REJESTRACJA | LOGOWANIE

Wał Kardana, Łańcuch czy pas napędowy - kiedy co wybrać?

| Odpowiedź » | Nowy temat »
Autor Wiadomość

mrMax

Świeżak

Posty: 2

Cytuj

Witam. Co do tematu to oczywiście można sobie samemu sprawdzić na czym polega przeniesienie napędu w każdym z trzech przypadków, jednak tematem tego forum będzie raczej co najkorzystniej kupić w określonych sytuacjach i ogólnie co się poleca.
Np. jestem początkującym fanem motorów (głównie choppery) i chcę sobie kupić pierwszy motor max. do 1 litra. W jakim rodzaju napędu powinienem szukać i dlaczego? Motor miałby służyć do dłuższych tras.
Liczę na pomoc - z góry dzięki.

|

 

Leitho

VIP Ścigacz.pl

Posty: 1317

Skąd: SKL

Cytuj

jak dla mnie wal - bezobslugowo, czysto, cicho

_________________
Na kolana chamy !

|

|

icid

VIP Ścigacz.pl

Posty: 2798

Skąd: Rotterdam

Cytuj

Pasek to samo z tym że jak mokro piszczy, za to zawsze można mieć zapas.

_________________
WWW.GBOTUIN.NL

|

|

senekkorzenna

Moderator

Posty: 5299

Skąd: kraków /Luborzyca/

Cytuj

Zdecydowanie wał -a dlaczego napisał już Leitho

_________________
wyrozumiałość i tolerancja to cecha ludzi mądrych

|

|

-COLD-

Świeżak

Posty: 55

Skąd: Katowice

Cytuj

wał sporo waży i nie da się go przerabiać (zębatki) no i koszty eksploatacji są większe, bo jak coś się zepsuje to...

Nie zmienia to faktu, że technicznie jest najlepszym rozwiązaniem Smile

_________________
SHADOWNET

|

|

spazz

VIP Ścigacz.pl

Posty: 2673

Skąd: oberschlesien

Cytuj

wał i pas. pas kozacko wyglada. zatanawiam sie dlaczego mt 01 skrzywdzono lancuchem?

|

WENICJUSZ

Świeżak

Posty: 142

Skąd: Toruń

Cytuj

Jeśli myślisz o czoperku to najlepiej cardan bo masz bez obsługi, i co ważniejsze nic nie chlapie Ci na Twoje piękne chromy....

to tyle...

_________________
VFR - daje rade

|

|

YZF R1

Moderator

Posty: 2764

Skąd: Warszawa

Cytuj

Zdecydowanie wał ale są bardzo ciężkie więc w sportach odpadają.....

|

|

icid

VIP Ścigacz.pl

Posty: 2798

Skąd: Rotterdam

Cytuj

spazz napisał:
wał i pas. pas kozacko wyglada. zatanawiam sie dlaczego mt 01 skrzywdzono lancuchem?
Skrzywdzono, ale ktoś już o tym pomyślał bo widziałem gdzieś ostatnio zestaw do zmiany łańcucha na pas do mt01. Smile

_________________
WWW.GBOTUIN.NL

|

|

Leitho

VIP Ścigacz.pl

Posty: 1317

Skąd: SKL

Cytuj

COLD napisał:
koszty eksploatacji są większe, bo jak coś się zepsuje

raz na 3 lata albo co 35 kkm wymienic 200 ml oleju, to faktycznie dosc kosztowne, co do psucia to co ma sie tam sypnac? bo jeszcze nie slyszalem zeby wal komus poszedl sie pasc

_________________
Na kolana chamy !

|

|

spazz

VIP Ścigacz.pl

Posty: 2673

Skąd: oberschlesien

Cytuj

icid napisał:
spazz napisał:
wał i pas. pas kozacko wyglada. zatanawiam sie dlaczego mt 01 skrzywdzono lancuchem?
Skrzywdzono, ale ktoś już o tym pomyślał bo widziałem gdzieś ostatnio zestaw do zmiany łańcucha na pas do mt01. Smile


bede ci wdzieczny za linka

|

elco

Moderator

Posty: 3014

Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Cytuj

Łancuch jest nadal stosowany we wiekszosci motocykli nie tylko z powodow technicznych jakim jest masa. Lancuch jest trwalym i przede wszystkim tanim rozwiazaniem. Najtanszym z wymienionych opcji.
W chopperze wal jest najlepszym rozwiazaniem i dlatego tez radze rozgladac sie wlasnie za modelem wyposazonym w owy wal.
Calkiem ciekawym i dosc innowacyjnym rozwiazaniem jest Honda DN-01, w ktorym przeniesienie napedu odbywa sie za posrednictwem skrzyni.

_________________
Honda VFR 800 FI

|

|

falconiforme

VIP Ścigacz.pl

Posty: 2841

Skąd: Morze

Cytuj

Można jeszcze kupić BMW.
Wał to niezła sprawa.

_________________
Ongoing Success

|

Kedar-88

Stały bywalec

Posty: 1325

Skąd: Jaworzno

Ostrzeżeń: 2

Cytuj

Czytałem kiedyś artykuł o początkach wyścigów motocyklowych i wspomniane było że początkowe wyścigi odbywały się z napędem wału kardana, ale dużo lepiej sprawował się łańcuch dlatego zaczęto go używać...
Na pewno nie chodziło im o trwałość, ale o jakie aspekty to już nie pamiętam...jak znajdę artykuł to je wymienię

_________________
Bandit 1200

|

|

CeBeRek

Stały bywalec

Posty: 1265

Skąd: trolownia

Ostrzeżeń: 6

Cytuj

No jeden aspekt bardzo ważny o którym już ktoś wyżej wspomniał to masa, to na pewno było jednym z ważniejszych aspektów.

_________________
f4

Przeczytaj !!

http://forum.scigacz.pl/viewtopic.php?p=209115#209115

|

Ryba

Świeżak

Posty: 184

Skąd: Warszawa

Cytuj

z tego co pamietam to na wale kardana wystepuja wieksze straty mocy (wieksza masa czyli wieksze opory toczenia, itd) niz na pasie, ktory ma za to wieksze od lancucha... dlatego w sportach stosuje sie lancuch (no moze poza BMW... ale to juz temat na inna rozmowe)

_________________
przyczajony tygrys, ukryty smok... zielony smok... Kawasaki

|

|

Ryba

Świeżak

Posty: 184

Skąd: Warszawa

Cytuj

a co do pytania, to moim zdaniem:
choper, criuser, turystyk = wal kardana
sport (szosowy i terenowy) = lancuch
moto codziennego uzytku = pas.... szkoda ze tak rzadko go montuja...

_________________
przyczajony tygrys, ukryty smok... zielony smok... Kawasaki

|

|

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załaczać pliki na tym forum
Możesz pobierać pliki z tego forum

POLECAMY

NAJNOWSZE

angliapolska.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

.