że przy dużych obrotach silnika kiedy to potrzbuje dużej dawki paliwa, paliwo samoczynnie nie spływało by do gaźników, dlatego musi być podciśnienie żeby je tam wepchać. Jakbyś ściągał bak w tym motorze to byś zauważył że jest jeden wąż za dużo, to jest właśnie wąż podciśnienia. wszystko jasne?

pozycja na prawo jest bez podciśnienia, tak że jak np. po zimie w gaźnikach nie ma już paliwa, przekręcasz na tą pozycje i gaźniki są uzupełniane paliwem, nie trzeba kręcić rozrusznikiem żeby je uzupełnić.

(jednym słowem bak ten nie ma nigdzie pozycji "zamknięty" )

co do płynu hamulcowego stań z prawej strony motocykla, schyl się i popatrz troche poniżej siedzenia kierowcy, w tylnej owiewce zadupka znajdziesz otwór, dojżysz przez niego poziom płynu w tylnym zbiorniczku to jest zbiorniczek :)

Wymiana klocków już gdzieś była opisana na forum, dobrze poszukaj (tutaj jest o czym pisać heh ;) ) a odpowietrza sie hamulce taką śrubką, jest ona na zacisku, zazwyczaj na jej końcówce jest naciągnięta taka gumka, odpowietrzanie nie jest trudne, ale jest czasochłonne i jest z tym troche zabawy.

teraz wszystko jasne?? :P
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez hugo2003 » 15/10/2006, 12:02

mar111cin wielkie dzieki!! :lol: jednak czlowiek sie uczy cale zycie az strach pomyslec jaka technika bedzie w moto jak juz bedziemy starymi zgradami pokazujacymi laskami na smigajace maszynki :lol: ale to jeszcze troche czasu do tego pozdrawiam.... :D
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez szlosu » 4/1/2007, 11:01

Witam. Podepnę się do tematu. Mam problem ponieważ przed zimą rozebrałem moto w celu dopieszczenia i teraz po złożeniu wszystkiego nie pamiętam gdzie ma być wpięty ten wężyk podciśnieniowy idący od kranika? Pamiętam że gdzieś w okolicy gażnika leżącego po przeciwnej stronie motocykla niż kranik ale nie wiem dokładnie. Jeśli ktoś z Was mógłby to sprawdzić i napisać mi albo jeszcze lepiej wrzucić fotkę będę niezmiernie wdzięczny ponieważ przez ten wężyk nie odpala mi moto! Z góry dzięki za odpowiedź. :( [/b] Dodam że mój sprzęt to również Suzuki gsx 600f. Pozdrawiam
szlosu
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4/1/2007, 10:51

Postprzez hugo2003 » 8/1/2007, 22:02

jakie podcisnienie;/ chyba nie wiecie jak dziala rezerwa to nie sa dragster-y zeby lykaly 5litrow wahy na kilometr!!! rezerwa to 2 rurki jedna dluzsza i krotsza normalnie silnik pobiera paliwo z dluzszej az do momentu kiedy poziom bedzie na tyle niski ze silnik zgasnie wtedy przekrecasz kranik i wiesz ze juz jest rezerwa i wtedy jest drozna krotsza rureka -rezerwowa i dlatego masz 3 wezyki: 1 ten co doprowadza paliwo z baku 2 od dluzszej rurki i 3 od krotrzesj rurki - rezewy!!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mar111cin » 10/1/2007, 23:26

Hugo możesz bardziej opisać jak to widzisz?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez hugo2003 » 10/1/2007, 23:57

a no prosze bardzo mar111cin!!!
do kranika podlonczone sa 3 wezyki:
jeden z nich doprowadza do niego paliwo z baku (to glowny wezyk zasilajacy silnik)
drugi wezyk jest "podlonczony" do dluzszej rurki w kraniku ktora jest w baku (rurka ta zasila silnik gdy poziom paliwa jest wiekszy niz poziom rezerwy) ale gdy paliwo spadnie do poziomu rezerwy rurka ta wystaje ponad poziom paliwa i silnik gasnie (przerywa lub dławi sie)poniewaz nie dostaje juz paliwa- wtedy wiemy ze wlancza sie rezerwa. wtedy przekrecamy kranik na pozycje rezerwa i jednoczesnie staje sie drozna krotrza rurka od kranika znajdujaca sie w baku ktora teraz to ona zasila silnik w wahe!! dlatego sa 3wezyki jeden glowny zasilajacy jeden od dluzszej rurki i trzeci od ktotrzej!!! mam nadzieje ze teraz bedzie wiadomo dlaczego sa trzy wezyki i od czego one sa a nie od jakiegos podcisnienia.... pozdro dla wszystkich wyczekujacych wiosenki!!!!:)
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mar111cin » 11/1/2007, 09:38

przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś i jak zakręciłeś swoją odpowiedź...
Zauważyłeś że tylko na jednym wężyku jest filterek?
I teraz bardzo ważne pytanie to do czego jest pozycja kranika "na prawo" ? i czy próbowałeś na tej pozycji jeździć nim na najwyższych obrotach?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez hugo2003 » 11/1/2007, 21:07

osobiscie jeszcze nie mialem okazji zdejmowac baku ale pisze teoretycznie!!!a ze na tym jednym jest filterek to podejrzewam ze jest to ten glowny zasilajacy a o tej pozycji na prawo co mowiles to nie probowalem ale slyszalem ze: jak przekrecisz o o 90stopni to jest rezerwa a o 180stopni to wlamczasz dojazdowke tzn ze paliwa masz na ok 3-5 km !!! jeszcze wysle Ci link jak znajde czesc!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mar111cin » 11/1/2007, 23:19

właśnie chodzi o to że ja to rozbierałem i mniej więcej wiem jak to wygląda ; ) jak widzisz kilka postów wcześniej napisałem coś co jest całkowicie sprzeczne z Twoją teorią.
Acha i jeszcze, jak ja ściągnełem bak, to odczepiłem wszystkie wężyki, pozycja kranika była na lewo (czyli na rezerwie) w baku było paliwo a mimo wszystko nie uroniłem ani kropli, jak to wytłumaczysz?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez lysy1976 » 13/1/2007, 00:12

Gdzieś Wam dzwoni .........

Obydwaj macie rację (po trochu). Silnik pracując wytwarza podciśnienie w gaźnikach, o czym wspomniał "mar111cin" i te właśnie podciśnienie zasysa paliwo z baku (nie leci ono samoczynnie), sam kranik ma również inną budowę w tym przypadku (specjalna membrana itd.), ale część wystająca wewnątrz zbiornika paliwa ma konstrukcję o której wspomniał "hugo2003" (mowa tu o rurkach różnej długości - niżej usytuowana to rurka rezerwy). A właśnie dzięki konstrukcji kranika (wspomniana membrana wewnątrz) paliwo nie wycieka niepotrzebnie, o czym wspomniał "mar111cin". To by było tyle......

Pozdro.
<b>Łysy `76

ZXR 750 `95</b>
Avatar użytkownika
lysy1976
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 3/11/2006, 20:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Postprzez mar111cin » 13/1/2007, 10:20

jest jeszcze jedna pozycja kranika, na której paliwo spływa samoczynnie do gaźników, bez żadnego podciśnienia. Przydatne po długim czasie stania żeby nie kręcić długo rozrusznikiem (bo gaźniki mogą być puste).

Jeszcze tylko jedna sprawa, bak musi z czegoś dostawać powietrze inaczej było by takie ciśnienie w środku że paliwo by nie mogło się wydostać na zewnątrz, bez odpowietrzenia. Tak że ten 3 wężyk to możę być (tak serio to do końca nie jestem pewny, nie sprawdzałem tego) wężyk doprowadzający paliwo do baku, żeby wszystko dobrze działało.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr